Як шість років будувати бізнес і втратити все в один день

Особливості офлайн-бізнесу в Україні, або чому все треба документувати

> Дисклеймер: всі співпадіння випадкові, а персонажі вигадані 🙂

Ідея: будівництво коворкінгу

Йшов 2017 рік, я вже кілька років як переїхав до Києва, але навідувався до рідного міста Кременчука: в гості до батьків, родичів, друзів. Іноді на вихідні, іноді надовше — і, коли треба було попрацювати, то здивувався, що місць для цього тут немає, — сидів або на кухні у батьків, або по кафешках.

«Бізнес-можливість!» — подумав я, і з початком весни ж почав шукати приміщення. Перебравши з десяток варіантів, зупинився на ТЦ «Пролетарському» — будівля в самому центрі міста, ідеальне розташування. Приміщення на 4-му поверсі без ліфта — мінус для магазинів, але ідеально для офісу. Закипіла робота, і я почав будувати коворкінг мрії.
















Все робилося на ентузіазмі, власними силами і на останні копійки: столи (багато) спроєктував сам, з дизайн-проєктом допоміг друг-архітектор, а брендинг, поліграфію, сайт, ERP систему робив власноруч.

В серпні 2017 коворкінг Merge Place почав працювати: з душем, капцями, картками резидентів. Ще буквально за рік ми розширили площу вдвічі — винайняли і зробили ремонт другого крила 4-го поверху, зробивши там окремі кімнати.

Процес розвитку ішов дуже важко — давалося взнаки локація у невеликому місті, де приходилося розповідати, що таке коворкінг і навіщо він потрібен — можна сказати, займатися освітою і створювати попит.

Доковідний період

Плани були грандіозні: зробити Merge Place IT-хабом Кременчука. Проводились воркшопи: я привозив у Кременчук спікерів з Києва і не тільки. Планувався запуск IT-школи, що в результаті вилилось у відкриття Beetroot Academy Kremenchuk. Також план розвитку містив формування команди розробників (Merge Development, це окрема історія).

Все йшло досить непогано, коворкінг почав виходити в нуль (так, він був весь цей час збитковим) до сумнозвісного 2020 року — початку пандемії COVID19. Ми закрились на місяць, резиденти сиділи по домах, зібрання були заборонені — а короткострокова оренда приміщень під івенти/заняття — це насправді ключовий дохід для більшості коворкінгів (у деяких навіть при цьому довгострокова — в нуль або збиткова).

Пандемія. Експеримент з самоуправлінням

Ситуація кризова, я іду на експеримент: домовляюсь з орендодавцем про знижку, прощаюсь з персоналом (працювало двоє адміністраторок), і передаю коворкінг у «самоуправління», делегувавши керування одній з резиденток, яка виконувала менеджерську роль на основній роботі. Експеримент спрацював: коворкінг вижив.

Але дуже скоро її компанія вже була в процесі переїзду у власний офіс, і керування потрібно було комусь передати, і тут на горизонт вийшов дуже ініціативний резидент, назвімо його Ільдар Хабібулін.

Співвласництво: медовий місяць

Я розумів, що працювати на себе і на когось — два різних підходи, і запропонував Ільдару увійти в частку 50%: з прибутку і у разі продажу. Він навіть підготував «документ» — пдфку, яка без підпису, звісно, юридичної сили не має.

Він взяв справи у свої руки і підійшов до роботи з ентузіазмом: навів чистоту, підняв ціни, і пішов прибуток, який ми повністю реінвестували у покращення, а згодом і розширення коворкінгу.

Потім ми зайняли ще кілька приміщень, привели в порядок не тільки їх, а і місця загального користування — в тому числі і чужі балкони з фасадної сторони, чим завоювали довіру власника ТЦ.

Забігаючи наперед, мушу сказати, що я мав запідозрити неладне раніше.

У Ільдара було агентство (цифровий маркетинг: веб розробка, апки і тд силами фрілансерів) — і у 2021 він зафакапив єдиний проект, на який я його порекомендував, — а дізнався я про це, бо замовник поставив мене в копію великого гнівного листа з переліком факапів (там було прямо дуже соромно).

Ну і в цілому, маячків було вдосталь: виглядало як дії, які люди роблять, коли від когось ховаються. Закрив агентство і влаштувався на роботу водієм (парт-тайм по блату на велику зп, ок), якісь нові телефонні номери, privacy settings в телеграмі, тощо.

Декомунізація і конфлікт з власником будівлі

Потім у один прекрасний момент мерія зайнялася декомунізацією і попередила власника, той делегував виконання нам. Ільдар винайняв автовишку, підсобника, і з його допомогою очистив фасад.

На радощах я запостив твіт, який трохи завірусився, і після цього у мене взяла інтервʼю журналістка з місцевої газети. Я повідповідав на її питання, досить нейтрально, у стилі «все ок, всі молодці, спільними зусиллями зробили краще». Але стаття (перша версія) виходить з інтро «Антон, ініціатор декомунізації», моїм фото на всю сторінку і скріншотом твіта, у якому я трохи різкувато (по-твітерськи) висловився щодо власника, хоч і без наїзду.






Після цього власник образився, почав вимагати «спростування і вибачення», і тут почалося цікаве.

Віджим коворкінгу

Домовившись з газетою про публікацію вибачення, я намагався узгодити його текст з Ільдаром. З його слів (повідомлень) він перенервував, погано почувався, і не виходив на звʼязок.

Так продовжувалось 2 дні, аж поки мені не подзвонив знайомий «там у вас все ок? бо у вашому інстаграмі написано, що ти не маєш відношення до Merge Place». Перевіряю — я заблокований, акаунт переіменовано на «Coworking 10101» (потім на ostriv.space, потім на ITHUB247), телеграм-чат резидентів — теж. З ERP системи в Notion видалені дані резидентів і місць, очищений гуглдрайв — але там все вдалося відновити.







Фінал

Потім стається щось зовсім незрозуміле: Ільдар повністю видалив нашу переписку в телеграмі, не брав слухавку, і, схоже було, що приготувався ігнорувати всю комунікацію.

Я вже приготувався воювати і доводити свою думку у суді, хоча б право власності на майно — слава богу, завдяки системі документування залишилось багато чеків, купа (200+) фотографій з датами і геомітками, і свідків.

Але десь через тиждень він все-таки вийшов на звʼязок, і в результаті ми підписали договір викупу (купівлі-продажу) майна, умови якого я не маю права розголошувати згідно з цим же договором.

Мораль

  1. Не довіряйте нікому
  2. Все документуйте і підписуйте, ніяких домовленостей на словах.
  3. Всі люди хороші, проте деякі з них — гівно.

Антон Пархоменко, 2023

x.com/gunnzolder

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Цікава історія, але дуже показова. В мене був досвід малого бізнесу, і був подібний досвід з «кидком», і є ще приклади знайомих та родичів з аналогічними ситуаціями.

Якщо ж говорити про висновки та уроки на майбутнє, які я зробила із цього всього:
1) якщо потрібен операційний директор, наймай операційного директора за заробітну плату.
Насправді беруть у партнери, коли розуміють, що ринкову заробітну плату не можуть платити, і частина прибутку (навіть 50%) менша за ринкову оплату. Все інше — якщо людина буде мати долю, то буде краще працювати — казки, які на практиці не працюють. Людина буде однаково працювати аби їй гідно платили.
Друга причина чому так роблять — неможливо контролювати людину (а найманого працівника треба контролювати), і сподіваються, що якщо людина буде партнером, то буде чесно працювати. Насправді ніт, бо якщо людина контролює кеш, який особливо не весь проводиться офіційно по касі (або каси взагалі не існує), приховуючи доходи, людина автоматично збільшує свою частку, і небагато людей можуть встояти перед цим. Я вже не кажу про закупівлі витратних матеріалів і можливі штучні збільшення витрат на це, зменшуючи таким чином «офіційний» дохід партнера і збільшуючи свою долю.
І це все можливо навіть, якщо відносини оформлені офіційно, а в цій ситуації навіть цього не було.
Отже, якщо не вистачає доходів твого бізнесу на операційного директора, працюй сам. Якщо не можеш цього директора контролювати, працюй сам.
2) якщо ти все ж таки найняв операційного директора, не передавай йому НІКОЛИ функції спілкування з ключовими партнерами (чи то орендодавці, чи постачальники, чи ключові клієнти). Бо ще один дуже частий спосіб «кинути», це створити умовний «Коворкінг +» замість «Коворкінг» і зібрати ключових партнерів. В даній ситуації це відбулося через орендодавця, а насправді могло бути створено і в іншому приміщенні, забравши ключових співробітників та клієнтів.
3) ніколи не віддавати ключові адмінські доступи до соцмереж через які робиться бізнес і які розвиваються. Найвищі адмінські ролі мають бути лише у тебе, як власника. Всі інші мають право публікацій, а не призначення ролей, і в якийсь момент можуть тебе викинути з адміністрування та забрати твої сторінки (що і трапилося в даному випадку). Якщо якась соцмережа цього не дозволяє, то або це буде людина, якій ти довіряєш на 1000%, або веди соцмережі самостійно.
4) якщо твій бренд став хоч якось відомим, зареєструй торгівельну марку, не пожалкуй на це грошей. Бо разом із бізнесом може піти і пізнаваність на ринку, що погіршить можливість розпочати новий бізнес після «кидка». Із захистом торгівельної марки в Україні ми маємо купу проблем, але все рівно це все ж таки хоч якась гарантія.

Отже, якщо ти мрієш, що малий бізнес — це пасивний дохід. Ні, цього не буде, або ти згоден на ризик все втратити. Є «незаконні» способи убезпечити себе від кидка зі сторони операційних директорів, що часто практикувалося в 90-ті роки (та давайте будемо відвертими, навіть зараз ще не вмерло) — це загроза життю та здоров’ю операційного директора, або знищенню його бізнесу через податкові та правоохоронні органи у разі створення такого чи віджиму вашого. Це доволі ефективний спосіб, але я б на таке ніколи не пішла, бо совість мені це не дозволить, і як то кажуть не для цього я ходила на майдан в цій країні, а для того, щоб ця країна розвивалася у протилежний бік.

P.S. саме тому я зараз не маю свого бізнесу і не хочу, бо мені нецікаво займатися операційною діяльністю, а в малому бізнесі це неминуче.
P.P.S. це є частково актуальним і для середнього та великого бізнесу, але в менших масштабах, бо масштаб та вибудовані процеси створюються так, щоб жодна людина в компанії не мала всієї повноти влади та всієї інформації. Також наявність юристів, документація процесів та відносин теж знижують ці ризики.

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

а хто створив сайт з фото та даними дружини ?

Антон єдиний хто має всі мої персональні дані та дані дружини, а також час та знання на публікації.
На сайті Антона merge.place вгорі було посилання на mergeplace.nition.site (заблокований техпідтримкою Ноушена.).
В повній версії статті на сторінці mergeplace.nition.site був розміщений лінк на сайт www nuriakhmetoff info з моїми песональними даними та фото дружини.

Скріни: drive.google.com/...​eOUSOedWY1?usp=share_link

Та забий на то, в уяві автора ти домовився з власником нерухомості щоб його викинути з бізнесу. Це швидше антиреклама автора.

Можеш потратити кілька годин і написати тут свою версію.

Так і не зрозумів що сталось)
Поясніть слоупоку=)

Хлопи публічно кидаються какахами хто не правий. А ми не знаємо деталей, тому димивось, робимо припущення та підкидуємо багаття в суперечку )

Як в сімейних сварках:
— а що він?
— а вона йому?
— та козел

Я думав, що мораль буде про те, що не треба вийобуватись в соцмережах, бо там теж «все написане може бути використане проти вас» 🤷‍♂️

Теж так думав.
А виявилось що партнер винуватий що викупив в нього долю бізнесу (збиткового навіть в довоєнні часи)

Кароч, від людини з тайтлами Transformation Visioner, AI Solutions Consultant, срам мастер, іншого б і не очікував).

Anton Parkhomenko — WASTED
=)

Незрозуміло, чому у людини з’явилося бажання облити мене брудом через рік після підписання договору і місяць з моменту останньої виплати...

Нє, ну кинути на текстовому форумі в якості відповіді відео, де ти щось пояснюєш, це повний автолуз в дискурсі.

не увидел в статье как был утрачен контроль над коворкингом — там где-то написано о доверенностях, договорах, уставных документах? как ильдар получил в свои руки юридический контроль то

В тому і була одна з основних помилок — працювали «на довірі», без ніяких установчих документів, замість юрособи було 2 ФОП (мій і партнера), відповідно майно купувалося/замовлялося без постановки на баланс, і навіть останні договори оренди були на ФОПі партнера на місці (бо так зручніше). Останні найняті працівники були зареєстровані на мій ФОП до ковіда, коли партнера ще не було.

Тобто віджим було дуже просто провести легально в юридичному сенсі, і, оглядаючись назад, розумію, що це виглядає абсолютно необачно :)

Є договір купівлі майна який склав Антон та по якому отримував гроші. Поки отримував, то все ок. Коли сплатив останній платіж, то впустив статтю, створив сайт з моїми даними, фото мене та дружини...

якби я був на місці власника зробив би те саме (в міру можливостей звичайно, у власника як зрозуміло були «можливості» :)). Коли тебе безпідставно поносять якимось постом — чувак що просто зняв приміщення під коворкінг (ок купив).

не вчитав до кінця, то його не лендлорд «кинув» а партнер, і не приміщення в нього викупив а столи в коворкінгу ))) ... короче мораль не веди діла з неадекватами (з двох сторін)

Від себе скажу: до 180 днів перебування у одній країні закордоном можна і треба сплачувати податки в Україну, а після треба звертатись у місцеві органи та реєструвати щось типу ФОП.

ЧатГПТ каже:
ФОП-айтівець, який перебуває та працює за кордоном, повинен враховувати кілька важливих аспектів щодо свого податкового резидентства та зобов’язань:

1. Податкове резидентство
Якщо особа залишається податковим резидентом України (має постійне місце проживання, сім’ю, бізнес в Україні), вона зобов’язана сплачувати податки та подавати звітність в Україні.
Якщо вона стає податковим резидентом іншої країни, їй потрібно з’ясувати, коли саме це відбувається (зазвичай через 183 дні перебування в країні) та які податкові зобов’язання виникають у новій державі.

2. Подвійне оподаткування
В Україні: Доходи, отримані в іншій країні, вважаються іноземними доходами фізичної особи, і потрібно подавати декларацію та сплачувати податки в Україні (18% ПДФО + 1,5% військового збору).
В іншій країні: Особа також зобов’язана сплачувати місцеві податки.
Щоб уникнути подвійного оподаткування, можна скористатися міжнародною угодою про уникнення подвійного оподаткування між Україною та іншою країною. Для цього потрібно отримати довідку про сплачені податки за кордоном, легалізувати її, і подати до української податкової разом із декларацією.

3. ФОП та іноземний дохід
Якщо ФОП-айтівець продовжує отримувати дохід через український ФОП, він має сплачувати податки в Україні.
Якщо він отримує дохід за кордоном (наприклад, заробітна плата або дохід від місцевого ФОП), цей дохід вважається іноземним, і про нього потрібно звітувати в Україні.

4. Рекомендації
Необхідно звернутися до місцевого податкового консультанта або юриста для отримання чітких рекомендацій щодо місцевого законодавства, аби уникнути зайвих проблем із оподаткуванням.

Вирішити, чи варто припиняти український ФОП залежно від планів на майбутнє (наприклад, продовження діяльності в Україні або повний перехід на діяльність в іншій країні).
Ці кроки допоможуть ФОП-айтійцю правильно організувати свої податкові зобов’язання та уникнути подвійного оподаткування.

А що таке коворкінг? (я реально не в кусі).
Чи правильно я розумію, що люди які працюють на ремоуті, або люди які працюють на себе, добровільно приходять у якесь приміщення, щоб що? Відчути атмосферу офіса?
Я так розумію за це ще й треба якусь оплату вносити?

Нет, конечно бесплатно все. Приходишь, тебе ещё и доплачивают.

Ти точно програміст? Про гугл чув щось?

Люди добровільно приходять, щоби працювати в атмосфері, де менше відволікаючих факторів відносного того місця, де вони до цього працювали.

Або щоби отримати нові контакти.

Або, дійсно, відчути атмосферу офісу, де всі працюють та отримати додатковий заряд мотивації.

Хіба це проблема?

Зара це ще місце де завжди є інтернет та світло.
Одинакам яким робити автономною свою квартиру тупо не рентабельно це дуже актуально.

А що таке коворкінг? (я реально не в кусі).
Чи правильно я розумію, що люди які працюють на ремоуті, або люди які працюють на себе, добровільно приходять у якесь приміщення, щоб що? Відчути атмосферу офіса?
Я так розумію за це ще й треба якусь оплату вносити?

Я вот привез дочку в город раздавать котят
Дочка раздает котят, я работаю в коровкинге. Стол, стул, тырнет, чай, кофе, капучино, рабочая атмосфера (никто не ходит за спиной, не шумит, не отвлекает).
+митинг румы, дополнительное оборудование, бизнес-ланчи (но тут дорого) и так далее
Дома далеко не всем работать комфортно. Я как-то 3 месяца работал сидя у трюмо — не хочу больше.

попробуй попрацювати, де кругом дитячі візги, або десь в кафе з фоновою музикою, де потрібен постійний кастомер-кеш-флов, а не чувак, що взяв каву і 3 години втикає в лептоп. А ще як стіл хитається то кабздец повний ))

де кругом дитячі візги, або десь в кафе з фоновою музикою

Я доречі якось орендував кімнату собі в офісному приміщенні. Спочатку думав буде круто — це ж крутіше за коворкінг бо отримуєш 19 квадратів і всі твої. Закривайся і роби що хочеш. В’їхав туди один із перших після капітального ремонту (це важливо)
Ага. Через місяць отримую у якості сусідів дитячий якийсь розвиваючий центр з однієї сторони і салон краси з іншої. А стіни там знаєте які — тонесенький гіпсокартон. Це був триндець. Протримався кілька місяців і з’їхав.

в офісному приміщенні

на базарі ятку взяв? прохідне місце раз там салон і дитсадок

Не базар :-) Але місце дійсно людне.
Треба буде шукати комору у якомусь колишньому НИИ десь у дальному кінці коридору де точно ніхто не ходить.

Зніми гараж, там і прибухнути буде з ким після роботи і буде де авто чи вел поставити)

Гараж є у власності, навіть великий такий капітальний. Honda CR-V, великий верстак із купою причендал, стелажі із різним барахлом і ще залишається простір щоб обладнати цілком нормальне таке робоче місце.
Я думав над тим щоб забабахати там офіс. Але ключова проблема в опаленні та кондиціонуванні цього всього Там задня стіна присипана землею і єдиний вихід це дах, але пробити діру у залізобетонній плиті і ще зробити це герметичним складно. З опаленням ще складніше. Коротше нах мені впав той геморой

О, ось чітко і по ділу положив Антона на лопатки.

Не хочу вас розчаровувати, але по певним ознакам я на 95% впевнений, що це коментар «Ільдара» (його звати інакше, захоче — скаже).

А от чому він створив анонімний акк для цього, а не прокоментував сам, чи попросив прокоментувати когось з резидентів — окреме питання, далеке від «положив на лопатки».

Як аноніму, у якого на всьому сайті лише два коментарі в цьому топіку, вам цілком можна довіряти (ні).

Причому якщо клікнути на ім’я цього «Алекса» який хвалить «Ільдара», то видно, що ім’я, з яким людина реєструвалася на ДОУ, інакше

Ок, судячи з того, що «Алекс» видалився, я вгадав(:. Тепер знаємо як звати «Ільдара», а його коментарі точно додали віри в правдивість усього що написав ТС. Якби в «Ільдара» було що сказати по ділу, він би це і зробив, і під своїм ім’ям.

Як легко однією статтею та одним корментарем облити людину брудом.
Відповів youtu.be/...​LegDQElwo8?feature=shared

токсік

Когда слышишь такое слово, надо вырывать у говорящего смузи и плескать ему в морду, чтобы валил отседова на свойом гироскутере теряя подвороты

Чекаємо на коментар Ільдара...

як то кажуть «нічого не зрозуміло, але дуже цікаво...»

Я колись був власником частини офісної будівлі разом з 12 іншими власниками.
Там була дика солянка з пенсіонерів, євреїв та просто совково-шизанутих з кейсами 3-в-1.
Тоді мене життя навчило, що домовитись про сумісне управління чимось майже неможливо.

В історії автора дуже багато можна задавати питань і про розподіл зробленого і про розподіл обов’язків, але рішення віддати 50% було абсолютно тупе. Треба було вирішити глобально свою мету:
— продати as is (аля готовий бізнес, де нерухомість в оренді)
— найняти людину чи контрактора в поміч
— спробувати мігрувати в роль пасивного інвестора
— якщо і партнеритись, то не в патову ситуацію 50/50, а хоча б 60/40 і то тільки по прибуткам

домовитись про сумісне управління чимось майже неможливо

Таке враження що за 75 років совок випалив цей скіл на генетичному рівні. Доказом може бути кожний перший чатик ОСББ.

Мені вже складно навіть знайти причини цього.
Як зараз пам’ятаю рішення «порентувати перший поверх», під чим малось на увазі «пофарбувати нижню половину стін коридору між двома сходами».
Як я потім побачив по факту, пофарбували в колір гімна. Причому так точно підбирали, як наче підтерлись, взяти папір та поїхали в епіцентр по ньому коліровку замовляти.
На моє здивування в дусі «ну як так курва можна було зробити?!» у них було здивування «ви так кажете, наче можна було зробити якимось інакшим кольором о_О»

Мені вже складно навіть знайти причини цього.

Був хоч раз на батківських зборах?
Там три категорії людей:
1. Занадто ініціативні домогосподарки, які ніфіга не мають організаторських здібностей, вигадують повну х"йню, але їм нічим зайнятись і хочуть підкреслити свою важливість
2. Ніфіга давати не буду. І не тому що грошей шкода, а тому що не розумію (часто обгрунтовано) нащо воно нам потрібно та взагалі куди пішли гроші з минулого збору
3. Мені вже набрид цей цирк, просто скинете по факту сумму у вайбер і я заплачу (я зазвичай у третій групі)
Якби наші волонтери так працювали ми б навіть на мавік не змогли б зібрати.
Коротше повна відсутність організаторських здібностей відповідальних осіб, дибільні ідеї та відсутність мотивації брати участь у цьому у більшості аудиторії
От так і виходить

Так це ще якось скооперувались, щоб зробити ОСББ =)

чатик ОСББ

ОСББ насправді нічим не керує.
Вони просто сруться між собою 😕

от якраз ОСББ і приклад цього. Майже неможливо домовитись щоб хочаб 75% були задоволені

Цікава історія, але дуже показова. В мене був досвід малого бізнесу, і був подібний досвід з «кидком», і є ще приклади знайомих та родичів з аналогічними ситуаціями.

Якщо ж говорити про висновки та уроки на майбутнє, які я зробила із цього всього:
1) якщо потрібен операційний директор, наймай операційного директора за заробітну плату.
Насправді беруть у партнери, коли розуміють, що ринкову заробітну плату не можуть платити, і частина прибутку (навіть 50%) менша за ринкову оплату. Все інше — якщо людина буде мати долю, то буде краще працювати — казки, які на практиці не працюють. Людина буде однаково працювати аби їй гідно платили.
Друга причина чому так роблять — неможливо контролювати людину (а найманого працівника треба контролювати), і сподіваються, що якщо людина буде партнером, то буде чесно працювати. Насправді ніт, бо якщо людина контролює кеш, який особливо не весь проводиться офіційно по касі (або каси взагалі не існує), приховуючи доходи, людина автоматично збільшує свою частку, і небагато людей можуть встояти перед цим. Я вже не кажу про закупівлі витратних матеріалів і можливі штучні збільшення витрат на це, зменшуючи таким чином «офіційний» дохід партнера і збільшуючи свою долю.
І це все можливо навіть, якщо відносини оформлені офіційно, а в цій ситуації навіть цього не було.
Отже, якщо не вистачає доходів твого бізнесу на операційного директора, працюй сам. Якщо не можеш цього директора контролювати, працюй сам.
2) якщо ти все ж таки найняв операційного директора, не передавай йому НІКОЛИ функції спілкування з ключовими партнерами (чи то орендодавці, чи постачальники, чи ключові клієнти). Бо ще один дуже частий спосіб «кинути», це створити умовний «Коворкінг +» замість «Коворкінг» і зібрати ключових партнерів. В даній ситуації це відбулося через орендодавця, а насправді могло бути створено і в іншому приміщенні, забравши ключових співробітників та клієнтів.
3) ніколи не віддавати ключові адмінські доступи до соцмереж через які робиться бізнес і які розвиваються. Найвищі адмінські ролі мають бути лише у тебе, як власника. Всі інші мають право публікацій, а не призначення ролей, і в якийсь момент можуть тебе викинути з адміністрування та забрати твої сторінки (що і трапилося в даному випадку). Якщо якась соцмережа цього не дозволяє, то або це буде людина, якій ти довіряєш на 1000%, або веди соцмережі самостійно.
4) якщо твій бренд став хоч якось відомим, зареєструй торгівельну марку, не пожалкуй на це грошей. Бо разом із бізнесом може піти і пізнаваність на ринку, що погіршить можливість розпочати новий бізнес після «кидка». Із захистом торгівельної марки в Україні ми маємо купу проблем, але все рівно це все ж таки хоч якась гарантія.

Отже, якщо ти мрієш, що малий бізнес — це пасивний дохід. Ні, цього не буде, або ти згоден на ризик все втратити. Є «незаконні» способи убезпечити себе від кидка зі сторони операційних директорів, що часто практикувалося в 90-ті роки (та давайте будемо відвертими, навіть зараз ще не вмерло) — це загроза життю та здоров’ю операційного директора, або знищенню його бізнесу через податкові та правоохоронні органи у разі створення такого чи віджиму вашого. Це доволі ефективний спосіб, але я б на таке ніколи не пішла, бо совість мені це не дозволить, і як то кажуть не для цього я ходила на майдан в цій країні, а для того, щоб ця країна розвивалася у протилежний бік.

P.S. саме тому я зараз не маю свого бізнесу і не хочу, бо мені нецікаво займатися операційною діяльністю, а в малому бізнесі це неминуче.
P.P.S. це є частково актуальним і для середнього та великого бізнесу, але в менших масштабах, бо масштаб та вибудовані процеси створюються так, щоб жодна людина в компанії не мала всієї повноти влади та всієї інформації. Також наявність юристів, документація процесів та відносин теж знижують ці ризики.

Олеся, ваш коментар отримав найбільшу підтримку, і це цілком заслужено — він дійсно найбільш змістовний і може слугувати пам’яткою для молодих підприємців.

Проте у нас була зовсім інша ситуація: автор статті планував закрити коворкінг через його збитковість, а через три роки отримав обговорену суму за умовами складеного ним самим договору. Незважаючи на отримані кошти, через рік він вирішив очорнити мою репутацію, за що, ймовірно, відповідатиме у суді.

Ільдар, от не хотіла входити у цю дискусію, але Ви все ж таки вирішили і до мене добратися і звернутися офіційно.
1) Ви створюєте зараз ефект Барбари Стрейзанд. Якщо не зустрічалися раніше з цим терміном, то ознайомтеся. В цю пастку потрапляє багато людей, які не мають достатньо досвіду у роботі з медіа, соцмережами та публічною інформацією. Не скажу, що я експерт, але проходила навчання і маю досвід в цій сфері. Для повноти ефекту подайте ще до суду, як і плануєте, щоб ми на ДОУ бачили ще цілий рік апдейти про перебіг подій у судових інстанціях. І публікація, яку вже всі успішно забули, постійно майоріла в топі.
2) «Очорнити репутацію». Звучить дуже пафосно, але насправді навіть репутація політиків в Україні живе максимум через один виборчий цикл, і вирішується просто зміною назви партії (навіть не власного прізвища). Ви перебільшуєте свою впізнаваність в Україні. Я м’яко кажучи Вас взагалі не знаю, як і більшість дописувачів тут. І навіть якщо пару знайомих Вам прислали це в особисті, вони скажуть «Ну, цей Антон і дебіл (або Ільгар в залежності від їх прихильності)», і ця історія забудеться. Лише вузьким колом друзів будете за столом згадувати, який цей Антон мудак. Тому якби мене запитали, я б порекомендувала забити на цю тему на форумі і взагалі ніяк не реагувати. І це у вашому випадку було б найбільш правильним рішенням, враховуючи те, що я напишу в пункті 3.
3) Я бачила Ваш спам посиланням на відео до кожного коментаря, і не повірете, навіть відео це подивилася (хоча гадаю, що зробили так не більше 5% користувачів). Повірте мені, Ви не вмієте грати в інформаційні війни. Ви не вмієте гарно писати, і відверто програєте в цьому Антону. Ви можете звичайно піти на якісь курси, заплатити комусь купу грошей, і підтягнете це. Але для чого? Вам це знання знадобиться можливо один раз у вашому житті, і цей раз саме зараз, коли Ви ще не готові. Тому ще раз прочитайте пункт 1 та подумайте чи варто воно того.
4) Колись мені довелося, як свідку приймати участь у двох різних справах в судах про захист репутації. Це дуже важко довести навіть проти офіційного медіа, а тут стаття на форумі, де пише хто що хоче і коли хоче. Ви втратите гроші та час, і знову ж дивимося пункт 1. І тут вам алаверди від Антона, бо Ви його закликали йти до суди у своєму відео, де він не міг нічого довести, бо не мав документів. Повірте, Ви в суді теж нічого не доведете.
5) Взагалі-то, ваша з ним суперечка вже перетворюється в шоу «яке дуже набридло», тому інтерес публіки буде й надалі падати. Це треба враховувати вам обом з Антоном, якщо справа таки дійде до суду.
6) Тут хочу зупинитися на цій частині вашого повідомлення.

Проте у нас була зовсім інша ситуація: автор статті планував закрити коворкінг через його збитковість, а через три роки отримав обговорену суму за умовами складеного ним самим договору.

Мені здається, по-перше, що на цьому вам з Антоном з двох сторін треба поставити крапку. Не тільки з бізнесом, а й з відносинами взагалі. Бо ваші суперечки поглинають час і нерви обох.
Але мені ця фраза подобається тим, що вона підтверджує пункт 1 мого попереднього коментаря. Якщо коворкінг збитковий, то нащо Ви вклали стільки зусиль та грошей (Ви ж виплатили якісь гроші за меблі), щоб його забрати? Для чого взагалі бізнес, який не приносить кошти? Тому я все ж таки думаю, що мали місце маніпуляції, описані мною в пункті 1 попереднього коментаря, внаслідок чого по документах коворкінг був збитковий.

Є звичайно ще один шлях, який дуже гідний, але потребує багато моральних зусиль з обох сторін. Зустрітися і обговорити претензії один до одного, розробити план закінчення відносин, який би задовольнив обох. Можна найняти медіатора, який допоможе це зробити (такі дійсно існують). Але немає 100% гарантії, що це вдасться, якщо на це не буде волі з двох сторін.

В будь-якому разі бажаю вам закінчити цей етап ваших життів гідно і якнайкраще для обох сторін.

Олеся, дякую за фідбек та поради.

Я виплатив автору статті суму згідно з присланим ним договором, оскільки вирішив не витрачати час на купівлю всього нового через зайнятість у моїй дизайн-агенції, яка базується в коворкінгу.

Коворкінг був прибутковим, але лише під час першого блекауту. Згодом ситуація змінилася, оскільки багато хто виїхав на захід України, закордон або купив екофлоу...

Зараз я дофінансовую коворкінг із заробітку власної дизайн-агенції, оскільки мені все одно потрібен офіс.

Дії Антона:
● Cтворив сайт і флаєри.
● Залучав декілька раз спікерів з Києва.
● Переговорив з орендодавцем про знижку в період пандемії.

Дії Ільдара:
● Прийняв керування коворкінгом після делегування від Антона.
● Навів чистоту і порядок у приміщеннях.
● Підняв ціни, зумів продати по збільшеним цінам, збільшив прибуток.
● Реінвестував прибуток у покращення та розширення коворкінгу.
● Організував роботи з декомунізації фасаду будівлі.
● Повністю керував усіма справами, включаючи комунікації з власником будівлі.

хоча б право власності на майно

На яке майно? Столи?
А що з договором оренди? Він був на Ільдарі, і оренду разом с комунальними сплачував він?

Мораль
Не довіряйте нікому
Все документуйте і підписуйте, ніяких домовленостей на словах.
Всі люди хороші, проте деякі з них — гівно.
через тиждень він все-таки вийшов на звʼязок, і в результаті ми підписали договір викупу (купівлі-продажу) майна

Тобто маючи договор оренди, майно в приміщеннях, він запропонував викупити у вас майно, хоча міг би не робити нічого?

На мою скромну думку, мораль тут трохи інша: бізнесу, де ваша частка 50%, а все робить партнер — не буває. Якщо потрібен пасивний дохід — треба зменшувати свою частку і вже не лізти в керування взагалі.

Дякую за детальний аналіз, тепер я знаю що я робив насправді 🫠

Дії Антона:
Дії Ільдара:

Ви пропустили в переліку «Дії Антона» кілька незначних пунктів типу «Створив коворкінг зі всіма процесам і три роки керував ним», причому якби не пандемія, то не прийшлося б міняти навіть бізнес-модель чи узгоджувати знижку: відкрию вам секрет, основний заробіток невеликих (<1000 кв.м.) коворкінгів — це короткострокова оренда приміщень під івенти та навчальні заходи, які повністю зникли. Ну і додали пару пунктів у «Дії Ільдара», які не були виключно його діями.

і оренду разом с комунальними сплачував він?

Це все платилося з заробітку коворкінгу, а не з особистої кишені якоїсь людини, чи буває якось інакше?.

Тобто маючи договор оренди, майно в приміщеннях, він запропонував викупити у вас майно, хоча міг би не робити нічого?

Так, а що тут не так? Типу міг прокинути зовсім по беспрєделу, але не зробив цього, ай молодець?

бізнесу, де ваша частка 50%, а все робить партнер — не буває. Якщо потрібен пасивний дохід — треба зменшувати свою частку і вже не лізти в керування взагалі.

«Партнер» прийшов на готовий інструмент, без додаткових вкладень, і отримав за виконання обовʼязків хорошого (==з власною ініціативою) найнятого менеджера умови оплати, які значно перевищують загальноприйняті. Ну а потім трапилось те що трапилось.

Знову ж таки, пасивний дохід не був ціллю цього проекту — існує мільйон набагато ефективніших способів заробити гроші. Соціальний бізнес, sandbox для отримання досвіду, внесок у розвиток айті рідного міста — name it, але не пасивна інвестиція. Воно могло перерости у щось більше тільки у разі розширення на інші міста, над чим я активно працював, але цього вже не буде, і повторювати цей досвід планів немає.

Чел очевидно вчора зарегався для двох коментів в цій темі, тому твій відгук можна сприймати як пздьож...

Чому тоді цей акаунт тепер видалений? Там вище вже розкрили що він був зареєстрований під твоїм ім"ям, схоже що ти хотів зробити анонімний акаунт і похвалити себе зі сторони, але не вийшло.
А по цій статті всі і так сумнівались що все так і було як написано, тому чекаєм огляд з іншої сторони.

Показав на відео, що мій акк dou.ua/users/ed-nuriakhmetov з 2018 року.

Я про акаунт вище, можна ж створювати не один і не під своїм ім"ям.

бізнесу, де ваша частка 50%, а все робить партнер — не буває. Якщо потрібен пасивний дохід — треба зменшувати свою частку і вже не лізти в керування взагалі.

51% и чуйствуешь себя хорошо. Никто тебя никуда не выкинет (ну по крайней мере не та запросто), сиди, плюй в потолок, получай пассивный доход
в случае алярма — у тебя 51%, найдешь себе новых партнеров/сотрудников

Ставлю диагноз по фотографии, т.е. по написанному тексту. Автор — idea man, а реальную работу делали партнеры/персонал. Последний партнер решил сбросить балласт и сделал это. Это было сделано не самым красивым способом — увы, такое бывает.

В тексте полно «мы», и не так много «я». Конкретно «я» было сайт, полиграфия, внутренняя система. Ну и то «я» которое автор выложил твитом было (возможно) последней каплей для партнера, чьи усилия вообще не были отмечены. Даже если твит был непубличный (в чем я сомневаюсь, подозреваю переписывание истории со стороны автора), он все равно не упоминает реальную работу, сделанную партнером.

і передаю коворкінг у «самоуправління», делегувавши керування одній з резиденток, яка виконувала менеджерську роль на основній роботі. Експеримент спрацював: коворкінг вижив.
Він взяв справи у свої руки і підійшов до роботи з ентузіазмом: навів чистоту, підняв ціни, і пішов прибуток, який ми повністю реінвестували у покращення, а згодом і розширення коворкінгу.

Я бы тоже задался вопросом: «нахрена мне партнер, который все время был в убытке, которому еще придется отдавать 50%, хотя все для дохода сделал я».

Потім у один прекрасний момент мерія зайнялася декомунізацією і попередила власника, той делегував виконання нам. Ільдар винайняв автовишку, підсобника, і з його допомогою очистив фасад.

На радощах я запостив твіт, який трохи завірусився, і після цього у мене взяла інтервʼю журналістка з місцевої газети. Я повідповідав на її питання, досить нейтрально, у стилі «все ок, всі молодці, спільними зусиллями зробили краще».

В твите написано «сегодня поснимал», интервью давал сам, а строишь из себя невинную овечку.

Але десь через тиждень він все-таки вийшов на звʼязок, і в результаті ми підписали договір викупу (купівлі-продажу) майна, умови якого я не маю права розголошувати згідно з цим же договором.

Если второй товарищ прописал условия договора хорошо, то даже за такую статью скоро может прилететь ответка. А так, там, скорее всего, компенсация стоимости активов («задизайненые столы») + минимальный % будущего годового дохода.

Очень надеюсь на то, что партнер появится в этой ветке и мы увидим ситуацию с другой стороны баррикады.

Автору небольшой тест — персонал ушел за тобой, или остался в коворкинге?

p.s. учитывая скрины и все такое, скорее всего новое имя коворкинга это ITHUB247

Дякую за діагноз по фотографії (дуже гарна аналогія).

В тексте полно «мы», и не так много «я»

тобто, потрібно було більше «я» повставляти? Я всього лиш намагався описувати ситуацію неупереджено, а в результаті ще й отримав «подозреваю переписывание истории со стороны автора».

Даже если твит был непубличный
интервью давал сам, а строишь из себя невинную овечку

Я вже нижче писав, твіт був публічний (точніше, у незакритому профілі, моя помилка, так), а у інтервʼю я ніскільки не применшив нічиї заслуги — більше того, «інтервʼю» було в форматі списка питань від журналістки з письмовими відповідями, які узгоджувались з «Ільдаром» до публікації

А так, там, скорее всего, компенсация стоимости активов («задизайненые столы») + минимальный % будущего годового дохода.

Активи по мінімальній ціні, без % дохода, т.зв. «шерсти клок». І второй товарищ прописав умови не дуже, так що все ок.

персонал ушел за тобой, или остался в коворкинге?

Куди їм іти «за мною», в Київ? Тим більше, що модель роботи була побудована таким чином, щоб забезпечити максимальний рівень автономності процесів і зменшити залученість персоналу: щоденно прибирання, придбання продуктів, тощо — решта процесів віддалено або self-service.

Очень надеюсь на то, что партнер появится в этой ветке и мы увидим ситуацию с другой стороны баррикады

Я теж не проти, самому цікаво, але думаю що буде приблизно таке:

«нахрена мне партнер, который все время был в убытке, которому еще придется отдавать 50%, хотя все для дохода сделал я»

І ще щось про «спас бізнес». Але ця вся історія відбулася півтора роки тому, і з того часу особливих змін не відбулося, коворкінг нікуди не розширився (хоча були конкретні плани, над якими я працював) — те, що я знаю від третіх осіб, бо їжджу в Кременчук набагато рідше.

В цілому, мета цього поста — не комусь щось довести, а скоріше саморефлексія, зафіксувати що було, і, можливо, ще раз нагадати, що всі домовленості потрібно фіксувати на папері, якими б довірливими відносини не здавались.

цікаво що ви вже вкотре акцентуєте увагу на тому що потрібно домовленості фіксувати на папері, але при цьому в тексті за інтонацією ви по суті посміялись із вашого партнера який рівно це і спробував зробити, взявши слово «документ» в лапки і підкресливши що це навіть не має юридичної сили

Ты всерьез ожидаешь что кто-то будет слушать или смотреть это видео?

Я бы тоже задался вопросом: «нахрена мне партнер, который все время был в убытке, которому еще придется отдавать 50%, хотя все для дохода сделал я».

Наверное потому что без партнера тебе не пришла в голову такая идея, которую ты смог довести до ума, а партнеру пришла в голову такая идея, на которой ты смог заработать денег

А я би не брав «Нікіти» (якщо це особа чоловічого роду). І не те що у свою долю, а навіть у частку спільної справи ;)

Цікавий досвід. Два питання:
— Чому співпрацю/співвласність з Ільдаром юридично не оформили? Поспіх чи особистий шарм Ільдара?
— Який сенс було ви**буватись у випадку із власником?

Дякую, найцікавіший із всіх моїх досвідів so far 😁

Чому співпрацю/співвласність з Ільдаром юридично не оформили? Поспіх чи особистий шарм Ільдара?

Мабуть, особистий шарм + гіпертрофована довіра до людей + легковажне ставлення до цього бізнесу, як до пет-проджекту/соціального (малоприбуткового), хз

Який сенс було ви**буватись у випадку із власником?

Власне єдине місце, де я зробив — особистий твіттер, про який я чомусь не думав як про публічне місце (200 фоловерів), і це було моєю помилкою.

Найцікавіше, що з власником ми начебто помирились, але цей процес зупинився якраз через «Ільдара»

идти в бизнес, ещё и в партнёрство с доверием — максимально глупая идея. как и с политикой. наебать и выебать хотят ещё до того, как ты начал

власне те що ви подумали що це буде ок навіть на ваших скромних 200 підписників теж говорить про якісь ваші проблеми з самооцінкою, бо з тексту ви не дали зрозуміти що власник був проти, а ви десь там були ініціатором, а навіть навпаки — у власника постала така задача і він назначив її вам. десь там вище писали про полюбляння вихвалятись, вам може цей кейс це просто маленька дрібничка, але мені це виглядає як яскраве підтвердження

Сам ніколи не займався серьйозним бізнесом (якщо не рахувати невелику крамницю, яка не встигла вийти в прибуток раніше аніж у мене почали закінчуватись резерви)
Але якось вів розмову із відомим в нашому місті бізнесменом. Він сказав одну мудру річ, яку я більш за все запам’ятав про бізнес «брати когось в долю це як одружитись. Помилитись дуже легко і наслідки можуть бути катастрофічними. Тому треба відноситись до пошуку бізнес партнера ретельно. Із цукерково-букетним періодом і т/д»
Тут я бачу що просто взяли в долю ще 50% просто лівого чувака. Ще й сильно за юридичні питання не парились. Взагалі було б дивно якщо б ця історія завершилась якось інакше.
Плюс ще не зрозуміла твоя залученість у життя коворкінгу ці три роки.
Тут пишеш

Ільдар винайняв автовишку, підсобника, і з його допомогою очистив фасад
На радощах я запостив твіт

Може це і стало відправною точкою для Ільдара який подумав «а нафіг ти потрібен».

Все так.

Насправді, це був доволі дешевий урок (якщо рахувати тільки гроші, то в сумі умовно позашляховик з салону) — можливо, тому я і повівся занадто легковажно («взяв в долю 50% лівого чувака і не парився за юридичні питання»)

На момент, коли «нарешті пішов прибуток», він складав від сили $2K/mo, тобто, якби мені потрібні були виключно гроші, є мільйон способів інвестувати більш вигідно. Або навіть без інвестицій, просто взяти якусь додаткову консультацію/халтурку: в рази менше нервів і витрати часу.

Зараз вже точно в таке не полізу, та і вільних грошей не так багато — «інвестую» їх в приціли, фронтери, старлінки і фпв 😂

Плюс ще не зрозуміла твоя залученість у життя коворкінгу ці три роки

20% тікетів на борді були на мене)) Але можливо, віддалена залученість (незалученість до операційки на місці) була одним з факторів, так.

Я більше працював над підготовкою до масштабування: побудова і документація процесів, ERP, чатбот, трекінг фінансів, і тд — тим, що необхідно було б для залучення інвестицій (і/або франшизи). А це штуки, які дуже погано видно і які не приносять користь right away — тільки в перспективі

Може це і стало відправною точкою для Ільдара який подумав «а нафіг ти потрібен».

В тому числі. Але, оглядаючись назад, схоже, що там було комбо з накопиченого невдоволення людини, залученої до daily operations на місці.

Не хочу тебе якось засмучувати, але

Я більше працював над підготовкою до масштабування: побудова і документація процесів, ERP, чатбот, трекінг фінансів, і тд — тим, що необхідно було б для залучення інвестицій (і/або франшизи). А

У нас був розробник, наче непоганий. Але якщо йому дати таску то ти 10 разів пожалієш про це. Можливо то саботування, можливо звичка у нього така довести людину до такого стану що дешевше буде просто зробити його таску самому після роботи, а не їхати після роботи до психотерапевта.
Так от на нього через певний час тільки таке і звалювали. То щось дослідити то бізнес процес оптимізувати (тільки на папері бо насправді їх мало хто дотримується навіть у великому ентерпрайзі не кажучи про коворкінг)
Щось з цього дійсно допомагало, але вихлоп такої діяльності реально майже нульовий.
Я не кажу що ти саме такий самий чувак, як наш програміст. Але спробуй проаналізувати свої вчинки ще у цьому напрямку. Успіхів

Я не кажу що ти саме такий самий чувак, як наш програміст

Знаю таких, «цей тиждень я робив рефакторинг», але є невелика відмінність — оптимізацією бізнес-процесів я займався за гроші і як COO, і як fractional для клієнтів (займаюсь і зараз, але рідше і більш нішево — автономні AI агенти).

Тобто, робити такі процеси, які б дійсно виконувались, а не яких

мало хто дотримується навіть у великому ентерпрайзі не кажучи про коворкінг

було моєю dayjob, і навіть до цього (як лід дизайнер чи продакт) постійно фіксив процеси.

Може це і стало відправною точкою для Ільдара який подумав «а нафіг ти потрібен».

Може Антон 100 разів робив якусь херню, але це не причина Ільдару бути гівнюком і робити таку херню. Хай би викупив долю і працював спокійно далі навіть під старою назвою. А ні так хай почне сам заново. А за таку діяльність, якщо все правда, він заслуговує чоботом в рило і щоб його так само викинули з співвласників без ніякої компенсації.

Так я і викупив долю Антона на його умовах по складеному його юристом договору ще рік тому.

Я все розумію, але тобі вистачає наглості настільки відверто брехати? На яких моїх умовах? По ціні трохи більше нуля, хоч би щось, ще й в розстрочку? Просто плюєш в лице і розтираєш

Це і є еталонне рейдерське захоплення, по книжці: створення умов для викупу долі опонента за безцінь (бо у нього немає інших варіантів),

[Дуже намагаюсь без рбраз]

А мені незрозуміло, чому у тебе з’явилося бажання облити мене брудом через рік після підписання договору і місяць з моменту останньої виплати...

Навіщо створив сайт з моїми персональними даними та фото дружини?
Бо ти єдиний хто має всі мої персональні дані та дані дружини, а також час та знання для публікації.
На твоєму сайті merge.place вгорі було посилання на mergeplace.nition.site (заблокований техпідтримкою Ноушена.).
На повній версії статті на сторінці mergeplace.nition.site був розміщений лінк на сайт www nuriakhmetoff info з моїми песональними даними та фото дружини.
Скріни: drive.google.com/...​eOUSOedWY1?usp=share_link

ще рік тому

А чому тоді на сторінці коворкінгу ти написав що Антон не при ділах вже 3 роки?

Коли домовились, тоді і викупили...

То де правда, рік тому чи три?

Під старою назвою не могли працювати, бо Антон самостійно подав на реєстрацію ТМ виключно на своє імʼя і нікому не сказав.

Судячи по скріну (там де «... більше трьох років не має відношення») бізнес втрачено не в один день, а достатньо давно. Приблизно коли «запропонував ... увійти в частку 50%», максимум коли коворкінг вийшов в плюс і «партнер» побачив гроші :)

Там була домовленість про 50% від прибутку, але документально не оформлена. А про «більше трьох років» — це цитата з поста «партнера» (вже знесений), від якої офігів і я, і всі, хто був дотичний до коворкінга. Тобто це відлік з моменту його приходу.

Насправді залученість весь цей час була: щоденні сінки, купа задач, включаючи не тільки операційку, а і підготовку до масштабування.

Інша справа, що ти ніколи не знаєш, що в голові у іншої людини всі ці три роки 🤷‍♂️

документально не оформлена

Ай хорошо)))

Ну, вообще-то, а чего ты хотел? Мэрия попросила владельца снять вывески, владелец попросил тебя, а ты написал типа это твоя личная инициатива, да ещё и владельца говном облил

Воу воу
1) де я написав що це моя особиста ініціатива? Ось стаття про зняття вивісок: www.telegraf.in.ua/...​roletarskij_10116884.html
2) яке це має відношення до віджиму бізнесу «партнером»? Який просто скористався ситуацією лол

Ну і я не стверджую що я робив все правильно, просто ділюсь історією. Моїх помилок там мінімум дві: відкритий твіттер і ведення бізнесу на а довірі, без належного документального оформлення

Ну как же,

мерія зайнялася декомунізацією і попередила власника, той делегував виконання нам.

И «за пять лет захватить (что?) 40% площади и дожать собственника передать управление (правда?) внешней рекламой»

А партнера бы тоже послушать интересно было. Мне чёт кажется у вас не было прописано явно кто сколько %% имеет

Якщо ви цитуєте мій твіт (який не був призначений для публікації у зовнішній світ, див. мою помилку № 1), то навіть там написана правда: коворкінг дійсно займав 40% площі, і власник дійсно делегував нам всі повноваження, і раніше по зовнішній рекламі, і конкретно по демонтажу вивісок. Але знову ж таки, це абсолютно інша історія, яка відноситься до основної тим, що послужила формальним приводом до віджиму.

І офіційно у нас дійсно (офіційно) не було нічого детально прописано. Прибуток ділився 50/50, з яких свої я повністю реінвестував, але ніяких домовленостей і механізмів про те, кому належить придбане/розширене з моменту початку співпраці, не було (помилка № 2, і вона надзвичайно тупа, так).

Моя історія не про скандал/конфлікт з власником (в майбутньому) однієї з локацій коворкінгу, а про те, що не треба будувати бізнес під чесне слово. А те, що в історії з демонтажом вивісок я наламав дров — це факт, тут я з вами не сперечаюсь.

Можно на «ты». На самом деле первая и самая главная ошибка — не тот человек в качестве партнёра. Вторая — отсутствие документирования всего и вся. А твиты/статьи — это уже дело десятое... Зато — опыт!

:facepalm:
помилка не відкритий твітер, а те що вам вистачило наглості так перекрутити факти в ньому. ви з тим твітером як злочинець який думає що треба було не злочин не вчиняти, а просто краще ховатись

Особливості офлайн-бізнесу в Україні

Особливість перша:
Не існує ніяких правил.

Ну і за язиком треба слідкувати.

Підписатись на коментарі