Як ФОП без нервів закрити річну звітність 2023р? Поради бухгалтера

Настав час для подачі звітів за результатом 2023р. кожному підприємцю. Одразу хочемо наголосити, знайдіть час це зробити зараз та не відкладайте на останні дні, щоб все правильно було зараховано та відображено. Адже слід пам’ятати, що за несвоєчасне подання звітності застосовують штрафні санкції. Це прописано у п.120.1 ПКУ. Якщо підприємець порушив вперше — штраф становитиме 340 грн. Якщо протягом календарного року відбудеться повторне аналогічне порушення, покарання зросте до 1020 гривень за кожний випадок.

Як зробити, щоб закриття періоду було в задоволення) та без нервів — надаємо поради:

1. Здійснити аналіз та провести перевірку в кабінеті платника.

— перевірити облікові дані (наявність статусу платника єдиного податку, відповідність групи, стану розрахунків з бюджетом (простіше: виявлення боргу чи переплати з податків) тощо.

2. Перевірити операції по банківських виписках: від кого отримано дохід (нагадаємо, що ФОП 2 групи не може надавати послуги платникам, які перебувають на загальній системі оподаткування), відповідність його зареєстрованим КВЕДам та групі, на якій перебуває ФОП.

3. Здійснити підрахунок доходів та заповнити книгу обліку доходів.

Звертаємо Вашу увагу, з 01.01.2021 року скасували обов’язок ведення книги обліку доходів в паперовій формі. Вести книгу доходів можна в електронному чи паперовому вигляді, в таблиці Excel або просто у зошиті, або можна заповнювати книгу у власному електронному кабінеті;

  • підприємцям, які працюють з іноземними замовниками та отримують дохід у валюті, потрібно зробити запис у книзі на дату надходження коштів на валютний рахунок;
  • у дохід включається сума у гривнях за офіційним курсом НБУ, що діяв на дату отримання грошей на валютний рахунок. І вже з цієї суми в гривнях розраховується податок до сплати.

4. Перевірити, чи відповідає сума доходу Вашому ліміту

5. Підготувати платежі на сплату податків (реквізити для сплати краще звірити в електронному кабінеті) та здійснити оплату.

6. Внести коректні дані по одержаним доходам в декларацію, заповнити додаток по ЄСВ, який подається у складі річної податкової декларації.

7. Після того, як підписали звітність і відправили — через певний час маєте подбати про отримання квитанції № 2, яка свідчить про те, що звітність прийнята.

8. Десь через 1-2 дні провести звірку по нарахованим та сплаченим сумам єдиного податку та ЄСВ, чи все вірно відображається в картках та немає заборгованості.

9. Подбати про те, щоб були в наявності всі первинні документи, які підтверджують Ваші доходи (з усіма підписами). Нагадаємо, що визначення первинного документа знаходиться в ст. 1 Закону України від 16.07.1999 р. № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Мінфіну від 24.05.1995 р. № 88. Отже, первинний документ — це документ, який створено у письмовій або електронній формі і в якому містяться відомості про господарські операції. Первинний документ зобов’язаний мати обов’язкові реквізити, до яких віднесено:

  • назву самого документа;
  • дату його складання;
  • найменування суб’єкта господарювання, від імені якого складено відповідний документ;
  • зміст та обсяг господарської операції;
  • П.І.Б. відповідальної за здійснення господарської операції особи;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

За незбереження первинних документів на підставі яких здійснювався облік доходів, до фізичних осіб — підприємців — платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, застосовуються штрафи відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, зокрема, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання, — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.

Отже, якщо Ви пройшли досконало всі пункти — вітаю, тепер Ви можете бути спокійні:)

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

В кабінеті платника, в налоговій, заповнення двох форм займає десь кілька хвилин ))

повністю згодна) плюс до всього є можливість провести звірку із податковою та перевірити актуальні дані по ФОПу

Ну мова йшла про здачу річної декларації )) Так то, зрозуміло, що то є першоджерело де відображається уся наявна інформація в актуальному стані. А усе інше — то просто прокладки, і сподіватися, що вони на 100% безпечні та надійні, тим паче серед дописувічів на ДОУ, що найменш трохи смішно )) Єдине шо роблю в Таксері, перевіряю РР про всяк випадок і то не завжди))

Вносити в Таксер акутальні дані про доходи і дати їх отримання. Натиснути кілька кніпочок, ще раз перевірити чи все ОК і надіслати\сплатити. Кілька хвилин вашого часу

Доброго дня
радимо саме через кабінет по декільком причинам
1 — ви одразу перевіряєте статус вашого ФОП, чи не маєте повідомлень від податкової, чи не має пені чи не бажаних штрафів та ще багато інших нюансів
2- через кабінет податкової це також займає декілька хвилин)

чи не маєте повідомлень від податкової

Таксер мене про це сповіщає

чи не має пені чи не бажаних штрафів

для цього в таксері передбачений відповідний функціонал по синхронізації всіх даних

через кабінет податкової це також займає декілька хвилин

згідний. теж періодично заходжу в кабінет платника податків і перевіряю інформацію. але подавати звітність віддаю перевагу через Таксер

Підписатись на коментарі