Flutter vs Kotlin Native App. Що обрати?

💡 Усі статті, обговорення, новини про Mobile — в одному місці. Приєднуйтесь до Mobile спільноти!

Вітання усім. Вже пів року думаю про напрям в мобільній розробці. Стою перед вибором: Flutter або Kotlin з kmp.

І те, і те спокушає і має плюси, але хотів би почути поради професіоналів. Плюс яка є перспектива у майбутньому?

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

поки шо флатер. аргумент один — багато ліб є під KMP?
можна ще MAUI ковирнути чисто з цікавості xD

Ну с# зовсім недовподоби, щоб бавитись. Але вже переписують найбільші бібліотеки під кмр, тот же compose multiplatform на ios вже beta. Поки до Флаттера далеко, але можливість переписати натив на кроссплатформ доволі цікава

зі свого досвіду я б сказав так: можливість використати aws amplify бустить швидкість виконання проекту більше, ніж наявність jetpack. флатер + матіріал + блок і так дозволяють досить швидко формошльопати. для естетів можна ще додати фпдарт. якшо це грамотно розкласти по папочкам користуючись чистою архітектурою і здоровим глуздом то виходить доволі непогано — швидкий девелопмент і висока реюзабельність компонентів між проектами. ну і на додачу просто шикарна документація на флатер.

xamarin/maui нажаль, імхо, вбило майкрософт (точніше — похабно зроблений перехід на нет7/8 з відсутністю адекватної документації для доволі складних нюансів і проблеми з мак білд агентами в ажурі) + відсутність зацікавленності у ком"юніті і, відповідно, відсутність підтримки 3d party ліб. на mvvmcross там багато чого можна написати, а xamarin.essentials покривало, мабуть, все що потрібно по роботі з конкретною платформою.

Як говориться швидкість не значить якість. Все таки флаттер додатки , як би не оптимізовувалися жруть і важать більше. Як для стартапів саме то, що треба.

якість залежить від того, хто робить задачу, а не від технології на якій роблять задачу.
ампліфай для всього. флатер і айос/андроід ліби також є.

Можно вопрос, почему в списке выбора нет React Native?

Пробував його , але він як і реакт.джс жахливий , оптимізації нуль , повно помилок, єдиний плюс то кількість бібліотек

З одного боку, знайти роботу початківцю, напевно, буде простіше з Flutter, бо його юзають багато стартапів і є багато вакансій. Але це переважно невеличкі проекти, тому декому може бути не дуже цікаво. Андроід-нейтів може бути цікавіше, бо це часто великі довготривалі проекти. До того ж Котлін — дуже приємна та зручна мова, значно приємніше за Дарт. ЗП на кроссплатформі, на Андроід і на ІОС приблізно однакові.

Сподобався ваш коментар.

Можете розкрити

зарплата питон девелопера 5-7тыс долларов в Украине, а в топовых странах очень огромная.

+

цельтесь в более узкие направления и делайте что-то одно хорошо

Що це за вузькі ніші для пітона БЕ (наприклад) за що платять багато?

Поиск по слову flutter на upwork.com — 1190 результатов
Поиск по Compose Multiplatform — 3 (три!). И вроде больше двух лет как версия 1.0 вышла, но похоже что за это время даже минимальная ниша на рынке не завоевана. Не упоминается на англоязычной странице JetBrains в википедии.

Kotlin Multiplatform? І всеодно flutter для стартапів юзають, тож так багато вакансій

Со словами «Kotlin Multiplatform» еще пара вакансий добавилось. По KMP или KMM еще одна.
В любом случае меньше десяти. против 1190 по flutter. Более чем в сто раз меньше.

Питання трохи не коректне, бо Flutter — це framework, а kotlin — programming language.
Аналог Flutter — це Compose Multiplatform

Думаю, вам варто відштовхуватися, від того, яка мова подобається більше, kotlin чи dart.

Плюс яка є перспектива у майбутньому?

IMO, з kotlin у вас буде більше можливостей бо є

— kotlin як дефолтна мова для Android
— kotlin як заміна java на backend. Spring Boot та Quarkus мають офіційну підтримку kotlin.
— kotlin native вже є stable. Це повноцінна альтернатива golang
— kotlin js — не дуже поширено, але вже давно stable, і має фреймворки для фронтенд розробки
— kotlin wasm — ще альфа але вже є )

Подивіться на кількість вакансій на обидві технології, можливо перехочеться)

Дивився , сумно , але я всі напрямки пробував і лиш мобільна розробка так зацікавила)

Можу поцікавитись чому? Складу собі список аргументів і виберу пізніше

За пiвроку вже можна було зробити парочку MVP на обох фреймворках i зрозумiти до чого лежить душа.

Робив. Дві технології сподобались. Але дві вивчити не в змозі + все перемішається. Тому й питаю про перспективу

Android як база, Флаттер поверх. Як уже сказали знання нативу все одно знадобиться. А ще краще і до цього всього іОС розробку хоч на базовому рівні. Зараз такий ринок, що зайві знання точно не завадять.

2.5 роки тому йшов у компанію як інтерн на андроїд, але запропонували спробувати Flutter. От я вже як 2.5 роки працюю виключно з флатером і дуже задоволений вибором. Та що б ви не обрали для себе на початку, в подальшому всеодно не зупиняйтеся на тому та вчіть нові технології.

Дуже багато раз пробував взяти флатер до рук (та і не тільки), але відмовився від тої затії.

Обрав для себе шлях KMP, оскільки все одно треба працювати з нативом і в цьому випадку KMP дозволяє то робити зручніше, багато варіантів того, що ти можеш винести в спільну частину, від просто модельок, аж до 99% апки.

Але і з ним не все так добре наразі. Хоча з кожним місяцем стає все краще. Наразі зробив кілька продакшн проектів, включно з маленькими проектами на Compose Multiplatform.

Всі мейнстрімлять на флатер, з ним і роботу найти простіше. Як варіант, можете подумати просто про нативну розробку як таку.

Підписатись на коментарі