Доменний досвід: що це, як зрозуміти, чи він у вас є і що робити, якщо немає

Попит на певний доменний досвід зростає. Все частіше отримую від hiring менеджерів з різних IT-компаній такі побажання. Дехто висуває їх як nice-to-have вимогу, а хтось робить її критичною і не хоче спілкуватися з кандидатами, які не працювали в умовному Blockchain’і.

Однак виявилося, що сам по собі термін відомий не усім фахівцям. Біжу це виправляти і розповідаю вам, чому «доменний досвід» стає більш затребуваним, як реагувати на таку вимогу у вакансіях і що робити, якщо його у вас немає.

Мене звати Марія Куцевол, я менеджу команду рекрутерів в ITExpert та допомагаю наймати технічні таланти у різні IT та non-tech компанії, а ще веду свій блог у LinkedIn. Саме через запитання у коментарях під одним з моїх дописів і з’явилася ця стаття 🙃

Що таке доменний досвід у описі вакансії та чому він цінується роботодавцями

Доменний досвід чи експертиза — це власне ваш досвід роботи у певній предметній сфері: Healthcare, GameDev чи будь-якій іншій.

Наприклад, у вакансіях digital банків та фінтех-проєктів часто можна знайти очікування аналогічного чи хоча б суміжного досвіду у кандидатів. Річ у тім, що у продуктів, повʼязаних напряму з фінансами, ціна помилки надзвичайно висока. Фахівці компаній хочуть максимально себе захистити і шукають у кандидатах розуміння цих особливостей, наявних знань чи практичних рішень у схожих технологічних продуктах.

Доменний досвід — не лише про «говорити однією мовою» з командою чи клієнтами, але й про те, що менеджеру/ментору не потрібно буде пояснювати речі, які здаються очевидними тим, хто вже у сфері. Інколи новачки приходять з більш оптимальними ідеями та навіть досвідом їх реалізації на іншому проєкті. Якщо дуже спростити, фахівець з таким досвідом швидше та легше пройде онбординг та адаптацію → з більшою ймовірністю пройде випробувальний термін → швидше покаже результат на проєкті, менше буде помилятися → розробка буде продуктивнішою і дешевшою

Звичайно, без доменного досвіду також успішно працюють. Просто фахівцю може знадобитися дещо більше часу, щоб зануритися у контекст.

Найчастіше такі вимоги зустрічаються на вакансіях серед GameDev, Gambling, Banking, FinTech та Blockchain компаній. Частіше доменний досвід критичний для сініорних позицій: менеджерів, архітекторів, C-level, — а також маркетологів, аналітиків, фахівців підтримки чи тестувальників. Для інших фахівців — nice-to-have, хоч і може виділити вас серед інших кандидатів.

Для розробників знання домену також можуть бути важливими. Наприклад, для великого онлайн-магазину, який працює на різних ринках та має мільйони відвідувань щомісяця, міжнародній соціальній мережі, або ж iGaming платформі — важливий досвід з Highload-системами. Під ним мається на увазі не стільки досвід з нішею чи доменом, скільки знання певних технологій і вміння реалізувати їх на реальному проєкті.

Як відбувається перевірка знань домену під час наймання (і чому це не просто про рядок у резюме)

З усім тим, доменний досвід не завжди дорівнює якісний та усвідомлений підхід. Сама наявність X рядків коду в IoT-продукті не робить зі спеціаліста експерта з інтернету речей. Тому якщо на вакансії є така вимога, можна очікувати на додаткові запитання.

Зазвичай, рекрутер чи hiring менеджер просить розповісти про досвід загалом, навести конкретні приклади, надати цифри з минулих проєктів, які, наприклад, підтвердять, що продукт був високонавантаженим. Можуть дати кейсові запитання, щоб дізнатися, чи зорієнтується фахівець на цьому проєкті.

Ось один з прикладів питань для компанії, що розробляє BaaS (Banking as a Service) рішення:

«Чи маєте ви досвід роботи з фінтех-додатками або інтеграцією платежів? Які вимоги до безпеки такого коду ви знаєте?»

Як «обійти» цю вимогу на вакансії

Досвідчені фахівці, особливо ті, які й самі коли-небудь наймали новачків у команду, не з чуток знають, коли важливо мати доменний досвід. В більшості випадків спеціалісти діляться деталями з минулих проєктів (звісно, не порушуючи NDA).

Якщо сфера цікава спеціалісту, а досвіду у ній не було, можна згадати схожі сфери — до прикладу, iBanking і Fintech.

Рідше наводять факти зі свого особистого досвіду чи інтересів, які були б корисними. У нашій практиці був кейс, розробник працював на проєкті з комфортною зарплатнею і нічого не хотів змінювати, але йому запропонували вакансію, пов’язану з продуктами для хімічної промисловості. Виявилося, що його вища освіта у тій же сфері, і вона дуже його цікавить (хоч раніше він змінив поле діяльності на розробку через перспективи в IT). Для компанії розуміння особливостей сфери було серед nice-to-have вимог, але вони й не сподівалися знайти такого кандидата. У цьому випадку трапився ідеальний метч. Але потрібно розуміти, що це рідкість, особливо для таких вузьких ніш.

Можна розказати про користувацький досвід, якщо такий був. Наприклад, на вакансію, де потрібен досвід роботи на проєктах по розробці трейдингових платформ, спеціаліст розказав, як він самостійно вивчав та користувався такими брокерами. І навіть знайшов на одній з них баг, зарепортив та помилку було виправлено.

Звичайно, якщо вимога критична і інші 10+ кандидатів володіють такими знаннями, а ви — ні, «зрівнятися» не вийде. Однак:

  1. Ця вимога не завжди критична.
  2. Зазвичай такі вимоги зменшують кількість відповідних кандидатів у рази. Якщо мова про Middle+ вакансії, де кандидатів і без того небагато, це відчувається особливо гостро. Можливо у ваших конкурентів на позицію також немає цих знань.
  3. Може бути й так, що у комплексі з вашими hard skills та бажанням розвиватися, інтерес до сфери стане ще одною вашою сильною стороною.

Тож на практиці все досить індивідуально — залежить від цілей компанії та інших фахівців, які зараз проходять процес рекрутингу. Моя порада: не бійтеся запитати у рекрутера, чому доменну експертизу очікують на вакансії, у чому вона має полягати та чи дійсно є критичною.

А що, світчитися між сферами не можна?

Звичайно, глибокий та релевантний досвід цінується роботодавцями. Однак і пробувати себе у різних проєктах — також корисно. Це розвиває кругозір, дає можливість подивитися на завдання з іншого боку, запропонувати нові ідеї, які можуть стати цінними у кінцевому результаті. На лідерських позиціях в аутсорсі інколи цінують саме досвід з різними проєктами та доменами.

Якщо є можливість, обирайте ту сферу, яка вам цікава і в якій ви б хотіли далі розвиватись. Краще обирати сферу роботи усвідомлено не лише через потреби ринку, а тому, що вам просто буде цікавіше сприймати свою рутину та легше розуміти особливості продукту ;)

Або з іншого боку: розвиваючись у певній сфері, очікуйте на те, що рекрутери будуть стукатися до вас з подібними пропозиціями. Якщо ви працюєте на проєкті, який не надто вам цікавий, ви трошки відтерміновуєте отримання цікавих для вас пропозицій.

P. S. На щастя, на Djinni можна вказати побажання щодо домену вакансій, які ви хочете і не хочете розглядати — користуйтеся!

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі