Станьте QA-супергероєм завдяки Social Skills

Усі статті, обговорення, новини про тестування — в одному місці. Підписуйтеся на DOU | QA!

Мене звати Олександр, я працюю в галузі тестування програмного забезпечення з 2010 року. За цей час я встиг побувати на таких позиціях як QA, QA Lead, BA, PM, QA Director, QA Manager. Менеджерив команди від трьох до 70 людей. Наразі працюю в GlobalLogic в США.

Сьогодні хочу з вами поділитись своїм досвідом стосовно поточних складнощів у пошуку роботи.

У сучасних реаліях ІТ-бізнесу вимоги ростуть, і не знати, за що вхопитися. Пару років тому було достатньо мати чудові техскіли та трішки прокачаних персональних навичок. Можна це порівняти з часом, коли один супергерой міг врятувати світ (Тор, Залізна людина...).

З цього я починаю серію статей, щоб допомогти молодим спеціалістам у галузі тестування (та не тільки) знайти свій фокус. Нинішній ринок праці настільки складний, що іноді здається, ніби ми намагаємося пройти рівень з босом у відеогрі на максимальній складності. Через перенасичення ринку курсами та скорочення, а також через зростання ролі ШІ та автоматизації, вимоги до спеціалістів ростуть як на дріжджах. Тепер навіть для джуніорів можуть вимагати два роки досвіду!

Тому в цей буремний час як ніколи Social Skills переходять з позиції «було б добре мати» до «обов’язкових». Свого часу я провів співбесіди з понад 300 людьми на різноманітні позиції в проєктах рівня стартап та ентерпрайз. І тепер хочу поділитись з вами параметрами, які важливі для мене, коли я наймаю людей в команду.

Оскільки ми говоритимемо про Social Skiils (а я хочу, щоб ви запам’ятали те, про що йтиметься), то буде багато жартів і порівнянь.

Головні проблеми для спеціаліста-початківця із забезпечення якості. Якщо перелічити головні аспекти з нетехнічної складової, то це буде:

  • навички комунікації;
  • критичне мислення та розв’язання проблем;
  • побудова ефективної командної співпраці;
  • управління часом та організація;
  • адаптивність та гнучкість у мінливому середовищі забезпечення якості;
  • емоційний інтелект;
  • вирішення конфліктів;
  • орієнтоване на клієнта забезпечення якості;
  • ефективні практики документування.

Зі всіх пунктів я б починав розбір саме з комунікації та управлінням часом. Причина тому проста. Якщо у вас погана комунікація, і ви працюєте QA, ваша доля може швидко змінитися, і доведеться шукати нову роботу (звісно, ви можете лишитись техспеціалістом високої кваліфікації, який не буде відрізнятись від розробника за поведінкою, але тут свої проблеми пошуку майбутнього проєкту).

Якщо у вас поганий тайм-менеджмент, це не буде відчуватись одразу, але ви будете працювати більше, а якість роботи не буде покращуватись. Що вплине на вашу кар’єру і потенційні підвищення.

Тому розберімо по частинам два аспекти, з яких має починатись подорож в QA.

Комунікація для молодих QA Avengers. Від Брюса Беннера до Залізної Людини

Ви увійшли у захопливий світ забезпечення якості, де баги — ваші вороги, а чітка комунікація — ваша суперсила.

1. Говоріть чітко та лаконічно

Уявіть, що ви намагаєтесь пояснити баг розробнику, але ваше пояснення настільки ж заплутане, як і спроба зрозуміти Ґрута. «Я є Ґрут» може працювати для нього, але вам потрібно бути зрозумілішим.

Думайте, як Капітан Америка, який дає брифінг про місію — просто і по суті. Уникайте жаргону та говоріть просто. Ваша ціль: зробити так, щоб всі зрозуміли проблему, а не виграти нагороду за найбільш технічний опис.

Також не забувайте описувати бізнес-проблему — як це вплине на користувачів системи та чому це важливо.

2. Більше слухайте, менше говоріть

Ви — той, хто має суперсилу знаходити баги, але пам’ятайте, що кожному супергерою потрібно слухати. Як Доктор Стрейндж повинен був слухати Вонга (інакше ризикував отримати удар книгою), так і вам потрібно слухати свою команду. Уважно слухайте, що кажуть інші, і не просто чекайте своєї черги говорити. Дивно, скільки можна дізнатися, просто слухаючи.

3. Використовуйте візуальні засоби

Іноді слів недостатньо. Коли ваші пояснення такі ж заплутані, як павутина Людини-павука, використовуйте скриншоти, відео або діаграми.

Найбільш поширена проблема пояснень будь-якого тексту — це перенасичення пояснень своїми поглядами та перетворення фактів на «я думаю». Оскільки часто думка одного суттєво відрізняється від погляду іншого.

Візуальні засоби можуть зробити вашу думку яснішою і допомогти уникнути непорозумінь. Це як показати Месникам план битви — їм потрібно це побачити, щоб повірити.

Ні в якому разі не можна перенасичувати графіки діаграми та візуальні матеріали. Бо як заповідали, cho za bardzo to ne zdrowie.

4. Практикуйте емпатію

Бачили, як Тор намагається зрозуміти людські звичаї? Це трохи незручно. Але емпатія — це не лише розуміння, це спроба поставити себе на місце інших. Спробуйте зрозуміти перспективу розробника, коли ви повідомляєте про баг. Вони не ваші вороги, вони — ваші товариші по команді. Трохи емпатії може значно покращити робочі стосунки.

5. Запитуйте зворотний зв’язок

Навіть Залізна Людина іноді потребувала зворотного зв’язку (зазвичай від Пеппер). Не бійтеся запитати своїх колег, як ви можете покращити свою комунікацію.

Як свідчить практика, комунікація між QA-спеціалістом і командою відіграє одну з найважливіших ролей. Але якщо ви не будете отримувати фідбек за те, що ви робите, ви не зможете покращити свої навички та зростати у темпі, який ви обрали.

Тому зважайте на те, що кажуть співробітники, та не лінуйтесь запитувати про те, що ви могли б зробити чи пояснити краще в майбутньому.

Підсумок

Покращення ваших комунікативних навичок не надасть вам суперсили або здатності літати, але зробить вас кращим фахівцем із забезпечення якості. А ще надасть можливість стабільно зростати та долати нові кар’єрні вершини. Тож вчіться знаходити свого внутрішнього Тоні Старка, говоріть чітко, лаконічно і з емпатією і скоро ви станете справжнім супергероєм комунікації.

Приборкання звіра часу...

Як молодий фахівець із забезпечення якості, ваш список справ, ймовірно, виглядає, як рукавиця нескінченності Таноса, — нескінченний і перенасичений за пріоритетами.

Пройдімось кількома кроками, щоб ви могли здолати хаос і принести баланс у свій QA-всесвіт.

1. Пріоритезуйте завдання

Думайте про завдання як про Месників. Деякі з них є життєво важливими, як Залізна Людина і Капітан Америка, а інші більше схожі на Людину-Мураху — важливі, але не завжди першочергові. Почніть з визначення:

  • які завдання є найважливішими (і займіться ними);
  • які є другорядними (треба зробити, але не на «вже»).

Не займайтесь дрібницями, коли великі справи потребують вашої уваги. Визначення пріоритету справ — не завжди очевидне, але ваш менеджер мав би мати чудове розуміння, які задачі мають який пріоритет, навіть якщо багів багато і всі нульового пріоритету.

На жаль, робота зараз — це не робота в докризові часи... Хоча що казати, здається, останніх 10 років кризові часи просто перетікали в гірші варіанти з кожним наступним роком, ніби було якесь змагання. Визначити зараз пріоритет, коли твоїх знайомих скоротили, а ти маєш робити роботу за них і встигати все — важко. Але нумо вчитись і спершу питати менеджера.

2. Розбийте завдання на частини

Моя помилка, коли я тільки починав працювати в галузі, — це дивитись на завдання і пробувати його виконати без поділу на складові частинки. Це коштувало мені багатьох годин витрачених марно. Не робіть як я...

Іноді завдання може здаватися таким же страшним, як зустріч із Халком на боксерському рингу. Хитрість у тому, щоб розбити його на менші, керовані частини.

Замість «протестувати весь застосунок», спробуйте спочатку «протестувати функцію входу». Цим легше керувати, і ви будете відчувати якесь досягнення, завершеність після кожної маленької перемоги.

Пам’ятайте, будь-яка задача може бути розділена на менші складові та досягнута.

3. Використовуйте інструменти та застосунки

Тоні Старк не був би героєм без своїх гаджетів. Вам не потрібен бронекостюм, але вам потрібні інструменти, щоб залишатися організованим.

Звісно, Trello, Jira — це повсякденні тулзи, але крім них ви можете використовувати допомічні для вас програми: прості списки справ, щоб відстежувати свої завдання, Pomodero для трекінгу ваших задач і контроль за часом виконання задач.

Це як мати Джарвіса, коли він контролює час виконання, щоб ви не відривалися на щось інше.

4. Встановлюйте дедлайни

Уявіть, якби в Месників не було дедлайну, щоб зупинити Таноса. Спойлер: це б закінчилось погано.

Дедлайни допомагають вам залишатися зосередженим і гарантують, що ви маєте прогрес. Тут, знову ж таки, Pomodero дозволяє вам організуватись так, щоб не відриватися від задач і мати чіткий дедлайн на їхнє виконання. Встановлюйте реалістичні дедлайни для кожного завдання і дотримуйтесь їх.

Не будьте як Тор, який відкладає справи у Новому Асгарді, будьте героєм, який робить справи.

5. Уникайте багатозадачності

Багатозадачність звучить круто, як швидкість Ртуті, але зазвичай це закінчується більш схожим на хаос магії Ванди — безладно і заплутано. Зосередьтеся на одному завданні за раз, щоб зробити його добре.

6. Робіть перерви

Навіть супергероям потрібен відпочинок.

Ви не можете бути на висоті, якщо постійно працюєте без відпочинку. Робіть регулярні перерви для відновлення, як Тор, який розмірковує про життя (і грає у Fortnite).

Ви повернетеся свіжими та більш продуктивними.

Підсумок

Управління часом та організація можуть не здаватися такими захопливими, як битва з лиходіями, але це важливі навички для успішного фахівця із забезпечення якості. Пріоритезуйте, розбивайте завдання, використовуйте інструменти, встановлюйте дедлайни, уникайте багатозадачності та пам’ятайте робити перерви. З цими порадами ви будете керувати своїм часом як справжній Месник.

Висновки

Якщо довго дивитись на ріку, то можна побачити, як поряд пропливає труп вашого ворога.

У випадку менеджменту себе, ваш ворог — ви самі, ваша не здатність оцінювати себе тверезо і ваше бачення себе. Воно може бути занадто позитивним або негативним.

Проблема виникає тоді, коли ви не бажаєте сприймати себе таким, який ви є, зі всіма навичками на тому рівні, на якому вони є, без прибільшення чи применшення.

Якщо вдасться приборкати менеджмент часу і комунікацію, ваша кар’єра буде стрімко зростати. Ще багато інших скілів потребують уваги, але це буде чудовий початок.

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Олександре, у вступі, коли ви розписали список необхідних софт скіфів (абсолютно доречний), я в очікуванні перейшов до основної частини, а ви, чомусь перейшли на конкретні поради, не розпочавши, що ж таке комунікація та управління часом, чому вони важливі, як можуть перевіряти роботодавцем під час пошуку роботи і як показати, що вони присутні (а вступ натякав саме про надання відповідей на ці питання). Поради були для людей, що вже працюють, а не для тих, хто тільки шукає роботу.

Доброго дня Олег, Дуже дякую за коментар, я постараюсь розгорнути відповідь на ваше питання окремим блоком в наступній статті. Зрозумів проблему і питання Чекайте нової статті в найближчих пару тижнів.

Підписатись на коментарі