Чи треба сучасному айтівцю розвивати свій персональний бренд?
Рік тому я перший раз прочитала книгу «Soft Skills.The software developer’s life manual» автора John Z. Sonmez. Книга мене дуже надихнула та змусила замислитись перший раз про персональний бренд. На той час, я мала дуже великий досвід у QA, мала більше ніж 100 щасливих клієнтів (ну або мені так хочеться думати:) ) і при цьому всьому я навіть не мала сторінки у Linkedin. Також у мене не було ніяких статей, нагород та патентів. Я просто дуже добре робила свою роботу як QA Engineer і мені здавалось, що все інше мені не треба.
Про персональний бренд я чула лише від блогерів у інстаграмі і то без акценту на айтівця звичайно. Але на якомусь етапі я зрозуміла, що я ніяк не розвиваюсь, моя кар’єра стоїть на місці, незважаючи на те, що кількість клієнтів росте. Я почала аналізувати моїх більш успішних колег і зрозуміла, що у всіх у них є прокачений персональний бренд. З цього моменту почалась моя робота над своїм персональним брендом і почалась вона з того, що я звісно ж завела свою сторінку у Linkedin. Але це був тільки початок. У цій статті я хочу поділитись інформацією з тими, хто як і я не був в курсі, що ж таке персональний бренд та навіщо він сучасному айтівцю
Anna Kovalova. Founder of Anbosoft
Що таке персональний бренд і навіщо він треба?
Особистий, або персональний бренд — це сукупність асоціацій та думок, які виникають у людей, коли вони згадують про вас чи обговорюють вашу персону з іншими.
Якщо дуже спростити — це ваш образ у головах людей. Уявімо, що до них раптом підійшли та спитали: «А хто ця людина?». Те, що вони скажуть у відповідь: «QA Engineer», «класний пацан», «чувак з Теремків...» і т. і. — це ваш образ в їхніх головах, це ваш бренд.
Свій бренд є у кожного. Питання в тому, яка його сила. Скільки людей знають про вас і що саме? Це тільки найближче коло: колеги по команді, сім’я, друзі? Чи ширші кола: колеги з компанії, професійної сфери, люди на рівні країни? Цей масштаб може бути різним, і він демонструє силу бренду.
Образ у головах людей існує незалежно від вашого бажання, а от якщо ви хочете, щоб люди думали про вас у потрібному контексті, то час працювати над особистим брендом.
Ще хочу надати один простий приклад. Ви коли-небудь були в нічному клубі і чули, як кавер-група грає пісню? Це звучало так само добре, як оригінальний виконавець, а буває, що і краще. Чому так? Чи ви коли-небудь замислювалися, чому той кавер-гурт грає концерт у якомусь маленькому приміщенні нічного клубу, тоді як інша група, яка, здається, не має більшого таланту гастролює по світу та створює платинові записи?
Очевидно, що обидва гурти талановиті, але лише за допомогою таланту ви можете бути популярним на рівні цього кавер гурту і це ваш максимум. Таким є цей світ, нажаль або нащастя. Справжня різниця між великими музикантами та суперзірками є не більше ніж маркетинг.
Маркетинг — це мультиплікатор талантів.
Чим кращий у вас маркетинг, тим більше він збільшує ваш талант. Ось чому Вам, як тестувальнику чи як розробнику програмного забезпечення чи як будь- якому іншому спеціалісту треба навчитися цьому важливому навику.
Кому треба розвивати свій персональний бренд?
Тизер — будь-кому!
Це треба для тих кто шукає:
- Гроші! Так — це екстра гроші за ті ж скіли плюс впевненість у собі та у завтрашньому дні, що дасть можливо зменшення тривоги як мінімум.
- Нові друзі, знайомства! Розвиток особистого бренду — це доступ до тих дверей, про існування яких Ви навіть не мали уявлення. Це нові друзі, знайомства, цікаві заходи! Завдяки нетворкінгу можна знайти не тільки нових друзів, але й чоловіка та коханця, якщо треба.
- Також будучи інфлюенсером можна впливати на думки та рішення інших.
- Почуття власної гідності. Самооцінка. Ну якщо ви крутий та впізнаваний — на самооцінку це дуже впливає.
Ще раз як підсумок:
Персональний бренд вкрай потрібен, якщо хочете масштабуватися та зростати. Особистий бренд — це інструмент пришвидшення досягнення професійних цілей: від кар’єрного зростання в корпорації до зміцнення довіри клієнтів, якщо ви працюєте з ними напряму.
Свідомо сформований та розвинутий бренд конвертується у більшу довіру до вас, ніж до людей, про яких не відомо геть нічого. Таким чином, бренд «заходить» у двері перед вами і допомагає вам легше їх відчиняти.
Коли люди знають, який ви спеціаліст, у чому ви компетентні, вони можуть до вас звернутися: запропонувати роботу, партнерство, колаборацію, інвестиції, попроситися до вас у команду тощо. Тому важливо проактивно формувати та управляти враженням про себе. Треба працювати над своїм персональним брендом.
А ви що думаєте про персональний бренд? Чи треба він саме вам?
14 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів