Корпоративний психолог — панацея чи ілюзія

Як часто ви, як HR, лінійний керівник, топ-менеджер стикалися з ситуацією, коли здається, проблема перформанса співробітника, ніби виходить за межі ваших професійних компетенцій? Коли ви розумієте, що допомога потрібна, але зона потенційного втручання, настільки делікатна, що торкатися її без професійної підготовки небезпечно.

Наприклад ви розумієте, що ваш найкращий співробітник, супер перформер, лідер, приклад для всіх та зірочка з усіх боків насправді трудоголік, зациклений винятково на роботі. Працюючи останні півроку по 14 годин, він, через свою понад мірну відданість робочому процесу, прямо зараз на грані втрати родини. Його впевненість, що його надзусилля саме заради майбутнього родини, обертаються іншим боком, сенс його життя і відповідно перформанс кардинально змінюються. Зірочка згасає, потрібно рятувати.

Інший приклад: новий лід, має мʼякий характер, і йому важко вимагати від підлеглих (які, до речі, нещодавно були просто його колегами) результатів. Потрібна допомога психолога, який допоможе сформувати впевненість.

Фаховий психолог стане доречним при вирішенні корпоративних конфліктів, співзалежних відносин між керівником та підлеглим, виникненні особистих стосунків між колегами, при наявності проблем з гіпервідповідальністю та страхом делегування, при комплексі самозванця, ну і звісно при славно звісному professional burnout. Це далеко не весь перелік ситуацій, коли HR безсилий, а порятунок потрібен негайно.

Перше, що спадає на думку — потрібен психолог. І не просто психолог, а корпоративний — один на всіх, щоб прийшов усіх вислухав і одним махом все всім полагодив. Як Венді Роадс у серіалі «Мільярди» (жарт).

І тут, виникає одразу дві проблеми:

1. Де такого знайти? Щоб був справді професіонал; щоб розумівся на бізнес-процесах; щоб знав специфіку нашого бізнесу; щоб торкався і особистого життя; щоб все про всіх знав, але нікому нічого не розказав.
2. Як стимулювати всіх співробітників довіряти одному фахівцю? Як обрати одного, щоб емоційно підійшов усім; щоб мав професійний досвід, відповідно до потреб, кожного, та й ще, щоб критична маса важливої інформації не акумулювалася в «руках» однієї людини.

Питання складні.

По-перше, запити різних співробітників можуть вимагати різних професійних спеціалізацій фахівця.

По-друге, емоційний контакт. Не завжди один і той же фахівець зможе підходити кожному співробітнику на емоційному рівні.

По-третє, не кожен готовий обговорювати особисті питання, які впливають на професійну ефективність з одним з колег, навіть якщо його посада — «психолог», але він «один з нас».

По-четверте, інформаційна секʼюрність. Корпоративний психолог добре розуміє бізнес-модель компанії та ролі своїх клієнтів у структурі цій компанії і може мати спокусу отримати важелі впливу на бізнес. (Відразу прошу вибачення за таку мою думку у психологів, звісно, якщо мовиться про професійну репутацію — така ситуація неприпустима, але гіпотетично можлива, тому і потрапила до цього переліку).

Для нашої компанії рішенням стала онлайн-платформа психологічної допомоги (свого роду психологичний маркетплейс). Це сайт, на якому представлена значна кількість психологів (180+) різної спрямованості.

Співробітники можуть самостійно, у власний час, обрати будь-якого спеціаліста на платформі та робити записи самостійно відповідно до наявного на сайті розкладу. У всіх спеціалістів є відеолистівки, скани дипломів, детальний опис.

Компанія укладає угоду з платформою і надає усім співробітникам промокод на відвідування будь-якого фахівця через платформу. Таким чином співробітник сам обирає собі психолога відповідно до його потреб.

Компанія не бачить, хто саме із співробітників звертався, з яким питанням та до якого фахівця, але бачить кількість використаних промокодів, відповідно до чого здійснює оплату за послуги платформі.

В місяць для компанії 120 співробітників, виходить 10-15 сеансів — це дешевше, ніж тримати штатного психолога. Також ви можете відстежувати активність звернень персоналу й аналізувати чим ця динаміка викликана.

Наприклад на початку війни та в період блекаутів, кількість звернень значно збільшилась. Звісно, є ризик, що промокод може бути передано комусь із знайомих або членів родини — але це питання довіри та взаємної відповідальності компанії та співробітників одне перед одним, плюс на платформі може бути додано обмеження по корпоративній пошті співробітника.

Також ви можете реалізовувати партнерські ініціативи з платформою, під запити співробітників, такі як: коуч-сеанси, відкриті дискусії, тренінги.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Знаючи себе, мої бесіди з психологом досить швидко скотилися б з тем «я прокрастиную і пишу багато коментів на ДОУ, тому що не бачу кар’єрних перспектив» до тем «мого найкращого друга в дитинстві згвалтував пес і покусала стая диких бомжів, тому у мене страх виходити з дому і працювати не у remote форматі»

На попередній роботі в big4 теж була можливість «піти до психолога» на сайт партнера, перша зустріч безкоштовна, надалі працівник сплачує 200 грн за сеанс, щоб відчувати фін.вклад, а компанія компенсує решту суми за послугу.) Дивлячись на постійні овертайми і стрес, така опція була популярна серед колег, як мінімум спробувати, що таке є терапія.

Отут фото в резюме психолога якраз може бути івжливим

Тяжке фізичне навантаження — вирішує більшість корпоратиано—надуманих-психічних розладів.

Чудова стаття. Щиро радий, що наша платформа підійшла вашій компанії та колегам

Нещодавно обговорювали ідею корпоративного психотерапевта. Не у вигляді штатного співробітника чи у партнерстві. А у вигляді «балансу на платформі» чи підтвердженої компенсації без розкриття особистості психотерапевта.

Мине час, багато хлопців буде психологічно покалічено в Україні зі зрозумілих причин.

Замість софт-деклайну я віддав би перевагу давати хлопцям шанс, але з вимогою обов’язкових щотижневих занять у психотерапевта.

Мне кажется, задача таких психологов — раннее выявление проблемы, когда дешевле что-то с человеком сделать, а не нового искать.

давно разбирался кейс «корпоративного психолога, врача и так далее». Мы сейчас не про качество среднего специалиста (а хороший не пойдет ИТ компанию, у него частная практика с большими деньгами). мы про другое — cui prodest?
поскольку данное лицо получает деньги от компании, то соот. действует в интересах этой самой компании. а для большей части компаний — сотрудники это ресурс, который можно использовать или пора заменить.
и описанный выше специалист будет работать именно в том ключе — ресурс (то есть вы) все еще пригодны для работы или пора заменить ...

Итого — уровень доверия отрицательный. И другого варианта просто не может быть

Стороння платформа та промокоди то хороше рішення

Власний корпоративний психолог то хибне рішення

Корпоративний психолог — це сюр. Нафіг довіряти своє психздоров’я спеціалісту, який працює в інтересах галери. Плюсів жодних, мінусів — купа. Економія якихось 200-400 баксів на хорошого спеціаліста в місяць того не варта.

Єдина мета цих корпоративних психологів вчасно сповістити менеджера «Слухай, у Васі дах капітально підтікає, треба щось робити».

нажаль, походу в майбутньому буде необхідно тримати таких чуваків серед рядових гребців, а-ля «небесних маршалів» на літаках, типу Вася-анікейщик, але який краєм ока пильнує, чи бува не намічається смузі-шутінг

Підписатись на коментарі