Як робити демо фічей, щоб після нього не залишилось питань щодо розробленого функціоналу
Привіт. Мене звуть Олена Кукліна. Я Project Delivery Manager у компанії Salesflow, яка займається автоматизацією розсилок через LinkedIn. Враховуючи, що ми — продуктова компанія, ми маємо багато департментів aka стейкхолдерів, які мають знати, як працює продукт та нові фічі, що релізяться.
Найкращий інструмент для цього — демо фічей, які є у продукті і які було імплементовано. Демо — це частина кривої навчання, яка розширює знання про вашу роботу серед людей, з якими ви комунікаєте і хто є безпосередніми користувачами результатів розробки. Це можуть бути клієнти, відділи поза вашою командою та ваша команда, звичайно. Суть полягає в тому, що демо — це інструмент, за допомогою якого ви можете навчити людей використовувати ваш продукт у повній мірі.
Але продивившись багато ресурсів, я не смогла знайти таке джерело, де були б консолідовані знання з того, як само провести демо, щоб воно було найбільш ефективним. Тому ми збираємося глибше зануритися в деякі кращі практики, яких слід дотримуватися при проведенні демо. Майте на увазі, що цей набір порад не пов’язаний із жодним фреймворком чи роллю, тому його можна застосовувати в різних сценаріях.
Підготовка до демо
- Заплануйте демо на зручний для всіх учасників час. Зверніть увагу на часові пояси, у яких перебувають люди, щоб нікого не пропустити.
- Якщо ви виконуєте демо у своїй компанії, і ця група людей завжди однакова, створіть alias електронної пошти (наприклад, [email protected]) із попередньо визначеним списком людей у ньому. Таким чином, вам не доведеться додавати їх вручну до запрошення для кожної демо.
- Переконайтеся, що ви знаєте бізнес-контекст фічі, яку ви збираєтеся продемонструвати. В ідеалі ви повинні знати це ще до початку розробки, коли виявляєте вимоги під час оцінки. Однак всяке можете трапитись, і якщо бізнес-контекст невідомий, зберіть усю необхідну інформацію:
- Яку бізнес-проблему вирішує ця фіча — це питання варто задати одному з хранителів знань. Це може бути ваш бізнес-аналітик, представник бізнесу, співробітники служби підтримки тощо.
- Приклади поганих пояснень бізнес-контексту:
- «Це обговорювалося в минулому...»
- «Це запит від клієнта...» (без пояснення проблеми, через яку клієнт попросив імплементувати цей функціонал)
- Підготуйте набір даних для використання під час демо. Ваш набір даних має містити дані у формі, яку використав би живий користувач. Тому обов’язково підготуйте:
- Хороші дані — ідеальні життєві сценарії з даними, які не спричинять жодних помилок.
- Погані дані — дані, які покажуть поведінку, яку побачать користувачі, коли вони введуть неправильні дані.
- Хороші практики:
- Переконайтеся, що ваш набір даних достатньо великий, щоб показати функцію в масштабі.
- Ніколи не використовуйте дані клієнта для демо, оскільки це може спричинити різного роду ризики — безпеки, операційної діяльності, репутаціі, правові тощо.
- Підготуйте сценарії, які ви будете показувати. Ці сценарії мають бути реальними.
- Майте запасний план на випадок неочікуваних технічних проблем. Це може включати наявність скріншотів або попередньо записаного відео працюючого функціоналу як запасний варіант.
- Оцініть приблизну тривалість демо. Ідеальна тривалість — 20 хвилин протягом
30-хвилинного інтервалу. Решта 10 хвилин відведіть на запитання від вашої аудиторії.- Якщо ви бачите, що демо потенційно триватиме більше 20 хвилин, розділіть його на окремі частини та заплануйте інший дзвінок.
Процес демо
- Переконайтеся, що всі учасники присутні. Дайте людям приблизно 3 хвилини, щоб зібратися. Якщо хтось все ще відсутній, запитайте людину, яка з нею тісно співпрацює (їхнього керівника чи члена команди), чи слід на неї чекати.
- Почніть запис дзвінка — самостійно, якщо це ваша відповідальність, або переконайтеся, що його почав призначений член команди. Записи важливі під час демо, оскільки:
- вони допомагають зберегти план дій, які виникають у результаті зворотного зв’язку від аудиторії
- запис буде збережено для історії, і люди зможуть посилатися на нього за потреби
- Почніть із аженди дзвінка, оголосивши усі фічі, які ви збираєтеся продемонструвати під час дзвінка.
- Під час демо певної фічі почніть із пояснення проблеми, яку вона має вирішити.
- Щоб згадати, як краще презентувати проблему, яку потрібно вирішити, зверніться до пункту 2 у розділі «Підготовка до демо» вище.
- Робіть паузи після кожного логічного сегменту, щоб кожен слухач міг поставити свої запитання.
- Якщо ви не знаєте відповіді на якісь запитання, дослідіть та надішліть відповіді після демо.
- Якщо під час підготовки демо виявлені баги, це цілком нормально, тому не треба їх приховувати. Краще показати баг і сказати: «Дивиться, тут є цей баг. Ми знаємо про нього і працюємо над його фіксом» ніж приховати баг, а хтось інший знайде його та повідомить як про щось, що було пропущено.
- Якщо під час демо-версії виявлені нові помилки, не панікуйте — таке трапляється і це цілком нормально.
- Не зупиняйте демо заради негайного дослідження проблеми. Це створить незручність, оскільки люди просто сидітимуть і дивитимуться на ваш екран, не знаючи, чи продовжується демо чи ні.
- Скажіть щось на зразок «Я перепрошую. Це не було виявлено, коли я готувався до демо. Ми розслідуємо та виправимо це до релізу».
- Продовжуйте демо за планом.
- Якщо проблема блокує флоу, який є частиною демо, і немає швидкого обхідного шляху, який би розблокував вас, скористуйтеся одним зі способів нижче щоб продемонструвати роботу фічі:
- Якщо заплановане інше демо, включіть відсутній флоу у нього.
- Якщо демо не заплановано, запишіть відео працюючого функціоналу та надішліть його у загальний канал у месенджері компанії.
Після демо
- Після завершення демонстраційної частини дзвінку і отримання відповідей на всі запитання промовте вголос усі пункти плану дій, щоб усі знали, що від них потрібно, і коли очікувати вирішення проблем, які могли виникнути під час демо.
- Це можете зробити ви або особа, яка за це відповідає (наприклад, PM або BA).
- Попрощайтеся на позитивній ноті ;)
- Надішліть підсумок дзвінка у загальний канал у месенджері компанії.
- Це можете зробити ви або особа, яка за це відповідає (наприклад, PM або BA).
- Завжди шукайте фідбек на свої навички проведення демо. Для цього проведіть коротку ретроспективу після дзвінка з командою, щоб обговорити, що вийшло добре і що можна було б покращити для майбутніх демо.
Чекліст для проведення якісного демо
Чекліст для підготовки до демо
Планування демо
- Заплануйте демонстрацію на зручний для всіх учасників час.
- Якщо демонстрація призначена для внутрішньої групи, створіть alias електронної пошти для постійних учасників.
Розуміння бізнес-контексту
- Переконайтеся, що ви знаєте бізнес-контекст функції.
- Визначте бізнес-проблему, яку вирішує функція.
- Підтвердьте контекст у бізнес-аналітика, представника бізнесу або служби підтримки, якщо потрібно.
Підготовка набору даних
- Підготуйте набір даних, який відображає реальні сценарії користування фічею.
- Додайте хороші дані, які представляють ідеальні випадки використання.
- Додайте погані дані, щоб продемонструвати обробку помилок та edge cases.
- Переконайтеся, що набір даних достатньо великий, щоб показати об’єкт у масштабі.
- Не використовуйте реальні дані клієнта, щоб уникнути безпекових, операційних або юридичних ризиків.
Підготовка сценаріїв
- Створюйте сценарії, що відображають ситуації з реального життя.
- Оцініть тривалість демо (ідеально — 20 хвилин протягом
30-хвилинного інтервалу). - Якщо демо перевищує 20 хвилин, розділіть його на кілька сеансів.
Чекліст для процесу демо
Початкове налаштування
- Переконайтеся, що всі учасники приєдналися до демо — дайте їм 3 хвилини, щоб підключитися.
- Зверніться до менеджера або члена команди, якщо хтось важливий відсутній.
- Почніть запис або підтвердіть, що призначений член команди почав його.
Демо в процесі
- Почніть із аженди, у якому перелічено всі фічі, які будуть показано.
- Для кожної фічі почніть із пояснення проблеми, яку вона вирішує.
- Якщо необхідно, зверніться до бізнес-контексту.
- Зробіть паузу після кожного логічного сегмента, щоб дати змогу поставити запитання.
Обробка помилок
- Не ховайте відомі баги під час демонстрації та запевніть аудиторію, що вони будуть виправлені.
- Якщо будуть виявлені нові баги під час демо, спокійно поясніть, що вони будуть усунені до релізу.
- Уникайте негайного розслідування багу, що виникнув, під час демо — замість цього вибачтеся та продовжуйте.
- Якщо баг блокує демонстрацію, додайте її до запланованого у майбутньому демо або запишіть і поділіться відео із заблокованим флоу пізніше.
Чеклист дій після демо
Завершення демо
- Проговорить план дій та хто за них відповідальний, щоб переконатися, що всі знають, що від них очікується.
- Закінчіть сесію на позитивній ноті.
Подальше спілкування
- Надішліть підсумки демо в загальний канал у месенжері.
- Включіть план дій, відповідальних та очікуваний графік вирішення.
Проведення ретроспективи
- Заплануйте коротку ретроспективу з командою після демо, щоб отримати зворотній зв’язок для майбутнього вдосконалення навичок проведення демо.
Дуже сподіваюсь, що практичній поради вище будуть у пригоді усім, хто встає на шлях проведення демо свого продукту, а також тим, має намір розвинути свої навички. Зі свого досвіду можу напевне сказати, що ефективне демо — це навичка, яка може бути природною для вас, але часто вона вимагає практики. Чим більше демо ви проводите и чим більше фідбеку отримуєте, тим більша вірогідність, що продукт, який ви розробляєте буде зрозумілим вашій аудиторії. А це приведе до того, що фічі, які ви розробляєте будуть активно використовуватись замість того, щоб покриватись пилом через то, що люди не розуміють, навіщо і як все це працює.
Якщо у вас виникнуть питання або ви захочете поділитись своїм досвідом, який допоможе розширити список рекомендацій, буду рада обсудити все у коментарях.
4 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів