10 прихованих причин, через які досвідчених кандидатів не беруть на роботу

Розповідь HRD: чому вони відмовляють досвідченим і надто кваліфікованим кандидатам

За даними дослідження Gartner, кожен п’ятий роботодавець не готовий наймати надто кваліфікованих фахівців.

Публікую чесні історії управлінців, які не приймали або навпаки наймали «надто кваліфікованих» кандидатів. Які уроки можна отримати з цього досвіду? На кожну історію можна подивитися з різних боків: і очима роботодавця, і з погляду претендента.

1. Досвідчений кандидат хоче поміняти все під себе

Ми шукали керівника проектів у напрям телекома, що розширюється. До нас постукав кандидат з вражаючим резюме: він керував великими IT-консалтинговими проектами і мав великі знання і навички стратегічного планування. При знайомстві він сказав, що йому цікаво поміняти галузь і попрацювати у «живішій» обстановці. Незважаючи на сумніви, ми вирішили ризикнути.

З перших днів він почав вносити свої корективи до багатьох процесів. На одній із ранкових нарад, присвячених розподілу завдань на тиждень, він раптово влаштував презентацію найкращих методів управління проектами, які використовувалися у його попередній компанії. Він сказав: «Ваші методи застаріли, дозвольте мені показати, як це роблять у провідних компаніях».

Замість того, щоб зосередитись на своїх обов’язках, він намагався оптимізувати роботу всієї команди. Він мало що робив сам, своїми руками, зате постійно роздавав доручення, не маючи при цьому достатньої лідерської харизми, щоби співробітники за ним слідували. Крім того, він не мав достатнього адміністративного ресурсу на новій позиції, щоб співробітники відчували, що він має право ними командувати.

Колеги почали скаржитися, що їх методи роботи зазнають постійної критики, і вони почувалися некомфортно. Його мотивація різко знижувалась при виконанні простих завдань, що приводило до низької залученості. Проте деякі його пропозиції, наприклад, впровадження нової системи відстеження завдань та покращення комунікаційних процесів, справді допомогли підвищити загальну ефективність команди. Якось він запропонував ідею, яка при реалізації проекту у відомій телеком компанії заощадила нам кілька сотень тисяч, і це було вражаюче.

Однак, незважаючи на позитивні зміни, через кілька місяців стало зрозуміло, що його підхід створює більше напруження, ніж користі. Ми провели кілька розмов з ним, намагаючись спрямувати його енергію в потрібне русло, але врешті-решт вирішили, що нам доведеться розлучитися.

Цей випадок показав нам:

  • Занадто кваліфіковані кандидати можуть привнести цінні знання, але їхнє прагнення змінити все під себе може спричинити дискомфорт та демотивацію у колективі.
  • Їхня мотивація знижується на простих завданнях, що призводить до низької залученості.

Досвід став для нас уроком, як правильно підбирати кандидатів під конкретні завдання та очікування.

2. Досвідчений кандидат хоче зростання, яке неможливо забезпечити у компанії

Розповім про два випадки.

Перший кандидат претендував на посаду мідл-SEO-фахівця. Вакансія передбачає виконання рядових функцій із SEO просування сайтів та підпорядкування менеджеру відділу. Досвід кандидата — 7 років у SEO. Пройшов десятки проектів, працював на посаді керівника відділу. Захотів прийти до нас, оскільки йому дуже подобаються наші процеси, які ми транслюємо у Telegram- та Youtube-каналах компанії.

Але довелося відмовити йому з об’єктивних причин:

  • Людина йде з керівної посади на позицію нижче, звик командувати, а наша вакансія припускає, що вона буде у підпорядкуванні. Це створить конфлікти на кшталт «я зробив би інакше».
  • Кандидат освоїться за 1-3 місяці у робочих процесах і захоче зростання, яке ми не можемо забезпечити. Це спонукає його на відхід у приватну практику.

Другий кандидат обіймав посаду директора з маркетингу. Перенавчився у SEO-фахівця та створив свої особисті сайти під просування. У нас на той час було відкрито позицію керівника напряму клієнтського SEO. Обговорили, що він росте у SEO, і ми його переводимо на іншу посаду.

Плюси нашої співпраці:

  • Співробітник привніс свій досвід до наших процесів управління командою.
  • Ми доопрацювали комерційні пропозиції завдяки йому та підвищили продажі.

Мінуси:

  • Кандидат навчився та вирішив повністю перейти на свої проекти. Довелося вакансію закривати іншими шляхами. Після цього я вирішив для себе, що більше не найматиму надто досвідчених кандидатів на посади, які не відповідають їхньому досвіду.

3. Досвідчений кандидат може розглядати вакансію як тимчасову

Ми шукали досвідченого розробника рівня middle+/senior у команду. Кандидат мав професійні навички та досвід, що значно перевищують вимоги вакансії. Очікування самого кандидата також не відповідали запропонованій позиції. Ми відмовили кандидату, бо наші очікування одне від одного не співпали: він був орієнтований на швидкий перехід у позицію Team Lead, а для нас ця вакансія була неактуальною. Альтернативні варіанти кандидат не розглядав.

Після відмови було зрозуміло, що фахівець не затримається надовго у компанії. Згода на роботу нижче за його рівень може бути тимчасовим кроком, що призведе до швидкого догляду та повторних витрат на пошук нового співробітника.

Досвідчені кандидати часто демонструють глибоке розуміння предметної галузі, є самостійними та здатні до вирішення складних проблем. Вони часто приносять нові ідеї та методи роботи завдяки своєму досвіду та можуть стати добрими наставниками для менш досвідчених колег. Однак їх вимогливість до умов праці та амбітність можуть стати приводом для частих переговорів та зниження загальної мотивації, якщо роботодавець не готовий до розширених очікувань. В силу свого досвіду фахівець може виділяти для себе підходи в роботі, які найбільше вподобали, які не завжди застосовні в нашій компанії.

Такі співробітники можуть розглядати позицію як тимчасову, погоджуватися на позицію, залишаючись у пошуках, що впливає на швидкість адаптації та неуважність до завдань.

Незважаючи на деякі ризики та складності, роботодавці не повинні забувати про цінність досвідчених кандидатів. Сильні команди формуються, коли обидві сторони (компанія та кандидат) відкрито говорять про свої цілі, завдання, очікування і можуть визначити зони зростання для нового фахівця. Важливо, щоб компанії зважували всі «за» та «проти», перш ніж ухвалити рішення про найм надто кваліфікованого кандидата.

4. Досвідченому кандидату може стати нудно на рутинній роботі

Навесні цього року шукали графічного дизайнера. Конверсія по вакансії була висока: обирали спеціаліста із 300 кандидатів. Перед тим, як потрапити на співбесіду, потрібно було надати портфоліо та виконати невелике тестове завдання.

Відгукнулися різні претенденти: від фахівців-початківців до досвідчених кандидатів з багаторічним стажем. За підсумками тестових завдань, близько 15 осіб вийшли на етап інтерв’ю. Серед них було два дизайнери з великим досвідом роботи: один 15 років стажу, другий — 25. Кожен мав відмінне портфоліо з відповідними кейсами. В особистій розмові також було все гаразд: обидва підходили за навичками. Але в ході детального розгляду портрета кожного кандидата було ухвалено рішення відмовити обом:

  1. Перший мав багатий досвід роботи в різних напрямках, у тому числі й у профільних дизайн-студіях. У PR-агентстві функціонал дизайнера досить стандартний: ми боялися, що фахівцю такого рівня швидко стане нудно, а на той момент, на жаль, нічого більше запропонувати йому не змогли.
  2. Другий кандидат також підходив і за досвідом, і за стилем, але не був готовий до переїзду. Для замовника було важливо, щоб дизайнер перебував в офісі, був на одній хвилі з колегами. Повністю віддаленого співробітника ми собі не могли дозволити, тому що щодня відбувається щільна робота з усіма відділами.

5. Мотивацію досвідченого кандидата важко підтримувати

Восени минулого року ми наймали в команду керівника відділу продажу, отримали 60 відгуків, 15 кандидатів видалися нам цікавими та мали великий досвід роботи. Але ми не обрали нікого з них і зробили пропозицію щодо підвищення внутрішнього співробітника. Поясню, чому ми так вчинили.

Під час підбору ми оцінювали компетентність кандидата, його бажання працювати у сфері медіа та просування, а також мотивацію та інтерес до професії. Але у кандидатів із досвідом від 10 років уже «очі не горять». При цьому не важливо, що говорить сама людина на співбесіді, неможливо змусити себе відчувати інтерес і наснагу до повсякденної та зрозумілої до нудьги професії.

Якби ми найняли надто кваліфікованого співробітника, то нам довелося б уже через три місяці, коли мине почуття новизни, шукати для нього складні завдання та витрачати додатковий час, щоб підтримувати його мотивацію. Тому ми підвищили внутрішнього співробітника, який уже мав досвід роботи керівником відділу продажу, а також пройшов профільну управлінську освіту.

Основною перевагою співробітника крім знання продукту стало його бажання та інтерес зростати у професії. Для компанії було ефективніше вкластися в навчання співробітника з невеликим досвідом, ніж вкладатись у мотивацію та підтримку інтересу надто кваліфікованого співробітника.

6. Досвідчених кандидатів важко утримати надовго

Основна причина відмови надто кваліфікованим кандидатам — висока ймовірність того, що ваша співпраця триватиме недовго. Коли в людини багато досвіду у вирішенні тих чи інших завдань, і він уже неодноразово проходив певний шлях, то робити те саме в черговий раз йому може бути просто нецікаво. Занадто прості для його професійного рівня завдання навіюють нудьгу. Співробітник буде розчарований і демотивований, не зможе повною мірою розкрити свій потенціал, не покаже високої продуктивності і піде одразу, як тільки знайде варіант «краще».

Мені довелося переконатись у цьому на власному досвіді, коли на фоні бажання змінити місце роботи я недооцінила свої сили і прийшла за фактом на рівень нижчий. З одного боку, для мене це була можливість змінити сферу діяльності та попрацювати у новій галузі. Мені успішно продали вакансію, запропонувавши очікувану зарплату та можливість займатися іншими проектами та напрямками, проте це не врятувало мене від розчарування. Вже перший місяць мені стало дуже нудно і, дочекавшись закінчення випробувального терміну, я почала шукати іншу роботу.

Через те, що в різних компаніях — великих і маленьких, наших та зарубіжних — різні структури, на етапі входу кандидат не завжди може об’єктивно оцінити свої можливості та зрозуміти, з чим він має зіткнутися насправді.

Буває, що кандидат приходить не так на вакансію, як у конкретну компанію. Його залучають бренд роботодавця, хороші умови праці, відгуки знайомих, формат зайнятості та інші вторинні вигоди, заради яких він готовий піти на певні поступки у зарплаті чи посаді. Однак якщо ви, зі свого боку, не готові запропонувати такому кандидату особливі умови — наприклад, швидке кар’єрне та фінансове зростання вже у найближчій перспективі чи вакансію, створену конкретно під цього фахівця — утримати його надовго в компанії не вдасться.

7. Досвідчені кандидати програють з м’яких навичок

До нас прийшов кандидат на позицію менеджера з продажу, який мав великий досвід і працював у компанії з дуже жорсткими та суворими умовами: їхній керівник змушував працювати з ранку до ночі, навіть кричав на них матом. Ми не стали запитувати про мотиви звільнення, розмірковуючи, що якщо є багатий досвід роботи, відкриті питання зайві. Зрештою ми вирішили його взяти.

А у компанії замовника атмосфера максимально лояльна. Потрапивши, людина розслабилась, і виявилося, що вона не має того високого рівня взаємодії, який потрібний, немає наших установок. Він так і не навчився вірити в успіх (що дуже важливо), не був готовий добровільно, не з-під палиці виконувати механічну роботу. Він виявив свою негнучкість, намагаючись працювати за старими, звичними схемами, і відмовляючись застосовувати нові алгоритми.

А в якихось моментах навіть намагався нам диктувати власні правила. Не змогли знайти з цією людиною внутрішні «маячки» — а внутрішня атмосфера у компанії стала напруженою. У результаті розлучилися із співробітником. Помилка в тому, що були надто «зачаровані» багатим досвідом кандидата і не приділили належної уваги його soft skills.

8. Досвідчений кандидат надто дорого обійдеться компанії

Свого часу була у роботі позиція COO.

Основна роль цього співробітника — ключова у сфері маркетплейсу. Серед його функцій: організація та контроль співробітників, які надають сервіс, виконання фінансових показників, складання, захист та ведення бюджету, навчання, робота з рекламацією, розробка та впровадження цінової політики.

Кандидатів на цю позицію вкрай мало, але був один кандидат, який мав досвід роботи операційним директором. Він дійшов до фінального етапу співбесіди, але було ухвалено нелегке рішення відмовитися від кандидата. Чому?

  1. Є ризики, що кандидат зараз просто не знайшов своє ідеальне місце і прийшов на вакансію «пересидіти».
  2. Хоч би які обмеження в бюджеті на позицію були, під такого кандидата узгоджуватиметься підвищена ставка, відповідно — це дорого для компанії.
  3. Є ймовірність, що через якийсь час він почне диктувати свої правила та умови виконання своїх функцій, це може стосуватися і бізнес-процесів, і матеріальної сторони співробітництва.
  4. Такий фахівець знає, що його досвід перевищує рівень відповідальності та його участі у процесах і, як диктує людський фактор, дуже скоро він розслабиться, втратить фокус на результат та операційну систему, що призведе до фінансових та іміджевих втрат компанії.
  5. Вважаючи себе суперспеціалістом, співробітник помічатиме промахи та помилки інших керівників і, швидше за все, відкрито їх озвучуватиме. Багато керівників рівня топ та СЕО це розуміють і оцінюють ризики як високі.
  6. Комерційний шпигунство. Можливо, кандидат зовсім не збирається працювати на благо вашої компанії, а працевлаштовується для вивчення ваших успішних практик, ефективних бізнес-процесів, а можливо, і для виявлення закритої комерційної або фінансової інформації.
  7. І банальне — такому співробітнику буде нудно в рамках тих функцій, які йому довіряють.

Як нівелювати ризики, наймаючи досвідченого кандидата

  1. Довірити такому співробітнику вирішити складне стратегічне завдання, яке, можливо, не вирішується давно.
  2. Зробити радником у напрямку, де він є супер спеціалістом.
  3. Якщо це входить у стратегію компанії та не суперечить бізнес-процесам — дати можливість внести кардинальні зміни до процесів підрозділу, яким він керує чи є ключовим співробітником, з прорахунком усіх фінансових ризиків.
  4. Включити його в робочі групи за проектами, де його досвід може знадобитися.
  5. Скласти шлях розвитку на позицію вище з описом всіх етапів та термінів, при завершенні якого співробітник стає резервістом на ключову або керівну позицію.

9. Досвідчений кандидат може перерости операційні завдання

Які ризики бачать роботодавці у роботі з overqualified кандидатами:

  • Людина швидко занудьгує (або прийде просто пересидіти складні часи), і покине компанію, щойно з’явиться релевантний варіант.
  • З приходом сильного співробітника «зірки» компанії можуть прийняти це як виклик, у зв’язку з чим загостриться нездорова конкуренція в команді.
  • Співробітник гнутиме свою лінію, перекроюватиме існуючі бізнес-процеси під себе (із серії «а ось я по-іншому робив»).

Подібний випадок стався у великій торговій мережі, яка шукала digital-маркетолога. Птах рідкісний: потрібна була людина тільки з досвідом в аналогічному бізнесі, хто чудово розумів ринок та специфіку просування в роздріб. Нарешті, вдалося вийти на зв’язок із співробітником компанії-конкурента, вакансія викликала його інтерес. Незважаючи на те, що він уже був керівником та керував командою, обидві сторони вдарили по руках. А через півроку взаємна закоханість зійшла нанівець.

Виявилося, що співробітник уже відвик від операційних завдань, функціонал виявився рутинним та нецікавим. Його не втримали навіть два чинники, які від початку залучили: масштаб бізнесу та високий рівень заробітної плати (+40% до доходу). Безпосередній начальник був незадоволений тим, що новачок відмовляється працювати «руками», схильний делегувати завдання іншим співробітникам, будучи найоплачуванішим у команді.

Є й позитивні випадки найму надкваліфікованих кандидатів. Наприклад, на лінійну позицію BDM вийшов претендент з керівним досвідом. Важливий момент: раніше він працював у відносно невеликій фірмі, за вдачею був динамічною людиною і охоче їздив на зустрічі з клієнтами. Тут трапився метч! У новій компанії він сповна поринув у розвиток продажів, отримує задоволення від виїздів у поля та в плані активності дає фору іншим менеджерам.

Кожна ситуація є унікальною, тому працювати з overqualified кандидатами потрібно! Перед тим, як відмовити директору, котрий відгукнувся на вакансію менеджера, важливо провести якісне інтерв’ю, прояснити мотивацію претендента та зрозуміти, наскільки його інтереси збігаються із завданнями бізнесу.

10. У досвідчених кандидатів часто зустрічається вигорання та втома

Особисто я не відчуваю забобонів до overqualified-кандидатів та охоче запрошую їх на співбесіди. Багатий досвід завжди викликає інтерес, і розмова складається, як правило, докладна.

Проте до реального працевлаштування справа жодного разу не доходила. Приблизно в половині випадків кандидат таки знаходить роботу, що відповідає його рівню досвіду та ринковій вартості.

Інші, незважаючи на наявність видатних hard skills, значно просідають в частині soft skills: вони справляють враження «збитих льотчиків», у них є ознаки професійного вигорання, в інтонації чути образа, почуття несправедливості та втома. У частині професіоналізму вони, безперечно, випереджають менш досвідчених кандидатів, але щодо потенціалу для довгострокового закриття вакансії програють їм.

Для професіоналів, які досягли певної стелі у своїй області і переситіли їй, вважаю важливим порекомендувати горизонтальний розвиток — перехід у суміжну область або зміна професії. В наш час існує величезна кількість курсів профперепідготовки або підвищення кваліфікації у різних форматах та на будь-який бюджет. Якщо нову професію буде обрано правильно, це не може не мотивувати людину на нові професійні досягнення.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

кейс 1 і відразу орейро: людина запропонувала зміни в процесах, щось оптимізувати з цифрами і аналізом в руках, naaaaah, навіщо воно нам, краще далі нічого не змінювати, адже всім «некомфортно»

«очі не горять»

— чи існує якась шкала оцінювання горіння очей?

Повністю віддаленого співробітника ми собі не могли дозволити, тому що щодня відбувається щільна робота з усіма відділами.

oh my dear god, «щільна робота» — це фізично тертись один з одним? інакше складно уявити, які процеси потребують фізичної щоденної присутності, а скоріше за все це просто евфемізм до «коли ми всіх бачимо, то більше задоволення від ілюзїї контролю»

Ожидание: тебя воспринимают как человека с опытом
Реальность: тебя воспринимают как ультра-быстро-кодера не задающего вопросов

Досвідчені кандидати програють з м’яких навичок

Якась фантазія

Досвідчені кандидати

не хотят подыгрывать мидлам и джунам которыми манипулирует менеджер и у которых корона выросла в соответствии с эффектом даннинга-крюгера

Конверсія по вакансії була висока: обирали спеціаліста із 300 кандидатів.

із 300 кандидатів. У вашому випадку 0.3% це жах, а не конверсія. Не то що висока.

Проте до реального працевлаштування справа жодного разу не доходила. Приблизно в половині випадків кандидат таки знаходить роботу, що відповідає його рівню досвіду та ринковій вартості.

Власне отой весь плач Ярославни можно було помістити в оці два речення.
Що цікаво, авторка сама це розуміє, але ж треба знайти аж 10 причин чому «ні».

причина одна, досвіченому треба платити більше, але ж жаба дусить

і що? тобі не буде цікаво поспілкуватися з розумнішою людиною і щось перейняти корисного?

може бути тимчасовим кроком, що призведе до швидкого догляду

Пекельні борошна detected :)
Після автоматичного перекладу з р*сійської все таки бажано вичитувати те, що воно там наперекладало

Що це було? Плач HR?

Бо дуже вумні пішли кандидати останнім часом, насмотряться ціх дивних богомерзьких відосів на ютубах та починають задавати провокаційні питання . А Дуже вумні ,як показує практика , не потрібні. Потрібні само мотивовані перформери, котрий не задають непотрібні питання

"Розумні нам не потрібні, нам потрібні вірні"© Стругацькі

переклад совкоменеджерського постовкового плачу ярославни із рузькаго тіпо на мову

Підлеглий має бути дурніший за начальника..

Отут

обмеження в бюджеті на позицію були

Після прочитаного хочеться переписати заголовок кудись в «10 кандидатів, яким пощастило отримати відмови і знайти краще місце для роботи».

Один хоче процеси покращити, інший з крутим досвідом, третій з гарним рівнем самостійності для віддаленки — але ні, нам треба піцца-сантехніки аби день в день маслали як маслається і бажано недорого і багато років.

Ще й офіс завернули в байку про «одну хвилю», тому що в команді ані процесів ані самодисципліни.

1) Щоб ніхто не ставів под сумнів технічні рішення, які спеціально ускладнюють кодову базу
2) Щоб ліди піднімали собі ціну: «от бачите, нікого знайти не можемо»

мудра людина буде уникати зайвих ускладнень, тому п.1 фтопку, лід з п.2 це хто, тіпо успєшний манахєр?

«мудра людина»... лол... вы еще очень молодой и наивный
п2 — старожилы на проекте

вы еще очень молодой и наивный

навіть не збираюся сперечатися, але відчувається що людина працювала з вітчизняним бізнесом і знає як стати незамінним

Досвідчений кандидат хоче поміняти все під себе

Досвідчена людина на то і досвідчена що вже по наступала на граблі, на які ви збираєтесь наступити.
Він не намагається все підмяти під себе, а просто використовує свій досвід
А деякі твердолобі керівники не розуміють цього і не хочуть мінятись. Типу я начальник ти дурак, або за шо ми тобі платимо гроші якщо ти не хочеш підкорюватись нашій системі.
Та за то і платите гроші — ви ж не час людини купуєте, а її досвід яким не користуєтесь.
Тому далі і спрацьовує ось це

У досвідчених кандидатів часто зустрічається вигорання та втома
Досвідчених кандидатів важко утримати надовго

Нормально накинули на вентилятор :) Справді по 10 способів розбити палець, зігнути цвях та розтрощити оптику і дошку — при використанні мікроскопа на будівельних роботах.
А якщо сарказм подвійно не зрозумілий. То перелічне — це про типові помилки менеджера з наймів, початківця. Багато в кого є, наприклад Кожаєв dou.ua/...​lenta/articles/hire-fire так само Performia і т.д.
Та дуже по етапний розбір в Слави Панкратова, звалось якось «Виноват Мамонт» та робота з людьми, це в цілому центральна тема Стратоплана. Про решту необхідного з : постановкою цілей та задач, бюджетами, плануванням, пріорітезацією, контролем виконання і т.п. необхідними знаннями керівника в них не дуже.
Так само в купи англомовних авторів : Джоел Сполькі, Том Демарко, Вільяма Демінга, Лі Яккоки, Масааки Имаи і т.д.
Головний посил — не наймайте «зменшення власних ризиків». Взагалі перед тим як когось наймати — продумайте яка робота буде виконуватись і хто вам потрібен. А для цього — якраз потрібна купа знань, з організації ведення бізнесу.

на Кожаєва накладено вето остракізму, тому його згадувати тепер дурний тон

На усіх хто, мав бесіду з урядовцями та парламентаріями на предмет дія сіті і по суті лоббі для встановлеггя монополії, дивним чином накладено вето, стало. Там же не тільки Кожаєва «за банили». А коли були політичні акції протестів — декого побили під камери медведчуківських телеканалів.
Мовні же дебати можуть зайти занадто далеко, як ми усі побачили, на привеликий жаль, нещодавно. До цього особисто я бачів максимум — бійку дідів в тролейбусі, десь так році в 2004, але водій — афганець, та інші припинили. Сьогодні, за це як бачимо можуть не тільки забанити — але і вбити.

це питання менталітету, якщо людина відноситься до роботи як до хоббі то такі результати досить очевидні (у веб стаку 80% девів такі)

на мою думку нам не хватає бізнес культури, тобто девам платять певну суму за їх сервіси ні більше ні менше. А якщо якийсь мамкин вундеркінд приходить і починає качати права ну тут явно з психікою трабли

якщо людина відноситься до роботи як до хоббі то такі результати досить очевидні

Купа цікави опенсорс проєктів які зроблені як хоббі. Отже якщо людина відноситься до роботи як до власного хоббі — то вона буде мотивована і без зайвих грошей.

на рахунок опенсорсу згідний але робота ( у мому стеку) це переважно рутина, тому якщо відноситись до роботи по довгому контракту як до хоббі то звісно може трішки поплавити

Ну це таке, гільдія пильщіків в Голандії (це країна де відбулась перша буржуазна революція в Європі, відповідно і почалась перша в історії індустріальна капіталістична економіка і навіть сталась перша фінансова криза — Тюльпаноманія) свого часу зчинила бунт та підпали, коли голландській інженер задовбався пиляти руками — винайшов кривошипно-шатунний механізм, зробив пилораму з приводом з вітряка як на млині і став пиляти значно більше деревини для побудови кораблів, ніж пиляли руками.
Тобто є рутина — можна і треба думати мізками як її позбутись, хоча 100% будуть не задоволені особливо ті хто здавав в оренду робітників з дворучними пилами на погодинно, бо втратив бариші. Робочі звісно переключились на інші типи діяльності, Голандія почала будувати значно більше океанскіх кораблів ніж до того будувалось будь коли в історії людства і роботи звісно не зменшилось, а навпаки сильно збільшилось.
В Кайдзен — системі японського менеджменту, робота над зменшенням рутини вкладена в сутність процесу керування робочим процесом. Тобто питання «Як ми робимо?» може бути настільки же важливим як і «Над чим ми працюємо?». Більшість бізнесів в світі не створюють ринок, а працюють за стадним ефектом.

на моїй памяті були люди які відказувались від гіта\дженксінса бо через фтп швидше, тому хз чи варто слухати «оптимізаторів».

Я одних клієнтів вмовляв перейти на Git з SVN пів року і це вже десь в 2016. Знаєте що допомоголо ? Ми з колегам поставили статичний аналіз коду та показали ревень технічного боргу вищім технічним керівникам (там було 20 років, тобто ніж фіксити значно дешевше було зробити реплатформінг). І тут з’ясувалось чому не переходили. Компанія з Індії інший вендор і наш конкурент, побачила — що аналізатор (Sonar Qube) показує через коміти, хто зробив найбільшу кількість каки в коді (а там практикувалось, коли за однією людиною сиділо 100 джуніорів в Бангалорі і усі коміти йшли через нього). Наступного дня — адміни, теж з тієї індійської компанії сказали, що от ми терміново переходимо на Git бо вже 2016, а ми досі на SVN. І вгадайте — звісно уся історія комітів при переході була втрачена (хоча ми вели перемовини з клієнтом і демонстрували як не втратити історію і ті звісно усе помітили).
Тобто так усе і влаштовано, люди просто жадібні і дуже хочуть грошей та інших ресурсів. Між іншим думаєте клієнти — нам віддали усе робити, та реплатфолрмінг ? Як би не так — вони виторгували в індійців скидку.
Знаючи про таку людську рису, Генрі Форд платив ремонтникам обладнання не за час який вони ремонтують техніку — а за час коли вони нічого не роблять. Тобто коли щось зламалось і вони працюють, вони не заробляють. Обладнання ремонтувалось мало не миттєво і конвоїр не простоював.

якби Даша навела конкретні кейси оптимізації тут уже можна булоб говорити, можливо у них був рілі крутий спец який бачив проблему і хотів її вирішити, а може це просто самозакохана людина, гадати можна довго

Вона засновник кадрового агентства — рекрутер на аутсорсі. Я ж написав — вкинула на вентилятор, усю класику одразу. Реальність в тому, що велика кількість наймаючих менеджерів — цього не вміють робити от просто зовсім.
В цілому же є і правда матка — в 90% випадків, не треба нікому досвідчених кандидатів і т.п. Здебільшого треба — робітник робити роботу, тобто чітко та вчасно виконувати накази та розпорядження керівника, усе. Звісно є мінімальні вимоги до кваліфікації, щоб та людина в цілому була здатна виконувати, що їй наказують. Хтось Ok наприклад, що в нього самі новачки, та виділяє під це менторіа з квочерами, тімлідами і т.п. або робить те самостійно. Комусь нема коли, або ким цим займатись тому буде шукати людину з кваліфікацією для конкретно цієї роботи (досвід роботи не обов’язково дорівнює кваліфікації, помилки типу взяти С++ робити .NET чи Java на JavaScript це звичайна справа).
Тобто усе абсолютно те саме, що і в армії, держслужбі та і в принципі будь де.
В інших випадках коли шукають спеціаліста з навичками яких самі не мають, то це B2B. Консалтінг, замовлення тощо.

Мені сподобалася ця стаття — саме тим що проблеми, які у ний описані цілком реальні і очікувані.
На жаль єдиний висновок, який можна зробити: не беріть мікроскоп, якщо вам треба забити цвяха! Мікроскоп може зламатися, він може бути недостатньо важкий, їм не так зручно працювати як молотком до якого ви звикли ... (і ще 7 причин чому мікроскоп не підходить)
Але не розкривається головне питання: а навіщо взагалі ви шукаєте досвідченого кандидата?
Можливо у вакансії ви написали: потрібен кандидат з досвідом 7+ років, зі знанням патернів та мікро-сервісної архітектури, з досвідом менторства, розробки архітектури, керування командою девелоперів і таке інше. До вас приходить спеціаліст, який не тільки знає багато теорії, але за ці 7+ років досвіду встиг попрацювати на різних проєктах, спроектувати архітектуру, налагодити процес розробки, можливо навіть попрацювати у команді ІТ компанії з топів і подивитись як у них усе влаштовано... Логіка підказує що ви готові платити чималі гроші за такого спеціаліста саме тому що він буде застосовувати свій досвід аби покращувати ваш бізнес і підвищувати якість, ефективність і прибуток. Логічно що першим кроком він буде намагалися впровадити дієві та ефективні практики, які він бачив на інших проєктах!
І тут раптово виявляється що ви не готові нічого міняти! Бо ніхто краще вас, великого Босса, не знає як треба правильно робити. Насправді вам був потрібен ідеальний виконавець, який не буде сперечатися, а буде тільки швидко виконувати будь-які ваші геніальні ідеї.
І це — одна корінна причина усіх 10 описаних проблем!
У розвинутих країнах, де вже зіткнулися з економікою знань, спеціалістів шукають саме для того, аби вони принесли у компанію знання і досвід, яких не вистачає! І намагаються створити умови, аби цей спеціаліст міг максимально розкрити свій потенціал і реалізувати свої ідеї саме у цій компанії. Бо цінність досвідченого спеціаліста як раз у нових ідеях, які він може принести і які можуть дати потужний розвиток.
Умовно кажучи: не треба наймати Микеланджело аби пофарбувати паркан — його треба наймати якщо вам потрібен шедевр. Але це буде шедевр, яким він його бачить, а не створений за вашими інструкціями. Бо якщо ви самі краще знаєте що треба намалювати аби отримати шедевр — то навіщо вам наймати дорогого спеціаліста?

тут залежно від стеку, я працюю у вебі (лоу код сегмент), я бачив таких персонажів що навіть мову відбирало.

Я веду до того що все ж таки є люди з манією величі (вираженою) які будуть міняти воркфлоу під себе.

ЗІ
в інших країнах такі попадаються дуже рідко, там переважно прагматичні

Я веду до того що все ж таки є люди з манією величі (вираженою) які будуть міняти воркфлоу під себе.

Це більше не про спеціалистів — а про виїбщиків, які теж поналізли в ІТ.
Справжній програміст буде пропонувати тільки те, що логічно і принесе користь. Виїбщик буде усіх запевняти що треба зробити як він каже — навіть якщо це аж ніяк не логічно.

ну можливо їм якраз і такий попався.
+ мені здається що у них був негативний досвід з якого вони не зробили висновків.

У рекрутингового агенства ? В цілому можливо і так, в людей за великим рахунком однотипна і відносно проста робота. Задача знайти людей на ринку і усіма правдами та не правдами притащіти їх на співбесіду.
Талановиті HR-и навіть знають як зробити так щоб менеджер з найму за певний час закрив позицію, навмисно бере не однакових кандидатів — підходящого і одного гірше одного краще яким ця позиція не підійде. Менеджер з найму закриває після цього позицію в прийнятні строки маючи можливість обирати. А коли кандидати однакові — шукатиме тижнями, а це мінус гроші та плюс зусилля вже для HR-а. Більшість проблем HR-а в тому числі і фінансових — зовсім не в роботі з кандидатами, вони в роботі з клієнтом тобто наймаючим менеджером. Завдання таке саме як і продавця в залі — клієнт має купляти, а не ходити по торгівельним залам днями і прицінюватись. Бо поки він це робить — ти не заробляєш, а навпаки витрачаєшься. А от коли клієнт закриває позиції швидко — то і HR заробляє. Грамотний HR починає з консультації клієнта і допомоги в створенні профілю вакансії, тобто пояснення клієнту — що він має розуміти яку роботу робитиме кадр, яка потрібна кваліфікація, який колектив і який образ підходящого кандидата (вік, стать і т.п. це має значення) і т.д. і т.п.

Та це взагалі від конкретної людини залежить, навіть не від професії зовсім. В цілому наївно сподіватись — що можна найняти на роботу себе самого, а це означає, що люди які роблять роботу так чи інакше впливають на процес, навіть якщо це конвеєр і від робітника вимагається виконувати однотипну операцію там будуть якісь свої фішки у кожного, з розряду як поставити коробки з крепіжом чи підхопити інструмент, щоб зробити менше рухів. Системи менеджменту типу Kaidzen видумані якраз для цього. В Scrum як його практичному застосунку під час ретроспективи це якраз те, що потрібно обговорити, а не облаювати один одного. Якщо керівник чи колеги відметуть якісь інноваційні ідеї — то зроблять це аргументовано, а якщо приймуть то це може мати позитивний ефект на роботу.
В ІТ у нас взагалі система інновацій, будь яка ІТ робота яка не робить інновації припиняє існування дуже швидко.
Те про що йдеться в статті, це про бізнес початківців які вирішили чомусь найняти людей. Інформації з цього буде знайдено не мало в будь якому матеріалі з менеджменту (керування персоналом, бо бейджиків теж розвелося до рівня коли прибиральницю називають clean manager).

Людина йде з керівної посади на позицію нижче, звик командувати, а наша вакансія припускає, що вона буде у підпорядкуванні. Це створить конфлікти на кшталт «я зробив би інакше».

Керівна посада в рогах і копитах це гірше ніж позиція рядового виконавця в хорошій компанії.
Люди це розуміють, тому це ок з техліда в умовному епамі піти на міда/сіньора в гугл)

А насправді основна причина відмов це

Досвідчений кандидат надто дорого обійдеться компанії

Досвідчений кандидат — особливо середнього віку одразу розпізнає наскільки перспективна та цікава компанія. По явним та неявним признакам

Ага спитає в знайомих :) В цілому — в реальності коли треба працювати з абсолютно незнайомими людьми та компаніями всеодно виходе як поталанить.

Після спілкування з керівником та співробітниками — більш менш картина по ’палаті’ вже буде за тиждень два

Ну от, а це означає — що вже найнявся. Взагалі майстрів НЛП на співбесідах вистачає, будь кого можуть ошукати створити приємне враження. Бачиш ніби вміють проводити співбесіди — на ділі потім може виявитись, що на роботі чудять повний пісець, за два місяці не можуть зібратись щоб зрозуміти — що будемо робити і які цілі та задачі, при чому просто тому, що не вміють через прогалини в знаннях. І зовсім навпаки скажімо так «довелось пристати на пропозицію від якої не можна відмовитись» нажаль мир він такий в ньому епідемії та війни. Людей зібрали +/- рандомно, бігом — пісець- ааа!!! тощо — а по роботі виявились люди професіонали в яких є чого повчитись. Ну так гапи тільки інші, лапшу на вуха на співбесідах і уходити від неприємних питань і т.п. не вміють. За великим рахунком одні вміють працювати інші вміють торгувати.

Хе-хе, а ви впевнені що FAANG самі пишуть весь софт і не користуються послугами аутсорсних вендорів і вже більше 15 років ?
Там навіть чутки ходять, що коли дорогих американців скорочують — але нічого не падає, то може десь є поляки та білоруси які власне усе і роблять. Ще ходять чутки, що деякі FAANG самі по відкривали офіси десь у Варшаві, хоча там спочатку був лише вендор.
BTW Senior в Google — це керівна посада , приблизно що по колишньому ІВM тайтлу Team lead. Stuff — це щось типу PM 2 в деяких інших конторах. Порівняння лисок в різних компаніях та навіть віділках одної то таке собі.

Senior в Google — це керівна посада

Ні, це не посада взагалі. 2-3 SSE не може бути в команді, впевнені?

Stuff — це щось типу PM 2 в деяких інших конторах

Ні, це звичайний інженер. Зазвичай 15+ років досвіду, який тягне роботу трохи краще ніж Senior.

чутки ходять

Одна бабка сказала.

Забули п.11 — показувати замотивованість, ’горящі глаза,щенячу корпоративну преданість, штучний доайв, готовність працювати по святам та вихідним,та бути на зв’язку 24*7 робити більше ніж очікувалось , не просити підвищення та зп, нічого не забув?

Ви фсьо расжігаєтє, єто в вас говоріт прохвєсіональноє вігораніє ))

Дякую, що поділились.
Справді, якщо компанія не дуже хоче рости й розвиватись, а просто знайшла свою нішу і хоче стабільно там працювати, то достатньо досвідчені працівники можуть вносити певний дисбаланс у цю зону комфорту.

Єдине прохання до вас і до всіх решта наймаючих сторін — комунікуйте з кандидатом чому ви йому відмовили.
Ніхто на вас до суду не подасть і в соцмережах не закенселить, якщо ви уявили, що кандидату не цікаво, а насправді не так один одного зрозуміли і кандидат зацікавлений.

Dasha Taranenko, Founder в Smartworkers

Ваші Smartworkers можливо не такі вже й смарт, так як більша частина пунктів — проблеми компанії, а не кандидата.
Між рядками читається: «ми кантора ’рога і копита’, кандидат явно захоче в нормальну компанію згодом, навіть якщо в нас вистачить грошей на пару перших місяців»

З перших днів він почав вносити свої корективи до багатьох процесів

Ми провели кілька розмов з ним, намагаючись спрямувати його енергію в потрібне русло, але врешті-решт вирішили, що нам доведеться розлучитися.

Це ви вирішили зробити антирекламу власній компанії?

Стаття про те чому більшість продуктів всраті а всередині взагалі пі*дец.

надати портфоліо та виконати невелике тестове завдання

цікаво а нащо портфоліо, якщо треба виконувати тестове?

Досвідчений кандидат хоче зростання, яке неможливо забезпечити у компанії
Досвідчених кандидатів важко утримати надовго

Ваша компанія це дно.

Досвідчені кандидати програють з м’яких навичок

Серйозно?

Працівники, які беруть участь в інтерв’ю, бояться досвідчених кандидатів, якщо рівень кандидата вище за їхній, і можуть реджектити «конкурентів».

Підписатись на коментарі