Підлітки (не) зроблять переворот на ринку праці в ІТ. Чи виправдає себе бум дитячих шкіл програмування
ІТ-індустрія невпинно змінюється, а ринок — вимагає нових рішень, зокрема й кадрових. Один з наслідків цього явища — виникнення безлічі дитячих ІТ-академій, які готують підлітків одразу після школи заступати на посади у tech-компаніях. Чи стане це шляхом до розв’язання кадрових проблем на ІТ-ринку та чи здатні молоді фахівці, які почали здобувати фах ще з дитинства, стати у пригоді у комерційних проєктах — проаналізували фахівці онлайн ІТ-академії GoITeens для дітей та підлітків.
Чи є у ринку потреба залучати айтівців з підліткового віку
Технології та гнучкість у сучасному світі визначають успіх будь-якого бізнесу. Так, за прогнозами Всесвітнього економічного форуму, понад 75% компаній по всьому світу у найближчі п’ять років цифровізують процеси та впровадять у роботу високі технології, пов’язані з Big Data, хмарними обчисленнями та ШІ. Тим часом в Україні половина керівників розробили агресивну стратегію інвестування в цифровізацію, щоб забезпечити першість бізнесу у сфері інновацій.
У новій реальності, яка чекає на нас вже у найближчому майбутньому, ставка на
молодих фахівців може стати вирішальною. Наразі їх починають готувати до технологічних професій геть змалку: ІТ-академії для дітей та підлітків починають вчити дітей програмувати з першого класу і щороку випускають у світ тисячі підлітків, які гіпотетично можуть одразу після навчання влаштовуватися на посади.
Яка ж реальність? За рік кількість українських айтівців, котрим ще не виповнилося 20 років, зросла удвічі: згідно з дослідженнями DOU, у 2022 році на юних ІТ-спеціалістів припадало 1,5% в індустрії, а у 2023 році їхня частка зросла до 3%. Відповідно індустрія поступово відкриває свої двері для молодших фахівців, але щоб конкурувати за місця в компаніях вони мусять мати дійсно хороший вишкіл і вдало обіграти свій молодий вік як конкурентну перевагу.
Як підліткам конкурувати за посади
У 2021 році, за даними моніторингової компанії App Annie, у світі з’явилися два мільйони нових програм та ігор. З того часу ІТ-галузь значно розширилася, а з нею і потреба у спеціалістах, які знаються на передових технологіях.
Якщо діти навчалися у ІТ-академії, у який слідкують за ринковими трендами та ще й активно впроваджують їх у навчальний процес, вони зможуть похвастатися вмінням працювати з інструментами, які тільки-но набирають популярності. Наразі успіх приноситимуть лише ті навчальні програми, які оновлюються з огляду на широке впровадження новітніх технологій у сфері штучного інтелекту та машинного навчання. Бо саме зараз ринок потребує експертів зі знанням абсолютно нових інструментів. Наприклад, випускник, який пройшов курс з машинного навчання, може зайнятися розробкою нейронних мереж, що стануть в пригоді в бізнес-сегменті.
Це не просто пришвидшить впровадження інновацій, а й дозволить компаніям йти на крок попереду за конкурентів. Бо вони не витрачатимуть час на навчання молодих працівників, а замість цього відразу зможуть їм доручити реалізацію нововведень.
Така динаміка забезпечує бізнесу швидку реакцію на зміни на ринку, де одне з головних правил — «адаптуйся швидше».
Як дитинство у цифрову епоху відбилося на вмінні навчатися
Зі стрімким розвитком технологій ключовою якістю сучасного ІТ-спеціаліста стає здатність до постійного навчання. Від цього нікуди не сховатися, адже до 2027 року кожен десятий працівник потребуватиме перекваліфікації, і здатність безперервно покращувати знання з фаху стане однією з найбільш цінних у XXI столітті, за прогнозами Всесвітнього економічного форуму.
Ті, хто звикли до того, що технології оточують їх з дитинства, органічно розвинули в собі вміння самостійно й доволі швидко розбиратися з цими новинками. Тому більшість дітей не докладає особливих зусиль, аби дізнаватися нове й відстежувати розвиток ІТ-галузі, бо для них це вже перетворилося просто на приємну звичку. Якщо підлітки звикли до такого ритму, вони мають всі передумови для того, щоб стати цінними працівниками, готовими до подальшого професійного росту.
Коли компанії наймають таких спеціалістів, вони отримують кадрів, здатних рости разом з організацією, адаптуючись як до нових викликів, так і до можливостей.
Як працюється з молоддю
Корпоративне середовище сучасних компаній все частіше стикається з явищем, коли в одному робочому просторі одночасно працюють декілька поколінь з великою різницею у віці. Дослідження Forbes Insights показало, що саме такі команди набагато ефективніше впроваджують інновації та отримують більше ідей і відповідно рішень.
Цифрова трансформація не може не впливати на корпоративну культуру та комунікації компанії. Присутність молодих, енергійних і мотивованих спеціалістів може допомогти створити більш динамічну та відкриту атмосферу в організації. Компанія Google, наприклад, регулярно проводить hackathons, де молоді інженери працюють разом з більш досвідченими колегами, щоб генерувати нові ідеї та рішення.
Іноді молоді спеціалісти пропонують новаторські ідеї та методи, які старші колеги навіть не розглядали б. Якщо діти робили навчальні проєкти з наголосом на інноваційність, вони й надалі орієнтуватимуться на цей підхід і зможуть розробляти оригінальні дизайни продукту чи його функціонал, стратегію або методику колективної роботи, про які раніше ніхто не здогадувався.
Інновативність, свіжий погляд на бізнес-процеси, гнучкість у взаємодії з новими технологіями та готовність до безперервного навчання — все це якості, якими підлітки можуть підкупити роботодавців. Головне — давати підліткам шанс на працевлаштування, аби вони мали простір проявити свої топнавички й таланти, аби рухати світ уперед — так, як можуть тільки вони.
18 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів