Як зламати довіру людей в компанії і бажання працювати в ній надалі


Вітаю, мене звати Олена, я HRD.

У мене на очах зламали систему довіри та турботи про співробітників, котру я будувала майже 3 роки з нуля. Я б ніколи в житті не могла б повірити, що таке можливо, якби не опинилась у цій ситуації особисто.

Люди завжди хочуть здаватись кращими, і спочатку навіть виходить. Так сталось і з роботодавцем, про котрого сьогодні поговоримо. Пані та панове, ділюсь фідбеком роботи в компанії ITSTAR.
На початку моєї роботи там, люди розказували жахи про те, що діялось в компанії до мого приєднання, але моя впевненість у готовності до змін полягала у тому, що вони прийняли на роботу мене — спеціаліста із високим рівнем навичок та цінностей. Для мене це означало, що підхід змінився, або ж є нагальна потреба до змін. Знаючи себе, я відчувала — побудувати компанію мрії обовʼязково вийде, за умови такої ж цілі і у керівного складу. Маючи прямий вплив на зміни та необмежений ресурс енергії та навичок, я знала — компанія зміниться, жаху та страху в середині компанії не буде.

У перші місяці моєї роботи ми обговорили негативні ситуації, котрі стались до мого приєднання, і на основі їх розбору було домовлено:
1. Ніколи і нікого не звільняти одним днем без критичних правопорушень. Адже це руйнує безліч процесів, котрі грають в довгу — це про втрату довіри співробітників, а про надійність компанії годі й казати.
2. Дійшли згоди, щодо чесного покриття відпрацьованих днів при звільненні людей з компанії.
3. Обговорили та домовились не один раз, про донесення своїх очікувань до співробітників та постановку цілей, котрі мають бути і досяжні, і довгострокові, і вести до процвітання.
4. Прийшли до формату системного перегляду ЗП, хоча до цього загального підходу в принципі не існувало.


Загалом, більшість домовленостей було направлено на те, щоб викорінити більшість (якщо не всі) ситуацій, котрі загрожують компанії в довгостроковій перспективі — її репутації, довірі та вмотивованості співробітників до роботи. І хочу похвалитись — у нас разом із однодумцями, та у мене особисто, деякий час це вдавалось. Спочатку великими кроками, потім регулюючими мазками, наближати колектив та керівників відділів до того, що називається надійні, зрозумілі, передбачувані процеси роботи, а значить — ведення бізнесу до досягнення цілі: покращення показників бізнесу.

Аби побороти страх до керівників, котрий тотально існував в компанії, мною використовувались підходи домовленостей, пояснень, розбору проблемних місць і запровадження нових підходів регулювання роботи. Я давала спочатку плани дій, потім їх реалізацію, аби люди бачили послідовність та відповідальність бізнесу за слова. Нарешті, боятись не треба, розвиток і пропозиції — це важливо, довіра до керівництва потрошки ставала можлива.

Єдина і основна мотивація розвивати бізнес для мене — єдність цінностей із СЕО компанії та керуючим складом. Якщо цінності у відношенні до людей не метчаться, можна не починати роботу, це я говорю для HRD або ж HRM будь-якого рівня. До співробітників звернусь із наступним — якщо ваш роботодавець принижує вас, використовує токсичні маніпуляції, вважаючи що це непомітно — змінюйте роботу. Закінчуйте, як тільки зрозуміли або вперше почули те, що ламає ціннісний підхід в роботі особисто. Спробуйте підняти на обговорення, звісно, та як показує практика — не багато керівників готові змінюватись, набагато легше жити за вже сформованими нейронними звʼязками, а визнавати, що вони історично сформовані токсично — це як визнавати свою обмеженість. Тож, сподіватись, що людська натура власного керівництва еволюціонує до змін та покращення в розрізі часу — не завжди працює. Як можна було здогадатись — мої цінності і цінності керівників ITSTAR не зійшлись.

Цінності, котрі має нести у собі бізнес, комунікувати та розвивати :

  • Слово має вагу, домовленості — цінність.
  • Чесність та прозорість домовленостей — пріоритет у будь-якій площині бізнесу.
  • Повага та спілкування у бізнес площині — єдиний робочій варіант спілкування.
  • Стратегічне планування всьому голова. Воно обовʼязково має бути.
  • Системність та гнучкість роботи бізнесу — веде до процвітання компанії.
  • КЗпП повинен працювати для всіх співробітників.
  • Чітка та визначена позиція щодо ворога у повномасштабній війні. Ворог — це не тільки ті немічі, що окуповують наші землі, це і наративи ІПСО та точне розуміння: «хароших руськіх» не існує.
  • Мовне питання має бути визначеним і прозорим в площині бізнесу, домовленим один раз на всю компанію.
  • 2*2 = 4. Без витятків.
  • Тиск, пригнічення, мікроменеджмент, інтриги в головах керівництва компанії призводять до вигорання всіх учасників компанії без винятку. Питаннями високорівневої регуляції займаються СЕО разом HRD із обовʼязковою підтримкою керівного складу.

Як думаєте, що із переліченого було порушене в останньому досвіді? Вірно — все. І це, на жаль, робочі ситуації, в котрих я була.


Розкажу як зламати довіру людей в компанії і бажання працювати в ній надалі, на основі кейсів, котрі стались зі мною.

  1. Звільнення HRD одним днем без причини. Якщо немає пояснення причини звільнення HRD — це може означати страх поділитись інформацією щодо необхідності зменшення зарплатного фонду. Хоча така причина — окей. Та все ж обрана стратегія звільнення HRD — це як пирнути себе самого ножем під дих і дивитись як гарно кров стікає (в розрізі компанії).
  2. Відсутність можливості передати справи та якісно розподілити задачі не ламаючи процеси роботи.
  3. Неповна виплата за відпрацьовані дні в компанії.
  4. Вирахунок із зарплати кошт на навчання, котре відбулося і було оплачене 2 роки назад.
  5. Відсутність розрахунку за роботу, що стосувалась опису документу по задачам. (хочу відмітити, що звільнення було одним днем, і прохання описання документу по наявним справам було вже після із прямою домовленістю із СЕО про оплату, та навіть тут — слово не стримано).
  6. Відсутність будь-якої комунікації від прямого керівника, ігнорування повідомлень.
  7. Після мого уходу — намагання керівниками очорнити репутацію. Підхід — розділяй та маніпулюй. Смішно. Використали блюзнірство, не вийшло, бо прикопатись ні до чого.

Що я розумію із цих недолугих дій з боку керуючого складу?

  • Скоріш за все, СЕО компанії попали під маніпуляцію одного, двох менеджерів, котрі бояться за свої місця роботи, через відсутність професіоналізму та варіантів роботи в інших компаніях, а тому роблять багато роботи аби зруйнувати компанію із середини.
  • Скоріш за все, СЕО компанії не помічають того, що називається підлабузництвом, і не можуть відрізнити справжніх прихильників компанії від тих, хто робить вигляд, забиваючи ефір зайвою інформацією свого відношення до людей.
  • Я впевнена, що риба гниє з голови і недотримання слів СЕО — ведуть до хаосу в середині компанії.
  • Я впевнена що сприйняття бізнесу, як чогось відірваного від людей — є провальним. Саме люди здатні вивести компанію на кращі показники та кращий продукт, якщо говорити з людьми і перевіряти інформацію (котрою щедро забивають ефір деякі менеджери, через свою недолугість та некомпетентність), можна отримати вірну інформацію замість особистої думки окремих представників, котрі переслідують особисті інтереси замість інтересів компанії.

Що я отримала від людей :

  • Тонни підтримки та побажань розвивати насправді вартий проєкт та продукт із однодумцями.
  • Дзвінки та повідомлення із висловленням поваги та вдячності за привнесений вклад. Бажання наперед пересіктись на новому місці роботи.
  • Я почула та побачила страх, повʼязанний із раптовим звільненням без пояснень людини керівної ланки, а також побачила зневіру і недовіру до того, що діється всередині. Не треба коментувати, напевно, те, що більшість людей вийшло на ринок дивитись доступні вакансії.
  • Я отримала друзів.

Прощання із ITSTAR — як вихід із токсичних стосунків, де ти вкладалася в рази більше, ніж отримала. А фінально — не отримала ні повного розрахунку по закінченню роботи, ні пояснення причини звільнення. Компанія стерла всі можливі пересічення наперед, за що я особисто дякую, адже справжнє лице опонента набагато цінніше, ніж уявлення про нього.
Я щиро дякую, за ті проекти, котрі вдалось реалізувати. Я щиро вдячна всім TL, котрі працювали зі мною в ногу, та будували атмосферу довіри та поваги в середині своїх команд.

Я окремо і велично дякую своїй команді, котра була островом надійності. Завдяки команді — ми розвинули та підняли поняття HR підходів в обличчі людей, розвивали кожна своєю роботою корисні тренди HR індустрії в середині компанії. І я вдячна деяким менеджерам, котрі не зважаючи на весь хаос, не перестали бути людьми та професіоналами в болоті ганебних дій своїх колег.

І на останок, моїм людям, котрих я вела майже 3 роки — не сумнівайтесь в собі. Кожен із вас — є професіоналом свого напрямку. Вас можуть знецінювати, вам можуть погрожувати, вас можуть намагатись зламати морально, бо людьми, котрі не знають собі ціни — легше управляти із позиції страху. Якщо ви відчуваєте тиск, нездорову атмосферу та чуєте прямі погрози (о боже, таке я також дізналась вже після) — ви маєте казати про це в голос. Місць роботи достатньо, аби не знаходитись в деструктивних для вас, руйнуючих стосунках із роботодавцем. Я була б щиро вдячна, якби мені це сказали раніше, тож кажу це зараз всім, хто мене читає.



👍ПодобаєтьсяСподобалось15
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Чітка та визначена позиція щодо ворога у повномасштабній війні. Ворог — це не тільки ті немічі, що окуповують наші землі, це і наративи ІПСО та точне розуміння: «хароших руськіх» не існує.

+100500, при цьому, на жаль, це досі не для всіх очевидно.

В сухому залишку маємо тільки один факт: автора листа звільнили одним днем і ще і щось вираховували. Нам рекомендується повірити, що це сталось саме так і сталось нечесно. Все інше — показ професійного уміння налити води і розповісти в 100 словах там, де досить 2 (а ще 200 що дійсно детально б розповіли що сталось — акуратно поскипані).
Ну і прорекламувати себе кохану, як же ж без цього

що вони прийняли на роботу мене — спеціаліста із високим рівнем навичок та цінностей

іще й додати ванильности до образу:

Я б ніколи в житті не могла б повірити, що таке можливо, якби не опинилась у цій ситуації особисто.

Я розумію, чому це на DOU: треба піднімати трафік. Десяток коментарів є, але здається, що задача не виконана до кінця.

PS: Що це за ITSTAR?
> З 2008 року працюємо з розробкою передових e-commerce-рішень для ніші аффілейт-маркетингу та надання якісної підтримки клієнтів по всьому світу.
«Ничего не понятно, но очень интересно» (тут символ килима)

😅 допустимо ви не фейк, і за вами валінтін, а не артурчік. Я ж впізнаю твій почерк, «друже».

Ні, я, звичайно, існую тільки в відеозапису. Але чий саме почерк ви «впізнали» замість мого унікального, наробленого роками тяжкої праці?

А де відповідь на моє останнє запитання? Будьласка...

Але dear netch@, це фактично підтвердження, що епоха вже змінилася, юні ейчарки вже не у темі

Нічого, хай знайомляться.

Не дивно чути про такі компанії, але дивно чути про слабохарактерних CEO якими маніпулюють. Якщо так, то це така контора віддушина для синка якогось багатого дяді, створена просто щоб чимось зайняти дитину
Ну або контора по відмиванню грошей де байдуже що в ній насправді коїться, аби бабло потрапляло на потрібні рахунки

Якщо так

Єдине, що має значення — це чи вони стабільно в плюсі по грошах. Якщо так, то мета виправдовує засоби. Хто там ким типу маніпулює, хто кого кидає на гроші — все це з точки бізнесу ок, якщо бізнес стабільно має прибуток.

«Хто кого кидає на гроші» — це все з точки бізнесу не ок, бо в моменті кидка — бізнес стає шарашкою і йде на дно.

Виключно, якщо це якось скажеться на наймі і на лояльності працівників. Якщо раптом 50% співробітників підуть з роботи, а нових набрати не зможуть, через репутаційні втрати, то так.
Але майже напевно ті співробітники, що є, нікуди не підуть. Скажуть «ну сам розумієш як зараз з роботою». Максимум приймуть до уваги, що останню ЗП — не побачать, бо «а кому зараз легко». Та і нові співробітники зроблять такі самі висновки. Якщо ЗП норм, то можна працювати. Так, останньої ЗП не буде, буває. Компенсують тим, що будуть працювати на 50% можливого :)

Якщо спеців оформляють, як ІТ-ФОПів, їх все-одно будуть звільняти «одним днем», бо цю модель придумали галери (ІТ-Асоціація), щоб обходити трудове законодавство та наймати все дешевших і дешевших кадрів, викручуючи руки усе новими і новими вимогами.
Тобто побудувати якусь культуру довіри в такій конторі — це "боротьба з вітряними млинами"(тобто не варто навіть починати) так і надіятись, що побудуєш там кар’єру без зв’язків.
Взагалі, професійна етика та культура інновацій — це не те, до чого прагнули галерки останні 15-20 років, мабуть тому вони і не такі успішні на світому ринку.

В штатах також можна звільнити одним днем і нічо, живуть.

так, але при звільнені дадуть 3-6 ЗП (ну якщо власник, не з колишнього снг)

Як в контракті написано. Сумніваюсь, що, наприклад, якщо звільнять через рік, то дадуть

3-6 ЗП

Дякую за таку детальну та відверту історію. Це дійсно сумний, але, на жаль, не поодинокий приклад того, як навіть найбільш правильні ініціативи та зусилля HR можуть бути повністю зруйновані через токсичність та безвідповідальність керівництва.

Основна проблема, яку я тут бачу, — це відсутність спільних цінностей між керівниками компанії та HRD. Якщо керівництво не готове до змін і дотримання своїх же обіцянок, то, на жаль, ніякі зусилля з боку HR не зможуть врятувати ситуацію. Довіра будується роками, а руйнується буквально за мить, і це яскраво показано в описаній ситуації.

Важливо також підкреслити, що така атмосфера страху і недовіри, яку створює керівництво, не тільки деморалізує співробітників, але й спричиняє масовий відтік талантів. Люди завжди прагнутимуть працювати там, де їх цінують і поважають. Натомість маніпуляції, мікроменеджмент і непрозорі рішення призводять до вигорання та недовіри.

Ваш досвід — це нагадування для всіх HR-спеціалістів і керівників, що співпраця на основі взаємної поваги та чесності — це єдиний шлях до успіху. Якщо цінності не співпадають, робота в такій компанії стає токсичною для всіх.

Коли дочитав до цього місця

2. Дійшли згоди, щодо чесного покриття відпрацьованих днів при звільненні людей з компанії.

стало зрозуміло чим все скінчиться :) Якщо про такі речі потрібно домовлятись, то не потрібно домовлятись — тебе всеодно кинуть.

Погоджуюсь, дзвінки були зарання. Та віра в людей і їх бажання побудови чесного бізнессу — переважала. Бажаю аби мій досвід став корисним для інших ❤️

Вибачте, можливо, трохи токсично, але, чесно кажучи, очікував побачити більше деталей, а ви просто купу тексту вивалили.
В цілому можу допускати, що були якісь «інтриги» але виходячи з вашого тексту зрозумів що основною причиною послужив конфлікт з вашим керівництвом.

Вітаю) якби був конфлінкт, я б про нього знала і написала, а так — ви бачите факти розбіжності цінностей, та «дивності» підходів, відсутності комунікації конкретної компанії.

Та які цінності в комерційних компаніях? Якісь цінності є тільки в ЗСУ, там повно ідейних. А тут зрубали бабла по швидкому і розбіглися. Той хто бачить це по іншому — сам собі майстер тортур. Відносьтесь до життя простіше)) На крайняк напишіть скаргу у мінпраці. По відгукам процес досить-таки цікавий.

В капіталізмі головна цінність — капітал, все через нього і усе заради нього. Звісно можна потім мільярди передавати на благочинність, та спочатку у тебе мають бути ті мільярди. Можна поцікавитись найбагатшими людьми України наприклад, а це взірець.
Усе що ми маємо з війною це між іншим похідне. Як це десь вже піднімав — а ні Ахметова ані Абрамовича, ніхто не мобілізуватиме, та навіть як вони самі для чогось підуть — на посадку в Банзай! їм точно не загрожує. Але так, «Я можу відповісти за кожний зароблений мною мільйон, крім першого» Джон Рокфелер — його заробив продаючи фураж армії конфедерації.

Так, мета любого бізнесу — прибуток. В висококонкурентному середовищі бізнес схильний діяти на межі закону, або, навіть, поза законом, якщо так буде вигідно в лонг терм і якщо це не нашкодить репутації на стільки, що втрати від шкоди переважать прибуток.

Ну яка репутація у Дональда Трампа ? І що — він усеодно мільярдер і навіть обирався президентом. Якщо дивитись його телешоу в яких він усіх звільняв — це ж повний пісець, тобто він пропагандував таку культуру на загал. Це Біф Таннен, з назад в майбутнє. І тим не менше — його обирали в президенти і зараз він кандидат.

якщо це не нашкодить репутації на стільки, що втрати від шкоди переважать прибуток.

це відповідь. Його репутація не нашкодила його прибутку. Значить те, що він робив не є критичним

Я думаю що там більше у деяких демократів проблеми з репутацією, бо «I just like you!» в дизайнерському костюмі, та прикрасах які коштують дорожче за середньою статистичний американській сімейний будинок — на це вже народ в глибинці не повівся. Щось їм підказувало — що вони зовсім не такі як вона, навіть і близько. А до цього, 4 роки по тому в принципі теж був Буш Молодший, щоправда з нього пресса і дійсно зробила показового дибіла, він навіть сам казав — що як читав, то у нього було враження — що той кого показують в прессі взагалі читати не вміє. До цього був Білл Клінтон — який грав в Кенеді та Мерлін Монро із практикантками. До цього — Джордж Буш старший.
Репутація йбота. За цей час більше 10 війн між іншим. Особливо дісталось Югославії та Іраку.

Це і є конфлікт, зветься конфлікт інтересів. У вас є певні цінності — і інтерес скажімо не дурити людей бо це впливає на ділову репутацію. У них є свої цінності — умовно заробляти методами близькими до шахрайства. Ви чомусь із ними стали домовлятись, знаючи по відгуках — що вони брехуни. Ну от маєте.

Їй сказали люди вже — що контора гумно (тобто начальство). Вона чомусь вирішила, що може якось це змінити. В цьому і дурість — не маючи прав фінансового підпису, ніде і нічого ти не змінеш, ну окрім методів типу насильства. Саме так працює капіталізм. От з дівчиною зробили те саме, що із іншими людьми які надавали фідбек.

Дякую за відгук!
Працював/ла там. Увесь топ менеджмент — підмазані друзі двох СЕО і частина топ менеджерів тримає в маніпулюванні СЕО, зливаючи людей один за одним. Скоріш за все, це викликано, комплексом неповноцінності дуже маленької людини ;)

Барижать фармою (ліками) з країн третього світу на США та Європу.
Їм цілком окей працювати з країною 404, маючи там партнерів

Всім, хто там ще залишився — біжіть
Всім, хто туди збирається — ні в якому разі

Менеджмент в компанія — це синонім слів брехня та відношення як до рабів.

Сподіваюсь, що невдовзі ця компанія перестане існувати. Статтю в топ!

Це типові проблеми кожної компанії в яких я працював. Трапляється.

Якщо все перераховане одразу і в кожній компанії, то не знаю де ти таке знаходиш, але на усіляк випадок карму може якось почистити чи прокляття зняти

В мене просто талант розкапувати всяке лайно))) Ну 10к+зарплата кожного раба це жорстко в ITSTAR)))

Співчуваю

Як не крути, краще в гімно не лізти, ніж намагатись розгребти

Спасибі що написали відгук.

ITSTAR — це якийсь аутстаф? Якщо так, то шлюпка тоне, в аутстафу зараз все дуже печально.

Якщо немає пояснення причини звільнення HRD — це може означати страх поділитись інформацією щодо необхідності зменшення
зарплатного фонду.

Думаю що так і є.
Я працював на фірму де в перші тижні ковіду весь відділ HR і ректрутерів звільнили одним днем. Не рога і копита, хороша ЗП (до 5к$ в ті часи для сіньора).

Тому валити звідти треба поки не почали появлятись статті — затримують ЗП вже місяць, що робити.

Це трохи дорогий аутстаф. Один невдалий клієнт поділився у розмові.

Це «продукт» але Evan краще написав що це

єдність цінностей із СЕО компанії та керуючим складом

А раби хай сопуть в тряпочкц

У мене на очах зламали систему довіри та турботи про співробітників,

Диван?

Підписатись на коментарі