Перші кроки в управлінні командою дизайнерів: практичні поради
Привіт! Я — Вікторія, PM-світчер, яка не мала потрібного бекграунду, коли отримала пропозицію очолити команду відео дизайну. За свій невеликий досвід я випрацювала основні принципи, які стануть у пригоді початківцям у менеджменті саме креативних команд.
Навчайтеся у своєї команди
Хоч менеджер не є безпосередньо учасником магії створення дизайнів і має свої обов’язки, не потрібно стояти осторонь. Google крутий, знає все і трохи більше, але спостерігайте, слухайте та запитуйте свою команду. Чим більше ви заглибитесь в процеси та особливості, тим легше ними керувати. Така взаємодія не лише дає вам додаткові знання, але також сприяє розумінню потенційних викликів та ризиків уже на ранніх етапах. Крім того, ваше зацікавлення допоможе у вибудовуванні ефективної взаємодії всередині команди. Адже довіра та комфортна атмосфера є частиною успіху.
Комунікація завжди та постійно
Ця теза випливає цілком логічно з попередньої. Не варто відмежовуватися від своєї команди і спілкуватися виключно на ранкових мітингах та one-to-one зустрічах. Вибудуйте комунікацію таким чином, щоб ваша команда відчувала, що вони можуть прийти до вас у будь-який час та з будь-якими питаннями, де ви потенційно їм можете допомогти. Комунікація має бути прозорою і чесною. Потрібно підсвічувати як хороше, так і вміти говорити про погане, і як можна покращити ситуацію.
Усі люди різні — шукайте потрібний ключик
Так ніби все просто звучить — постійно комунікувати. Але всі люди різні, особливо творчі люди. Тому до кожного з них доводиться підбирати свій стиль. Хтось може легше йти на контакт, а з кимось доволі довго потрібно вибудовувати взаємодію. Не варто тиснути, чітко розумійте межу, до якої людина готова допустити вас. Як на мене, це мають бути дружні стосунки, але при цьому не потрібно ставати друзяками. Так, саме це слово я і мала на увазі. Тонка межа, де має бути розуміння, що насамперед ми всі колеги, але ми можемо дружньо спілкуватися, підтримувати один одного й почуватися комфортно, працюючи разом.
Вимкніть контроль, але пам’ятайте про дисципліну
Зі свого попереднього місця роботи я мала дуже болісний досвід, де мені доводилося все контролювати. Ця думка ніби проросла в моїй свідомості. І яким же було моє здивування, що може бути інакше. Дійсно, команді потрібно вміти довіряти, прибрати зайвий і надмірний контроль. Адже це тільки погіршує стосунки та чинить тиск. Натомість краще визначити зони відповідальності кожного в рамках тієї чи іншої задачі та опорні точки у вигляді дедлайнів і так званих deliverables — що має бути готово, який результат має бути досягнуто до визначеного моменту. Таким чином, кожен несе відповідальність за виконану / невиконану роботу.
(Так, менеджер нестиме відповідальність за все, але чи то хіба вперше)
Чіткість та послідовність у постановці задач
Цей принцип теж здається доволі тривіальною думкою, але на практиці виявляється, що не всі керуються ним. Я періодично стикаюся з випадками, коли отримую задачу з таким описом, де все чудово звучить, але нічого не зрозуміло. Бо вона була просто скопійована з листа чи якогось чату, чи взагалі результат невідомої мені комунікації. А отже, вирвана з контексту без деталей. Так от, не робіть так. Не робіть копіпейст і не показуйте таку задачу вашій команді. Опрацюйте й дізнайтеся максимально все, що ви можете для того, щоб коректно передати її. Тут на допомогу прийде те, про що я писала в першому пункті. Навчайтеся у своєї команди. Звісно, має бути залучений член команди до аналізу зі своєю експертизою, але коли менеджер зробить якісний скоупінг, то й дизайнеру простіше орієнтуватися. І не соромтеся питати. Будь-які питання, які вам здаються важливими, є важливими. Тому що краще запитати, ніж потім думати, як ту чи іншу ситуацію вирішувати. Адже якщо задачу можна зрозуміти двома різними шляхами, то її точно зрозуміють неправильно.
Не вимагайте «тут і зараз». Дайте час на роздуми
У цьому і є особливість роботи з креативними командами. Для того, щоби представити ту чи іншу ідею та надалі виконати успішно задачу, варто дати час на роздуми. Це може бути командний брейнстормінг або цілком достатньо домовитися про декілька годин тиші й не відволікати іншими питаннями. Знову ж, аби час на творчість не затягнувся, обговоріть попередньо часові межі.
Фідбек та правки
Фідбек та правки є невід’ємною частиною будь-якої роботи, але всі знають, як же вони невчасно приходять. І коли б то не трапилось, то завжди буде невчасно. Передусім ви як менеджер маєте сприймати це як звичайну частину роботи, звісно, керуючись бюджетом, часом і ресурсами. Правки, якими б вони не були, не повинні викликати роздратування. Потрібно організувати якісну передачу фідбеку від замовника. Опрацюйте все, що викликає хоч найменшу долю сумніву, обговоріть. Замовники можуть носити по одному коментарю, а ви будете правити так до скону, залишитесь без бюджету, і проєкт зійде нанівець. Дайте можливість висловитися замовнику, але продумайте та запропонуйте зручний механізм передачі правок, який для вас працюватиме, якщо досі такого немає. Зберіть, структуруйте та пріоритезуйте. І лише тоді передавайте команді. Не варто, щоб замовник мав комунікацію з дизайнером напряму й бомбив його повідомленнями. Не обтяжуйте дизайнерів, приймайте фідбек і правки самостійно.
Для когось цей перелік думок може виявитися дуже тривіальним, але коли ви на початку свого шляху почуваєтеся непевно й інколи розгублено, то такі підказки можуть стати рятувальним кругом в океані нових обов’язків.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів