Чи є рахунки-фактури обов’язковими для ФОП на ЄП?

ФОП на єдиному податку (ЄП) без ПДВ, які здійснюють послуги та отримують оплату лише за IBAN-реквізитами рахунку, зобов’язані надавати первинні документи на дохід. Які первинні документи потрібні? Хоча ФОП не ведуть бухоблік, їм необхідно мати первинні документи для підтвердження доходу ФОП.

Нижче, спробуємо у цьому розібратися.

Рахунок-фактура, що це?

Рахунок-фактура, також відомий як інвойс у зовнішньоекономічній діяльності (ЗЕД) (ст. 6 Закону України «Про ЗЕД»), який становить собою документ, на підставі якого можна формувати декларацію. У цьому документі містяться наступні дані:

  1. кількість одиниць товару (за умови наявності контракту) та обсяг виконаних робіт;вартість (ціну) кожної окремої позиції;
  2. загальну суму, яку необхідно оплатити;валюту розрахунку, що є особливо важливим для операцій, які відбуваються у міжнародному контексті.

Важливо відзначити:

  • покупець може вирішити не сплачувати рахунок, якщо договірна угода ще не була виконана, і товар чи послуга ще не були надані;
  • якщо господарська операція вже відбулася, та обов’язок сплатити існує незалежно від наявності або відсутності рахунку-фактури.

Отже, рахунок-фактура надає додаткову інформацію сторонам угоди та є юридично обов’язковим документом для здійснення операцій. Досягнення правового зобов’язання ґрунтується на самому договорі між сторонами.

Необхідність рахунків-фактур

ФОП платники єдиного податку відповідно до податкового кодексу України (ПКУ), Закону про РРО повинен складати та зберігати первинні документи (три роки), у разі порушення на ФОП чекає штраф у розмірі — 1020 грн (ст. 121.1 ст. 121 ПКУ).
Інвойс же є первинним документом, який підтверджує отриманий ФОПом дохід від ведення ЗЕД, тобто, під час податкової перевірки, запиту від банку (фінансовий моніторинг) інформація підтвердить факт замовлення (товар/послуга) та його вартості, які були сплачені іноземним Замовником.

Оскільки інвойс є первинним документом (адже, у ЗЕД інвойс це рахунок, договір, акт), між українськими контрагентами це лише рахунок, який ніяких юридичних наслідків не має (може мати виключно що це прямо вказано у договорі) і їх потрібно зберігати відповідно до Закону про бухоблік. Хоча ФОП не підпадають під дію цього закону, для них все ж таки рекомендується зберігати рахунки-фактури в період терміну, (первинні документи — 1095 днів, але, не раніше ніж була проведена перевірка податковою. На період дії воєнного стану цей строк не рахується (тобто, виписав первинку за 100 днів до початку воєнного стану — залишаються 995 днів, які почнуть рахуватися вже після скасування воєнного стану).

Реквізити для інвойсу:

  • інформація про ваш ФОП та контактні дані про Замовника: ПІП, назва компанії, юридична та/або фактична адреси, ІПН / код ЄДРПОУ компанії, контактний телефон, адреса електронної пошти, банківські реквізити;
  • опис наданої послуги та/або товару: (найменування товару чи послуги, обсяги, одиниці вимірювання, ціна за одиницю, валюта, знижка за наявності та інша інформація, що стосується безпосередньо запланованої господарської операції);
  • загальна вартість товару або послуг — при оформленні даного реквізиту варто також вказати «без ПДВ» у разі здійснення господарської діяльності без реєстрації платником ПДВ, або навпаки «у т.ч. ПДВ». Найкращим варіантом є оформлення документів з обов’язковим зазначенням ставки податку та його суми в окремому рядку;
  • інформація про обрану постачальником систему оподаткування (спрощену чи загальну) — під час оформлення чи отримання документа кожен контрагент повинен розуміти, чи взагалі має право співпрацювати з таким типом контрагентів та чи це — економічно вигідно.

Зверніть увагу, Інвойс може бути підписаний лише однією стороною — ФОПом, оскільки, підпис Замовника не є обов’язковим реквізитом інвойсу.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі