Основа успішної справи проєкту у вирішенні конкретної проблеми. Де шукати цю проблему?

Гадаю багато у кого тут на форумі виникало бажання відкрити свою справу, створити пет-проєкт і т. д. Зазвичай, це закінчується на етапі роздумів, меншість починає щось реалізовувати (і забиває через деякий час), одиниці доводять до кінця і майже нулі починають заробляти кошти.

Як на мене, часто це через неправильний фокус — робите те, що подобається тільки вам, щось просто «прикольно» і так далі.

Я думаю, що основа успішної справи, проєкту у вирішенні конкретної проблеми.

Питання в тому, де шукати проблеми? Якщо відсутня кількість знайомств з різних сфер, обмежений своєю бульбашкою кругозір.

Які поради можете надати (ресурси, техніки і т. д.)?

Можливо, пошук проблеми і є проблема, яку можна вирішити? (якийсь troubleHub) :)

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

моя думка, можете умножати на 0.

begin

як на мене, поки ви щось шукаєте на форумах то вам воно не треба, бо
Ви чекаєте щоб вам хтось сказав що робити. Шукаєте якісь правила, довідник
в якому сказано що та як має бути.

Це норм для людини яка звикла до системи з правил, яку нагороджують
в рамках тої системи. Це кайфово, але це штучна система. Ви можете бути
хоч самим сеньорним сеньором, але вас обскоче людина на шаблонах на
WP. Або навпаки, людина на WP не зможе зробити так щоб клієнти не зникли
бо немає уникальной пропозиціі через брак досвіду.

Суть власної справи в тому що ніяких правил немає. Ваще. Жодного правила, окрім
того що заборонено законодавством. Можете працювати по 15 годин на дню,
можете по 2 години на тиждень. І те і те працює, або не працює.

Це як дикій лес, може поїде а може і ні. Тут дуже важливо саме що ви хочете
робити. А для цього треба розібратись куди б ви саме для себе хотіли б рухатись.

Немає місця де люди шукають бізнес ідеї, так зробить, людина піднялась на тому
що робила кожен день інтервью з людьми які зробили такі маленькі власні справи (indiehackers)

tldr; я б розібралась що я хочу перед тім як коммититись на щось зовні

end

дуже подобається ваша думка

«Ми інженери, створюємо проблеми, вирішуємо проблеми»

Проблеми є в усіх сферах, але зазвичай потенційні клієнти хочуть магічну паличку, яка б їм це вирішила. Тож треба зрозуміти баланс між «можна вирішити проблему» і «можна проблему вирішити і масштабувати». І насправді це вже стає складним процесом — бо іноді здається, що клієнту краще порадити якесь точкове рішення, або найняти конкретного співробітника під задачу.

Дуже багато моїх хороших ідей було відкинуто, бо не існувало схеми масштабування. Проблему можна було вирішити в конкретному кейсі, але це не працювало б на сотнях тисяч едж кейсів.

Тож дивіться в сфери де ви можете завдяки новому баченню вирішити проблему і дати це всім. Зараз АІ технології дозволяють робити рішення, яких вчора не було, тож є гарний шанс відтяпати ринок у мастодонтів.

Самый простой способ — искать там где люди готовы платить за решения каких-то своих проблем и искать ниши где не сложно что-то сделать. Например, можно смотреть ленту новых задач на Upwork, и находить какие-то повторяющиеся запросы.

Проблем, в принципі, дві чи три, як рахувати.

1. ~95-99% стартапів гинуть бо реально ринкова ниша не існує, або упередили і все зайняте. Передбачити майже неможливо. «Лікується» тим, що не вкладаєш все.
2а. Автор і рушій ідеї — не бізнесмен. Реалізація — бізнес. Якщо ти не бізнесмен з досвідом, занадто шансів, що програєш саме на якійсь бізнес-деталі.
2б. Гроші у інвестора. Інвестора цікавить прибуток. Коли ідея стане прибутковою, ти, як автор, її вже не впізнаєш.

Все інше просто наслідок цих двох базових проблем.

Ось приклад, як бува у житті: захотів я демо-трейдингом зайнятися. Відкрив на криптобіржі, та не зміг, бо все, що я там побачив мені не сподобалося. І виникла ідея -«А чому б не розробити власну програму, що дозволятиме торгувати (на доступних історичних даних про коливання цін) щоб перевірити деякі стратегії торгівлі?»

Та проблеми нас оточують скрізь. От наприклад колись шукав гарного електрика на районі і подумав «було б не погано створити біржу мікропослуг». Почав щось по трохи пилити, а потім виявилось що хтось із більшими ресурсами запалив краще.
Тут більше питання у масштабах проблеми. Якщо ринок великий то єдиний шанс вийти — стати бізнесменом, а не розробником. Тобто представити ідею, бізнес план, ну можливо якесь маленьке MVP та шукати інвесторів і наймати розробників у команду.
Або ж якщо ти все ж таки хочеш створити щось соло то треба шукати дуже вузькоспеціалізовані ніші. А щоб це знайти треба самим стати (чи вже бути) частиною того комьюніті,

Як на мене, часто це через неправильний фокус — робите те, що подобається тільки вам, щось просто «прикольно» і так далі.

Хибна думка. Так, дійсно є така хрінь як робити крутий продукт який нікому не потрібен. Але:
1. Це один з способів якраз знаходження «проблеми» — якщо у вас це болить, скоріш за все є ще багато людей у яких теж це болить. Тому й чим більше у вас хоббі, тим більше шансів знайти «нішу».
2. Якщо дивитись з точці зору статистики: з високою вірогідністтю ваш стартап провалиться. Якщо ви робили щось таке, що вам подобається, то ви хоча б весело провели час. Вкладатись в те що вам не подобається й не отримати результату набагато більше болісно.

Але є й інші способи, здається у y-combinator були класні відоси на цю тему, там було щось про «стартапне мислення» — налаштувати свій мозок на пошук ідей, й воно саме прийде — спеціально сидіти-придумувати не працює. Але без багато хоббі, або багато звʼязків, те саме що ви сказали:

Якщо відсутня кількість знайомств з різних сфер, обмежений своєю бульбашкою кругозір.

практично не можливо. Тупо везіння, що ви випадково зіткнетесь з проблемою. А звʼязки й хоббі — лише спосіб підвищити шанс «зіткнення».

Хотів би ще додати. Що насправді можна займатись будь чим. Перечитав купу success-stories, й майже усюди висновок: «it’s not about idea, it’s about execution». Всі ніші так чи інакше вже зайняті — щоб ви не придумали, це вже хтось зробив. Й навпаки — якщо ніша дійсно вільна, то скоріш за все там тупо немає грошей. Прикол в тому щоб зробити теж саме, але краще, краще прорекламували, зробити дешевше, краще зрозуміти потреби користувачів й так далі.

Немного не так. В y-combinator там прямо говорится, что нужен кофаундер. Человек, который знает конкретный бизнес и маркетинг изнутри. А дев реализует саму техническую часть.

Я б змінив формулювання на: «де знайти проблему разом із майбутніми першими споживачами, які згодяться користуватися моїм технологічним рішенням хоч би і безкоштовно, щоб такий продукт мав більший шанс на успіх і популяризацію».

Бо інколи хтось щось класифікує як проблему, але бути піонером у користуванні прототипом бажання не має.

Не пригадую де читав, що автор Wikipedia зробив ставку на те, що люди не зможуть спокійно дивитись на невірну, неточну інфу на сторінці і це відчуття змусить їх вносити зміни.

А автори reddit платили за те, щоб перші їхні користувачі користувалися reddit.

Я пробував різні способи для цілеспрямованного пошуку ідей. Але жодну цікаву не знайшов у такі способи.

В моєму випадку виходить знаходити ідеї тільки з того, з чим сам стикаюся.

Наприклад, якщо шукаєте щось в Google та не можете знайти рішення або знаходете рішення в незручному вигляді, то це потенційна ідея. Далі вже можно думати: чи досить у вас сил реалізувати такий проект? Чи цікаво вам це? Та чи зможете його потім успішно просувати?

Також ідеї можна знаходити під час роботи. Наприклад, одного разу до мене звернувся клієнт з маленьким завданням. Йому треба було анімувати кілька статичних рекламних банерів. Я успішно виконав це завдання.

Та я усвідомив, що мені сподобалась така робота. Тому я вивчив ринок анімації банерів та зробив дослідження для пошуку найшвидшого якісного способу анімувати банери. Потім реалізував проект для анімації статичних банерів.

На жаль, попиту було занадто мало, заробив я небагато (вигідніше просто працювати в компанії), тому я закрив цей проект. Але досвід був цікавий.

Додам важливу річ: записуйте ідею, як тільки ви її усвідомили. В моєму випадку, ідеї приходять несподіванно. Тому я маю окремий to-do list, куди я записую нові ідеї. Отже, коли потім з’являється час на новий проект, то в мене вже є список з чого вибрати.

Психологи кажуть в дитинсві :) Коли хтось в дитинстві з батьків десь заборонив мінятись іграшками, людина отримує психологічний барьєр на обмін ресурсами, а обмін ресурсами і є бізнес. Кажуть зветься обмежуючі переконання.

Проблеми можна знайти прямо тут на форумі — за кількістю коментарів до постів.
Наприклад — dou.ua/forums/topic/48415

Хех, в даному випадку якась аппка, яка буде покращувати довіру між партнерами в шлюбі?)

Ти просив проблему та апку.
Я дам проблему.
Апку не дам!

www.youtube.com/watch?v=B911crvGE8c

Як на мене все дуже переплутано.

Пет-проект якби самою назвою натякає, що мова іде про насолоду від процесу, а не про гроші. Бо навіщо ще люди заводять домашнього улюбленця? Явно не для того, щоб отримати прибуток. Так, є заводчики, але то зовсім інша історія. Тому що неправильного у тому, що

часто це через неправильний фокус — робите те, що подобається тільки вам, щось просто «прикольно» і так далі.

Я роблю проект. Основна мета — отримати насолоду, у моєму разі близьку до статевої. Наприклад, я пам’ятаю, що у дитинстві тато навчив грати мене у футбол на аркуші паперу, де треба було загнати м’яч у сітку противника. Правила я пояснюю тут. Трохи пошукав на YouTube таку гру, не знайшов (або знайшов слабку). Але я ж розробник, тому сам для себе створив суперника, щоб з ним грати та отримувати від цього насолоду. Чому це має бути неправильний фокус???

Другий погляд, це бізнес, коли ми робимо щось саме заробити кошти, про насолоду часто мова не йде. Але часи трохи змінилися. Так, колись був shareware ринок, де можна було отримувати якийсь прибуток. Зараз на кожну проблему можна знайти 5-10 готових рішень, тому, навіть якщо ви запропонуєте ще краще одинадцяте, то про нього просто ніхто не дізнається. Тому проблема стає не щось зробити, це як раз доволі легко, а кому це продати. А щоб продати треба, щоб у вас були друзі/знайомі, або маркетинг та бюджет у десятки/сотні тисяч доларів, якими ви готові ризикнути. Але це не про розробку.

На отримання насолоди теж можна дивитись як на проблему недостачі дофаміну (або іншого гормону, можу бути неточним). І відповідно, створення гри — це вирішення проблеми нехватки цього гормону, покращення самопочуття.
Погоджуюсь, що вже є куча рішень для кучі проблем, але думаю, що постійно зʼявляються нові можливості (проблеми), або ж деякі лежать на поверхні, проте їх не бачать.

Погоджуюсь, що вже є куча рішень для кучі проблем, але думаю, що постійно зʼявляються нові можливості (проблеми), або ж деякі лежать на поверхні, проте їх не бачать.

В IT працюють мільйони. Це дуже велика чисельність, яку важко інтуїтивно відчути. Тому якщо у звичайнісенького розробника виникає ідея, то можна з впевненістю казати, що така ідея вже виникла у тисячі. Серед яких є люди, готові інвестувати в це $100k+, з якими ти просто не зможеш конкурувати. Тому зазвичай, коли з’являється ідея, то пошук по інтернету знаходить готові проекти, багато з яких не вистрілило.

Плюс знову повертаємося до маркетингу: написати можна будь що, продати навіть гарне рішення досить важко.

1. щодня читай слухай дивися новини... як місцеві, так і взагалі...
2. більше ходи пішки... спілкуйся з живими людьми... з живою природою...

проблеми з’являться... може стати страшно...
усе життя проходить між цими полюсами — між скучно і страшно...
можна вибирати свій шлях, якщо вдасться...

Проблеми не потрібно шукати, вони знаходять нас самі :))

А власник цього новоствореного акаунта проводив дослідження цього питання? Чи це такий ’вброс’?

Який сенс мені робити вкид? Стало цікаво, хто що думає з приводу цього

Набрати експертний рівень в якомусь домені, це займе трохи часу.

Варіант перший, класичний: Побудувати кар’єру в певній індустрії як спеціаліст, стати експертом, піти в менеджмент/керівництво, побудувати мережу знайомств, дістатися до «вістря» ринку, де постійно з’являються і вирішуються проблеми. З часом зупинитися на одній з цих нових проблем, знайти кофаундерів, радників, команду і інвесторів з мережі знайомств, почати стартап.

Варіант другий, сервісний: Досягти достатнього рівня експертності, щоб почати надавати B2B послуги. Спочатку просто фріланс самому, далі з командою, далі може і організацію побудувати. Навчитися маркетингу, продажам, делівері, найму, менеджменту тощо. Назбирати грошей, людей і талантів, побудувати мережу знайомств. З часом натрапити на можливість на ринку, забутстрапити продукт своїми силами, після трекшену за бажання спробувати в інвестиції.

Варіант третій, «напролом»: Брати і робити всі ідеї, аж поки не вийде. Але це якщо робити публічно, а не «в коробку». Lean startup, build in public, all that stuff. З часом набивати руку, знайомитися з феллоу мейкерами (see @levelsio в твіторі), битися об стіну далі, поки не вийде.

Це з того, що я бачив, але звичайно у всіх своя унікальна історія. Єдине, що об‘єднує людей, у яких «вийшло» — це те, що вони не здалися (never quit). Якщо десятиліття сфокусовано чомусь приділити, то щось та й вийде)

Головне щоб вибраний шлях тобі подобався з усіма його радощами, проблемами і стражданнями, бо життя коротке

Можливо, буде корисно:
1. Build, Tony Fadell
2. Zero to One, Peter Thiel
3. The Lean Startup, Eric Ries
4. Traction, Gabriel Weinberg

Напролом — це великий ріск зіткнутися з ’ когнітивними спотворенням’ як результат ще ’один непотрібний велосипед’

Питання в тому, де шукати проблеми?

Ну от і перша проблема :)

Підписатись на коментарі