Бюджетно, проте небезпечно. Ще один спосіб під’єднання ноутбука до акумулятора автомобіля

Доброго дня, я Олександр Цимбалюк, працюю науковим співробітником у Київському національному університеті імені Т. Г. Шевченка на факультеті радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем на кафедрі фізичної електроніки.

У попередній статті я розглянув відомі мені безпечні засоби підключення ноутбука до автомобільного акумулятора. Повний текст статті ви можете знайти за цим посиланням.

Згадаймо відносно безпечні способи

Найпростіший з них — це використання інвертора 12 -> 220 V. Тут від вас потрібно тільки знайти та купити інвертор відповідної потужності (і вартості). Непогано буде, якщо на виході інвертора — чиста синусоїда, але модифікована також буде гарним вибором.

Другий спосіб знайомий більшості автолюбителів — це використання автомобільного блока живлення для ноутбука. Тут завдання трохи складніше, тому що знайти якісний і надійний блок живлення, який буде працювати від прикурювача, непросто. Судячи з коментарів до тієї статті, у деяких дійсно виникали з цим проблеми.

Останнім і все ще безпечним методом є складання власного блока живлення для ноутбука від 12 V. Сам процес не дуже складний, але вже вимагає навичок паяння. Але цей спосіб зацікавив деяких людей. І викликав дискусію щодо схемотехніки рішення.

Це були безпечні способи. Але є ще й небезпечні, де ризик вивести з ладу техніку дуже великий. До того ж ці методи застосовні не до всіх моделей ноутбуків.

Ця стаття буде присвячена саме такому способу. З гумором я назвав би її збіркою порад «Як не потрібно робити». Розглядати ці рекомендації як пряме керівництво до дії варто лише в екстрених ситуаціях (або за наявності великої кількості вільного часу та цікавості).

Історії про те, як ще екстравагантним способом можна запитати ноутбук від автомобільного акумулятора (або будь-якого на 12 V), тільки вітаються. Сподіваюся на дискусію у коментарях :)

Увага! Усі наступні поради реалізовуйте лише з використанням запобіжника!

Під’єднання безпосередньо до батареї ноутбука

Бюджетний, проте небезпечний спосіб. Якщо ви власник ноутбука зі знімною батареєю (яка вже давно не тримає заряд) або вартість ноутбука невелика і його можна розбирати без остраху, можна спробувати під’єднати цю батарею безпосередньо до акумулятора.

Ще раз попереджаю, цей спосіб є дуже небезпечним. Роздивіться батарею ноутбука (якщо вона знімна) або розберіть ноутбук і дістаньтеся до батареї. Якщо на батареї написано, що напруга від 11 до 13 вольтів, то це те, що потрібно.

Приклад відповідної батареї

Наступний крок досить клопіткий і небезпечний. Відкрийте батарею. Це може бути непросто, адже батареї зазвичай міцно склеєні.

Намагайтеся не використовувати металеві інструменти для цього, тому що є ризик закоротити акумулятори всередині батареї. І не використовуйте грубу силу, тут важливіше акуратність і терпіння. Після того, як ви розкриєте батарею, всередині буде щось приблизно таке:

Зразковий вміст акумулятора ноутбука

Акуратно виймаєте акумулятори, намагаючись не пошкодити плату з контролером заряду. Обов’язково діставайте акумулятори — якщо під’єднати безпосередньо до них, то гарантований спалах від перезарядки!

Що робити з витягнутими акумуляторами, вирішувати вам. Але дозволю собі дати невелику пораду: перевірте їх шляхом заряду-розряду на те, скільки енергії вони запасають. Може виявитися, що деякі з них ще цілком робочі, тоді можна придбати корпус для саморобних повербанків і використовувати їх там.

Інші коректно утилізуйте. Рекомендовано виймати акумулятори, починаючи від плюса до мінуса, в такому разі ризик незворотного блокування контролера ноутбука суттєво зменшується.

Після видалення акумулятора перевірте стан керованого запобіжника на платі контролера акумулятора. Якщо контролер перепалив його, то замкніть його тонким дротом.

Керований запобіжник. Переконайтеся, що він не перегорів

Припаяйте електролітичні конденсатори замість акумуляторних батарей із дотриманням полярності. Можна використовувати конденсатори, починаючи від 1000 F, напруга 16 V. Ці конденсатори відіграватимуть роль акумуляторів для контролера, що дозволить запускати ноутбук від такої батареї. Також вони утворюють місткісний дільник напруги. І на кожному конденсаторі буде приблизно 3,7-4 V, що також відповідає напрузі одного акумулятора.

Електролітичні конденсатори, припаяні замість акумуляторних батарей

Далі через діод треба припаяти провід від плюса акумулятора до плюса плати контролера. Наявність цього діода важлива. Він не дасть контролеру спробувати зарядити автомобільний акумулятор, і тому ми можемо використовувати для роботи ноутбука з такою батареєю звичайні блоки живлення, не боячись, що вони вийдуть з ладу.

На ньому впаде приблизно пів вольта. Це також нам на руку, оскільки напруга автомобільного акумулятора трохи вища, ніж напруга батареї в штатному режимі.

Щоб вивести контролер батареї з режиму сну (або захисту, тут як пощастить), потрібно також припаяти плюс живлення до плюса на виході цієї батареї (тоді контролер стартує і можна буде завантажуватися з неї).

Дріт до плюса живлення на виході

Далі — дріт від мінуса акумулятора до мінуса плати та світлодіод, якщо потрібна індикація напруги. Приблизна схемотехніка така:

Приблизна схема під’єднання компонентів до контролера

Збираємо все у корпус від акумулятора ноутбука.

Таку батарею вставляємо назад у ноутбук. Під’єднуємо до автомобільного акумулятора та можна працювати:

Ноутбук, що працює від подібної батареї

Декілька зауважень щодо такої конструкції

Якщо після складання ноутбук не запускається від батареї, то під’єднайте зарядний пристрій (пам’ятайте: діод, який ми поставили, не дасть йому згоріти, тож це можна робити сміливо) і спробуйте завантажитися з під’єднаною зарядкою.

Дочекайтеся ініціалізації батареї та коректно вимкніть ноутбук. Також якщо ви відключали таку батарею від акумулятора, то під час наступного під’єднання спочатку зачекайте пару хвилин, а потім вмикайте ноутбук.

Все, тепер можна працювати від такої батареї. Ось докладне відео про те, як я це робив (обережно, російською).

Серед плюсів такої конструкції — дуже висока бюджетність. Вартість деталей навряд перевищує 100 грн, також відсутність перетворювачів дозволить на 100% використати енергію вашого автомобільного акумулятора.

Режим роботи ноутбука є абсолютно нормальним і його можна довго використовувати в будь-якому режимі навантаження.

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Це триндець.... Iнвертор 12-220 i все. Безпечно i до того ж можна ще щось вмикнути.

або вартість ноутбука невелика

А вартість квартири, включно з сусідськими?

його можна розбирати без остраху, можна спробувати під’єднати цю батарею безпосередньо до акумулятора.

Це точно- без остраху до самого прибуття пожежників :) Типовому енікейщику треба за три кілометри літій обходити стороною. Нормальний порт зарядки є, але треба лізти чомусь в АКБ.

Як на мене, то варто заряджати ноут від потужного павербанку. А вже павербанк можна заряджати від чого завгодно, в тому числі і від прикурювача авто.

«акуратно витягайте акумулятори»
Враховуючи що вони припаяні до плати, облиті герметиком і зварені між собою. У вас напевно акумулятор був вже у ремонті чи щось подібне.

Працювати з цим дуже весело, кожна помилка — удар струмом, що часто супроводжується красивим піротехнічним ефектом і можна дослідити як працює зварювальний апарат))) Звичайно, якщо ваш акумулятор ще акумулятор.

Тим не менш, рішення звичайно заслуговує на життя, якщо немає можливості вирішення питання у більш цивілізований спосіб.

що заважає придбати перехідник с батареї на прикурювач, так взяти USB зарядку в прикурювач?

Так вже ж обговорили — такі тупі рішення недостойні високого звання «науковий співробітник»

Заряджання через USB підтримують не всі лаптопи навіть зараз. Треба цільову, яка у більшости моделей 19-20V. І найти конвертер з автомобільною мережею на вході і USB Power Delivery — в Україні складно, треба на aliexpress іти. За ~10$ можна отримати (чи самому зробити), якщо не згадувати ціну доставки.

Нюанс в тому що в сучасних реаліях все одно знадобиться USB PD конвертер, просто тому що не одним лише ноутбуком. Банально телефон зарядити чимось потрібно.

Та й на 19V теж є готові рішення.

Оце все має хоча б примарний сенс лише для 250+W кип’ятильників для яких неможливо знайти блок живлення достатньої потужності. З іншого боку, вартість цих кип’ятильників робить затію ультра-сумнівною. Та й таке.

PS: Коротка гугльожка показала що 150W автомобільне зарядне для кип’ятильника коштує 40 баксів.

Банально телефон зарядити чимось потрібно.

Лаптопом :)
Да, треба буде і на 220. Але напряму теж цікавий варіант.

PS: Коротка гугльожка показала що 150W автомобільне зарядне для кип’ятильника коштує 40 баксів.

Десь так. Сподіватись що потужність чесна :)

Лаптопом :)

Якщо в нього нема входу USB PD — то зазвичай нема і виходу. Проваль.

Да, треба буде і на 220

По факту, не дуже — роутер, ноут, телефон живляться через DC/DC перетворювачі зі значно вищою ефективністю. Та й в інвертора навіть без навантаження холостий хід такий що економний ноут можна замість нього заживити через DC/DC.
Відмова від 220 — перший крок в сторону «закрити домашні потреби без акумів на тищу кіловатгодин»

Сподіватись що потужність чесна

Так за 40 баксів то вже не нагла аліха. Нагла аліха продається за 10 ;)
Навіть модні малогабаритки на свіженькій високоефективній GaN схемотехніці десь за 50 баксів можна купити.

роутер, ноут, телефон живляться через DC/DC перетворювачі зі значно вищою ефективністю.

Не всі пристрої можна заживити DC з низькою напругою. Тому я і сказав, що без 220 не вийде.

Але якщо з якимись можна — то, мабуть, гарніше.

​1. Акумулятор з 18650 це щось 15+ років тому. Вже давно в батареях безкорпусні плоскі акумулятори.

​2. Майже у всіх сучасних виробників батарей відʼєднання акумулятора навіть на декілька секунд призводить до самозахисту контроллера шляхом фізичного випалювання схеми контролю. Подано це як захист від проблеми вздування акумулятора, але працює також як захист від саморобного ремонту і підвищення продажу батарей від виробника. Ремонтники знають, що акумулятор у такому випадку треба дублювати своїм на період ремонту.

3. Я не розумію, навіщо все це:) Плата підвищуючого перетворювача CC/CV на напругу до 20В це десь 5$, корпус ну ще стільки ж, якщо не старий зі звалища:) Автомобільна мережа на вході і стабільне 19В на виході. І батарея теж для живлення, коли зі входом щось не так (нагадую, це автомобільна мережа, стабільність живлення там занадто низька як для лаптопу).

Просто купляєте адаптер в прикурювач, який-небудь Baseus з Type-C на 65W, та кабель з Type-C на ваш штекер. Так, цей кабель можна знайти хіба що у китайців, але коштує недорого. Я такими користуюсь для Dell та HP, все чудово працює. Ну а далі, треба лише гніздо на 12V з крокодилами, і все буде працювати штатно і безпечно. Навіть батарея ноута залишиться зарядженою — ще на кілька годин.

