Дія City для виробників дронів. Наш досвід, особливості та застереження

Привіт! Я — Тарас Кібіткін, засновник сервісної компанії Lineup. Волонтер і співзасновник компанії WINFLY — виробника дронів, систем ретрансляції, нічних і тепловізійних модулів, рам та акумуляторів для своїх дронів.

В цьому проєкті ми маємо інженерну команду, інвестуємо в R&D, розробляємо нові продукти для оборони. Грантів чи допомоги від держави не отримували.

У 2023-му виробників БПЛА люб’язно запросили до резидентства в Дія City. Ми тоді саме перевищили ліміт ФОП, тож шукали варіант іншого оформлення своєї діяльності.

Зареєстрували нову ТОВ та долучилися до Дія City. Ми перевели на цю нову компанію кілька контрактів на експорт послуг, а також, звісно, реалізацію виробництва дронів.

І ось ми прожили свій перший рік в Дія City, пройшли перший аудит. Тепер треба ухвалити рішення, чи цей рік не буде останнім для нашої компанії.

Дисклеймер 1. Цей допис створений з метою поширення досвіду та привернення уваги до особливостей та розбіжностей, про які майже ніхто не говорить. Тут будуть наші труднощі, спостереження та застереження для новачків.

Дисклеймер 2. Ми повідомили про наявні проблеми в проєктний офіс Дія City, і неочікувано з нами вийшли на дзвінок керівниця проєктного офісу Natalia Denikeieva та Oleksii Dobronravov. Ми обговорили всі описані в статті проблеми, і дізналися, як можна було б їх уникнути. Але не всіх.

Я додам саммарі розмови з Мінцифрою в кінці кожного пункту в такому сірому квадраті.

Почнімо.

1. Затримка початку роботи

Ми зареєстрували нову ТОВ у червні 2023-го. Подали заявку в Дія City у кінці серпня. Отримали статус резидента 1-го вересня. Почали працювати з 1-го жовтня.

Чому стільки часу очікування? Це пов’язано з тим, що спеціальні податкові умови починають діяти тільки з наступного місяця після набуття статусу, а статус видається упродовж 10 днів. Якби ми отримали статус 30.08, то могли б працювати уже з 1.09.

Щоб уникнути додаткового очікування, подавайте заявку не в кінці місяця, а в середині. Щоб після отримання статусу у вас був тільки 1 місяць на перехід. Щобільше, зі сторони закону ви можете не чекати жодного дня, і отримавши статус резидента і виконуючи всі умови резидентства, маєте право одразу користуватися податковими пільгами, але з цим категорично не згодна податкова, тому в своїх офіційних поясненнях вимагає переходу тільки з наступного місяця. Навіть для нових компаній.

2. Складність в пошуку бухгалтера

Щоб реалізувати переваги членства в Дія City, ми обрали спосіб оподаткування «на особливих умовах», також відомий як ПнВК. Нам це підходить, бо ми плануємо реінвестувати всі прибутки (якщо вони будуть) в нові розробки. Ми найняли спеціалістів в штат і на гіг-контракти, щоб відповідати критеріям про кількість спеціалістів та їхню середню зарплату. Почали шукати нового бухгалтера.

В Україні бухгалтери часто бояться роботи з резидентами Дія City. Їхні аргументи: нове, незрозуміле, ризики змін, відсутність нормативки, ПнВК, гіг, страшне. Ті, хто готовий працювати, просять високу ставку.

Насправді ведення ТОВ у Дія City нічим не складніше за звичайне, а іноді навіть простіше. Це проблема скоріш відсутності досвіду, бо в новому правовому полі ризик помилок вищий. Що гарно ілюструє наступний пункт.

3. Штраф 61 500 грн від ПФУ

За пару тижнів ми знайшли бухгалтера і почали діяльність. Найняли шістьох штатних працівників та трьох гіг-контракторів. Почали адмініструвати виробництво, писати специфікації, робити штатні розклади, якісь накази, охорону праці, ще купу всього.

Як ви, мабуть, знаєте, гіг-контрактори не є найманими працівниками і їхні відносини з ТОВ не є трудовими, і це всі знають, окрім Пенсійного фонду. Бо після Нового Року ми отримали лист щастя від ПФУ з повідомленням про штраф у 61,5 тис. грн за те, що ми не найняли особу з інвалідністю.

Виявляється, ПФУ вважає наші відносини з гіг-спеціалісами трудовими, і маючи вісім трудових контрактів, ми мали обов’язково найняти особу з інвалідністю. Ми мали тільки шість трудових, тому не зробили цього. Що цікаво, штраф нараховується як відсоток від річного фонду оплати праці!

Тобто є деяке непорозуміння. Ми намагалися спілкуватися з ПФУ, але це ні на що не вплинуло. Оскільки штраф ПФУ нараховується в відсотках від зарплатного фонду, ми в терміновому порядку оформили в штат людину з інвалідністю.

Насправді штраф ми отримали через помилку нашого бухгалтера. Подаючи якусь форму звітності в пенсійний, в комірці, яка відповідає за загальну кількість працівників, вона вказала 9, а потім розділила їх на підрядників (3) та найманих (6), а повинна була вказати тільки 6 найманих.

4. Аудит і його вартість

У січні ми отримали кілька листів від різних аудиторських компаній, на які не звертали увагу, поки фіндиректор не повідомила:

Відповідно до Закону України № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» від 15.07.2021 (далі — Закон № 1667-IX), резиденти Дія City зобов’язані щороку не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, подавати до уповноваженого органу (Міністерства цифрової трансформації України, далі — Мінцифри) звіт про відповідність вимогам, визначеним статтею 5 Закону № 1667-IX, за період з 1 січня до 31 грудня попереднього календарного року (річний звіт про відповідність).

З аудитом все зрозуміло, навіщо його проводити, але вражає ціна. Перші пропозиції, що ми отримали, були в діапазоні 140-180 тис. грн. На мою думку, це дуже дорого, враховуючи наш оборот в 1 мільйон гривень за 2023 рік.

В результаті, провівши 5-7 перемовин, пояснивши, що у нас малі обороти, невелика кількість операцій і фактично тільки три місяці роботи, ми знайшли аудитора, що згодився працювати за 50 тис. грн. Пощастило.

Аудит забирає трохи грошей. До цього треба бути готовим морально. Також він забирає багато часу, до цього потрібно бути готовим адміністративно. Наприклад, у нас вимагали паперові копії договорів з американськими замовниками, акти звірки з контрагентами тощо.

Без аудиту неможливо реалізувати цю систему справедливою та незалежною. Вартість аудиту може бути висока, але натомість ми отримуємо пільги та інші цінності спеціального податкового режиму. З часом аудит має здешевшати.

5. Ліміт на роботу з ФОП (насправді з усіма єдинщиками) і принцип його розрахунку

Це найстрашніший недолік, який ми виявили на цю мить. Він містить найбільше розбіжностей та непорозумінь між маркетинговими матеріалами Мінцифри та нормативкою Податкової служби.

Ілюстрація. Що каже про роботу з ФОП Мінцифри.

Що є насправді:

1. Обмеження діють не тільки на роботу з ФОП, а на усі суб’єкти господарювання платників єдиного податку, тобто на ТОВ також.

2. У 2024 році ліміт на роботу з ФОП (насправді з усіма платниками єдиного податку) складає не 50% від загальних витрат поточного року, а 50% від загальних витрат попереднього 2023 року. Що зіграє злий жарт для компаній, зареєстрованих у 2023 році, як наша.

Що це означає для нас. Якщо ми попрацювали у 2023 році тільки три місяці та зробили загальних витрат, наприклад, на 500 тис. грн, на весь наступний 2024 рік наш ліміт на роботу з ФОП (насправді з усіма платниками єдиного податку) складає 250 тис. грн. Якби ми попрацювали у 2023 році лише 1 день і зробили витрат тільки на 100 гривень, наш ліміт на наступний рік складав би рівно 50 грн. Абсурд? Так, але законодавство визначає це абсолютно чітко.

Ми, звісно, хотіли апелювати до статусу новоствореного, та сподівались на якийсь пропорційний розрахунок. Але ні. Закон такого не передбачає. Ми уже не є новоствореними, і розрахунок за поточним роком на нас не діє.

Якщо врахувати, що обороти компаній мають здатність рости, а інколи в рази, ми зробили перевищення нашого ліміту в Х разів уже за перший квартал 2024 року. Всі кошти поверх ліміту оподатковуються за ставкою 9% як виведення капіталу.

Хочу пояснити, що для виробників дронів ФОП та інші єдинники не є трудовими відносинами, які приховуються. Це є постачальники компонентів, які складають 65-75% вартості продукції. Звісно, у нас є офіційний імпорт компонентів, але він не закриває усіх потреб, багато речей доводиться купувати локально, а знайти постачальника на загальній системі не просто, ну і це обмежує роботу.

Для сервісної компанії це обмеження не було б критичним, але для виробника, на жаль, є.

Тобто фактично наразі ми отримали блокування роботи ТОВ.

А також ми винні державі купу грошей (9% від перевищення ліміту).

Аудитор: «За розʼясненнями та детальними розрахунками, в межах компетенції, необхідно звернутися до ДПС».

Звертатися до ДПС не бачимо сенсу, бо всі обмеження прописані чітко, трактування однозначні.

Дія City: «Так, це наш факап, ми будемо виправляти маркетингові матеріали. Це обмеження неможливо ніяк обійти. Порада — вам потрібно було залишитися перший рік на загальній системі, і переходити на ПвНК тільки з наступного року. Тоді ліміти рахувалися би за оборотом поточного року»

Є ще, звісно, багато неприємних і дивних речей для виробників, які не пов’язані з Дія City, наприклад:

  • необхідність адмініструвати 0-вий ПДВ;
  • офіційний імпорт в Україну в усій його красі (про це можна написати окрему статтю з замальовками про те, як ПриватБанк просив у нас копію паспорта кінцевого бенефіціара компанії Samsung);
  • ризик оподаткування ПДВ на експорт послуг;
  • неможливість нормально бронювати людей, незважаючи на статус критичного підприємства (тут можна розказати історію від наших колег, як юрист з інженером приходять до ТЦК оформити бронь, і їх обох забирають, або як наших інженерів з повним авто дронів та обладнання, працівники ТЦК затримують на цілий день, зриваючи нам тестування);
  • військовий облік та його ведення;
  • неможливість чесно пройти сертифікацію в МО тощо.

Звісно, ці проблеми можна вирішити шляхом вливання додаткових людино-годин в адміністрування. А от питання з лімітами вирішити неможливо.

Я не маю на меті якось дискредитувати Дія City, сам проєкт і люди, що його реалізують, мені дуже подобаються. Хочу тут подякувати їм за відкритість та людяність, непритаманну іншим держструктурам, на жаль.

Але можливо, цей досвід буде комусь корисним.

Якщо ви в такій же ситуації як ми, зупиняйте всі виплати на ФОП-ів та ТОВ-єдинщиків. Інакше в кінці року вас попросять 9% від таких видатків.


Буду вдячний за коментарі та поради. Також можете дізнатись більше про наші дрони.

А висновки про те, як працюється в Дія City виробникам дронів, робіть самі.

Дякую за читання.

👍ПодобаєтьсяСподобалось28
До обраногоВ обраному8
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
офіційний імпорт в Україну в усій його красі (про це можна написати окрему статтю з замальовками про те, як ПриватБанк просив у нас копію паспорта кінцевого бенефіціара компанії Samsung);

cringe.jpeg

Зробіть пост у твітері з тегами депутатів. Не можна залишати таке. Бюрократи, котрі топлять виробників міл продукції, повинні понести відповідальність. Вони звикли, що люди просто віддають гроші і мовчки йдуть далі, треба ломати цей тренд. Війна, а пацюки не дають робити....

Байдена та Шольца тегати чи зеко манду ? Дайте пораду

Краще збудувати іншу схему інкорпорації та займатися діяльністю а не боротьбою з млинами

А можно чуть подробно?
Вы должны 9% от оборота, 75% которого составляет закупка материала и компонентов? Т.е. по своей сути на ровном месте ваша продукция подорожала на 10%? Я уже молчу за аудитора. Т.е., если бы у вас был контракт с МО, где невозможно (почти нереально) отредактировать цену, вам бы пришлось закрывать производство ибо с доходностью в 8.99% быть должным гос-ву 9% вы уходите в минус? (доходность взята с потолка, просто для примера)

Если сравнивать с создать ТОВку и не заходить в супер-пупер режим, сколько вы уже потеряли денег?

Ми винні державі 9% від всіх видатків на ФОП і ТОВ Єдинщиків що перевищують наші ліміти. А оскільки наші ліміти пораховані за 3-ма місяцями 23 року, а оборот у 24-му виріс в 10 разів. То ми винні 9% майже від всіх видатків такого типу, типу ми виводимо капітал.
Що це за видатки: звісно комплектуючі, послуги доставки, брокери, наприклад порізка карбону, всі можливі підрядники.
До речі, ви підсвітили дуже важливу історію, навіть 2.
1. якшо у нас буде контракт з МО з фіксованими нормами рентабельності навряд чи вони дозволять нам включити ці 9% у витрати.
2. Для нас нині не можливо вільно вибирати підрядників в постачальників. Нам підходять тільки суб’єкти господарювання що платять податки на загальних підставах. А вони зазвичай є платниками ПДВ, а ми не можемо робити поставки з ПДВ за контрактами де кінцевим отримувачем є держава, і що саме цікаве повернути ПДВ ми теж не можемо, це передбачено. Тобто ми в такому випадку втрачаємо не 9% а всі 20%.
Якось так.

Ну это ж замечально как отвратительно! Соболезную.
С таким успехом надо было делать дроны непрыбыльной ГОшкой или БФ. Ну как говорится «если бы....».

Просто мне вот не сильно понятен мотив идти в ДияСити. Ведь по своей сути (даже идеальной из буклетов) ДияСити это ИТшная история. Максимум робототехника. До производства там далековато. Я просто вот не могу понять мотив идти туда, ДАЖЕ если верить Федорову и Борнякову (для меня это зашквар, поэтому причины должны быть прям очень весомые). В ДиюСити не плюнул только ленивый глухо-слепо-немой-марафонщик-фанат-диджитализации. Если «приглашение было» в стиле «предложение, от которого нельзя отказаться» — вопросов ноль. Просто я не очень понимаю экономическое обоснование идти туда. А, ну и как один из 7ми пунктов для получения брони. Но, что-то мне кажется что там у вас оборот уже такой, что позволяет использовать другой пункт из 7ми, что бы набрать 3/3.

По поводу доходов и якобы фин профита... Работая с МО, например, доходы и так ограничены. Работая с дронами и продавая их (НЕ МО) по х2 от рынка, можно нарваться на гнев и журналистов. Одно дело там иметь экстра прибыль в ИТ, другое на дронах, пользуясь ситуацией. Ну в общем, если есть возможность рассказать о мотиве — буду рад выслушать. Сам я НЕ планирую вступать в Дию, пока не засунут руки в дверной косяк.

Приманюють можливою бронею персоналу, декому вдалося

Броня дается на 50% персонала (пока что), критически признаной инфраструктуре. Условно это может быть и ТОВка. Критичность — надо набрать минимум 3 признака из 7ми плюс получить документ утвержденный там дальше...
ДияСити, является одним из 7ми пунктов. Но, если есть достаточный оборот (т.е. налоги платятся), можно обойти ДиюСити стороной и набрать средней зп, налогом, важным для громады, задолженностью по ЕСВ

Если коротко:
— в стране хрен пойми чо как делать. Но делать надо
— Дия Сити, в принципе как была хренью, так и осталась

Я так и не понял зачем люди пошли в Дию. Разве что 1) бронь, 2) «пригласили» в стиле или вы заходите в Дию, или Дия заходит в вас.

У меня в Моно тоже просили всех бенефициаров и их паспорта Китайского завода производителя. Знаете что мне ответили? «Май френд, мейби ви куд юз пейпал инстед?». Т.е. заводы и гос контракты получить с ТОВкой с каким-то росиянином — проблем нет. Какая-то срань на Кипре с руснявым типом — тоже. Купить что-то для ВСУ в Китае — надо проверить агентов ФеСеБе. Так и победим.

Може вас спасли цім, бо як продадите щось МО, через два роки прийде ГАСУ і виявить, що у вас були «завищені ціни», рахується це просто — якщо сума затрат на компоненти+фот нижче відпускної, то ви вже порушник

Поэтому я не хочу, даже если будет возможность, работать с МО. Мне легче со своей совестью обсудить маржинальность и спать спокойно, чем связываться. Тут и так, на каждом шагу как не штраф, проверка и т.п.

Це ще один наявний приклад того, що спрощена система оподаткування, яку намагається зруйнувати будь яким шляхом Гетьманцев з шоблою — це єдина життєспроможна система ведення бізнесу в цій державі. Для всього іншого краще бізнес виводити за кордон. Я навіть вже дивуюсь, що її змогли колись впровадити.

Я навіть вже дивуюсь, що її змогли колись впровадити.

Так впровадили самі можновладці щоб мити бабло. Те що звичайні люди успішно ведуть бізнеси на єп — приємний сайд ефект.

це єдина життєспроможна система ведення бізнесу

Насправді є ще одна модель — уходимо в тінь із зп у конвертах. Про неї почали забувати, але нічого — швидко якщо треба буде згадають. Дограються вони.
І не думайте що це якась опція для малого бізнесу. Ще усього 10 років тому так робили величезні підприємства із тисячами людей персоналу.

О так, стара добра схема з оформленням на мінімалку, а все інше — в конверті.

Ну так робота віддалено, зп у крипті. А на папері мільйонні контракти виконує прибиральниця і то на пів ставки :-)

Для цього треба гроші від замовників також через кеш отримувати
Як це ви пропонуєте зробити?
Особливо якщо працюєте з європейцями чи американцями?

Вже всі пояснили мінуси костиля (саме костиля, бо не ФОП і не трудові відносини) ДІя Сіті — зі сторони консультантів і зі сторони компаній. Але ж ні, великі сервісні компанії лізуть повним ходом в це лайно, більше того вони це і придумували разом. На мою субʼєктивну думку — це через власні амбіції керівництва таких компаній (співпраця з державою -> потенційний вектор розвитку карʼєри/тендери/ політичні бали/ тощо).

Який великий стимул працювати в державі. Просто тьма перепон і різного лайна. Тому мало дивує те, скільки компаній є типу з офшорних країн.

Вартість аудиту може бути висока, але натомість ми отримуємо пільги та інші цінності спеціального податкового режиму.

Ні, має бути окрема вартість в тих рекомендаціях дія сіті для невеликих компаній. 50 фахівців це вже досить пузата компанія. Ви абсолютно праві що це трохи непідйомні рейти. Має бути щось врекомендаціях для <5 і <10 і <25

Взагалі це мають бути в ідеалі навіть не рекомендації а узаконені регульовані тарифи

Взагалі такий аудит кожен рік це теж фігасє, а ніяке не спрощення для малого бізнесу, що починає.

А от питання з лімітами вирішити неможливо.

Це факап системи. З тим щось треба зробити стовідсотків зара

З того що я зрозумів без контексту і мабуть може бути неправильно, можеш знайти дружню тов на загальній, купити в них все за невелику комісію (arms length, не в нуль), а вони куплять у фопів. Обійдете теоретично ліміт на виплати єдинникам. Але це бухгалтера треба питати

Це ще один анальний зонд щоб зменшити співпрацю діясіті з фоп. Цей колгосп робився без думок про війну, і з думками про вбивство фоп.

Ви просто геркулес це все пройти. Приємно що там хоч в тій дія.сіті таки хтось помагати старається. То плюс

UPD черговий треш, там ліміт 50% тільки на 2024тий, на 2025тий там взагалі 20%

Без змін у законодовство вам доведеться шукати обхід цього так чи інак, або виходити з пвнк :(

З 2024 року витрати резидентів Дія Сіті на ФОПів, які сплачують єдиний податок не мають перевищувати 50%, а з 2025 року — 20%
www.lymanskyi.com/...​-З-ФОП-НА-ЄДИНОМУ-ПОДАТКУ

«Узаконені регульовані тарифи» — прямий шлях до радянського союзу

Ні, наприклад нотаріальні послуги регульовані

Щє багато таких сфер. Проблема в тому, що в B2B воно не працює. Один інвойс виставляється на замовляєму позицію по індикативній ціні, а поряд інший — на абстрактні послуги на залишок. А за не ринкову індикативну ціну ніхто поставляти не буде.
Але це не найбільша проблема. Найбільша — коли держава починає діктувати за скільки мені продавати мій товар (послугу). На цьому моменті зазвичай ринкові відносини вмирають. З’являються в кращьому випадку монополії, а в реалії — зниження якості та корупція.

Здрастє

На календарі червень і я виставлю вам рахунок на мільйон баксів бо вам от аудит треба пройти, хочете вижити — знайдете гроші. Хочете іншого аудитора — та пжлста, їх так мало, всі зайняті червень жеж, аудити у всіх. Не хочете ну аріведерчі, чекатиму вас після спілкування з дпс

коли держава починає діктувати за скільки мені продавати мій товар (послугу).

Не плутайте грішне з праведним, фіксовані державні ціни й регульовані тарифи на ринкові послуги

Це може бути прив’язано до розміру компанії чи доходу чи чогось іще.

І взагалі це не по темі

З’являються в кращьому випадку монополії, а в реалії — зниження якості та корупція.

Це абстрактні труїзми, не застосовні до життя в конкретному випадку

Може тоді вам електрику мають продати по $100/kWh b2b бо тут от ракети літають, а у нас тут вільний ринок ітд а не якийсь савок? Не підходить, ну то сидіть без свєта

Так ми будемо виходити. Все одно компанія не прибуткова.
Знайти дружні ТОВ-ки це норм ідея, але це ж треба на кожен тип послуги і товару. Та все це адмініструвати, там ще є якесь правило після 40 млн обороту ми не можемо платити на ТОВ пов’язаних осіб.

ну ті 9% мають бути варті тих схематозів. Без нормальної прибутковості це тіки додатковий зубний біль

А без прибутку на загальній то й не будете нічого платити, ще й перенесете на потім, на пару років мінімум вистачить пропетлять, може потім пнвк той допиляють то там і повернетесь

але це ж треба на кожен тип послуги і товар

Та чого, через одну просто послуги координованих закупок. Як там рєзніков казав, купляйте не яйця поштучно, а раціон. То й ви купляйте не деталі, а комплект, а товка вже хай купляє у фопів. Але то має бути дружня товка, щоб вас не нагріли на кожній позиції, а провели просто за помірну плату платежі через себе. За нуль не вийде, там дивився на пнвк окремий пункт про це, тобто за дякую не підійде.

Але допоки без прибутку то я не бачу взагалі причин триматись за пнвк й схематозити

А хтось може пояснити чому взагалі це потрібно для average IT фірми — чому контора на Мальті/Кіпрі не може просто мати контракт з Укр ФОП3 не заводячи гроші в Україну?

Нащо наражати себе на ризики якихось перевірок? І Державі краще від цього — неможливість щипати гусака підштовхує до реформ.

Ну як мінімум у них не просто сервісні послуги а підрядники й постачальники

ще ПНвК

З кіпром там ще треба хтось на кіпрі теж це ж все витрати й люди.

З романтичного — віра в зміни! хоч і доводиться на собі випробовувати, це як мінімум шляхетно! Віра в зміни якраз і перевіриться реакцією влади на цей убертреш, я наївно сподіваюсь

Нуу як мінімум пп5 вам мав би сказати кваліфікований бух. Із буха і треба починати тов і не економити якщо підходящого волонтерства нема. І саме відсутність його на початку мені здається по всіх проблемах грає не на руку. Але без нормативки мабуть і класний бух дав би маху кілька раз.

Але йес, виглядає як ходіння по граблях. Так і має виглядає «оцифрований» совковий кал :)Там не оцифровувати треба а викидати все к бісу й спрощувати.

Якщо будете фьодорову це показувати — цікаво як реагуватиме. Проблеми то одне, як на них реагують — теж важливо

Бухгалтерів наймали ніби толкових ми. 20+ років досвіду. Про реакцію МінЦифри — вона є і вона дуже адекватна. Але вони нічого не можуть зробити. Мабуть, таких бідолаг, як ми, не на стільки багато, щоб системно це переглянути.

Але вони нічого не можуть зробити

Та можуть, але це закони, і буде не швидко в будьякому разі вас не врятує. Не думаю що там прям хтось хоче вам палки в колеса ставити, але в них теж робочий день не резиновий, і є трабли попріорітетніше все таки

Діяколгосп був заточений вбивати фопи й обіляти трудові відносини, а ви по суті маєте цю модель з фоп-саплаєрами, проти якої дію дизайнили. Там явно не дописали різницю між послугами айтішніків на галєрах й постачанням товарів від локальних виробників, бо ніхто про них не думав шолі :)

Я б думав про перехід на загальну, раз уже у вас бухи такі моцні. Бенефіти пнвк вам не бачити як на мене і законодавство очевидно сире, це потім може вилитись в подальші сюрпризи. Але я й не знаю всю картину теж і не в нюансах, вам видніше
Пнвк можете теж згрузити в окрему юрособу, яка не має відносин з єдинниками, але той податок ще має бути вартий того схематозу

Отой чел Лиманський явно шарить в темі, я б з ним як мінімум разок би побалакав

Ніхто не сів — вже не так погано..

Додайте «поки» і це більш відобразить реалії :(

Хто може пояснити цей костиль в 50% яку роль він виконує?

Для ІТ компаній це обмеження є прямою мотивацією перетворювати приховані трудові відносини з ФОПом 3-ї групи в нормальні трудові відносини найманих працівників. Але для виробників ФОПи та ТОВ єдинщики — це не приховані трудові, це в основному постачальники комплектуючих.

— // сорян набрехав то на фоп 1,2гої групи тільки обмеження було і воно ще є, давно було

хз нафік цей анальний ліміт, це тільки в діясіті, це закручування 100%. Мабуть для стимулювання найму працівників по гіг- і вбілу, а не фопиків як он написав Тарас. Має сенс

Наші законодавці не зацікавлені в розвитку економіки, нажаль(( Їм не можна вірити. Це як на мінному полі.

ми отримали лист щастя від ПФУ з повідомленням про штраф у 61,5 тис. грн за те, що ми не найняли особу з інвалідністю

Не роби добра — не отримаєш зла. Особливо не роби добра державі, нею ж і будеш покараний.

Але інвалід таки отримав роботу, це ж гут, то спрацювала нагайка в принципі. Інваліди мають бути все таки захищені, їх же багато і зі зрозумілих причин.

Помилка бухгалтера взагалі там була, пф зреагував просто

В цивілізованому суспільстві це по іншому робиться. Спочатку надсилається вимога про працевлаштування інваліда, потім вичікується певний термін на виконання, і лише потім виставляється штраф. Але в нас же не цивілізоване суспільство а сраний совок з гегемонією держави і презумпцією вини бізнесу.
До речі, мені дуже цікаво — а в злачних місцях типу ГПУ, ДБР, БЕБ, НАБУ, митниці, податкової, судів теж є квота на працевлаштування інвалідів? Чи ця норма розповсюджується лише на приватний бізнес, а в «високоповажних» державних установах працевлаштовують лише дітей та родичів «вельможних» українців?

сраний совок

але тепер ще з модним інтерфейсом :D

Тут ти прав

Абсолютно вірно. Тільки чомусь держава переклала захист інвалідів на плечі бізнесу. Паралельно душать податками, штрафами, нав’язують аудиторські перевірки, вводять касові апарати і т.д. А головне ще й крадуть.

хммм 🤔 треба їхати в країну без податків, перевірок, штрафів, касових апаратів, і де не крадуть, ізі. Знайдете таку — розкажіть усім!

Що ви в цьому плані скажете про Грузію? Коли наші піднімуть ФОП3 податок або будуть блокувати рахунок

Можна віддалено, карту payoneer щоб по crs не звітували. Платити податки в Сакартвелло 1% і розраховуватись пайоніром по місцевому

Як можна будучи невиїзним резидентом України відкрити грузинський ФОП, коли ще й payoneer просить докази резидентства, щоб бути впевненим, що ви не громадянин/на підсанкційній території? Це майже якась задача трьох тіл.
(Грузія не в CRS?)

Саме з відкриттям віддалено питань не повинно бути з боку Грузії.

Payoneer я не робив — я в місцевому банку зробив собі рахунок. Але вони рапортують по CRS — чого payoneer не повинен робити. Нагадую що по CRS рапортує банк а не країна.

Коли ви реєструєте в Грузії ІП 1 ви це робите з місцевою реєстрацію адреси. Це просто треба купити. А потім з цим пакетом доків — виписка з реєстру реєстрації ІП та реєстрація в Грузії повинні мати можливість відкрити бізнес рахунок в Payoneer.

Щодо Грузії та ІП — приблизно зрозумів, дякую. Підозрюю, що Грузія (адже Європа) обслуговується Payoneer Europe Ltd, який зливає дані CRS.

Саме з відкриттям віддалено питань не повинно бути з боку Грузії.

питання будуть потім, коли місцева податкова почне перевіряти діяльність

А що о саме тут протизаконно по вашому?

А більш конкретно? Що саме порушує людина яка працює по ІП не з території Грузії?

Наразі, я починаю кожен день з цією фрази, коли відкриваю очі. Така вже наша реальність, прийдеться потерпіти кілька років.

прийдеться потерпіти кілька років.

...до ядерки?

:)

Завжди дивувало, як люди вважають ФОП синонімом єдиного податку. Ще більше дивує, що такі ж люди працюють у мінцифри

Дякую, дуже цікава статья. Вважаю що державі треба більш дбайливо ставитись до команій які зайняті в такій важливій справі!

Ви навіть не уявляєте, наскільки ви праві.

державі треба більш дбайливо ставитись

Давайте хоч до кінця війни почекаємо, нам ще дрони потрібні. Коли закінчиться, уже нехай починає ставитися дбайливо і вбиває індустрію остаточно, але ще кілька років треба попрацювати.

більш дбайливо

Може не треба?

Гарна стаття. Був соблазн вступити в Дію.
Но процесами керуе не Федоров, а Гетьманців і команда. Тому — ніяких варіантів.

що зробить той, хто трохи шарить за життя в Україні ? відкриє ллс за кордоном на якому буде формуватися додана вартість, незалежну товку на звичайному пдв для експорту-імпорту продукції з ллс, та кожного працівника фоп-3 оформить на контракт у закордонне ллс, імпортуватися буде вже готовий виріб з компонентів, так званий kit, локальні фопи по замовленню ллс роблять «доналаштування» по сервіс-контракту, локальне тов продає вже «налаштований» девайс. плюсом є спрощена сертифікація у МО, бо для іноземців достатньо даташит перекласти, а от для рідненьких виробників є усе важче
з мінусів — треба мати когось за кордоном щоб ранити склад-бюрократію

Бачу що ви можете написати статтю «Як заховати бабло від ..К»

Як безпосередній учасник бухгалтерських, фінансових і податкових процесів у себе в компанії. Підтверджую все вище викладене автором. Це реальні болі і проблеми мілітарі тех , який зайшов під гаслами держави і Мінцифри. А наразі цей стос проблем, ні хто не може вирішити і всі морозяться. А для виробників, підприємців і стартаперів підтримка і вдосконалення змін законодавства дуже і дуже необхідні.

А наразі цей стос проблем, ні хто не може вирішити і всі морозяться.

Не може? )))
Не хоче!

Все вони можуть.
Вони не хочуть.
Пригадайте камази зі зброєю на Оболоні 25 лютого 2022 року.
Це ж тоді ай-яй-яй як страшно було, тому ой все як швидко спростилося.
А зараз ця шобла попіднімали голови і керують далі, на кожен олівець потрібен папірець.

Дуже дякую за статтю. Самі тільки почали свій шлях і дещо дуже дивує. З однієї сторони позиція держави позиціонується як «потрібне вітчизняне ОПК і перший у світі рід військ бпла», а з іншої ти наступного року не можеш виготовити дрони, бо не можеш закупити копмлектуючих. Сподіваюсь представники дія.сіті відреагують

Дуже цікаво. Дякую за статтю.

Підписатись на коментарі