Просування мобільних застосунків: як шукати та аналізувати ключові слова

💡 Усі статті, обговорення, новини про Mobile — в одному місці. Приєднуйтесь до Mobile спільноти!

Привіт! На звʼязку Провізіон Андрій, засновник агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing. В цій статті хочу розказати вам про пошук та аналіз ключових слів для просування мобільних застосунків.

У Google Play та App Store існують мільйони мобільних застосунків. Тому програмам стає дедалі важче бути помітними. Як зробити застосунок видимим і привабливим для користувачів?

Один з найефективніших методів — це App Store Optimization (ASO). Далі ми розглянемо один з основних етапів ASO: вибір та аналіз ключових слів, які допоможуть вашому застосунку опинитися в топі пошукових запитів.

Ключові слова — це слова та словосполучення, які використовуються для опису застосунку з метою текстової оптимізації. Вибір правильних ключових слів для метаданих застосунку має вирішальне значення для підвищення його видимості у пошуковій видачі.

Але як працює алгоритм, що стоїть за результатами пошуку? Достеменно не відомо, але залишається фактом те, що Apple і Google мають унікальні та складні алгоритми, які часто змінюються. Важливими у них є два поняття: індексація та ранжування.

Індексація — це процес, за допомогою якого алгоритм пошуку в сторах сканує метадані застосунку та визначає, наскільки він релевантний певному пошуковому запиту.

Метадані — це елементи сторінки. Серед текстових в AppStore це: назва, підзаголовок та поле для ключових слів. У Google Play: назва, короткий та повний описи.

Ранжування — це порядок, в якому індексовані застосунки відображаються у результатах пошуку. Наскільки високо ранжується додаток, залежить від релевантності ключових слів, включених до його метаданих. А також багатьох інших факторів, серед яких: кількість завантажень, коефіцієнт конверсії, продуктивність застосунку та його локалізація.

Як працюють ключові слова

Ключові слова в оптимізації App Store Optimization (ASO) мають вирішальне значення для ранжування вашого застосунку в мобільних сторах. Вони визначають, чи з’явиться програма у пошуковій видачі.

Уявімо, у вас є аппка для редагування фотографій і ви додаєте до назви та опису запити «фоторедактор», «графічний редактор». Коли користувач робитиме такі запити у сторі, ваш застосунок буде видаватися за ними. Тому дуже важливо ретельно дібрати релевантні ключові слова та ефективно їх використовувати.

Оскільки весь процес збору та аналізу ключових слів, а також відстеження результатів ітерацій, є доволі складним, існують ASO-сервіси, які оптимізують його:

  • MobileAction;
  • AppFollow;
  • Asolytics;
  • AppTweak;
  • AppRadar.

Ваш перелік ключових слів (семантичне ядро) має бути динамічним та постійно оновлюватися. Тому важливо постійно відстежувати та оптимізувати ключові слова. Цей процес має циклічний характер та буде зводитися до таких основних етапів:

  1. Дослідження — збір релевантних ключових слів та наповнення беклогу (семантичного ядра).
  2. Пріоритизація — на основі ваги/частотності, релевантності тощо.
  3. Вибір ключових слів — внесення ключових слів у метадані.
  4. Відстеження — моніторинг ключових слів, розрахунок органічного росту.

Як зібрати ключові слова

1. Опишіть застосунок. Для початку поміркуйте над запитами, які описують вашу програму та її функції. Подумайте, що робить ваш продукт унікальним, і складіть список ключових слів. Спитайте колег та знайомих, як би вони шукали ваш застогсунок та як би описали його функції. Додайте до цього списку підкатегорії.

Зверніть увагу: назву категорії застосунку використовувати не треба, за нею він ранжуватиметься автоматично.

2. Проаналізуйте метадані конкурентів. Тут у пригоді стануть спеціалізовані ASO-сервіси: MobileAction, AppFollow, AppTweak, AppRadar тощо. Вкажіть в будь-якому з них конкурентів та подивіться, які ключові слова вони використовують для опису функцій застосунку. Додайте до свого списку ті, що є релевантними для вашого застосунку.

3. Використовуйте підказки. Спершу впишіть ключове слово у поле пошуку стора та подивіться підказки по ньому. Якщо є підказка, значить користувачі шукають такий запит. Ті рекомендації, які є першими, мають найбільшу популярність.

Щоб покрити більшу кількість підказок, можна робити це в ASO-сервісах — там по кожному ключовому слову можна отримати десятки запитів та комбінацій словосполучень з цим кейвордом.

Зверніть увагу: алгоритми AppStore розрізняють однину та множину в англійській мові та індексуватимуть ваш застосунок за обома запитами. Тому є сенс додавати слово лише в однині. Під час роботи з іншими мовами додайте слово спочатку в однині, а після релізу перевірте чи індексується застосунок за кейвордом у множині.

4. Подивіться рекомендації Apple Search Ads. Якщо ви працюєте з рекламними кампаніями в ASA, то могли бачити, що Apple рекомендує ключові слова, за якими застосунок може зайняти позиції. Використовуйте їх, щоб охопити більшу кількість запитів. SAP — вказує на популярність пошукового запиту. Але, чим менш популярним є пошукове ключове слово, тим більше шансів отримати індексацію по ньому.

5. Проаналізуйте популярність бренд-неймів конкурентів. Використання назв конкурентів може значно підвищити видимість вашого застосунку для користувачів, які шукають конкретні бренди. Це дозволить вашому застосунку з’являтися в пошукових результатах за цими запитами. Особливо важливо враховувати це, якщо бренди дуже популярні.

Але враховуйте також, що правовласники торгових марок можуть надіслати скаргу до стору за їхнє використання. Тому в AppStore ви можете додати такі назви лише в приховане поле для ключових слів, в той час, як у Google Play всі поля є видимими, тому тут брендові назви варто використовувати, лише якщо вони є загальновживаними словами.

Наприклад, застосунки Remini та Snapseed є дуже популярними, як і відповідні запити. Тому додавання цих ключових слів може допомогти вашому застосунку для редагування фото з’явитися у пошуку, коли користувачі шукають ці бренди.

Отже, ви використали кілька джерел пошуку і зібрали певний пул кейвордів (його називають семантичним ядром). Тепер потрібно обрати найбільш релевантні, які будуть додані у текстові метадані.

Як перевіряти ключові слова та на які метрики звертати увагу

Зробити це можна знову за допомогою ASO-сервісів, які дають змогу подивитися аналітику по кожному ключовому слову.

Ось на що варто звертати увагу при аналізі:

SAP (Search Ads Popularity) — показник популярності, який відображає частоту пошуків ключових слів в App Store та Google Play. Що більше запитів, то вища популярність слова. В App Store цей показник можна також перевірити через Apple Search Ads.

Популярність ключових слів оцінюється шкалою від 5 до 100, де вище число означає більшу популярність. Наприклад, слово з показником 80 генерує приблизно в десять разів більше показів, ніж слово з показником 40. Але, що менш популярним є пошукове ключове слово, то більше шансів отримати індексацію за ним.

Позиція (App Rank) — розташування або позиція застосунку у пошуковій видачі.

Складність ключового слова (difficulty) — вказує, наскільки легко чи складно буде зайняти позицію за певним ключовим словом. Що більша складність кейворда, то більша конкуренція по ньому. Якщо ваш застосунок новий, зайняти позиції за найбільш конкурентним ключовим словам буде складно.

Тому під час оптимізації мобільного застосунку важливо знайти баланс між конкуренцією та популярністю ключових слів. Наприклад, запит photo editor може мати високу популярність, але й високу конкуренцію.

Тому застосунку може бути складно зайняти вищі позиції в пошукових результатах.

Або ж, наприклад, такий запит, як от photo editor ai, може мати високу складність і низьку популярність (SAP), що означає менше запитів від користувачів, але все ще значну конкуренцію по ньому.

Тому, враховуючи рівень популярності та складності, можна спробувати знайти ключові слова з низькою складністю та високим SAP.

Видача за конкурентами — метрика, яка дозволяє визначити релевантність кейворда. Що більше прямих конкурентів вашої апки ранжується за ключовим словом, то більш релевантним він є і для вашого застосунку.

Релевантність ключових слів важлива, тому що, якщо ви будете додавати нерелевантні ключові слова, користувачі або не завантажать ваш застосунок, або це може призвести до нецільових завантажень і користувачі видалять його, оскільки не отримали, що шукали.

Наприклад, якщо запит є популярним, як от video edit, але у вашому застосунку немає функцій для редагування відео, додавання цього кейворду може негативно вплинути як на видачу, так і на конверсію та рейтинг застосунку.

Отже, підсумуємо. Ключові слова повинні бути пріоритизовані на основі трьох факторів: їхньої релевантності до застосунку, показника популярності пошуку або обсягу ключових слів (SAP) та складності (difficulty).

Що ще варто врахувати

  • символи в AppStore індексуються, тому один і той самий кейворд із символом і без може мати різну видачу. Частіше популярнішим є ключове слово без символу, ніж таке саме, але, наприклад, з символом «+» чи «-». Використайте кейворд без символу у першій ітерації та перевірте видачу.
  • як в AppStore, так і в Google Play, використовуйте пряме входження ключа, без відмінювань.
  • в AppStore існують безкоштовні слова, за якими застосунок індексуватиметься автоматично — їх не потрібно використовувати.

a, about, above, after, again, against, all, am, an, and, any, app, are, aren’t, as, at, be, because, been, before, being, below, between, both, but, by, can’t, cannot, could, couldn’t, did, didn’t, do, does, doesn’t, doing, don’t, down, during, each, few, for, from, further, had, hadn’t, has, hasn’t, have, haven’t, having, he, he’d, he’ll, he’s, her, here, here’s, hers, herself, him, himself, his, how, how’s, i, i’d, i’ll, iphone,i’m, i’ve, if, in, into, ipad, is, isn’t, it, it’s, its, itself, let’s, me, more, most, mustn’t, my, myself, no, nor, not, of, off, on, once, only, or, other, ought, our, ours, ourselves, out, over, own, same, shan’t, she, she’d, she’ll, she’s, should, shouldn’t, so, some, such, than, that, that’s, the, their, theirs, them, themselves, then, there, there’s, these, they, they’d, they’ll, they’re, they’ve, this, those, through, to, too, under, until, up, very, was, wasn’t, we, we’d, we’ll, we’re, we’ve, were, weren’t, what, what’s, when, when’s, where, where’s, which, while, who, who’s, whom, why, why’s, with, won’t, would, wouldn’t, you, you’d, you’ll, you’re, you’ve, your, yours, yourself, yourselves.

За словом «free» ранжування буде автоматичним тільки для застосунків, що знаходяться у категорії безкоштовних.

  • не використовуйте прямий переклад слів, якщо працюєте з іноземними локалями, а дивіться, як саме користувачі шукають запити у конкретній країни. Наприклад, дослівний переклад запиту cut face (у значенні вирізати обличчя з фотографії) в українській локалі втратить сенс та не буде релевантним.

Також важливо враховувати, що одні й ті ж слова можуть мати різне звучання у різних країнах, навіть якщо вони відносяться до однієї мови. Наприклад, в іспанській мові слово «школа» в самій Іспанії вживають як"colegio«, а в Мексиці його частіше називають «escuela».

  • не використовуйте у метаданих слова, що мають оцінювальне судження: best, top, № 1, щоб не отримати бан від стора.

Заповнення метаданих

Після того, як найбільш релевантні слова зібрані, можна переходити до заповнення метаданих. Загалом, Google та Apple мають схожі поля, куди ви можете додавати ключові слова, однак є деякі відмінності.

AppStore

Google Play

Назва — 30 символів

Назва — 30 символів

Підзаголовок — 30 символів

Короткий опис — 80 символів

Поле для ключових слів — 100 символів

Повний опис — 4000 символів

Назва застосунку має включати найважливіші ключові слова, з якими ви хочете асоціюватися. І AppStore, і Google Play дозволяють використати до 30 символів. Назва застосунку має найбільшу вагу для пошукового алгоритму, а також важлива для конверсії. У ній потрібно вдало поєднати назву бренду, короткий слоган та ключові слова, що описують цінність застосунку.

Підзаголовок в AppStore та короткий опис в Google Play — це додаткові поля, які також індексуються і мають містити ключові слова, які допоможуть покращити пошукову видимість.

Поле для ключових слів в AppStore — окреме, довжиною 100 символів. Важливо використовувати цей простір ефективно, розділяючи слова комами, без пробілів. Уникайте повторення слів, які вже є у назві та підзаголовку.

Повний опис в Google Play містить 4000 символів і також дозволяє розмістити ключові слова. Але, на відміну від AppStore, де поле для кейвордів є набором ключових слів, у Google Play це має бути зрозумілий опис з використанням, але не переспамом кейвордів. В AppStore повний опис не індексується.

Варто зазначити, що в App Store зміни після релізу помітні вже на другий-третій день після оновлення, тоді як у Google Play повна індексація може займати до 28 днів. Протягом цього періоду слід спостерігати за динамікою змін також на другий-третій день після внесення змін, потім через два тижні та, нарешті, через чотири-шість тижнів.

Висновки

Вибір і аналіз ключових слів та, відповідно, створення метаданих на їхній основі, можуть значно підвищити видимість вашого мобільного застосунку в магазинах застосунків. Але важливо пам’ятати, що ASO — це не щось, що ви робите один раз і забуваєте. Це тривалий і циклічний процес, який вимагає адаптації стратегій залежно від змін у позиціях застосунків, дій конкурентів, ринкових тенденцій та поведінки користувачів. Регулярний перегляд і коригування допоможуть не лише досягнути високих позицій, але й утримувати їх тривалий час.

👍ПодобаєтьсяСподобалось11
До обраногоВ обраному9
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Promoting a mobile app effectively involves strategic keyword search and analysis to enhance visibility and downloads.

Thanks for sharing Andry for sharing!!

Dear Dianna, thank you! I’m glad you found the article useful!

Наразі англійської версії немає. Плануємо перекласти та розмістити трохи згодом. Можу поцікавитися, для чого вона потрібна?

Звісно, хотів додати статтю до www.mobilemarketing.app, це додаток для мобільних маркетологів (news, jobs, events та tools).

Дякую за пропозицію) Після публікації я пришлю Вам посилання для включення у дайджест.

Успіхів у розвитку застосунку!

Дякую за коментар! Радий, що стаття виявилась корисною

Дякую, дуже цікаво. Взяв дещо на замітку, потестую на своєму пет проекті.

Дякую за відгук! Радий, що стаття виявилася корисною. Успіхів з тестуванням! Якщо будуть питання або потрібна буде допомога, звертайтесь.

Підписатись на коментарі