10 порад для підвищення видимості та завантажень мобільних застосунків
Вітаю, друзі! Я — Провізіон Андрій, засновник агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing. Ми допомагаємо різним застосункам стати лідерами в App Store та Google Play, підвищуємо їх органічний трафік, завантаження та прибуток. Для цього спеціалісти дотримуються низки тактик, про які ми з вами і поговоримо далі.
Сьогодні ринок мобільний додатків змушує буквально виборювати увагу користувачів через надвисоку конкуренцію. У звʼязку з цим ASO-просування стає ключем до успіху на мобільній арені. Але що таке ASO?
ASO (App Store Optimization) — це робота над сторінкою застосунку, щоб:
- Підвищити його видимість, тобто щоб додаток можна було знайти по більшій кількості пошукових запитів в App Store та Google Play. Відповідає за це текстова оптимізація (робота із заголовком, підзаголовком, описом та полем ключових слів (для iOS), останнє приховане від очей користувачів). Коли апка ранжується вище у пошуковій видачі, її може помітити більше потенційних користувачів.
- Збільшити кількість завантажень: для цього слід переконати зацікавлених відвідувачів сторінки додатку встановити його та розпочати активне користування. В цьому може допомогти графічна оптимізація сторінки додатку. Краща конверсія означає збільшення рейтингу застосунку та підвищення лояльності користувачів, покращення позицій в сторах, зменшення витрат на рекламу та зростання доходів.
Однак ASO-просування — це доволі складний процес, який вимагає багато часу та уваги для досягнення успіху. Всього лише красивий візуал та наявність декількох ключових слів у метаданих, на жаль, не дадуть вам бажаного результату. Для того, щоб його відчути, потрібна чітка стратегія, аналіз даних та максимальна кількість використаних можливостей, які сьогодні дають магазини додатків.
Далі мова піде про шляхи вдосконалення стратегії просування та інші ASO-практики, які допоможуть покращити видимість та завантаження вашого застосунку.
1. Вивчіть свою цільову аудиторію.
Вивчення ЦА — це базовий етап, який необхідний для якісної ASO-стратегії та залучення релевантних користувачів. Саме на глибокому розумінні потреб користувачів формуються працюючі гіпотези, розуміння ваших сильних сторін та здатність позитивно впливати на поведінку аудиторії.
Можна з упевненістю припустити, що ви й самі прекрасно знаєте, що робить ваш додаток і які проблеми він вирішує, але ви будете вражені тим, наскільки ваше бачення може відрізнятися від сприйняття застосунку аудиторією.
Проаналізуйте максимум деталей, які можуть охарактеризувати вашого потенційного користувача: вік, стать, регіон, його болі, потреби та вподобання. На цій основі ви зможете визначити пріоритети, побудувати ефективну стратегію та продемонструвати аудиторії рішення їхніх проблем.
2. Вивчіть стратегії конкурентів та їхні A/B-тести
Перш ніж розробляти власну стратегію, ознайомтеся з діями ваших конкурентів. Сприймайте конкурентів не як ворогів, а як джерело для аналізу можливих інтерпретацій вашого застосунку.
Справа в тому, що конкуренти найімовірніше постійно тестують зміни на своїй сторінці. Серед них ви можете знайти й свою гіпотезу та проаналізувати її ефективність. Аналіз конкурентів допомагає не лише знайти нові ідеї, але й уникнути помилок в графічній чи текстовій оптимізації, які вже були перевірені іншими.
Ви можете спостерігати за змінами конкурентів через такі ASO-сервіси, як AppAnnie, Sensor Tower, Asolytics та інші. ASO-інструменти надають повну інформацію про частоту та деталі оновлень у візуальній частині сторінок їхніх додатків.
На прикладі бачимо таблицю оновлень застосунків служб доставки. За допомогою ASO-сервісів ви можете проаналізувати періодичність оновлень та які саме зміни були внесені у конкурентів.
Приклад оновлення служби доставки LOKO
На прикладі бачимо зміну іконки в залежності від сезону: у березні з іконки прибрали сніжинки, щоб не ототожнювати її більше із зимнім періодом.
3. Оберіть найбільш вигідні для вас ринки.
Кожна ніша має різний відсоток популярності залежно від країни чи регіону. Наприклад, Японія є одним з найпотужніших ринків для мобільних ігор, таких як головоломки. Для ефективного просування свого додатку вам варто обрати декілька найбільш сприятливих ринків для вашої тематики та приділити найбільшу увагу саме їм.
Як це зробити?
Насамперед проаналізуйте, з яких регіонів ви найчастіше отримуєте завантаження. Саме це є головним критерієм для роботи над локалізацією сторінки застосунку.
Наприклад, ви помітили, що окрім США, ви отримуєте велику кількість завантажень з Німеччини та України. Перекладіть та локалізуйте ваші тексти та скріншоти на ці мови. Таким чином ви змотивуєте користувачів звернути увагу саме на ваш застосунок та збільшите його залученість.
Також ви можете проаналізувати, які регіони є вигідними для ваших прямих конкурентів. Багато ASO-сервісів надають інформацію про топ застосунки по категоріях залежно від країни, мобільного магазину, типу девайсу тощо.
Аналізуючи ці дані, ви можете визначити звідки ваші конкуренти отримують дохід та завантаження, скориставшись сервісом AppMagic або будь-яким іншим ASO-інструментом.
Приклад топу сервісних додатків в Україні
Приклад розподілення доходу та завантажень додатку по країнам
Насправді це доволі складний процес, який вимагає врахування безлічі деталей для чіткого визначення найвигідніших ринків. З цим завданням вам можуть допомогти ASO-спеціалісти, які враховують дохід конкурентів, ВВП кожної країни, кількість пошукового трафіку, відсоток iOS та Android користувачів та багато інших нюансів.
4. Просувайте покупки всередині додатку.
Promo In-App — це знижки, спеціальні пропозиції чи підписки всередині додатку, які теж можуть привертати увагу користувачів. Зокрема, це чудова можливість збільшити видимість та зайняти вищі місця в пошуковій видачі, адже назва Promo In-App також індексується стором.
Крім цього, у вас є можливість потрапити й на інші сторінки магазину, такі як «Сьогодні», «Додатки» та «Ігри». App Store дає можливість просувати до 20 покупок та займати завдяки ним додаткові позиції у видачі.
Приклад тижневої підписки у пошуковій видачі
5. Просувайте In-App Events
Події у застосунку — це хороший спосіб заявити про себе. Ви можете створювати челенджі, повідомляти про нові функції у застосунку чи новий контент у грі. Будь-які помітні зміни у додатку — це можливість привернути увагу аудиторії, зацікавити її і до того ж, збільшити видимість апки.
У App Store індексується назва (30 символів) та опис події (50 символів). Ви можете запустити до 5 подій одночасно, які теж відображатимуться у пошуковій видачі. Події допоможуть вам не лише привернути увагу нових користувачів, але й заохотити вже існуючих повернутися до додатку.
Приклад події «Завдання»/ «Виклик». Додаток Kismia заохочує користувачів заводити нові знайомства.
На скріншотах бачимо приклад події «Оновлення» та приклад події в реальному часі від Megogo. Megogo пропонує користувачам приєднатися до трансляції «Євро-2024».
6. Оберіть додаткові категорії для застосунка.
Категорії застосунка також мають вплив на його видимість, то ж ви можете покращити її, обравши додаткові категорії.
App Store дозволяє обрати для додатку 2 категорії. Обовʼязково перевірте, щоб категорії були релевантними та чітко описували суть вашого додатку. Назви категорій є «безкоштовними» ключовими словами, оскільки магазини додатків автоматично індексують вашу апку за ними, звільняючи простір у метаданих.
У Google Play ви маєте можливість обрати до 5 тегів, які описують функції застосунку. Вони не лише збільшують видимість, але й допомагають користувачу одразу зрозуміти чи підходить додаток під його потреби.
Памʼятайте, що теги обовʼязково мають відповідати можливостям та функціям додатку, інакше ви лише понизите його видимість та залучення.
7. Прописуйте розділи «What’s New» та «Promotional Text».
На відміну від попередніх, ці розділи не індексуються, отже ви можете не наповнювати їх ключовими словами. Однак вони теж мають свою «суперсилу», а точніше можливість впливати на рішення користувачів.
Заохочуйте нових користувачів скористатися вашим додатком, а вже існуючих — повертатися до нього. Використовуйте короткі та переконливі CTA в рекламному тексті. Детально, але доступно і цікаво діліться змінами у застосунку з користувачами.
Коли аудиторія бачить, що додаток вдосконалюється, це мотивує її повертатися до вас знову і знову. Продемонструйте свої старання користувачам, і, якщо ви зробите це якісно, зможете покращити залученість вашого додатку.
8. Заохочуйте користувачів залишати позитивні оцінки та відгуки.
Відгуки та оцінки застосунку дуже впливають на його видимість та залучення користувачів. Але значно частіше користувачі залишають відгуки лише тоді, коли незадоволені своїм досвідом. Отже, ваша задача — змотивувати їх залишити приємний відгук.
Запросіть користувача залишити фідбек після приємного досвіду з вашим застосунком. Це може бути оформлення покупки, вирішення проблеми, виконання завдань чи декілька пройдених рівнів гри. Зробіть процес залишення відгуку простим. Для цього ви можете інтегрувати додаток з магазинами та розмістити кнопку для відгуку на видному місці.
Приклад реалізації в додатку служби таксі Bolt
9. Не залишайте відгуки проігнорованими.
Неважливо, це позитивний відгук чи негативний, обовʼязково надайте відповідь користувачу. Таким чином ви продемонструєте, що їхня думка важлива для вас та допомагає додатку ставати кращим і зручним у використанні.
Не варто ігнорувати негативні відгуки, адже саме вони є джерелом для вашого вдосконалення. Користувачі діляться своїм реальним досвідом використання апки, і допоможуть вам виправити помилки в його роботі та покращити рейтинг.
10. Моніторте показники ефективності додатку
Однією з метрик ефективності додатку є ANR — простими словами, це частота збоїв у додатку. Якщо кількість збоїв висока — це свідчить про проблеми в роботі застосунку, які лише відлякують користувачів від нього. Спостерігайте за частотою ANR у консолях App Store Connect та Google Play Console.
Цей показник є особливо важливим саме для Google Play, адже високий рівень збоїв загрожує вашій апці падінням видимості та позицій. Для того, щоб уникнути таких наслідків, варто постійно слідкувати за показниками та не допускати перевищення порогових значень технічних метрик у консолі Google Play.
Памʼятайте, що стабільна і якісна робота додатку — це одна з запорук його успіху. Неважливо наскільки добре оптимізована ваша сторінка, якщо застосунок працює погано. У першу чергу вам варто слідкувати за технічною стороною застосунку, щоб піднімати його в рейтингу та не втрачати займані позиції.
Висновки
Ефективна ASO-стратегія — це не просто набір окремих елементів, а комплексне та цілеспрямоване рішення, яке охоплює всі аспекти просування в App Store та Google Play.
Сьогодні ринок мобільних додатків переповнений та конкурентний, то ж, щоб ваш додаток здобув успіх, йому потрібна не лише якісна основа, але й постійне й цілеспрямоване просування. Не нехтуйте жодним, на перший погляд, незначним аспектом: від відповідей на відгуки до описів нових версій — все це впливає на те, скільки людей побачать і завантажать ваш продукт.
Аналізуйте джерела трафіку, портрет аудиторії, технічну справність вашого додатку, стратегії конкурентів — все це допоможе вам чітко окреслити план дій.
Ваша стратегія повинна включати в себе усі доступні канали, глибокий аналіз ринку, ретельну оптимізацію сторінки, і, звісно ж, постійне вдосконалення самого додатку. Лише поєднавши ці складові, ви зможете забезпечити стійке зростання вашого продукту.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів