Як захистити свій контент та боротися зі скамерами

Кожна компанія, розвиваючи свій бренд з нуля, знає як важко завойовується довіра людей та вибудовується репутація на ринку. Уявіть, що все, що ви будували стільки років доклавши чималих зусиль, може похитнутись через недобросовісні дії шахраїв.

На жаль, такі скамерські атаки на IT компанії та їх продукти дуже поширені останнім часом, тому кожному бізнесу необхідно знати як розпізнати шахраїв та як з ним боротись, адже реагувати в таких випадках необхідно швидко.

Як виглядає класичний скам?

Шахрай частково копіює сайт компанії або продукту компанії, створюючи такого собі двійника, при цьому на такому сайті обов’язково передбачений функціонал, що передбачає збір даних: реєстрація, здійснення транзакцій за послуги, тощо. Далі шахраї від імені компанії можуть пропонувати роботу через популярні ресурси (LinkedIn тощо) чи послуги, надавати інші бізнес-пропозиції, перенаправляючи на фішинговий сайт-двійник. Як наслідок, юзери можуть стати жертвами шахрайських дій, втратити кошти і звинувачувати у цьому саме компанію, нібито від імені якої здійснювались такі дії.

Чи захищається веб-сайт компанії правом інтелектуальної власності?

Авторське право

Перш за все, оригінальний контент, що завантажується на сайт (статті, блоги, ілюстрації тощо) є об’єктом авторського права. Авторське право виникає з моменту створення такого контенту і підлягає захисту навіть без додаткової реєстрації такого права.

Торговельна марка

Захисту підлягає лого компанії, назва бренду, тощо, за умови реєстрації торговельної марки у формі словесного чи графічного позначення.

Зареєстрована торговельна марка дає можливість власнику заборонити третім особам використовувати таку торгову марку та вводити в оману юзерів.

Краще за все діяти на випередження і завчасно реєструвати свої IP активи, не чекаючи порушень з боку третіх осіб, адже це суттєво прискорить процес видалення вкраденого контенту чи фішингового сайту.

Що робити, якщо ваш сайт скопіювали?

Необхідно вчинити наступні дії для видалення сайту-порушника та мінімізування шкоди третім особам:


1) Фіксація порушення

Перед тим як рухатись безпосередньо до видалення контенту, що порушує ваші права інтелектуальної власності, необхідно зробити скріншоти фішингового вебсайту та вебсайту, який скопійовано. Довести, що контент був опублікований раніше саме вами можна за допомогою Way-back machine. Також важливо зберігати всю подальшу комунікацію, що стосується такого порушення.

2) Скам-алерт

Якщо шахрайські дії вчиняються з незаконним використанням лого, бізнес імені компанії, копіюючи дизайн основного вебсайту такої компанії, варто додати скам-алерт у вигляді pop-up, де пояснити юзерам, що фішинговий вебсайт не має нічого спільного з вашою компанією.

3) Скарга безпосередньо до порушника

У своєму зверненні до порушника необхідно зазначити, що контент компанії захищений авторським правом та/або правом на торговельну марку і вимагати видалення вмісту, що порушує права інтелектуальної власності компанії.

Зазвичай, це найменш ефективна стадія, але іноді, все-таки, трапляється чудо і сторонам вдається все владнати на цьому етапі.

Дані власника фішингового сайту можна дізнатись через сервіс Whois чи інші подібні сервіси.

4) Скарга до хостинг-провайдера

Для того, щоб дізнатись хто є хостинг-провайдер для сайту порушника, необхідно скористатись сервісом Whois. Зазвичай, якщо мова йде про незаконне використання торговельної марки, хостинг-провайдери мають спеціальні форми для такого типу скарг. Якщо справа стосується порушення авторського права на контент, необхідно надсилати саме DMCA takedown notice. Дана процедура регулюється американським законодавством, а саме Digital Millennium Copyright Act («DMCA»), і дозволяє без звернення до суду видалити контент порушника чи навіть зупинити хостинг сайту, якщо хостинг знайду відбувається на території США.

Цей крок допоможе зупинити хостинг сайту, що зробить його неактивним для користувачів.

3) Скарга до пошукових систем (Bing, Google)

Даний крок дозволяє видалити фішинговий сайт з індексації, що означає, що користувачі не можуть знайти його через пошукові системи. Це можна реалізувати шляхом направлення скарги на контент, що міститься на такому шахрайському сайті, через розділ Legal Help таких пошукових систем.

Незважаючи на те, що останній крок є дуже ефективним у боротьбі з шахраями, але останні пару років використовується також недобросовісними бізнесами для блокування роботи конкурентів. Адже пошукові системи не розбираються детально чи дійсно порушення відбулося, і в разі, якщо інша сторона не подала апеляцію у відповідь на скаргу, сторінка з великою ймовірністю буде видалена з індексації.

Нещодавно Google подав позов проти осіб, що вдавались до подібних махінації, які намагались видалити 620,000 тисячі посилань на сайти конкурентів з різних профілів, представляючись представниками іменитих компаній та знаменитостей.

Як перевірити наявність скарг на свій вебсайт?

Ви можете перевірити, чи є скарги на ваш вебcайт, перейшовши на сторінку www.lumendatabase.org і ввівши адресу домену свого сайту у вікно пошуку. Ця база даних дозволяє шукати та переглядати будь-які повідомлення DMCA, пов’язані з вашим сайтом.

Як розпізнати фейковий DMCA notice


Також одна з поширених практик, коли псевдоюристи пишуть ІТ компаніям на пошту, про нібито порушення авторського права на певний контент, що використовується на сайті компанії та просять додати посилання на автора, інтереси якого вони представляють. Таким чином, шахраї створюють зворотні посилання для перенесення трафіку на вказані у посиланнях вебсайти.

Впізнати скам можна наступним чином:

  1. Верифікувати за допомогою Google інформацію щодо автора скарги. Зазвичай, якщо мова йде про фейковий DMCA notice, то в результатах пошуку буде достатньо інформації, яка це підтверджує.
  2. Скарга не включає жодних підтверджень на існування авторського права на спірний контент за іншим автором.
  3. Немає вимоги видалити контент, а натомість лише додати посилання, що нібито відправляє до автора контенту.

Таким чином, якщо ви отримали дійсно справжній та обґрунтований DMCA notice, то варто відповісти на нього та дійти спільної згоди щодо спірного контенту, якщо за вказаним вище алгоритм ви ідентифікували фейковий DMCA notice, можете сміливо його ігнорувати.







👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

В якій країні зареєстрована торговельна марка JatApp?
В якій країні зареєстрована торговельна марка United Tech?

Запитую, щоб зрозуміти, чи користуєтесь ви самі наведеними рекомендаціями

Жодної торговельної марки за пошуком JatApp
То ви вводите користувачів в оману?

Розкажіть також чого у JatApp так багато співпадінь з United Tech

Доброго вечора, Ярославе.

Дякую за ваш інтерес до нашої компанії. Буду рада надати вам додаткову інформацію.

Хочу звернути увагу, що ви використовуєте пошуковий ресурс, що здійснює пошук серед торговельних марок зареєстрованих лише в Україні. Дійсно, в Україні ми не реєстрували торговельну марку з словесним позначенням JatApp, оскільки це є правом, а не обов‘язком.

Назва компанії є комерційним найменуванням і охороняється незалежно від реєстрації її як торговельної марки з моменту першого використання.

Нереєстрація комерційного найменування як торгівельної марки не дорівнює введення в оману користувачів, адже наша назва не копіює жоден існуючий бренд, лого чи торговельну марку іншої компанії в сфері надання ІТ послуг, тому такі висновки є безпідставними.

Також хочемо зауважити, що ми не маємо юридичного або бізнесового зв’язку з компанією United Tech. JatApp розвивається незалежно від будь-яких інших ІТ компаній і має власну стратегію та цінності. Вочевидь, вказані вами «схожості» є не більше ніж випадковість.

Дякую за ваш час та увагу!

ну что вы так жестко с местным борцом с ветряными мельницами, целый крестовый поход под откос пустили своей логикой и фактами

Занадто багато співпадінь між JatApp та United Tech: локація, схожі номери телефонів, схожі вакансії, однакова сума реферального бонусу

Ось ще цікавий профіль рекрутера djinni.co/r/59406-recruiter-at-united-tech/

Рекрутер вказаний як United Tech, а сайт компанії JatApp

Можу знайти ще більше співпадінь для переконливості, якщо вважаєте що то просто випадковість

Нарешті знайшов юридичну інформацію /companies/jatapp/reviews/70900/

Підписатись на коментарі