Як збільшити шанс працевлаштування на прямий контракт

Привіт, раніше вже розписував, як шукати прямі контракти, розпишу ще раз дуже детально, а також розповім про органайзер, який спрощує пошук роботи.
Тема для досвідчених ІТ-фахівців, які надають перевагу прямим контрактам.

Чому фахівці надають перевагу прямим контрактам?

Перша причина — це гроші. Працюючи напряму з компаніями з США та ЄС, фахівець буде заробляти більше грошей, бо відсутня потреба оплачувати 50% аутсорс-компанії за посередництво.

Друга причина менш значуща.

Концепції для збільшення шансу на працевлаштування на прямий контракт

Давайте визначемо основні концепції.

По-перше, одна й та сама вакансія стає доступною кожні пару років із-за плинності кадрів.
По-друге, завдяки рекомендаціям друзів та колег працевлаштовується 20% фахівців.
По-третє, в компанії з США та ЄС працевлаштуватись простіше, якщо там вже працюють фахівці з України.

Українські фахівці, які вже працюють в компаніях з США та ЄС, зацікавлені у працевлаштуванні українців, готові допомагати, особливо, коли в компанії є реферальна програма.

Використання концепцій для пошуку прямих контрактів

Концепції ми визначили, далі розглянемо, що потрібно робити та чому це збільшить ваш шанс на працевлаштування.

Зазвичай фахівці у пасивному пошуку просто переглядають вакансії для одного технічного стеку, ця інформація забувається за пару місяців. Посилання на вакансії, які вам підходять, потрібно зберігати, формувати список вакансій, прикладу зберігати в приватний репозиторій на GitHub-і або в Excel-таблицю або ж у закладки браузера. Навіть, якщо вакансія вже закрита, то все одно додавайте її, бо ця вакансія буде доступна через пару років із-за плинності кадрів. Ось прикладу мій список вакансій збережений у репозиторії на GitHub-і.

На основі підходящих вам вакансій, потрібно формувати список компаній. Кожен раз, коли ви зустрічаєте нову компанію, знаходьте її LinkedIn-профіль та додавайте в список компаній.

Вам буде простіше працевлаштуватись у проєкти з доменом, в якому у вас вже є експертиза, тому, за бажанням, можете формувати підсписок вакансій та підсписок компаній.

Тепер, коли у вас є список компаній за вашим технологічним стеком та доменом, ви можете на платформі LinkedIn, за допомогою пошуку, сформувати два списки фахівців, які працюють в цих компаніях:

  • Перший список фахівців — це українські фахівці, які працюють в цих компаніях та мають локацію Україна
  • Другий список фахівців — це українські фахівці, які працюють в цих компаніях та здобули українську освіту

Ви маєте враховувати власні особливості та самостійно досліджувати, який список фахівців вам підходить.
Якщо ви знаходитесь в Україні, то, ймовірно, вам підходить перший список фахівців.
Якщо ви за кордоном, то другий. Якщо ви в локації де багато фахівців, прикладу Німеччина, то можете формувати список тільки з фахівців, які здобули українську освіту та зараз знаходяться в Німеччині.

Далі вам потрібно цих фахівців додавати в контакти, щоб розширити свою мережу, як це допоможе з працевлаштуванням також детально розглянемо.

Формування списку українських фахівців

У вас є сформований список LinkedIn-профілів компаній, щоб знайти співробітників цих компаній, то переходимо на сторінку пошуку та у фільтрі «Current company» вводимо всі назви компаній з вашого списку, а щоб знайти українців, то у фільтр «Locations» вводимо «Ukraine», це був перший варіант.

А щоб також знайти українців, які знаходяться за кордоном, то є фільтр «School» де треба ввести українські університети. Ось вже підготував посилання для пошуку фахівців за українськими університетами з рейтингу IT-вишів.

Посилання на ці два списки українських фахівців ви можете сформувати вручу, зберегти та постійно оновлювати додаючі нові компанії. Або ж посилання на ці два списки можна також генерувати автоматично, коли набриде оновлювати вручну.

Найочевидніша перевага від великої мережі контактів

Ви можете англійською мовою опублікувати пост, що шукаєте роботу та прикріпити резюме до посту. Пост буде популярним, якщо ви попередні тижні щось публікували та активно взаємодіяли, нагадували про себе.
Зробіть PING, щоб протестувати взаємодію з вашими контактами.

Як додавати фахівців в LinkedIn

Якщо ви будете ліниво додавати фахівців в LinkedIn, просто «Connect», без тексту, то це буде малоефективно.
Фахівець, якого ви додаєте, має розуміти, хто ви, чому додаєте та які у вас спільні інтереси, тоді ваша мережа корисних контактів буде рости значно швидше.

Фахівець, якого ви додаєте, найімовірніше перегляне ваш LinkedIn-профіль, ваш профіль має бути веріфікований, це збільшить довіру до вас та відповідно шанс, що вас додадуть.

Щоб вас додали у контакти достатньо лаконічного повідомлення, прикладу:

Привіт, я Golang-розробник, розглядаю компанію VictoriaMetrics для майбутнього працевлаштування, через півроку-рік-два, щоб покращити свою експертизу в домені AdTech

Ваша задача, щоб вас просто додали в контакти.

Як додавати фахівців в LinkedIn ефективніше

У вас всього доступно 100 запитів, на додавання в контакти, на тиждень. В перші тижні додавайте фахівців, які також мають веріфікований профіль.

В наступні тижні, на сторінках пошуку фахівців, будуть частіше зустрічатись профілі, яким ви вже надіслали запит, вони будуть позначені як «Pending».

Коли вам набридне вишукувати «Connect» на сторінці пошуку, то можете скористатись скриптом, який приховує «Pending».

Як додавати фахівців в LinkedIn ще ефективніше

Якщо у вас автоматизована генерація посилань, то краще додати по одному фахівцю зі ста різних компаній, ніж сто фахівців з одної.
Якщо це потребує додаткового пояснення, то буде в коментарях до цієї теми.

Використання можливостей LinkedIn

В «Messaging» є можливість відмітити фахівців як «Starred», користуйтесь, відмічайте фахівців з якими ви на одній хвилі, які ставлять вподобайки вашим постам, коментують та репостять.

Коли ви будете активно шукати роботу, то найімовірніше допоможуть з репостами, якщо попросите їх в особистому повідомлені.

Цілі та перепони пасивного пошуку роботи

Ваша ціль — якісно збільшити вашу мережу контактів, щоб в майбутньому використовувати для активного пошуку роботи.
Додавати фахівців зі списку потрібно кожен тиждень, поки у вас є доступні запити на додавання в контакти.

Я зазвичай починаю додавати в середу-четверг, бачу LinkedIn-повідомлення «You’ve reached the weekly invitation limit», припиняю й з наступного понеділка можу знову починати додавати.
В процесі додавання, ви будете зустрічати інші LinkedIn-повідомлення, ігноруйте та додавайте поки можете.

Ось таке додавання — це монотонна нудна робота на годину-дві-три, яка набридає, тому важливо ставити конкретну ціль, яку можна виміряти.

Прикладу у вас є список зі 100 компаній, де працюють українські фахівці, поставте собі ціль «розширити контакти так, щоб мати в контактах два-три фахівці від кожної компанії».

Використання органайзеру для досягнення цілі пасивного пошуку роботи

В мене вже є сформований список зі 100+ компаній у яких зустрічав вакансії з Go. Для пошуку українських фахівців використовую список українських університетів.

На основі списку компаній, списку університетів та шаблонізатора, я згенерував собі сторінку корисних посилань, яку використовую для досягнення цілі «мати в контактах два-три фахівці від кожної компанії».

На згенерованій сторінці, біля кожної компанії, є посилання «Connections», яке веде на пошук українських фахівців, по вибраній компанії, в LinkedIn.

В кінці згенерованої сторінки, також є посилання, яке веде на пошук українських фахівців по всім компаніям зі списку.

Якщо ви Golang-розробник то мали вже бачити цей органайзер раніше, відкрийте, дослідіть, розкажіть в коментарях, чого вам бракує в органайзері.

Процес активного пошуку роботи

Отже, ви почали активний пошук роботи й вам потрібно розумно використовувати раніше сформовані списки та вашу мережу контактів.

На основі раніше сформованого списку компаній, сформуйте новий, який буде містити тільки компанії, які зараз мають підходящу вам відкриту вакансію, назвімо його «активний список компаній».

Тепер вам потрібно лагідно нагадати про себе українським фахівцям, які працюють в компаніях з активного списку, це потрібно, щоб вони вас впізнавали у позитивному світлі.

Відкривайте LinkedIn-профіль кожного українського фахівця з активного списку, переходьте в «Activity», полистайте, знайдіть пости, які вам подобаються, поставте вподобайку, напишіть коментар, репостніть, на ваш вибір, що вам комфортніше. Фахівцю прийде сповіщення про ваші дії, які будуть сприйматись позитивно, як підтримка, це гарний початок перед подальшою взаємодією.

Через день-два вже можете писати повідомлення, що активно шукаєте роботу, що саме писати розглянемо далі.

Що писати в повідомленні, коли активно шукаєте роботу

Ваша задача сповістити про свої наміри та попросити про мінімальну допомогу, де потенційному колезі, буде простіше вам допомогти, ніж відмовити.

Ось приклади, коли ви добре знайомі, працювали разом:

Привіт, зараз в пошуку роботи, знайшов вакансію www.linkedin.com/jobs/view/3842471708

У вашої компанії, Mastercard, є реферальна програма

Чи можеш мене порекомендувати та передати моє резюме вашому рекрутеру?

Привіт, зараз в пошуку роботи, знайшов вакансію ...

У вашої компанії, ..., є реферальна програма

Чи можеш переслати посилання на мій профіль www.linkedin.com/in/yaroslav-podorvanov/ вашому рекрутеру?

Коли ви шукаєте роботу в комфортному темпі, то є ще варіант:

Привіт, зараз в пошуку роботи, знайшов вакансію ...

Хочу дізнатись більше про компанію ...

Чи буде в тебе час поспілкуватись?

В залежності від вашої ситуації, чи працевлаштовані, чому шукаєте роботу, ви можете дізнаватись потрібну вам інформацію, яка відсутня у вакансії:

  • Де краще відгукуватись на вакансію, на сайті компанії чи через LinkedIn?
  • Як довго триває процес найму?
  • Чи задоволений компанією?
  • Чи задоволений оплатою?
  • На скільки технічно цікавий проєкт?
  • ...

Ви можете домовитись за консультацію стосовно працевлаштування в цю конкретну компанію.

Задача максимум — отримати рекомендацію, щоб рекрутер компанії написав вам.
Задача мінімум — наладити контакт та показати свою адекватність зараз, щоб в майбутньому вам було легше отримати рекомендацію.

Пост про пошук роботи

Якщо ви вже нагадали про себе через вподобайки, написали фахівцям особисті повідомлення й вважаєте, що цього замало, то ось тепер можна англійською мовою опублікувати пост, що шукаєте роботу та прикріпити резюме до посту.
Ось тепер цей пост може набрати перегляди. Додатково можете закріпити пост в своєму LinkedIn-профілі в секції «Featured».

Якщо все одно замало, то можете попросити, в особистих повідомленнях, фахівців, з якими спілкувались, щоб перейшли на вашу сторінку та репостнули ваш пост про пошук роботи з секції «Featured».

Підписка на рекомендації

Коли ви додаєте в контакти, то ви автоматично підписуєтесь на фахівця, а фахівець підписується на вас, така логіка роботи LinkedIn-у.

Якщо у вас менше 1000 контактів, то ви можете відписатись від усіх FollowingFollowers, в мережі є скрипти для цього, щоб потім підписатись тільки на тих, хто зможе посприяти вашому працевлаштуванню.

У LinkedIn відсутній функціонал об’єднання підписок у групи та включення/виключення групи зі стрічки, тому перше рішення це відписуватись, а друге рішення це навпаки переходити на LinkedIn-профілі фахівців та збільшувати рівень підписки.

При ціленаправленій падписці на фахівців, ви будете частіше бачите їх пости в стрічці, підтримувати вподобайками, репостами та очікувати такого ж від них.

Найкраща стратегія пошуку роботи

Найкраща стратегія пошуку роботи — це поєднання пасивного та активного пошуку роботи, а також ваших досліджень.

Коли ви активно шукаєте роботу, то все одно маєте продовжувати активно додавати фахівців в контакти.

Коли ви пасивно шукаєте роботу, то можете дізнаватись у фахівців стосовно умов роботи в компанії, консультуватись в Google Meets, як при активному пошуку роботи.

А досліджувати ви можете резюме, схожих на вас фахівців, які вже працюють в цікавій вам компанії, щоб краще підготувати своє резюме. Посилання на такі резюме також корисно собі зберігати.

Чому це спрацює

Згідно результатів опитування DOU: 20% фахівців знайшли роботу в 2023 році завдяки рекомендаціям друзів та колег.
А згідно результатів опитування Djinni: 16% фахівців працюють за прямим контрактом.

Знайти прямий контракт цілком можливо, збільшити свій шанс на працевлаштування через рекомендації теж.

Рекомендація

Чим більше українців будуть працювати за прямим контрактом тим простіше буде вам працевлаштуватись у майбутньому на прямий контракт, тому поширення цієї статті також збільшує ваші шанси.

Час від часу перечитуйте цю статтю, можливо ви знайдете нові ідеї, якими захочете поділитись. Це саме стосується статті «Робота за прямим контрактом на іноземні компанії. Досвід українських айтівців».

Епілог

Дякую Аллі за допомогу у написанні статей, які ще в роботі, але вже стали основою цієї.

Якщо вам сподобалась стаття, то покажіть це донатом на пластик для друку.

👍ПодобаєтьсяСподобалось86
До обраногоВ обраному90
LinkedIn

15 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Дякую Ярославу за чудовий пост.

Дякую за підтримку, буду й надалі популяризувати прямі контракти

недавно в Лінкедін досить несподівано сам написав якийсь рекрутер з UK, шукав людей на ремоут в British Telecom, пропонував €5,000 per month

Гарна стаття та цінні поради!
Окрім всього, хочу додати ще одну пораду — займатися персональним брендом.
Наведу приклад: в моїй мережі контактів є хлопець, який розробляє та вдосконалює свій власний додаток (eye yoga) для відпочинку очей від компʼютера. Регулярно робить пости про оновлення додатку, його дизайн, новий функціонал. І хоч ми не працювали разом, не маємо бесід, та все ж, уявлення про його роботу маю.
Можливо, це навіть альтернативий спосіб як нагадувати про себе не через спілкування з кожним окремо, а щось цікаве зі своїх робіт/досягнень всій мережі.

Дякую!

Погоджуюсь, робити власні проєкти та розповідати про свої проєкти виглядає ефективніше в довгій перспективі, ніж виконувати тижневі тестові завдання для конкретних компаній

Бо фахівці впізнають та готові додатково рекомендувати у компанії де працюють

Дякую, а як Ви спілкуєтесь щодо вакансій де є примітки на кшталт Requirements added by the job poster «Authorized to work in Israel» (це з Вашого списку) ?

Додаєте українських фахівців з цих компаній та розпитуєте фахівців стосовно працевлаштування та умов бо вимоги у вакансій можуть бути скопійовані зі старого шаблону

Як збільшити шанс працевлаштування на прямий контракт

Виїхати в Анталію.

Найкраща стратегія пошуку роботи — це поєднання пасивного та активного пошуку роботи, а також ваших досліджень
Виїхати в Анталію

Артеме, ви досліджували?

Мені здається, що Golang — в достатньому попиті, щоб на тебе кидалися і коли просто на вакансію відгукуєшся.
Але для менш попитових — хороший шлях. Для UX і QA особливо.

Ще більш якісні контакти, але більш повільні — коли на якихось воркшопах, дискусіях чи навчанні, разом вдається попрацювати над проблемою з новими людьми.

Ще більш якісні контакти, але більш повільні — коли на якихось воркшопах, дискусіях чи навчанні, разом вдається попрацювати над проблемою з новими людьми.

Погоджуюсь, я в контакти додав навіть біля українського консульства в Анталії

Дякую за статтю

+100500 до карми...

Підписатись на коментарі