Стаття для тих, кому сумно жити, у кого є непотрібний ноутбук з батареєю від 11 до 13 Вольт (що зазвичай рідкість), у кого є навички по роботі з електронними компонентами та вмінням добре паяти

у кого є непотрібний ноутбук з батареєю від 11 до 13 Вольт (що зазвичай рідкість)

Чому рідкість? В значній частині лаптопів зараз 3-коміркові батареї LiIon звичайних напруг (тобто 3.6-3.7), що дає 11В. 19В для них це легасі, обумовлене тим, що більш-менш ефективне DC-DC перетворення на комбінації електронний ключ + дросель можливо при різниці не менше ніж 2В між входом і виходом, тому використовується 19->11 на вході в батарею і 11->5, 11->3.3 для живлення всеї логіки.

Але значніша проблема, що автомобільна мережа вкрай нестабільна для живлення — напруга колихається від 9 до 15В, короткострокові викиди значно виходять за дозволені 5%. Її треба амортизувати. Штатна батарея лаптопу робить це достатньо якісно, а ось зовнішня мережа без якогось накопичувача з контролем виходу — аж ніяк.

А пристрій від прикурювача на 100 і більше ват з підтримкою ПД чим не підходить? До 1000 грн з алі і не треба ризикувати так

Надто просто і нецікаво — не достойно високого звання наукового співробітника.

Це мега бюджетно, і до того ж цікаво :)

Цей спосіб я вже розглядав у попередній статті. Посилання на неї дано на початку цієї статті.

Варіант дуже ризикований як на мене. Краще не вигадувати велосипед і купити готовий перетворювач 12В на USB-C з запасом 30% потужності споживання ноута чи якщо Ваш ноут не має USB-C, то взяти недорогий інвертор 12-220V без синусу для машини + стандартний блок живлення ноуту. Принаймні нічого не згорить. А зі свого досвіду — краще стандартні задачі вирішувати стандартними засобами — експерименти можуть коштувати дорого.

Час купувати сонячні панелі та контролер. Панель на 100w коштує 2600 грн. Контролер 3-5$ на АЛІ. Таку панель можна вивішувати на балконі у квартирі. Або на 400w за 4000 грн і навіть у хмарний день вона живитиме ноутбук.

Панель з Алі як лотерея, краще почати з поверстанції

я мав на увазі тільки контролер з АЛІ).
Панелі на АЛІ фейкові.
А в нас продаються на реальні 100w, наприклад AXIOMA.

Якщо дивитися на рейтинг і відгуки, то можна купити нормальну панель не дорого. Я недавно придбав складну панель на 200W за 140$, в неідеальних сонячних умовах на балконі вдалося отримати з неї 150W, це нормальний рівень навіть для дорогих фірмових.

Ти просто виграв у лотерею. Я ось теж купив на аліку (також по відгуках) розкладну, щоб заряджати телефон на заявлені 40 ват і ось більше 7 вона не видає навіть за гарного сонця в прохолодну погоду. В той час як кишенькова Allpowers на заявлені 21 ват видає майже 19. Ось так і довіряй китайцям.

Краше купити нормальну панель в 2-4 рази дорожче, але яка буде видавати хоча б 80% своєї потужності на гарному сонці ніж фактичні від сили 10 ват для такої з Алі.

Ось хороший відос про зарядку засобів зв’язку youtu.be/...​oDZNc?si=JnLQikOkSouXN-nC

Бюджетний варік — БВ панель 360Вт з OLX здається по 4к. Розпродавалась СЕС із під Нікополя із мінімальним за словами автора пробігом. Контроллер на 30А на тому ж OLX за 400 грн.
Закріпив на балконі політ нормальний.
На цю зимовку думаю за літо придбати дачу і також обліплю її такими панелями.
Доречі ці сині контролери використовую із початку вторгнення. З них розвів світло по квартирі від автомобільного акума. Можна використовувати без сонячних батарей. Виходить досить бюджетний повербанк. Єдине що стаціонарні виходи USB слабенькі — ноут не потягне

Бо ця сес навіть не була введена в експлуатацію, фєрік Коломийського не підключав її до мережі. Пам’ятаю, що у 2020 по місту багато висіло білбордів на цю тему.

Ніт, то точно не та СЕС була :-) Якесь невеличка ферма, яка мала свою СЕС. Перед вторгненням розгорнули, але коли почала прилітати арта від гріха по далі згорнули і потихеньку розпродавали.

Там де зараз прилітає арта немає підходящих полів для повноцінної сес. То скоріше панелі з приватного сектору десь на лапінці чи новопавлівці.

фіг там, перевірено у минулому році. Ще назло хмарні дні були, і з тої батареї толку як від козирка над вікном ) Краще зарядну станцію у формі чумодану на коліщатах, щоб можна було докотити до найближчої незламної розетки

Від 2квт поверстанції більш користі чим від 2кВт сонячної панелі. Особливо для міста

ага подивлюсь я на цю паверстанцію коли світло зовсім зникне на тиждень-два-місяць. А холодильник треба живити. Світло треба світити. І заімєть панель на 400W буде здаватись найбажанішою мрією.

А холодильник треба живити.

Це не найкращий споживач для порятунку будь-якою ціною, та і добре завантажений сучасний холодильник і сам кілька днів протримається.

Так -у мене зараз одне холодильне відділення повністю завантажене акумуляторами холоду. Перевіряв по такій схемі добу — політ нормальний.
На довше ніж доба-дві думаю сенсу нема тримати. Далі у діло йде тушонка при повній задниці Ну якщо прям сильно сильно треба то комресорний авто холодильник 60Вт споживає

Якщо світла немає тиждень-два-місчць, то у місці робити нема чого: не працюватиме водопровід, каналізація та інш. А в селі в без холодильника можна прожити досить довго

Село в тилу майже ідеальне для виживання під час війни. Якби ж ще ТЦК там не шастали.

Так у минулому році й подивились ) І висновки по досвіду відключень по два тижні з подачею свтла на годину з перервою в 6 та довше ) Про холодос— десь до кінця другого тижня почала розмерзатись морозилка, при тому що холодос не бюджетний і брався з найкращою енергоефективністю. Кислотні аккуми взагалі не вирішення, бо в них заряд за такий час не запхнеш, а кудись везти на зарядку — більше сил піде на перенесення, ніж того заряду візьмуть. З генератором кислотні —то ваапще дурна витрата палива, або їх вбивання кипятінням.

Ще наприклад можна подати потрібну напругу на вхід живлення самого ноутбуку через плату регулювання напруги, вони теж дешеві. Той вхід куди вмикається блок живлення.
Не робив таке з ноутом, але робив з фотокамерою спостереження, перетворював 12в з AGM на 6-7в до камери.

Цей спосіб я вже розглядав у попередній статті. Посилання на неї дано на початку цієї статті.

ІМХО це самий нормальний спосіб. З одного боку не треба хакати батарею (яку ще може бути важко хакнути чисто конструктивно), з іншого боку не треба задіювати мережеву напругу і інвертори і втрачати на ККД інвертора + БЖ ноутбука.

Норм ідея. Коли все можна купити на Алішці або в магазині — то звісно, ідея виглядає не дуже. Але, у екстримальних ситуаціях зробиш і таке.

Головне для екстремальних ситуацій всеодно мати інвертор щоб заживити паяльник. Або 12В паяльник. Правда ХЗ які вони в ділі.

Я б ще доповнив цей метод ардуінкою з релешкою чи біпером, що вимикає лінію входу або починає пищати, коли напруга менше 8.5 вольт, щоб не вбити акумулятор. Ну і ардуінку живити від того ж акума через крєнку. Хоча, ноут може вимкнутися раніше, ніж буде така напруга. Але це не точно, бо деякі ноути (маю досвід з леново) з падінням напруги просто починають повільніше працювати.

Все набагато простіше, коли напруга просяде, то ноут сам відключиться. Для нього це ж звичайна батарея і коли батарея в ноуті сідає, він вимикається :)

Почитав коменти і таке враження, наче всі працюють за ноутами по $ 2-5к з потужністю БП не більше 30 вт, лол. Типу ні у кого немає вдома відносно старого ноута і в холодильнику виключно сири по 500 грн.

Нова гелева батарея 12В 20 а\г коштує десь 2-3 к грн (обрав гелеву, щоб можна було безпечно тримати і заряджати в квартирі), з таким «перехідником» на середньому старому ноуті 10річної давності вона буде працювати десь 6 годин.

Накачати на ноут фільмів, музики, може якихось старих ігор і можна з комфортом перечікувати блекаути. + такий ноут можна використовувати як додатковий павербанк для зарядки телефонів через USB.

Метод з заміною банок на конденсатори та штепселем під 12В реально хороший для багатьох випадків.

За 2-3 тисячі вже можна купити 60-100АГ автоАКБ (обовязково з можливістю доливу води), а це вже зовсім інший запас потужності та ємності. Можна вже живити потужні споживачі. АвтоАКБ так само безпечна і невибаглива, просто не треба курити над акумулятором коли заряджати 15V. Це літій може перетворити житло на згарище через безліч причин, горить феєрично і вода не гасить. Банально навіть крихітний акумулятор телефона вбиває людей.

В житлових приміщеннях прийнято використовувати гель чи літій, бо звичані акб можуть «пролитися» та виділяють багато водню під час зарядки.

Ковдра зі скловолокна має бути в кожній квартирі. А краще порошковий вогнегасник. Особливо зараз.

Та багато чого. Вогнегасник, запас води, каш, консерв, вітамінів, дробовик та набоїв, метальні ножі та навички для використання, інвертор, аккум, сонячні панелі для зарядки засобів зв’язку, палатка та спальники. Це не дуже дорого та займає небагато місця. Платтячка та взуття у середньостатистичної жінки займають більше.

не все що мае раціональне пояснення повинно мати цільове призначення проте це повинно заважати винахідництву й самовираженню. далі ще краще
👍🏻

Cовать в ноут за 2K$ экономя с самодельными девайсасм по несколько долларов экономия на спичках. Если ноут не умеет заряжаться по тайп С есть адаптеры ко всем ноутам www.aliexpress.com/...​tem/1005001402621821.html я сам проверял, выдает 18в по PD, лишь бы девайс умел отдавать PD100, а то либо зарядная станция либо повербанк

Ноут із статті коштує в кращому разі 50 доларів. На початку статті зазначено, що це для дешевих ноутів, яких не шкода.

На ноуты по 1-2к уже давно не ставят такие легкосьемные батареи из банок 18650. То для старых и очень бюджетных вариантов

А шкода. У мене із залишків цієї батареї ще й повербанк для світильника непоганий вийшов :)

Хейт в коментарях мені не зрозумілий. Нормальний спосіб для техніки, яку не шкода.

Додам від себе, що може бути зручно розбирати батареї за допомогою розчинника. Промазати пензликом намоченим якимось уайтспиритом місця склеювання, хвилинку зачекати. Після цього батарея буде значно простіше розбиратися.

Схоже науковий співробітник застряг десь у 90-х, кожен сучасний ноутбук має зарядку по USB Type-C PD.

Так, розглядалося це все, але в минулій статті (на початку цієї посилання дано). Але не у всіх є сучасні ноути (а працювати потрібно всім). І не у всіх є гроші на купівлю блоків живлення від прикурювача.

кожен сучасний ноутбук

У аспірантів і молодших наукових співробітників добре якщо до 300 баксів на місяць доходу буде, звідки така розкіш? Подібний колхоз на кожному кроці — це реалії виживання, на жаль.

зачем так сложно? если ноут может заряжаться по type-c PD то просто покупается адаптер в прикуриватель и все.
100-ватный www.aliexpress.com/...​tem/1005003696634807.html — 35$
ну или 30-ваттный, за 4$ www.aliexpress.com/...​tem/1005006587968761.html
если у ноута обычная зарядка, то за 3$ можно купить переходник с type-c на любой ноутбучный штекер.
итого если бюджетно, то 7$

Запропонований вами спосіб уже розглядався, але в минулій статті (про це, до речі, на початку статті написано і навіть дано посилання). Цей спосіб саме коли немає грошей навіть на блок живлення від прикурювача. Та й сам спосіб цікавий, хоча і злегка ризиковий.

А якщо у ноута бп на більше ніж 100 ватт? Цю заявлену потужність можна ділити на 2 або навіть на 3. У мене теж є інвертор на 2 кіловати, але я не ризикну підключити до нього чайник, лол.

а якщо ноут на 19в, то ваше «педе» з 12В ніяк не втне 19

Воно навіть готове продається.
www.aliexpress.com/...​tem/1005004090773836.html

Інша справа, що інвертор на 220 буде не сильно дорожче, зате універсальніше і ремонтопридатніше якщо щось піде не так.

Excellent module, does exactly what it says. One detail that could be better explained: the buck/boost feature can “adapt” different input/output voltage combinations, but the DC or PD input power needs to be greater than the output power (demand). Using a 18W PD power bank (12V / 1.5A) to power a ~35W laptop (20V / 1.75A) does not work. I don’t know if it is a limitation of the module or a limitation of the PD protocol.

Так 12 вольт треба брати з прикурювача чи автомобільного акумулятора напряму, а не пробувати зробити вічний двигун з павербанку, ясно що не потягне.

тоді просто не дав би достатньо ват

А нашо? Легше вже інвертор купити та завжди мати 220 для будь якої техніки.

за это много раз уже писали, треть запаса аккума уходит на преобразования постоянное 12в-> ~220 — выпрямление -> 18в. Если дома стеллаж с 10 зарядных станций, то может да, их можно менять как спички

Від наукового співробітника я б очікував якихось проривних ідей щодо мілтеку або електрогенерації

контролер перепалив його, то замкніть його тонким дротом

А Ви точно науковий співробітник? Скажіть щось на науковоспівробитницькому.

Скажіть щось на науковоспівробитницькому.

— Бюджет
— Не передбачено бюджетом
— Знову папір закінчився
— Скидаємось на подарунок
— Скидаємось на канцелярію
— Ремонт приміщень
— Оновити дошку документації
— Журнал про заборону одиночного купання
— Їдальня
— Вийти в суботу
— Суботник
— Грамота
— Виділити двох людей на підсобні роботи
— Забезпечити п’ять людей на культурно-масові заходи
— Стаж
— Черга на житло
— Є 200 гривень до ЗП?
— Відпустка в листопаді
— Звіт за попередній місяць
— План роботи на тиждень

— Журнал реєстрації
— Журнал видачі журналів
— Журнал використання журналів

— заполнить график отпусков на полгода вперед, а желательно и год, чтоб начальство летом успело сходить и не пересекаться с ним )
— журнал техники безопасности
— добровольно-принудительные отчисления в фонд цеха на вечно хромых и больных и в фонд профсоюза для пенсионеров

Дивлюсь я на цей топік, і хочу сказати велике спасибі авторові. Так підняти настрій, і зняти усі оті «пішов би у універ працювати», і прям підтвердити правильність вибраного шляху )

не всім же бути мамкиними формошльопами)

Синоним «говнокодер».... так понятніше але образливіше. Дякую за +1 в словниковий смітник)

Підписатись на коментарі