Що робити, якщо ФОП, що є платником ЄП, отримав Акт камеральної перевірки
В цьому топіку в загальному ознайомимося що ж таке той Акт камеральної перевірки та як діяти ФОПу платнику ЄП у разі його отримання.
Результати камеральної перевірки податкова резюмує Акт про результати проведення камеральної перевірки (далі — Акт).
Найчастіше, ФОП отримує Акт, у зв’язку із внесенням в податкову декларацію некоректної суми доходу, а відтак, сплачена невірна сума єдиного податку, тобто, було порушено терміни сплати узгодженої суми грошового зобов’язання по єдиному податку (порушення передбачене п. 295.3. ст. 295 ПКУ, п.п. 9.6. п. 9 підрозд. 8 розділу XX Перехідні положення ПКУ).
Як діяти ФОП після отримання Акту?
Перше, що ФОП має знати, що після Акту податкова має надіслати ФОП (на адресу реєстрації ФОП) вимогу про сплату податкового зобов’язання — Податкове повідомлення — рішення (далі — ППР). ППР містить інформацію про визначену суму податкового зобов’язання, що повинен сплатити ФОП, граничну дату сплати зобов’язання, підстави нарахування зобов’язання, реквізити для сплати, розмір пені (пеню обраховує податкова самостійно), у разі непогодження з ППР порядок щодо оскарження.
Тобто, якщо ФОП порушив податкове законодавство, з метою узгодження та сплати суми податкового зобов’язання потрібно отримати ППР або рекомендуємо після отриманого Акту сконтактувати з податковою з метою оперативного отримання ППР.
Якщо ФОП не порушував податкового законодавства?
Акт містить у собі абзац про те, що ФОП має право подати заперечення на даний АКТ у вигляді — письмових Пояснень, зазвичай, упродовж 10 днів з моменту отримання Акту.
Тобто, в письмових поясненнях ФОП вказує про те, чому він не згідний із проведеною камеральною перевіркою та винесеним Актом; можна долучити до Акту докази як на підтвердження відсутності у діях ФОП вини, це можуть бути квитанції про сплату податків та зборів (якщо питання постає у своєчасній та вірній сплаті податків та зборів) та інше.
Як можна подати письмові пояснення?
Письмові пояснення складаються у довільній формі. Пояснення можна подати:
- офлайн: фізично відвідавши податкову до якої відноситься ФОП;
- онлайн: через Електронний кабінет платника податків («Листування з ДПС»);
- надіслати через поштове відділення «УкрПошта» (рекомендованим листом з описом вкладення) на поштову адресу та ім’я податкової до якої відноситься ФОП.
ФОП сплатив податкове зобов’язання, чому надіслали Акт?
Платіж повинен бути зарахований на бюджетний рахунок. Однією із можливих причин, може бути, що ФОП сплатив суму боргу, але податківці не бачать зарахування цієї суми до бюджету, і відтак, надсилають Акт.
Рекомендуємо в таких випадках звернутися до податкової з метою уточнення підстави нарахування податкового зобов’язання.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів