Корпоративний психолог — панацея чи ілюзія
Як часто ви, як HR, лінійний керівник, топ-менеджер стикалися з ситуацією, коли здається, проблема перформанса співробітника, ніби виходить за межі ваших професійних компетенцій? Коли ви розумієте, що допомога потрібна, але зона потенційного втручання, настільки делікатна, що торкатися її без професійної підготовки небезпечно.
Наприклад ви розумієте, що ваш найкращий співробітник, супер перформер, лідер, приклад для всіх та зірочка з усіх боків насправді трудоголік, зациклений винятково на роботі. Працюючи останні півроку по 14 годин, він, через свою понад мірну відданість робочому процесу, прямо зараз на грані втрати родини. Його впевненість, що його надзусилля саме заради майбутнього родини, обертаються іншим боком, сенс його життя і відповідно перформанс кардинально змінюються. Зірочка згасає, потрібно рятувати.
Інший приклад: новий лід, має мʼякий характер, і йому важко вимагати від підлеглих (які, до речі, нещодавно були просто його колегами) результатів. Потрібна допомога психолога, який допоможе сформувати впевненість.
Фаховий психолог стане доречним при вирішенні корпоративних конфліктів, співзалежних відносин між керівником та підлеглим, виникненні особистих стосунків між колегами, при наявності проблем з гіпервідповідальністю та страхом делегування, при комплексі самозванця, ну і звісно при славно звісному professional burnout. Це далеко не весь перелік ситуацій, коли HR безсилий, а порятунок потрібен негайно.
Перше, що спадає на думку — потрібен психолог. І не просто психолог, а корпоративний — один на всіх, щоб прийшов усіх вислухав і одним махом все всім полагодив. Як Венді Роадс у серіалі «Мільярди» (жарт).
І тут, виникає одразу дві проблеми:
1. Де такого знайти? Щоб був справді професіонал; щоб розумівся на бізнес-процесах; щоб знав специфіку нашого бізнесу; щоб торкався і особистого життя; щоб все про всіх знав, але нікому нічого не розказав.
2. Як стимулювати всіх співробітників довіряти одному фахівцю? Як обрати одного, щоб емоційно підійшов усім; щоб мав професійний досвід, відповідно до потреб, кожного, та й ще, щоб критична маса важливої інформації не акумулювалася в «руках» однієї людини.
Питання складні.
По-перше, запити різних співробітників можуть вимагати різних професійних спеціалізацій фахівця.
По-друге, емоційний контакт. Не завжди один і той же фахівець зможе підходити кожному співробітнику на емоційному рівні.
По-третє, не кожен готовий обговорювати особисті питання, які впливають на професійну ефективність з одним з колег, навіть якщо його посада — «психолог», але він «один з нас».
По-четверте, інформаційна секʼюрність. Корпоративний психолог добре розуміє бізнес-модель компанії та ролі своїх клієнтів у структурі цій компанії і може мати спокусу отримати важелі впливу на бізнес. (Відразу прошу вибачення за таку мою думку у психологів, звісно, якщо мовиться про професійну репутацію — така ситуація неприпустима, але гіпотетично можлива, тому і потрапила до цього переліку).
Для нашої компанії рішенням стала онлайн-платформа психологічної допомоги (свого роду психологичний маркетплейс). Це сайт, на якому представлена значна кількість психологів (180+) різної спрямованості.
Співробітники можуть самостійно, у власний час, обрати будь-якого спеціаліста на платформі та робити записи самостійно відповідно до наявного на сайті розкладу. У всіх спеціалістів є відеолистівки, скани дипломів, детальний опис.
Компанія укладає угоду з платформою і надає усім співробітникам промокод на відвідування будь-якого фахівця через платформу. Таким чином співробітник сам обирає собі психолога відповідно до його потреб.
Компанія не бачить, хто саме із співробітників звертався, з яким питанням та до якого фахівця, але бачить кількість використаних промокодів, відповідно до чого здійснює оплату за послуги платформі.
В місяць для компанії 120 співробітників, виходить
Наприклад на початку війни та в період блекаутів, кількість звернень значно збільшилась. Звісно, є ризик, що промокод може бути передано комусь із знайомих або членів родини — але це питання довіри та взаємної відповідальності компанії та співробітників одне перед одним, плюс на платформі може бути додано обмеження по корпоративній пошті співробітника.
Також ви можете реалізовувати партнерські ініціативи з платформою, під запити співробітників, такі як: коуч-сеанси, відкриті дискусії, тренінги.
13 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів