Не забивайте цвяхи мікроскопом — принципи співпраці в команді
Привіт! Мене звати Олександр Гриценко, я працюю як Technical Project Manager в JustMarkets Tech вже більше двох років. За цей час зрозумів, що кожна людина має свої сильні риси та навички, але це задача менеджерів зробити так, щоб вона могла їх застосувати та повністю реалізувати свій потенціал.
Сьогодні поговоримо про те, чому не варто «забивати цвяхи мікроскопом», як ми використовуємо цей головний принцип на практиці в нашій day-to-day праці, та яким чином це допомагає нашій команді бути ефективною.
Зона Відповідальності
Чітке визначення зони відповідальності кожного робітника — це наріжний камінь ефективної взаємодії в рамках сучасних IT проектів. Не варто очікувати від інженера, що він буде планувати спрінти, від QA — слідкувати за зростанням scope creep, а від адмінів, що вони зроблять проект більш cost-effective знизивши витрати на аутсорс працівників. Все це — робота менеджера. Так само й інженери чи QA не мають очікувати від PMів, що вони пофіксять баги, чи напишуть нову фічу.
У розпалі роботи часто бувають ситуації, коли щось не встигаєш зробити до дедлайна. Не бійтеся попросити допомоги у свого колеги, навіть якщо це не входить в його зону відповідальності. Інколи свіжий погляд дасть більш швидке та ефективне рішення. Проте не слід вводити в практику навантаження задачами членів команди, що далекі від їх ролі — це призведе до зниження ефективності команди загалом
Здається, що це досить очевидні речі, але на своїй практиці я бачив багато команд, які неправильно використовували свій людський ресурс, внаслідок чого працівники вигоряли, сварилися та конфліктували, що, врешті-решт, знижувало ефективність та конкурентоспроможність компанії.
Саме тому в моїй команді улюблене прислівʼя — це «Не забивайте цвяхи мікроскопом». Ми поважаємо один одного, та не ставимо задачі, які не входять в зону відповідальності працівника.
Відчувати Команду
Ще один важливий виклик для менеджера — відчувати та знати свою команду. Насамперед важливо розуміти технічні навички, попередній досвід та схильності людини, щоб виявити де та, як працівник може принести максимальну користь. По-друге треба відчувати що цій людині до вподоби. Як вона ставиться до ранкових мітингів кожного дня? В якому темпі їй комфортно працювати та віддавати таски? Як вона ставиться до жартівливих коментарів в свою адресу? Ці та інші питання дуже важливі. Правильні відповіді на такі питання допомагають «резонувати» зі своїми співробітниками, та знайти індивідуальний підхід до кожного та кожної.
Іноді буває так, що зрозуміти конкретну зону відповідальності можна лише попрацювавши якийсь час разом над спільним проектом. Тому, не бійтесь експериментувати. Якщо здається, що інший член команди впорається із задачею краще, то слід передати йому усі повноваження щодо цього. Не вийшло? Поверніть все назад! Немає поганих рішень, якщо кожне з них, це експеримент.
Магія Фідбеку
Кожен фахівець прагне стати кращим. Це аксіома. Фахівець, що вдосконалюється, більше заробляє, має кращі перспективи та повагу від співробітників. Але неможливо стати краще без постійного зворотного звʼязку про свою роботу. Це також треба памʼятати. Інколи менеджери-початківці побоюються критикувати чиюсь роботу, щоб не образити людину, чи відчувають себе невпевнено у такі моменти. Потрібно навчитись правильно давати фідбек, щоб ваш колега сприйняв це не як критику, а як можливість стати краще, та краще виконувати свою роботу. Для цього в колективі обовʼязково зрощувати таку атмосферу комунікації, де кожен має право на свою думку, та може вільно її висловлювати.Головне казати не що зроблено погано, а що зроблено добре, або що хотілося б зробити добре. Тут якраз допоможе експериментування з зоною відповідальності — кожен експеримент може дати гарне підґрунтя для обговорення та оптимізації
Цілий Світ Поза Роботою
Не треба завжди говорити та жити тільки роботою. Якщо дуже довго концентруватись на чомусь, то наш мозок перестає сприймати це, як щось важливе. Розбавте напружений розклад зустрічей розмовами про вихідні, домашніх улюбленців або плани про відпустку. Запамʼятайте: «розмови про НЕроботу на роботі — це нормально».
У нас в компанії ми впорядкували окремі зустрічі по типу «Oh No It’s Monday», де колеги діляться тим, як вони провели свої вихідні. «Thank God It’s Friday», де усі команди діляться своїми перемогами, фейлами та funny stories за тиждень та кожна людина має змогу задати будь-яке питання.
Сподіваюсь ці невелички інсайти допоможуть вам створити комнаду мрії та працювати ефективно та екологічно. До зустрічі в наступній статті!
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів