Оператори заявили, що не зможуть забезпечити 10 годин звʼязку під час блекаутів

Нещодавно мобільних операторів зобовʼязали надавати звʼязок та інтернет під час відключень упродовж 10 годин (замість чотирьох, як було раніше). Таку вимогу перед ними поставив Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ), вона набрала чинності з 16 липня.

Сьогодні компанії «Київстар», «Vodafone Україна» і «lifecell» у спільній заяві повідомили, що виконати таке розпорядження «вкрай складно» та навели свої аргументи.

«Для виконання цих вимог важливим є постачання електроенергії упродовж часу, який необхідний для повного заряджання обладнання резервного живлення. Це вимагає надання дозволів від постачальників електроенергії (обленерго) на збільшення потужності електричного струму, що живить базові станції, оскільки збільшення кількості акумуляторів створює подвійне навантаження на енергосистему.

За приблизними розрахунками, аби забезпечити заряджання акумуляторів, які будуть живити базові станції мобільних операторів протягом 10 годин у випадку знеструмлення, знадобиться потужність близько 2,8 ГВт-год. електроенергії на добу. Для цього потрібно задіяти потужність співмірну з потужністю одного енергоблоку АЕС», — зазначили оператори.

У заяві також додали, що вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками і повної перебудови інфраструктури енергозабезпечення й розміщення обладнання.


Нагадаємо, нещодавно DOU дізнався в операторів стільникового зв’язку, як працює інтернет без світла та які є способи забезпечити безперебійний сигнал. Деталі — у цьому матеріалі.

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

не понимаю в чём проблема. Вышка потребляет от 10кВт. Есть генераторы, недорогие (относительно батарей, которые нужны для 10 часов), которые запускаются АВТОМАТИЧЕСКИ при пропадании света. Да, нужны будут люди, чтобы подливать топливо. Но блин, причём здесь 10 часов, света может не быть днями.

1. Не завжди фізично генератор можна взагалі розмістити (особливо якщо у житлових будинках)
2. Автоматично кажеш? А мастило міняти кожні 20 мотогодин і дивитись що там з фільтрами свічками? Це вже не мавпочки які бенз доливають, а більш досвідчені фахівці і хз де стільки набрати.

Це розпорядження — черговий приклад поганої комунікаціїї.
Можна ж було спочатку поговорити з операторами, і спитати про їхне бачення вирішення проблеми.
Тепер, під час чергового блекауту, держава зможе звинуватити операторів, що не виконують розпорядження, а оператори зможуть відповісти, що і не збиралися:
— є розпорядження, яке ніхто не збирається виконувати
— є публічна заяву, про незбирання виконувати
— відсутня реакція на заяву, що можна трактувати, як згоду з майбутнім не виконанням.
Суворість законів компенсується не обов’язковістю їх виконання.

Це приклад популізму.
Людям не подобається що лягає звʼязок? Ок накажемо щоб не лягав.
Що? Кажете неможливо? Ну то ваші проблеми. Ми вже по телемарафону відзвітували що наказали зробити добре. Якщо не роблять добре то це оператори зажрались. Олігархи кляті. І взагалі щось там руський слід є, не будемо тикати пальцем. Будемо націоналізувати. Звісно після націоналізації добре не зробимо бо грошей нема. Але перепродамо і будуть гроші. Але на звʼязок вони не підуть бо то вже новий власник зажрався

мені з утра підігнали папірець рекламний щоб запитать що це значить

«працює без світла з технологією power lake »

any ideas?

мені справді цікаво що то може бути сами у конкретних умовах «інтернет середньому житловому масиві києва»

Озеро де ловлять рибу, з якої роблять страви для електрохарчування
Якщо серйозно то судячи з Гугла якась приблуда для повер менеджменту. Корисна мабуть штука але що менеджети якщо нема того поверу

Мені Київстар тільки що СМС підігнав що якість зв’язку у мене на районі поліпшено Будемо дивитись

Даю инсайд: самая большая проблема операторов на поприще обеспечения электрохарчевания базовых станций и другого оборудования батареями/генераторами — повальное воровство оных местным населением

А ось чому учора на вантажному відділенні НП я побачив коробок із різними інверторами значно більше ніж акумів

Цікаво де оператори зараз мають взяти стільки акумуляторів, коли на lifepo4 черги на місяці, а кожна станція потребує 40-60квт*г. Це батарейка електромобіля, яку навряд чи хто захоче бачити у себе на даху будинка, чи де там стоїть БС.
Ще б розвернули міські 5g wifi хотспоти, скасувавши ліцензування частот на них, і цим трохи розвантажити мобільні мережі при блекаутах. Там де є PON там і ліпити малу БС, яка від 15вт їсть.

Щось підозрюю що навіть вліпити на кожну ділянку де має покривати точку доступу по старлінку, додати екофлов відповідної ємності та розставити репітерів буде дешевше аніж обладнувати кожну БС відповідною кількістю акумів

у нас нажаль є великий прошарок людей які за милу душу заберуть то собі, навіть якщо хз як тим користуватись, мб у приватних кооперативах

хіба телекон то є не критична інфраструктура?

Щоб прям БС була окремою спорудою з вишкою і лінією це десь у полях в сільській місцевості. У містах здебільшого це комерційні і житлові споруди на їх же лініях і досить складно це виділити в окрему мережу.
У нас ще досі звичайні житлові будинки та лікарні не рознесли по різним лініям. Хоча ця робота ведеться принаймні в моєму місті
Хоча в мене на районі якщо у колишній сезон блекаутів світлофори вимикались то зараз ні. Але хз — могли просто акуми поставити

і досить складно це виділити в окрему мережу.

а яку ще критичну інфраструктуру «досить складно виділити у окрему критичну інфрастуктуру»...

У нас

... у вас?

не зможуть забезпечити 10 годин звʼязку під час блекаутів

та не може такого бути..

В Івано-Франківську Київстар та Водафон відпадали вже після пів години без світла які б проміжки між відключеннями не були. У них було майже два роки з попередніх блекаутів, але вони нічого не зробили. І чомусь всі забули, що окрім акумуляторів ще існують генератори

Пів години це ще дуже довго, зазвичай протягом кількох хвилин відрубувались. Помітив, що навіть зараз коли немає відключень — звʼязок суттєво гіршим став

Причому всі оператори підняли тарифи під приводом забезпечення безперебійної роботи. А результату ніякого. І звʼязок лягає навіть при планових відключеннях, не кажучи взагалі про блекаути.

ну скажемо відверто — тарифи підняли щоб просто догнати інфляцію.

якщо усі підімуть тарифи щоб просто догнати інфляцію то то і буде інфляція навперегонки

щоб не було інфляції треба просто щоб усі не підняли тарифи

В Україні за цей час захист прикордонних територій просрали і захист ТЕЦ трохи більше ніж ніху... А ви про БС.

В Івано-Франківську Київстар та Водафон відпадали вже після пів години без світла які б проміжки між відключеннями не були. У них було майже два роки з попередніх блекаутів, але вони нічого не зробили. Тому нехай хочаб попередні вимоги виконають

Интересный пост по теме от человека из телекома, как и дискуссия под ним:
www.facebook.com/...​meATYcy6yNSGJvUQZmdBPskJl

А чому саме батареї? Здається, що генератор на таку потужність + авр буде дешевше, більше компактно і простіше. Так, їх треба заправляти, але як там і сказано, що часто обладнання різних операторів стоїть в одному місці. Можна розподілити точки між всіма операторами і не їхати втрьох в одне місце

У кожного з операторів — приблизно 14-16 тис базових станцій (окремих локацій з обладнанням, де розташовані не тільки базові станції, а й інше обладнання). Уявляєте скільки потрібно персоналу щоб оперативно обслуговувати генератори?
До того ж, на спільних локаціях обладнання операторів встановлене не так вже й часто: це приблизно тільки 15-20% локацій.
Та й в великих містах чи СМТ в 90% локацій встановити генератор неможливо фізично чи нормативно.
Стаціонарні генератори підходять виключно для великих вузлових локацій операторів.

а скільки? «на нашій планеті вісім мільярдів людей, у кожної по тридцять два зуби. уявляєте, скільки потрібно стоматологів, щоб...» (це я до того, що одні лиш великі числа нічого не значать)

У операторів є внутрішній роумінг — тобто можна наполовину зменшити кількість станцій оператора, котрі потребують довгострокового живлення в конкретний момент часу. Або наполовину зменшити необхідний обсяг акумів. У операторів купа салонів, в яких сидить купа людей. Вреші саме оператори можуть запропонувати альтернативні варіанти чи компроміси.

Просте рішення про «зобов’язати десять годин» це фігня, звісно. Сподіваюся якесь рішення буде знайдено.

Не бачу проблем: в Україні зараз цифровізація, навіть машини реєструються в Дії. Просто беремо по базі авто вартістю більше $50К, і закріплюємо за за станціями мобільного зв’язку на цій території. Якщо відключається живлення — володарю авто приходить сповіщення протягом 4 годин прибути до станції мобільного зв’язку і підключити авто як резервний генератор. Одночасно його номер передається поліції і якщо водій не побачив сповіщення, то його зупинять і повідомлять куди треба їхати. Враховуючи що більшість володарів таких авто так чи інакше працюють на державу (можливо не напряму — а у фірмі яка живе за рахунок державних замовлень) або родичі таких «бенефіціарів бюджетних коштів» — то за воєнних часів така «мобілізація» має бути доречна. Не кажучи вже з чисто моральної точки зору коли заможна людина рятує кому менш поталанило.
Навіть у 2023 у Харкові я бачив стільки «крутих» авто що сумарної потужності вистачило б ціле місто освітлювати.

Мені ось цікаво, це у еміграції тільки такі слушні думки приходять?

Я ще в дитинстві чув що на заводі стоять 2 повністю пацюючих паравози як раз на випадок війни. Їх також можна використовувати і для обігріву і для генерації. А топити можна чим завгодно.
Це існували газогенераторні двигуни (на дровах). Якщо дуже потрібен зв’язок — то можна і «пічку» потопити.

Базова станція споживає десь 5квт+, доведеться десь 5+ машинок підганяти і в параллель=)

Базова станція споживає десь 5квт+

100 «лошадок» = 136 КВт. Я в авто не розбираюся — але думаю що авто за $50К має бути достатньо потужним.

Я в авто не розбираюся

Чувак, на цьому давай закінчимо. І купи собі у туристичній палатці кепку, бо я бачу, шо ти там перегрівся. Не нуди тут.

так бобер шуткує. А нудиш, виходить, ти. чи душниш. не розбираюся в підлітковому сленгу (

А, тобто, це дещо, перед чим я маю робити «ку» чи що? Не смішно, коли через відносно короткий час просідає мобільна мережа до стану «добре що можна хоч з третього разу зателефонувати». Йому ж там у бебібоксі звісно смішно 🤦🏻‍♂️

ну хоча би можеш вживати терміни правильніше. «нудити» там не тойво, не підходить.
не вдається зателефонувати — не телефонуй, оно в мойом дєтцтвє не було телефонів і всі були здорові і щясливі. (це вже шуткую я)

оно в мойом дєтцтвє не було телефонів і всі були здорові і щясливі. (це вже шуткую я)

в мене були )) в райцентрі «міждугородка» ми їздили спеціально родичам звонити на всякі свята

... забалакалися тут в амєріках єтіх вашіх зі старими ну як то про старі часі і от виявилося що «старі» теж помнять ті старі часі коли тре було писати откритку (як це по вашому?) на кожні свята і це всім було норм

... я в цьому місці грішним ділом реально схопив себе на думці що я у цей самий момент подумав що я певно був цілковито певний що то вже напевне певно наша совєцька традиція була но ніт ))

ЗЫ: телефони скоріше були я не знайшов реальних згадок «старі часі» такі щоб не було телефонів вдома і то навіть не можна було з телефона вдома замовити long distance

тут на мою думку «телефонізація всія страни» показує ту «загально відому» відмінність капіталістичного виробництва од соціалістичного коли соціалістичне всьо дно не могло забезпечити все у той час у капіталістів питання саме «промислового виробництва в масштабі» якось і не стояло то з’явилися телефони то вони дуже швидко з’явилися скрізь навіть у маленьких містечках чи десь на фермі

оно в мойом дєтцтвє не було телефонів і всі були здорові і щясливі. (це вже шуткую я)

тож так у цьому місці я цім американцям такі завідую як то є самоє «коли в дєцтві не було вєлосіпеда то вже навсігда у дєцтві не було вєлосіпєда»

грусно да ((

кепку з підкладкою з фольги, щоб лучі 5G не сканували мозок

для 5ж тре робить щоб з ріжками тоді ефективність більша

імєнно! відводять від мозку і розтягують у ефір

ЗЫ: по національному звучить такі кручє «у етер» ))

100 «лошадок» = 136 КВт.

наоборот ))

Я в авто не розбираюся

Це помітно — валити в одну купу потужність з коліна і з гени треба ще зуміти.

Електрокари не розглядаєм, бо це просто великий павербанк

але можна ж загнати автомобіль на такі круглі ролики, як ото в велотренажерах. І хай крутять їх і виробляють ток через зовнішні генератори, щоб не прив’язуватися до внутріавтомобільних.

маю реальне питання... чого ви (тут узагальнення до багатьох бо я зустрічав вже багато щоб так питати) кидаєте «цитати» вже «у перекладі»?

ЗЫ: і єті люді запрєщають мені ковиряться в носу совєцькими кіно цитатами ))

youtu.be/TI-olBCGlf8

ЗЫ: оригінальне питання так само лишається мені так само цікаво і так само справді не зрозуміло як се воно є як там за тов. єсєніним

словно кто-то к Родіне отвик

запрєщають мені ковиряться в носу совєцькими кіно цитатами ))

imgur.com/a/I5LzMGi

З більшістю машин таке не пройде — стандартний генератор не видасть потрібної електричної потужності.
Теоретично, має спрацювати з гібридами, особливо з новішими Honda, Nissan, Chevrolet, але все одно треба як мінімум мутити щось із алгоритмом роботи двигуна і додавати дроти для відводу потужності.
Що точно робили і є інфа в інтернеті, то це проапгрейдили Toyota Prius 2 покоління, щоби відбирати електрику, близько 3-5 кВт. Хоча, дивлячись на характеристики, можна без проблем відбирати і 20-25 кВт, бо макс потужність двигуна там 57 кВт.

А от із чим краще вийде, так це із дизель-електричними тепловозами або кар’єрними самоскидами.
Тепловоз навіть колись так підключали, у Канаді у 1997 році.
Про кораблі помовчу, бо у нас їх таких великих нема :) (підключали USS Lexington (CV-2) до Tacoma, Washington, у 1929)

З більшістю машин таке не пройде — стандартний генератор не видасть потрібної електричної потужності.

якщо конкретно за генератор то там авто генератор дає від 1 квт потужності саме електричної «просто так» тіко звісно її тре правильно спожити бо після спрямління там щось під 100 вольт чи щось таке і струми тож нормальні такі (втім я можу плутати і там просто струми нормальні такі відповідно до потужності)

якщо що я перевіряв ))

... але звісно про потужність порівняно з потужністю самого двигуна там порівняння не йде

Про кораблі помовчу, бо у нас їх таких великих нема :) (підключали USS Lexington (CV-2) до Tacoma, Washington, у 1929)

на скільки я пам’ятаю вже за нової війни була якась тема підігнати до одеси який спеціальний електричний корабель буцімто у турків такий є і запитати від нього локально мережу по місту але чим скінчилося я не пам’ятаю геть а шукати лінь

... на справді там все таки має сенс робити малі тепло генераторні установки тоді ккд саме тепловий там доволі солідний здається під 80%

на звичайному низько оборотному дизелі (робочі 1500) там ккд до 40% то є реально добре

але схоже там базова проблема є то що то все «не мережеві рішення» на відміну скажімо від «мережевого інвертора» який by design спроектовано віддавти надлишок (від сонця) саме у мережу

... загалом не мати вже готових «рішень» як то саме готовий design на 3-тю зиму після початку перших проблем восени 22-го то є дуже сумно і дуже ніяково

якщо конкретно за генератор то там авто генератор дає від 1 квт потужності саме електричної «просто так»

на обертах від 4000, в русі і з достатнім охолодженням.
стоячи на холостих обертах в кращому випадку тільки половину.

в русі
стоячи

в русі звідки куди

в нормальному русі по звичайній дорозі :)

в нормальному русі по звичайній дорозі :)
в русі звідки куди
якщо конкретно за генератор
якщо конкретно за генератор
то там авто генератор дає від 1 квт потужності

ти таки виріши у тебе конкретно генератор чи авто генератор легко кіловат видає

і у чому конкретно тут не склад? ))

ЗЫ: а ти уявляєш собі які зараз «політичні дискусійні тупіки» відбуваються маючи буквально такого самого штибу «розмові» на тему вашої вже гєо політичної ситуації? )) там просто п.ц реальний уже «розмові» тупо нема з ким бо щоразу оте самоє «дежавю» ))

... ладно як для дебілів з не великої надії на те що то якось перейде «у політичне»

то там авто генератор дає від 1 квт потужності

береш авто генератор звичайний просто сам по собі генератор який ні куди не

в нормальному русі по звичайній дорозі :)

ставиш його у сталий стан на раму біля двигуна який

на обертах від 4000
і з достатнім охолодженням.

але який ніх. ні куди не

в русі

бо йому нах. не треба бо то генератор щоб генерувать йому нах. не треба

в русі

і всьо маєш

то там авто генератор дає від 1 квт потужності
якщо що я перевіряв ))

ЗЫ: і ця проблема вже показана на цифрах де вам виставлено вже цілком об’єктивну оцінку «ваші діти не вміють читати» як то буквально «розуміти написаний текст про що написаний текст пишуть а не духи совєцької ідеології у вас в голові кажуть»

ти щойно буквально продемонстрував саме цю хворобу і так яка зокрема веде до тіх саміх окремих гєо політичних наслідків як наслідкі

чувак, ти думаєш як вкрав в доктора халат то став доктором і будеш роздавати діагнози? біжи бо санітари зловлять.

біжи бо санітари зловлять.

не можу бо прив’язали ))

в нормальному русі по звичайній дорозі :)
в русі звідки куди

ой їйбо ви такі смішні усі шо аж страшно як то буквально «мнє за дєржаву обідно» (к) (тм)

юзаю водафон + київстар і впринципі критичних траблів не було.
Щодо «зобовязання», треш, як можна зобовязати щось без елементраного брифу?

Завдяки лайфселл дуже легко пройшов блекаути. Достатньо ноуту і смартфону з нормальнними батареями

Тим не менш, Київстар тариф вже підняв

думаю уряд має забовязати операторів обладнати кожну підстанцію 1 вогнищем і 1 зеркалом для того щоб підтримувати звязок навіть у випадку повного колапсу цивілізації.

А Укрпошту розводити поштових голубів.

Непахане поле для корупції . Звичайні курячі яйця по 17 грн вже були, тепер можна й ’’яйця елітних порід поштових голубів’’ по 17 дол США закуповувати.

17 баксів? Жартуєш. Деякі поштові голуби на аукціонах по півтора ляма зелених уходять і це ринкова ціна без коррупційної складової Головне нашим не казати

— Запалали вогні! Київстар кличе на допомогу!
— ...І Водафон явиться!

Іноді складається враження, що в НЦУ працюють люди максимально далекі від телекомунікацій. Легко можуть видати розпорядження, а як його технічно забезпечити, їх не колихає.

Логічно, що 4 години втричі легше і дешевше пересидіти на акумуляторах, ніж 10, а якщо на заряджання є тільки 2 години, то це ще в два рази дорожче.

У нас забов’язують так — цар сказав, бояри роблять вигляд що виконують.
От цікаво як виводили ці 10 годин? Чи враховували споживання базової станції і скільки ще потрібно аккумуляторів докупити щоб вона пропрацювала 10 годин? Та і вимоги звучать без уточнень скільки часу буде даватись БС на зарядку акумуляторів.

як, виводили, ну порахували експерти що зимою будуть графіки включення з вікнами в 10 год

Цікаво, а якщо б світло не виключали — то типу живити базові станції не треба?

Вам за 2 години треба зарядити акумулятори яких вистачить на 10 годин.
Тобто без врахування втрат споживання протягом цих двох годин в 6(шість) разів більше, а з врахуванням у всі 7

та пофіг, кілька годин не мають значення

Підписатись на коментарі