Як шукати та аналізувати дропи для SEO: покроковий гайд

Привіт! Я — Влад Бодашко, Senior SEO Specialist в TrafficKitchen. Маю 5+ років досвіду в клієнтському та арбітражному SEO. Вирішив поділитись своїми напрацюваннями з розвитку сайтів методом підклейки дропів. Детальний туторіал — далі.

Сподіваюсь, буде корисно та допоможе вам виводити сайти своїх бізнесів у топ.

Що таке підклейка дропів

Буст сайтів через підклейку дропів — це SEO тактика, де ми використовуємо домени, які стали вільними (expired, тобто попередній власник не продлив власність), з сильним backlink-профілем для посилення ранжирування свого сайту.

Суть методу — реанімувати домени, що втратили реєстрацію, але мають авторитетні посилання. Ці домени перереєстровуємо і наповнюємо контентом, де ставимо посилання на свій сайт або налаштовуємо редирект. Так дроп-домен передає частину своєї посилальної «ваги» на наш домен.

Використання таких дропів може швидко підвищити позиції сайту в пошуковій видачі. Водночас, варто памʼятати про ризики через можливі пеналті від пошукових систем за маніпулятивні дії.

Навіщо SEOшникам ця тактика

Цей підхід ефективний, бо використовує авторитетність існуючих посилань дропнутих доменів для швидкого зростання позицій цільового сайту в пошуковику. Важливою умовою є вибір релевантних дропів, які мають чисту історію та тематичну відповідність основному сайту.

Така стратегія дозволяє покращити позиціонування сайту в пошуковій видачі та залучити цільовий трафік.

Як працювати з дропами

Зазвичай алгоритм такий:

  • домовляємось у команді, що будемо використовувати підклейку дропів
  • ставимо цілі, яких хочемо досягти завдяки цьому методу
  • шукаємо дропнуті домени (далі розкажу, як)
  • аналізуємо дропи
  • вибираємо метод підклейки, який обираємо залежно від цілей
  • аналізуємо результати і працюємо далі

Як шукати дропи

Запропоную декілька технік пошуку дропів — а ви обирайте. Отже, як працюємо:

  • аналізуємо аукціони чи сервіси перекупів (GoDaddy, DropCatch, SEDO, Dynadot, NameSilo, Flippa, Odys Global, SEO.Domains і SEODN.com)
  • шукаємо на сервісах дропнутих домені (ExpiredDomains, SpamZilla, DomCop, FreshDrop, і Park.io)
  • користуємось методами «вейтінгу» чи «брейнштормінгу»

Методи роботи з дропами: «вейтінг» та «брейншторм»

Метод «Вейтінг»

Наша задача — знайти домени, що скоро стануть доступні, і перевіряти їх звільнення від попереднього власника, щоб швидко придбати. Як правило, після Expiration Date домену за власником залишається 30 днів бронювання для його першочергового викупу назад, тому потрібно чекати до дати закінчення реєстрації домену + 30 днів. Далі пропоную три опції, як це можна зробити:

  • парсимо SERP по ключам, що нас цікавлять. Зберігаємо список сайтів з ТОПу (особливо цінні сайти на >30-100/200 позиціях). Перевіряємо через Netpeak Checker (або інший зручний інструмент) на доступність по WHOIS;
  • або йдемо в Ahrefs або SEMRUSH і забираємо SERP по потрібному ключу за будь-який місяць за останні 6-7 років. Перевіряємо на доступність доменів;
  • або працюємо через bluechipbacklinks.com.

Метод «Брейнштормінг»

Це креативний пошук потенційно цінних доменів. Ми аналізуємо сайти, що можуть посилатися на дропи, та домени, що посилаються на ваші цільові сайти. Так знаходимо непомічені раніше можливості.

Шукаємо тематичні сайти-каталоги, форуми, інфо-портали, ревʼюшники, аналогічні сайти в інших гео. Думаємо над іншими типами: на сторінки гео — заредіректити local sites, на авторів — персональні сайти, на блог — сторонні інфо сайти.

Зазвичай працюємо так:

  1. знаходимо відповідний сайт. Перевіряємо його internal/external домени (screaming frog екстернал, або ahrefs відразу);
  2. в Ahrefs відфільтровуємо за параметрами, що можуть свідчити про дроп (0 трафіку);
  3. додаємо цей список в netpeak checker та перевіряємо доступність (WHOIS — expiry date, код відповіді серверу, webarchive — остання копія, також відразу можемо чекати пузомірки DR, RD, CF, TF);
  4. перевіряємо доступнісь покупки на регістраторі балк аналізом, наприклад тут www.namecheap.com/...​mains/bulk-domain-search;
  5. чекаємо пузомірки та переходимо до ручного аналізу дропів.

Як аналізувати дропи

Аналіз домену — це перевірка параметрів, що можуть вплинути на його цінність для SEO. Важливими показниками є Domain Rating (DR), URL Rating (UR), кількість реферальних доменів (RD), а також історія backlinks і WebArchive.

Ключ до успішного використання дропів лежить в детальному аналізі. Важливо дивитися на якість беклінків, історію домену через WebArchive, DNS історію, перевіряти на фільтри та вірогідність обвалів трафіку, що можуть вказувати на проблеми з доменом.

Автоматичні пузомірки

  • DR (відносно, але >10)
  • UR (на головній сторінці)
  • RD (відносно)
  • Backlinks (відносно) CF, TF, CF/TF
  • WebArchive (URL останньої збереженої версії)
  • Keywords/Traffic (опціонально)

Backlinks

  • дивимось вручну на лінки: які саме посилання по типам
  • % розподілення по якості донорів
  • дивимось на анкори (перевіряємо на спам)
  • розподілення посилань по сторінкам
  • динаміка посилань
  • співвідношення беклінків/донорів

DNS history / Web archive

  • дивимось на історію DNS (наприклад, за допомогою completedns.com) — дивимось, як часто змінювався власник і сайт зміюнював NS (менше = краще)
  • дивимось, що було на сайті по web.archive.org. Особливо приділяємо увагу версіям по датам після зміни NS
  • витягуємо всі URL, що були в вебархіві

Перевіряємо вірогідність фільтру на домені по непрямим ознакам:

  • динаміка трафіку (різкі обвали які не корелюють з апдейтами/дропом домену)
  • динаміка ключів
  • динаміка спамних беклінків
  • к-сть спамних анкорів
  • к-сть сторінок

Ставимо Search Console щоб перевірити на ручні міри + оживання сайту. А також посилання, кравл рейт і тд. Також консоль буде потрібна для вказання переїзду.

Вісім методів підклейки

1. Підклейка всіх URL дропу на 1 сторінку основного сайту

Підклейка може відбуватися за умов:

  • тематика дропу = тематиці сайту/сторінці
  • коли на внутрішніх URL дропу мало посилань (вся вага на головній сторінці)

2. Посторінковий редірект

Підклейка може відбуватися за умов:

  • тематика та структура дропу = тематиці та структурі сайту внутрішні сторінки мають також багато посилань (в деяких випадках більше ніж на головну)
  • релевантність анкорів нашим сторінкам (наприклад анкори по гео — влеїмо наші сторінки по гео)

3. Merger & Acquisitions (M&A)

Підклейка може відбуватися за умов, коли тематика дропу може відрізнятись від тематики нашого сайту, а на дропі будь-яка кількість внутрішніх URL

4. Підклейка в orphan сторінку на основному сайті

Підклейка може відбуватися за умов, коли тематика дропу може відрізнятись від тематики нашого сайту, на дропі будь-яка кількість внутрішніх URL. Але основне силочне знаходиться на головній.

5. Зміна тематики на дропі і подальша підклейка

Підклейка може відбуватися за умов:

  • тематика дропу може відрізнятись від тематики нашого сайту, на дропі будь-яка кількість внутрішніх URL
  • по можливості нейтральний анкор-лист (безанкор, generic, брендові)

6. Підклейка частини сайту (без головної)

Підклейка може відбуватися за умов:

  • тематика дропу може відрізнятись від тематики нашого сайту
  • на дропі будь-яка кількість внутрішніх URL
  • по можливості нейтральний анкор-лист (безанкор, generic, брендові)

7. Підклейка регіональної/мовної версії дропа

Підклейка може відбуватися за умов:

  • тематика дропу подібна до нашої тематики, але не підходить мова або регіон
  • на дропі будь-яка кількість внутрішніх URL

8. Екзотична підклейка за допомогою canonical/hreflang

Підклейка може відбуватися за умов:

  • тематика дропу може відрізнятись від тематики нашого сайту
  • на дропі будь-яка кількість внутрішніх URL
  • по можливості нейтральний анкор-лист (безанкор, generic, брендові)

Як трекати результати підклейки

  • в кеші сторінки дропу відкривається сторінка нашого сайту або по site: виводиться нашої сніппет цільової сторінки
  • ріст позицій по потрібним сторінкам
  • в Ahrefs пішли ключі та з’явились лінки, > пузомірки
  • з’явилися нові ключі в консолі (брендові ключі дропу)
  • з’явилися відповідні лінки дропу у нас в консолі

Що далі

Пошук дропів — це час та зусилля, але й винагорода може бути гідна. Використовуйте авторитетні, релевантні домени. Подружіться з професійними інструментами. Памʼятайте про детальний аналіз кожного потенційного дропа.

Дякую, що дочитали :) Наостанок пропоную переглянути відео, де детально пояснюю, як працювати з дропами:

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному5
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Все норм домены выкупаются на уровне регистраторов.

Підписатись на коментарі