Бюджетно, проте небезпечно. Ще один спосіб під’єднання ноутбука до акумулятора автомобіля
Доброго дня, я Олександр Цимбалюк, працюю науковим співробітником у Київському національному університеті імені Т. Г. Шевченка на факультеті радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем на кафедрі фізичної електроніки.
У попередній статті я розглянув відомі мені безпечні засоби підключення ноутбука до автомобільного акумулятора. Повний текст статті ви можете знайти за цим посиланням.
Згадаймо відносно безпечні способи
Найпростіший з них — це використання інвертора 12 -> 220 V. Тут від вас потрібно тільки знайти та купити інвертор відповідної потужності (і вартості). Непогано буде, якщо на виході інвертора — чиста синусоїда, але модифікована також буде гарним вибором.
Другий спосіб знайомий більшості автолюбителів — це використання автомобільного блока живлення для ноутбука. Тут завдання трохи складніше, тому що знайти якісний і надійний блок живлення, який буде працювати від прикурювача, непросто. Судячи з коментарів до тієї статті, у деяких дійсно виникали з цим проблеми.
Останнім і все ще безпечним методом є складання власного блока живлення для ноутбука від 12 V. Сам процес не дуже складний, але вже вимагає навичок паяння. Але цей спосіб зацікавив деяких людей. І викликав дискусію щодо схемотехніки рішення.
Це були безпечні способи. Але є ще й небезпечні, де ризик вивести з ладу техніку дуже великий. До того ж ці методи застосовні не до всіх моделей ноутбуків.
Ця стаття буде присвячена саме такому способу. З гумором я назвав би її збіркою порад «Як не потрібно робити». Розглядати ці рекомендації як пряме керівництво до дії варто лише в екстрених ситуаціях (або за наявності великої кількості вільного часу та цікавості).
Історії про те, як ще екстравагантним способом можна запитати ноутбук від автомобільного акумулятора (або будь-якого на 12 V), тільки вітаються. Сподіваюся на дискусію у коментарях :)
Увага! Усі наступні поради реалізовуйте лише з використанням запобіжника!
Під’єднання безпосередньо до батареї ноутбука
Бюджетний, проте небезпечний спосіб. Якщо ви власник ноутбука зі знімною батареєю (яка вже давно не тримає заряд) або вартість ноутбука невелика і його можна розбирати без остраху, можна спробувати під’єднати цю батарею безпосередньо до акумулятора.
Ще раз попереджаю, цей спосіб є дуже небезпечним. Роздивіться батарею ноутбука (якщо вона знімна) або розберіть ноутбук і дістаньтеся до батареї. Якщо на батареї написано, що напруга від 11 до 13 вольтів, то це те, що потрібно.
Наступний крок досить клопіткий і небезпечний. Відкрийте батарею. Це може бути непросто, адже батареї зазвичай міцно склеєні.
Намагайтеся не використовувати металеві інструменти для цього, тому що є ризик закоротити акумулятори всередині батареї. І не використовуйте грубу силу, тут важливіше акуратність і терпіння. Після того, як ви розкриєте батарею, всередині буде щось приблизно таке:
Акуратно виймаєте акумулятори, намагаючись не пошкодити плату з контролером заряду. Обов’язково діставайте акумулятори — якщо під’єднати безпосередньо до них, то гарантований спалах від перезарядки!
Що робити з витягнутими акумуляторами, вирішувати вам. Але дозволю собі дати невелику пораду: перевірте їх шляхом заряду-розряду на те, скільки енергії вони запасають. Може виявитися, що деякі з них ще цілком робочі, тоді можна придбати корпус для саморобних повербанків і використовувати їх там.
Інші коректно утилізуйте. Рекомендовано виймати акумулятори, починаючи від плюса до мінуса, в такому разі ризик незворотного блокування контролера ноутбука суттєво зменшується.
Після видалення акумулятора перевірте стан керованого запобіжника на платі контролера акумулятора. Якщо контролер перепалив його, то замкніть його тонким дротом.
Припаяйте електролітичні конденсатори замість акумуляторних батарей із дотриманням полярності. Можна використовувати конденсатори, починаючи від 1000 F, напруга 16 V. Ці конденсатори відіграватимуть роль акумуляторів для контролера, що дозволить запускати ноутбук від такої батареї. Також вони утворюють місткісний дільник напруги. І на кожному конденсаторі буде приблизно
Далі через діод треба припаяти провід від плюса акумулятора до плюса плати контролера. Наявність цього діода важлива. Він не дасть контролеру спробувати зарядити автомобільний акумулятор, і тому ми можемо використовувати для роботи ноутбука з такою батареєю звичайні блоки живлення, не боячись, що вони вийдуть з ладу.
На ньому впаде приблизно пів вольта. Це також нам на руку, оскільки напруга автомобільного акумулятора трохи вища, ніж напруга батареї в штатному режимі.
Щоб вивести контролер батареї з режиму сну (або захисту, тут як пощастить), потрібно також припаяти плюс живлення до плюса на виході цієї батареї (тоді контролер стартує і можна буде завантажуватися з неї).
Далі — дріт від мінуса акумулятора до мінуса плати та світлодіод, якщо потрібна індикація напруги. Приблизна схемотехніка така:
Збираємо все у корпус від акумулятора ноутбука.
Таку батарею вставляємо назад у ноутбук. Під’єднуємо до автомобільного акумулятора та можна працювати:
Декілька зауважень щодо такої конструкції
Якщо після складання ноутбук не запускається від батареї, то під’єднайте зарядний пристрій (пам’ятайте: діод, який ми поставили, не дасть йому згоріти, тож це можна робити сміливо) і спробуйте завантажитися з під’єднаною зарядкою.
Дочекайтеся ініціалізації батареї та коректно вимкніть ноутбук. Також якщо ви відключали таку батарею від акумулятора, то під час наступного під’єднання спочатку зачекайте пару хвилин, а потім вмикайте ноутбук.
Все, тепер можна працювати від такої батареї. Ось докладне відео про те, як я це робив (обережно, російською).
Серед плюсів такої конструкції — дуже висока бюджетність. Вартість деталей навряд перевищує 100 грн, також відсутність перетворювачів дозволить на 100% використати енергію вашого автомобільного акумулятора.
Режим роботи ноутбука є абсолютно нормальним і його можна довго використовувати в будь-якому режимі навантаження.
83 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів