Thank God It’s Friday! Як підтримувати відкриту комунікацію в міжнародній компанії ремоут-формату

Ні для кого не секрет, що з переходом роботи на віддалений формат багато чого змінилось в кожній компанії та в житті кожного з нас. Робочі процеси, інструменти, постановка задач — все стало інакшим.

А як щодо комунікації?

Її стало менше, суттєво менше.

Працюючи у великій компанії, більшість колег не знайомі один з одним, а новачкам важко «влитись» і зрозуміти, як в компанії все влаштовано і хто чим займається. Щодо останнього взагалі виникає багато питань. Адже коли робочі процеси не перетинаються між певними юнітами, у багатьох співробітників виникає нерозуміння, що ж роблять його колеги і до кого можна звернутись з питаннями або за допомогою. Від цього і загальну картинку — хто ми і куди рухаємось скласти важко.

Нам важливо, щоб кожний співробітник компанії працював у напрямку нашої спільної місії, відчував себе частиною чогось більшого, реалізуючи свій потенціал і здобуваючи нові знання та досвід. А також знав, де саме зараз знаходиться компанія і де ми плануємо опинитись в наступному кварталі.

Для цього й існує наш мітинг Thank God It’s Friday.

Він з’явився від самого початку переходу на ремоут, щоб уся компанія змогла разом зібратись на 1 годину та обговорити найважливіші події тижня. На цей час ніхто не планує собі інших задач, а деякі підключаються навіть з відпустки (звісно, за своїм бажанням).

То що ми робимо на цій зустрічі?

Адженда щотижневого Thank God It’s Friday

Цілі та їхня реалізація

Ми використовуємо OKR методологію для постановки цілей, які щоквартально прописуємо для кожного департаменту.

На наших п’ятничних зустрічах керівники департаментів розповідають про те, як пройшов тиждень в контексті досягнення наших цілей: які були перемоги, помилки або поразки (якщо вони були), а також funny stories та вдячності колегам. Фасилітатором зустрічі виступає CEO.

Називаючи перемоги, важливо зазначити, що ми ділимось саме тими успіхами, які відбулись минулого тижня в контексті наших OKR. Зрозуміло, що окрім цілей OKR кожна команда і кожен співробітник робить дуже багато іншої роботи, не менш важливої, тої, яка дозволяє підтримувати рівень, якого ми вже досягли.

Проте саме цілі OKR рухають нашу компанію вперед, допомагають досягати нових масштабів та залишитися в лідерах серед конкурентів. Зазвичай ці цілі складні, амбітні й челенджеві. Коли ми їх реалізуємо — це справді перемога.

Згідно методології OKR, до кожної objective ми також прописуємо key results. Це те, з чого складається наша ціль, конкретні кроки на шляху її досягнення. Саме успішно виконані етапи — key results і є тими перемогами, які ми обговорюємо на TGIF.

Помилки як невід’ємна частина зростання

А що ж стосовно поразок? Часто в компаніях не прийнято ділитись поразками та помилками назагал, обговорюючи їх в закритих колах. Проте, усім, хто хоче досягти успіху в будь-якій справі, слід пам’ятати, що помилки — невід’ємна частина зростання. Ми відкрито обговорюємо не тільки наші перемоги, а й поразки також. Обговорюючи їх, можна разом знайти шляхи вирішення. А ще це дає можливість кожному члену команди вчитись не тільки на своїх помилках, а і на чужих також, що сприяє більш прозорій та відкритій комунікації.

Funny stories та подяки колегам

Завершує свій спіч кожен керівник funny stories, які трапились за тиждень, та подяками колегам. Це важливий вклад у дружню, позитивну атмосферу в компанії, а також у культуру вдячності. А ще це просто піднімає настрій.

Q&A сесія для будь-яких питань

Після обговорення основних результатів тижня, ми переходимо до сесії Q&A. Кожен співробітник може задати питання колезі, керівнику іншого департаменту або CEO.

Питань зазвичай багато і вони можуть стосуватися всього, що прийде на думку працівнику. Часто питання звучать саме по тому, що було озвучено під час першої частини зустрічі, що показує залученість кожного члена команди та щиру зацікавленість до життя компанії.

Як змінювався Thank God It’s Friday

За час, що ми проводимо наше щоп’ятничне зібрання, ми кілька разів вносили корективи до плану та організації проведення цієї зустрічі, що робило її більш ефективною та залучало ще більше співробітників. Наразі присутність команди перевищує 90%.

Тож, детальніше про зміни.

Донедавна ми проводили TGIF в п’ятницю перед самим закінченням робочого дня, щоб, обговоривши результати тижня, йти у вихідні з класним відчуттям завершеності. Проте таким чином нам не вдавалось залучати міжнародну частину команди — тих, хто працює за іншим часовим поясом і частіше за все вже відпочиває, коли у більшості команди ще тільки добігає кінця робочий день. У міжнародної частини команди була окрема зустріч, проте вона була обмежена лише конкретним департаментом і це не давало відчуття об’єднаності, причетності, не було можливості спілкування з колегами інших департаментів.

З 2-го кварталу 2024 року ми змінили час проведення цієї зустрічі на початок дня, даючи можливість кожному члену команди, незважаючи на часовий пояс, долучитись до зустрічі і разом святкувати наші перемоги.

Разом з цією зміною відбулась ще одна, не менш важлива — ми почали проводити TGIF англійською мовою. Без конкретних очікувань (але з надією та сподіванням), ми отримали ще один крутий результат наших змін: багато співробітників, які не використовують англійську в своїй щоденній роботі, почали її покращувати. І зацікавленість у вивченні мови продовжує рости — бачимо по кількості запитів на компенсацію курсів англійської ;)

Звісно, як і у будь-якої робочої зустрічі, у TGIF є своя адженда та правила. З аджендою розібралися, а які ж у нас правила?

Правила «Користування» Thank God It’s Friday

1. Всі учасники приєднуються з ввімкненою камерою. Це створює атмосферу для більш живого та продуктивного спілкування. Взагалі, ми в компанії всі зустрічі проводимо з камерами. Завжди приємно побачити свого колегу хоча б через екран монітора.
2. Керівники департаментів відповідальні за присутність своєї команди. Обізнаність членів команди в результатах компанії та окремих команд це не тільки про відкриту комунікацію, а і безпосередньо про наші подальші результати. Тому ми завжди слідкуємо за кількістю присутніх — TGIF не менш важливий, ніж інші робочі задачі.
3. Питання ставимо в форматі черги. Всі хто хотів би поставити питання, піднімають віртуальну «руку», а СЕО модерує «чергу».
4. Після зустрічі ми ділимось невеличким саммері з результатами кожного департаменту в загальний чат, щоб кожен міг ще раз ознайомитись, а ті, хто не мав змоги бути присутнім онлайн, могли дізнатись основні поінти.

Хоч правил у нас і небагато, вони сприяють максимальній продуктивності проведення цієї години.

А що ж кажуть наші працівники про такий формат зустрічей?

Відгуки наших працівників про Thank God It’s Friday

● «Для мене, як для новачка, це класна можливість відчути атмосферу компанії, її філософію та цінності»
● «Я люблю наші TGIF: по-перше, завжди приємно провести годину часу в компанії колег, дізнатись хто над чим працює зараз. По-друге, коли починається Q&A, я завжди дізнаюсь багато корисного, ще більше поринаю у наш продукт».
● «Часто, працюючи в якомусь департаменті, ти з головою занурюєшся у свої задачі і не бачиш, що відбувається поза цим. Працюєш над своїми викликами, але не бачиш, з якими викликами стикаються інші. На TGIF ця „бульбашка“ розмивається і ти бачиш картинку повною».
● «Коли TGIF став глобальним, я відчув це як вихід із зони комфорту. Перші дві зустрічі переживав, щоб не задали мені питання, бо хвилювався за свою англійську, а потім записався на заняття з викладачем. Зрозумів, що кращого часу підтягнути рівень не буде».


А як ви в компанії підтримуєте відкриту комунікацію та ділитесь основними результатами з командою?

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
компанія змогла разом зібратись на 1 годину та обговорити

кийсь бос гундосив про космічні кораблі і простори всесвіту

Всі рози Як чув ОКР, згадував про термометр

Проведите анонимный опрос того, что думают об этом сотрудники и опубликуйте сюда анонимные отзывы, а то ваши отзывы какие-то приторные, как будто их писал 1 человек или AI

Віталій, як раз таки ці відгуки були взяті з одного з наших анонімних опитувальників. Проводити окремо анонімне опитування про TGIF не бачу сенсу, в компанії співробітники і без цього відкрито висловлюють свою думку ;)

Цікава практика, але як на мене вигладає надто стандартизованно, щоб люди почували себе вільно для спілкування. Чи стикалися ви з тим, що члени команди відмовлялися відвідувати цю зустріч?

Дякую за коментар! Насправді, так, частина цієї зустрічі і є стандартизованою — у нас є чітка адженда, таймінги, «черга». А ось друга частина цієї зустрічі — Q&A — не є такою, бо співробітники вільні задавати будь-які питання, не про роботу в тому числі, що створює атмосферу вільного спілкування. І звісно ж, тут у кожного своя зона комфорту — хтось хоче задати питання в «мікрофон», хтось — написати текстом, а хтось взагалі не має питань і просто слухає.
З прямими відмовами відвідувати зустріч, якщо чесно, не стикалися. Але в роботі всяке буває: горять дедлайни, термінова інша задача, погане самопочуття — 100% явки напевно не буде ніколи і це нормально)

Послушайте, это же смешно. В статье несколько раз указано что явка обязательно и ответственность за явку на начальстве. Кто, кроме людей, которые уже стоят одной ногой в дверях, будет прямо отказываться от посещения?

Вы хоть почитайте про форматы проведения тгиф-ов. У вас обычная принудиловка, просто названная модным именем. Сродни ветке тут же на форуме про эджайл по гуцульски. Если у вас есть офис, вы хоть кейтеринг заказываете туда?

Здається, ви неуважно читали статтю :)
Там вказано, що керівники відповідальні за присутність команди, а значить доносять важливість зустрічі до своїх команд та збирають фідбеки. Але примус — не наш метод взаємодії зі співробітниками.

Було б цікаво почути про ваш досвід подібних зустрічей, поділитесь?

Там вказано, що керівники відповідальні за присутність команди, а значить доносять важливість зустрічі до своїх команд та збирають фідбеки. Але примус — не наш метод взаємодії зі співробітниками.

Вы действительно так наивны или притворяетесь? Если начальство ответственно, оно использует доступные ему инструменты, а не просто «доносит информацию».

У нас тгиф-ы проходят в четверг. На локальных (конкретный офис) заказывается еда/питье. Явка необязательна, никто за ней не следит. По очереди высшее руководство рассказывает всякие вещи (успехи, новости). Вместо саммари выкладывается видеозапись.-

Если вы хотите увидеть реальный интерес, отмените обязаловку, через месяц-полтора увидите реальную посещаемость.

Доступні інструменти в нашій компанії — це і є відкритий діалог та донесення інформації.

Судячи з вашого опису, наші тгіфи дуже схожі :)
Ми також замовляємо їжу та напої в офіси, а на зустрічі ділимось новинами та успіхами команди. Якщо хтось не може бути присутнім — не приходить. Але нам важливо, щоб команда була в курсі того, що відбувається в компанії, тому ми доносимо для співробітників важливість цієї зустрічі.

Дякувати Богові, я працюю не у вашій компанії!

Явка обязательна, камеры обязательны, начальники обеспечиваюь явку, первым пунктом окр-ы, потом struggle session.

Это точно tgif? Мне больше порядки какой-то колонии напоминает.

Підписатись на коментарі