Що робити, щоб тобою були задоволені на роботі? Поради від проєктного менеджера👷‍♂️

Просто добре виконувати свою роботу недостатньо. Це я можу сказати як людина, що вже більше 8 років пропрацювала на керівних посадах.

Що значить «добре виконувати роботу»? Твоя відповідь на це питання може сильно відрізнятись від думки твого керівника.

💡У проєктному менеджменті є ціла дисципліна під назвою «керування очікуваннями». Розберемось, як можна застосувати її принципи у повсякденному житті?

👉 Для початку, варто визначити твоїх стейкхолдерів. Так ми називаємо людей, що мають вплив на твій професійний успіх. Це може бути прямий керівник, твої колеги, замовник або будь-хто інший. Якщо список виходить надто довгим, спробуй пріоритезувати їх за впливом та виділити кілька основних.

👉 Далі, слід визначити їхні очікування до твоєї роботи. Найкращий спосіб це зробити — спитати прямо. Найгірший — намагатись здогадатися, що коїться в голові іншої людини. Взагалі, цю тему варто підняти ще на етапі співбесіди.

👉 Однак, ці очікування можуть виявитись нереалістичними або неприйнятними. В такому випадку, варто відразу підняти це питання і спробувати знайти компроміс.

👉 Надважливо постійно отримувати зворотній зв’язок від своїх стейкхолдерів. Раджу не чекати з моря погоди, і самому ініціювати розмову.

💡З мого досвіду, чудово працює питання «Як би ви оцінили мою роботу від 1 до 10? Чому?» Навіть якщо відповідь буде 8-9, корисно спитати «Чого бракує для 10?» Чим більше відкритих питань, тим краще.

👉 Слід також пам’ятати, що очікування можуть змінюватись. Саме тому подібна розмова має відбуватись принаймні раз на 1-3 місяці.

❗Однак, якщо тебе цікавить кар’єрний зріст, відповідати очікуванням може виявитись недостатньо. Важливо підсвічувати свої успіхи, запитувати про додаткові обов’язки та проявляти ініціативу. Зрештою, можна прямо спитати «Що мені варто робити, щоб отримати підвищення через рік?»

🧘‍♂️Втім, жодна робота не варта твого ментального здоров’я. Про те, як зберігати продуктивність в умовах постійного стресу і не вигорати, я розповідав у своєму телеграм-каналі: посилання на допис 🔗

Яка найбільша проблема, з якою ви стикаєтеся у своєму кар’єрному розвитку? 💬👇

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Або, якщо дуже коротко: «Подчинённый перед лицом начальствующим должен иметь вид лихой и придурковатый, дабы разумением своим не смущать начальство».

Та звідки ж ви такі самі розумні лізете?

Правитель (керуючий, кервіництво) менш помиляється тоді, коли на його теперішнє рішення буде здобута щільна, багаточисленна критика у майбутньому.

Тут все просто: астрал існує поза часом. І пошук рішення у астралі — яке здійснює правитель і критика його поза часом змішуються у єдине інформаційне — після чого у процесі обмислення рішення правитель отримує більше абстрактної інформації про те що є проблема і як її буде краще вирішити.

Тут є цікавий момент — помилкове рішення. Воно, після потенційного приняття — тобто — все обміркувавши, правитель щось вирішив для себе, але видати відповідний указ збирається вже завтра — формує майбутнью реальність у астралі, викликає майбутньє обсудження ції помилки, та повертає необхідність ще трохи подумати..

Якщо правитель хоче бути безпомилковим сьогодні — він не повинен завтра затикати рти критикам своїх рішеннь/дій.

Бо чим більше інформації надає астрал тим краще працюють мізки правителя.

запитувати про додаткові обов’язки

І ніколи не запитувати про ревʼю розміру винагороди, очевидно

Що робити, щоб тобою були задоволені на роботі?

Робити найскладнішу роботу, яку крім тебе хрін хто зробить. І таки зробити її вчасно (поки клієнт не оскаженів) і без жахливих побічних ефектів (одне пофіксив — інше зломалося).
Від цього менеджер не почне тебе любити — але йому доведеться тебе цінувати і утримувати.

Просто добре виконувати свою роботу недостатньо.

Ага — так само як просто платити велику зарплату — ставку теж недостатньо! Точніше: цього достатньо аби створювати видимість роботи. Але аж ніяк не достатньо аби працювати ефективно. Бо гроші — не мотивують!

Слід визначити їхні очікування до твоєї роботи.

І після цього робити мінімум достатній аби тебе не звільнили. Як правило у кожного менеджера є 3 рівня очікувань:
1) Ідеальні підлеглі. Це які самі знають що треба робити, самі усе роблять ще й надсилають репорти і готовлять красиві презентації для клієнта. Особливо цінні ті, на кого можна «делегувати» свої обов’язки а самому керувати проєктом раз на день заходячи на мітинг з телефона лежачі на пляжі.
2) Шоу маст гоу он. Підлеглі розуміють правила гри і вміло відіграють свої ролі у процесі. Їм платять фіксовану ставку — вони стабільно роблять вигляд важкої роботи і якийсь прогрес аби задовольнити клієнта. Ніхто не виділяється: не фекапить і не перформить.
3) Хоч матом крий — тільки проблеми вирішуй. Мінімальні вимоги від підлеглого — це розгрібати проблеми і закривати таски. Софт скіли і усе інше — це в ідеальному світі. А на хуйовому проєкті менеджер буде терпіти навіть якщо підлеглий розмовляє з ним матом — аби тільки справу робив. Бо справжній менеджер як правило сам нікого з підлеглих замінити не зможе — він вміє тільки «руками водити».

Що мені варто робити, щоб отримати підвищення через рік?

Зрозуміло що менеджер охоче б набрав тільки ідеальних підлеглих і відповідно підвищував би кращих ... от тільки бюджет як правило йому дають вже фіксований. І єдина правдива відповідь на питання про підвищення через рік: «грошей усе одно нема».
Але ж якщо підлеглий бажає вислужитись і сам спитав — то чому б ні? По-перше делегуємо на нього усю нудну роботу: репорти, KPI, перезентації — це й йому допоможе у кар’єрному рості — може колись і сам менеджером стане. По-друге нагадаємо про софт — скіли і «просто добре виконувати свою роботу недостатньо.» — хай овертайміть, креативить, вчиться лизати дупу стейкхолдерам. Ну по-третє «підучити патерни» теж не завадить (хай навіть на проєкті їх ніхто не використовує).
Зрозуміло що ніякого підвищення усе одно не буде — у кращому випадку можна дати нову «личку» чи пів-лички (був «Мідл», а тепер ти «Мідл+»). Але ж підлеглий виріс і чомусь навчився — вже непогано.

Яка найбільша проблема, з якою ви стикаєтеся у своєму кар’єрному розвитку?

Я працюю аби задовольнити СВОЇ очікування від роботи! Чи буде щасливий начальник, чи буде щасливий клієнт, чи буде взагалі проєкт працювати як треба — для мене це не у пріоритеті. Доки мене платять ставку — а роблю рівно стільки, скільки є мінімально достатнім. На «кар’єру» та лички мені пофіг — я не мрію з чудового девелопера стати поганим менеджером.
Бажаєте щоб я «горів ентузіазмом» і двигав проект уперед наче він мій власний — вмійте зацікавити мене чимось окрім грошей.

Робити найскладнішу роботу, яку крім тебе хрін хто зробить. І таки зробити її вчасно (поки клієнт не оскаженів) і без жахливих побічних ефектів (одне пофіксив — інше зломалося).
Від цього менеджер не почне тебе любити — але йому доведеться тебе цінувати і утримувати.

Наполовину правильно. Делать самую сложную работу выгодно во многих аспектах кроме нескольких. Тут согласен.
Но менеджер ... это сюр. Он не твой папа чтоб тебя любить. Завтра он, менеджер уйдет и ты под новым. То что ты делал ему не понятно и сложно, более того он пришел со своей командой.
Что будешь делать ? Работать и дальше когда твои результаты никому заочно не нужны?. Это старый совковый подход, и мне он даже очень понятен. Но так это работает все реже.

Он не твой папа чтоб тебя любить. Завтра он, менеджер уйдет и ты под новым.

Так — це дуже важливе уточнення! З мого досвіду у менеджери ідуть аби робити кар’єру. Тобто ПМ — це завжди тільки перший крок. І якщо усе добре — то через рік ПМ піде на підвищення. Або клієнт буде не задоволений і на ПМа повісять усі гріхи і виженуть. І тоді на проєкт прийде новий ПМ (теж амбітний і креативний). Відповідно усі усні домовленості з попереднім ПМом (якому хтось лизав сраку, а хтось був «на ножах») — будуть забуті.
Найдовше, здається я був на одному проєкті десь 6 років — і за цей час змінилося багато ПМів. Єдине що залишається незмінним — це проблеми. На легасі ентерпрайз проєктах вони лізуть постійно. Тому будь-який ПМ розуміє що усе працює тільки завдяки девелоперам, які знають як його підлатати та завести.

Что будешь делать ? Работать и дальше когда твои результаты никому заочно не нужны?

Це — суть галери: їй не потрібні результати бо клієнт платить гроші за гепа — часи, а не за зроблену роботу. Більше того: на ентерпрайз проєктах результат буває взагалі нікому не потрібен! Багато фіч вигадують тільки аби «освоїти бюджет» і попиляти гроші. Якщо це не продуктова ІТ компанія — то гроші їй фактично «падали з неба» (від інвесторів) — і усе що було потрібно це створювати видимість роботи.

Так — це дуже важливе уточнення! З мого досвіду у менеджери ідуть аби робити кар’єру. Тобто ПМ — це завжди тільки перший крок. І якщо усе добре — то через рік ПМ піде на підвищення.

ПМ это базовый уровень. То что он уйдет скором понятно изначально. Терминальный уровень ближе к директору / вп — где они могут висеть пожизненно.

Це — суть галери: їй не потрібні результати бо клієнт платить гроші за гепа — часи, а не за зроблену роботу.

Мой последний опыт показывает обратное.
Продуктовая компания и скоро 6 лет. Сколько я повидал менеджеров/пм/погонщшиков+ — не поверишb. 10% из них понять результат другие либо нее выдерживают и в закат либо приводят свою команду, крест на старом работающем проекте — выкатывают идею «как все счас переделаем за пару месяцев», приводят людей под это и растягивают на пару лет. Эта та же стратегия только в большем c скейле — результат мало кому нужен, вот процесс — это ! Я говорю о VP/CTO уровне, мелкие погонщики такой фокус не провернут.

Якщо це не продуктова ІТ компанія — то гроші їй фактично «падали з неба» (від інвесторів)

Инвесторы считают деньги, очень даже вне «introductory» периода.

Яка найбільша проблема, з якою ви стикаєтеся у своєму кар’єрному розвитку?

це були люди які

Просто добре виконувати свою роботу недостатньо. Це я можу сказати як людина, що вже більше 8 років пропрацювала на керівних посадах.

Що значить «добре виконувати роботу»? Твоя відповідь на це питання може сильно відрізнятись від думки твого керівника.

Просто добре виконувати свою роботу недостатньо.

в рамках однієї компанії і при бажанні швидкого росту поза своєю вертикаллю. Тобто в галері рано чи пізно ти станеш синьором/архітектом, якщо просто будеш працювати. Хочеш скоротити цей час чи переповзти в менеджмент, залишаючись в тій самій компанії — займайся усім оцим.

Що робити, щоб тобою були задоволені на роботі?

Не задалбывать, я и так знаю свою работу
LOL

Yurii Puzichenko, Вам надо обозначит целевую аудиторию в статье, не совсем понятно для кого она адресована.

Просто добре виконувати свою роботу недостатньо. Це я можу сказати як людина, що вже більше 8 років пропрацювала на керівних посадах.

Так може воно так лише на керівних посадах, що насправді там крім роботи потрібно ще і торгувати лицем, підлизувати потрібним людям чи іншим чином вислужуватись. Якщо ж йдеться про рядову інжерену роботу, то ’добре виконувати свою роботу’ більш ніж достатньо, все решта зайве.

Не погоджусь, але сумніваюсь що у нас з вами вийде професійна дискусія

Ну, я на істину і не претендую, я ж на керівних посадах в житті не бував, може там і по-іншому.
Але ’знизу’ воно виглядає не зовсім потрібним:
— якщо менеджер сам не приходить з претензіями що щось не так — значить, всіх все влаштовує.
— питання «Чого бракує для 10?» взагалі безсенсове, бо очевидно що більше, краще, ефективніше працювати.
— ’очікування можуть змінюватись’ - ну так якщо в т.зв. стейкхолдерів вони змінились, хай і ініціюють розмову, лізти поперед батька в пекло нема дурних

Однак, якщо тебе цікавить кар’єрний зріст, відповідати очікуванням може виявитись недостатньо. Важливо підсвічувати свої успіхи, запитувати про додаткові обов’язки та проявляти ініціативу.

Досвідчений менеджер, особливо якщо він сам вийшов з девеломпенту, тестування і т.д., і без того прекрасно бачить, що і як в його команді відбувається, яка людина совісно працює або взагалі ’тягне’ на собі проект, так що варто буде потратитись в разі запиту про підвищення, або навіть запропонувати самому, якщо вона підозріло довго цим не цікавиться, або розщедритись на контр-офер
Крім того, ’добре виконувати свою роботу’ -> збільшувати свою експертизу в деталях проекту і предметній сфері -> стати таким собі knowledge holder-ом/tech expert-ом, надважливим для проекту, без якого розробка як мінімум просяде на деякий час., а тут вже діватись буде нікуди
щось подібне прекрасно описано тут — dou.ua/...​-startup-offer-vs-google

На старті моя зарплата становила $2500, а на виході — $4500. До речі, я ніколи не був ініціатором перегляду зарплати, компанія сама вирішувала її збільшувати.
З 2022 року мені двічі підвищували зарплату на $1500, тому зараз я отримую $11 000. До слова, сам я не просив перегляду, для мене це стало сюрпризом. Очевидно, мої менеджери вирішили, що я отримую недостатньо.

Там точно не вказано, але якщо автор сам не просив підвищення, то я припущу, що він так само сам і не заморочувався над очікуваннями стейкхолдерів та зворотнім зв’язком, ’підсвічуванням своїх успіхів, запитами про додаткові обов’язки’, а лише ’добре виконує свою роботу’.

«більше за всіх у колгоспі працювала коняка... але головою так і не стала...»

Хіба я десь у статті стверджував, що необхідно якнайбільше працювати?

Так це ж вміння менеджера, казати багато не по суті, з підтекстом ’ треба ще більше ..., OKR..., KPI... ’ ,

Моя мета — ділитись професійним досвідом з комюніті

На роботі не задоволені чи після 8 років з’явилося нестримне бажання?

Мені просто цікаво створювати корисний контент. Наразі це як хобі 🙂

Вміле керування очікуваннями стейкхолдерів зазвичай допомагає кар’єрно зростати

Вміння керувати очікуваннями стейкхолдерів справді важливе. Але як ви забезпечуєте, щоб цей процес залишався етичним і не використовувався для маніпуляцій? Важливо, щоб він приносив користь не лише кар’єрі, а й усім залученим сторонам.

Комплексне питання, але спробую відповісти коротко: процес повинен працювати в обидві сторони. Як роботодавець може висувати до вас очікування, так і ви до роботодавця.

Ну і, як я згадував у статті, проблему нереалістичних або неадекватних очікувань треба піднімати якнайшвидше.

Не знаю всіх деталей ситуації, але якраз подібні проблеми допомагає розрулювати вміле керування очікуваннями. Якщо цікаво, можете описати ваш кейс детальніше, спробую допомогти чим зможу

Працював в команді, де клієнт завжди давав позитивні фідбеки та кожного місяця надсилав листи з відзнаками найкращим колегам, але під час скорочень — нашу команду в першу чергу скоротили . що не так ?

Просто вас було скоротити легше і менш болісно ніж команду яка сидить з клієнтом в офісі, захищена виплатами й з якими клієнт ходить на пиво.

Якщо ти все зробиш на 101% добре, це всеодно не гарантія, що тебе не скоротять при першій же необхідності.

Денис надав вичерпну відповідь. Скорочення в більшості випадків не означають що ви щось робили не так.

Скорочення зазвичай це рішення, що бізнес визначив як найкраще серед найгірших

Підписатись на коментарі