Як я облаштував енергонезалежний будинок за допомогою гібридного інвертора

Вітаю! Мене звати Михайло, я бізнес-аналітик, а з кінця 2022 року займаюсь облаштуванням рішень з резервного електрохарчування свого приватного будинку. Наразі це система, побудована на базі гібридного інвертора. Як це починалось, розвивалось і що саме в мене вийшло на сьогодні — розповім далі в статті.

Рішення 1.0

Після масованої атаки на енергетичну інфраструктуру України наприкінці 2022 року стало зрозуміло, що для повноцінної роботи потрібно щось робити з безперебійним живленням. На той момент я був в лавах ЗСУ, але дружина, UI/UX дизайнер, працювала з дому. Тож стабільний інтернет та живлення для ноута і супутньої техніки були критичними.

Тоді було зібрано Рішення 1.0 — з невеличкого інвертора Леотон Nova-500, який вже був вдома та живив котел раніше, та AGM-акумулятора Ventura VG 12–55. AGM був обраний через те, що звичайні свинцево-кислотні акуми не люблять сильного розряду, а робота безперебійки передбачала саме глибокі розряди під час довгих відключень. На момент придбання акумулятора на них вже був ажіотажний попит.

Тож коли у постачальника виникла можливість продати два акуми (на 45 та 55 ач), я вирішив придбати обидва, і пізніше це стало дуже у пригоді.

Готова система живила інтернет-вузол та виглядала ось так:

Впродовж 11 годин поспіль вона тягнула всі девайси, що були заживлені, а саме: оптичний медіаконвертор GPON, основний роутер Asus, світч та PoE-інжектор віддаленого роутера MikroTik, який був встановлений на першому поверсі будинку та отримував живлення по витій парі.

Весь 2023 рік дружина успішно пропрацювала на цьому рішенні. Крім інтернет-вузла до нього більше нічого не під’єднувалось: MacBook Pro легко витримував відключення на заряді батареї.

Рішення 2.0

Навесні 2024-го я демобілізувався та повернувся додому, а також до компанії EPAM Ukraine, де працюю бізнес-аналітиком. Невдовзі ворог розпочав нові обстріли енергетики. Виявилось, що система, яка раніше давала 11 годин живлення, просіла до двох-трьох годин. В AGM-батарей досить невеликий ресурс за циклами заряду та розряду (близько 300), після чого вони стрімко його втрачають. Я переставив в систему другу батарею 45 А/г, яку придбав у постачальника як запасну і яка півтора року стояла в коробці, та став вивчати питання більш місткого та стабільного Рішення 2.0.

Брат дружини, який є класним інженером, порадив гібридний інвертор та майстерню в Одесі, яка виготовляє батареї. Щоб зрозуміти, які саме інвертор та батарею доцільно замовити, треба порахувати навантаження, яке буде під’єднуватись та впродовж якого саме часу.

З першим все легше: просто сумуєте усіх користувачів, які можуть бути під’єднані та працювати одночасно, з урахуванням пікових навантажень, і отримаєте потужність інвертора, яка вам потрібна. Враховуйте, що китайські 3000 ватт — це не те ж саме, що німецькі. Тому вантажити обладнання весь час на максимум не варто і треба брати с запасом :)

З батареєю трохи складніше: треба враховувати не тільки потужність приладу, а й те, скільки часу він працює. А це дуже по-різному у різних типів обладнання.

З інвертором визначились доволі швидко. Я замовив на AliExpress гібридний PowMr потужністю 3 кВт та пішов спілкуватись з виробником батарей. З його допомогою було визначено, що обраний мною сетап обладнання 1,5 кВт-г батарея потягне приблизно 10 годин, 3 кВт-г відповідно 20 годин. Я замовив та сплатив спочатку 1,5 кВт-г.

Наступного дня світла не було близько 12 годин. Збагнув, що, напевно, зробив помилку. Перезамовив 3 кВт-г, яка за 2 дня у виробника встигла подорожчати на 1000 гривень. Ажіотажний попит породжує ажіотажне зростання цін.

Батарея була виготовлена через 2 тижні, а от на інвертор я очікував майже 2 місяці. Був варіант вже придбати його тут, але у нас вони значно дорожчі.

Попри те, що LiFePO4-батареї безпечніші та витримують більше циклів, вони в наших умовах в півтора-два рази дорожчі. Тому я зупинився на Li-NMC збірці. Виробник ставить на всі збірки плату Battery Management System (BMS), яка контролює заряд, розряд та температуру кожної комірки й відключає батарею у разі нештатних ситуацій. Я можу по Bluetooth зайти на BMS та подивитись параметри батареї.

Коли будете намагатись доєднатись до BMS по Bluetooth, враховуйте: металевий корпус збірки майже повністю блокує його сигнал. В мене з’єднання працює тільки впритул до батареї.

Коли нарешті інвертор доїхав до України, на мене очікував неприємний сюрприз: митниця близько тижня маринувала його, а потім статус поштового відправлення змінився на «Відмовлено у митному оформленні». При цьому ані мене, ані перевізника (Укрпошту) ніхто не запитував щодо якихось документів. А сам товар був звільнений від сплати мита. Але телефонне та письмове звернення на гарячу лінію митниці зробили свою справу і через декілька днів я радісно отримав інвертор на пошті.

Миттєво був викликаний електрик, з яким ми зібрали та під’єднали всю систему. Через те, що наш приватний будинок будувався в декілька етапів з 50-х років 20 сторіччя, з електрикою там все було дуже заплутано.

Під’єднуватись через центральний щиток було неможливо, адже усі автомати дуже неоптимально скомпоновані. Не вистачало окремих гілок на розетки, освітлення тощо. Наприклад, весь другий поверх будинку, а саме три кімнати та санвузол, сиділи на одному автоматі.

Через це ще на етапі проєктування було прийнято рішення під’єднувати не весь будинок, а саме трьох споживачів, які є критичними для життєдіяльності: холодильник, сантехнічний насос (санвузол на першому поверсі не може працювати без нього) та інтернет-вузол.

Місце для встановлення резерву обрали під сходами — біля виходу для резервного живлення сантехнасосу, який я зробив про всяк випадок ще до початку війни. Від двох інших споживачів я заздалегідь протягнув дроти до місця розташування резерву.

В тих плінтусах, під якими вони йшли, подекуди вже була вита пара. Тому довелось обрати мінімально можливі перетини. Для інтернету це було 0,5 квадрата (максимальна сила току 4 А, відповідно 230 * 4 = 920 ватт максимального навантаження), для холодильника 0,75 квадрата. Пізніше з’ясується, що крім базових споживачів в цей констрейнт можна впихнути ще багато чого, але про це згодом :)

Після збірки та під’єднання вузол резерву виглядає отак:

Кожен споживач контролюється своїм автоматом, який тут виконує функцію простого вмикача. Інвертор отримує живлення від розетки загального вводу (зліва), заряджає батарею та пропускає його на споживачів крізь себе в режимі байпас. Коли електрика вимикається, інвертор залежно від обраної програми протягом 50–70 мс (APL) або 30 мс (UPS) перемикається та починає живити споживачів від батареї. Як показала практика, в режимі APL якийсь з роутерів (або Asus, або MikroTik) дає один пакет з настільки довгим пінгом, що ноут дружини сприймає це як обрив мережі та ловить реконнект. А в режимі UPS інвертору не подобається зовнішнє живлення, бо воно в будинку йде через стабілізатор напруги. В планах від’єднати стабілізатор в режим байпас і подивитись, чи вистачить цього інвертору для нормального відпрацювання режиму UPS.

Після початку користування системою з’ясувалось, що це — зручно. Зручно не залежати від генератора. Не треба бігати запускати його через декілька годин відсутності світла, щоб підтримати холодильник та підзарядити гаджети, а також витрачати гроші на бензин. Літр на годину — все ж не дрібничка.

Відпрацював бак бензину 4л — мінус 250 гривень з сімейного бюджету. Якщо кожен день — виходить чутлива сума на місяць. Це не враховуючи амортизацію та біготню по заправках з каністрами. Та й все одного, коли світла немає багато годин на день — ти не весь час зі ним, а лише під час роботи генератора.

Повертаючись до зручності. Коли зручність користування резервом була доведена практично, дуже швидко виявилось, що апетит швидко росте. Ще ж можна від Інтернет-вузла кинути переносочку в кабінет і живити постійно ноут і другий монітор, до холодильника доєднати, а ще дружині MacBook підзарядити. Та і LED-підсвітка кухні жере дуже небагато та не перенавантажить резерв, і квадрат дроту дозволяє...

Словом, після запуску системи довелось закупити у значних обсягах подовжувачі та трійники :)

Байпас-реле

Наступним елементом системи стало байпас-реле.

Виявилось, що навіть у байпас-режимі інвертор вмикає вентилятори, коли пропускає крізь себе більше ніж 200 ватт навантаження. Інтернет-вузол легко вкладається в це обмеження, а от +холодильник вже ні. Тому періодично інвертор починає шуміти.

Рівень шуму — приблизно як від системника з потужною ігровою відеокартою та зі знятою кришкою. Ми не закриваємо двері в спальню через наявність 2 собак та 3 котів, які дуже люблять вештатись домівкою вночі, тому шум від кулерів з-під сходів трошки заважав спати. Я придбав на Prom байпас-реле та під’єднав вузол холодильника від нього, заразом додавши трійник для під’єднання переноски та ще чогось.

До реле під’єднуються основний ввод та резерв, а від нього вже йде живлення на споживачів. Відповідно поки є основний ввод — резерв не застосовується взагалі, живлення на споживачів йде від основного вводу, а коли основа зникає — реле перемикається на резерв.

Можна було поставити контактор аналогічної дії взагалі до інвертора, але тоді він додав би мілісекунд до часу перемикання з основи на резерв. Нам було надважливо зберегти «безшовність» Інтернет-з’єднання, тому довелось робити це точково. З цих же міркувань в підключенні не було застосовано АВР (автомат вводу резерву).

Вузол резервного живлення «холодильник» зараз виглядає таким чином:

На фото два підключення — до основи та до резерву, і трійник, до якого під’єднані холодильник, переноска та додаткова лінія на LED-підсвітку і розетку для мікрохвильовки. Ми з’ясували: якщо поставити мікрохвильовку на половину потужності (450 ватт замість 900) та додати трохи часу, можна навіть їжу розігріти від резерву та не мучитись з пательнями.

Кажу ж — апетит приходить під час їжі :)

Ось це підключення LED-підсвітки протягнув через всю кімнату поверх кухонної стінки. Ще не встиг під’єднати остаточно та змонтувати резервну розетку, але найближчим часом це також буде реалізовано.

За необхідністю від переноски живиться або ноут дружини, або телевізор та медіаплеєр. Так, серіали та Ютюбчик ввечері сами себе не подивляться. Для цього довелось на другому поверсі під’єднати до інтернет-вузла також NAS з зовнішнім жорстким диском. Щоб від резерву працював не тільки телевізор, а і медіабібліотека.

Додатково до інтернет-вузла та NAS була підʼєднана переноска в кабінет. Спочатку я заживив від неї тільки робочий ноут на другий монітор. Після декількох відключень світла ввечері посеред бою в танчиках замислився, а чи витягне сопелька 0,5 квадрата ще і домашній геймерський десктоп. Довелось придбати розумну розетку TP-Link Tapo 110. З її допомогою з’ясувалось, що загальне споживання цієї гілки ~200 ватт без геймінгу та ~300 ватт, якщо відяха починає обчислювати полігони.

У підсумку моя резервна схема, яка починалась з ідеї «інтернет, холодильник та насос», зараз виглядає приблизно так.

Якщо взимку буде біда зі світлом, як прогнозують деякі фахівці з енергетики, додам ще й панелі на дах будинку. Але поки що наявної системи цілком достатньо. Свої 20 розрахункових годин вона чесно відпрацювала в тестовому режимі в перші ж вихідні після встановлення. На відміну від AGM, у Li-NMC десь 2000–2500 циклів. Сподіваюсь, після нашої перемоги необхідність в моїй системі зникне швидше, ніж вони закінчаться.

Чому просто не купити EcoFlow

Мене іноді запитують «а навіщо ти взагалі оце возився, чому просто не придбати EcoFlow або Bluetti?». Добре, порівняймо.

Звісно, обидва ці варіанти мають дуже файний вигляд. Є купа портів, кнопочок і усе оце. Але.

Якщо взяти приблизно однакові за кінцевими параметрами системи, вартість їх буде (згідно Hotline на дату публікації):

  1. BLUETTI AC300 + battery module B300 = 103 500  -  234 743 гривень. Середня арифметична 169 121,50 гривень.
  2. EcoFlow DELTA Pro = 94 330 — 278 991 гривня. Середня арифметична 186 660,50 гривень.

Навіть попри трохи вищу, порівняно з моєю, потужність та місткість EcoFlow (просто не знайшов рівно 3 кВт варіанта для порівняння)  —  вибір в обох випадках очевидний. Ці зарядні станції  добре підходять для лінії бойового зіткнення, де важливий в першу чергу формфактор «схопив та побіг». Для будинку або квартири в тилу це дуже дорого, як на мене.

Орієнтовна вартість першої черги Рішення 2.0:

  1. Інвертор PowMr 3 kWt = 8 000 гривень.
  2. Батарея Li-NMC 3 kWt = 27 000 гривень.
  3. Навісне та послуги електрика = 3 000 гривень.

Усього 38 000 гривень та приблизно 2 місяці реалізації.

Другу та третю чергу рахувати немає сенсу, там дрібнички типу дротів, подовжувачів та релюх.

Впевнений, на цьому черги не закінчуються. Stay tuned, далі буде :)

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному3
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

(вибачте що москальською) «Фирма Hyundai назвала причину массового возгорания электрокаров Kona Electric. Автопроизводитель поделился выводами комиссии Министерства транспорта Южной Кореи, которая установила — пожары произошли из-за проблем с аккумуляторными батареями LG Chem.» А чому горіли Hyundai Kona ? Вірно, тому що в них стояли батареї «Li-Ion NMC 3S2P LG E63 120Ah — 1,3квт», саме таке лайно купив автор у одеситів. Пропоную до ціє збірки додати датчик диму. І почитайте статтю в гуглі «У чому різниця між Li-ion NCM та LiFePO4 акумуляторами»

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

мне, кстати, приехали таки виктрон и пайлонтех. Довольно таки быстро, за 3 недели (батарея) и 4 недели (инвертер), приехали в один день
правда, благодаря НП они приехали (изначально) не в тот город и даже не ту область (хотя я указівал и область, и почтовій индекс) и не целиком — потеряли конверт с кабелями (так что собрать я пока всё это не могу)
Но всё равно приятно. Тяжелые, зараза
А инвертер такой КЛАСССССССНЫЙ!

Мне тут недавно корпус от uni metal и 4 коробки х4 280Ач ячеек приехало, 110 кг в сумме чет даже поясница подустала это все таскать;)

Кабелі дуже класно обжимають одні чуваки на olx. Якщо не знайдуть дам посилання.

Кабелі дуже класно обжимають одні чуваки на olx. Якщо не знайдуть дам посилання.

Спасибо
их в принципе в Украине можно заказать, раза в полтора-два дороже, но єто не принципиально
но обжим мне всё равно нужен — у меня тип батареи А, он без выключателя батареи, надо будет ставить внешний, для этого надо резать и обжимать кабель

их в принципе в Украине можно заказать, раза в полтора-два дороже

Я тут кстати недавно офигел что в Китае кабеля дороже чем из штатов заказать.
Заказывал себе AWG 0/2 и AWG 1 с usa battery cables, увы, в Украине альтернативы не нашел. Кабеля к слову шикардосные.

Там де лужена мідь? Бачив їх у нас, але ціна триндець

Ні, не лужена. Але норм ізоляція і температурний рендж за адекватну ціну. При цьому сама проволока достатньо тонка тому вони дуже гнучкі. Та й під обтискання в наших умовах не бачу сенсу переплачувати за лужену мідь, ми ж не у морі плаваємо:)

Все ок, але...

EcoFlow DELTA Pro = 94 330 — 278 991 гривня. Середня арифметична 186 660,50 гривень.

prnt.sc/-XZ4bcapa3Ut

BLUETTI AC300 + battery module B300 = 103 500  -  234 743 гривень. Середня арифметична 169 121,50 гривень.

prnt.sc/M95cVEklIheM
Я б на вашому місці видалив, бо статистика це не ваше.
Фактична ринкова ціна Bluetti — 102к, ecoflow — 129к

Я б на своєму місці залишив, бо будь-яка статистика, хоча б ваша, хоча б моя, тільки підтверджує факт, який я хотів підкреслити: моє рішення за 38к грн значно дешевше, ніж Блюетті або Екофлоу аналогічних параметрів, який би метод узагальнення цін на них не обирати.

Дякую, за шерінг, мені було дуже цікаво почитати!) Теж планую зібрати щось схоже, але деталями ділитися тут не буду, бо вже почитав камєнти і бачу яке токсичне наше комʼюніті експертів <3

бачу яке токсичне наше комʼюніті експертів

Это не комунити токсичное, это авторы нежные
как по мне, в таких темах очень важно иметь набор зубастых критиканов, которые найдут все недостатки твоего сетапа, обосрут тебя с ног до головы — но ты по результату увидишь все дырки и сделаешь по нормальному

Тоді краще проконсультуйся із справжніми фахівцями. Це реально не жарти і у кращому випадку викинеш гроші на вітер. У гіршому пожежу або навіть вибух.
Для таких рішень оптимальний сет вже давно знайдено — LiFePo4 + гібридний інвертор (бажано хоча б середній сегмент китайців типу Deye. Це такий собі золотий стандарт. Їздив на НП забирати шини там коробок Daye штук 40 нарахував.
Усе інше треба розумітись. У мене наприклад сет батарейний далекий від цього стандарту. 2.5Квт LogicPower + гелеві акуми. Але це буферна система (хоча в літку на 7 годин тягне сама по собі норм). Основне живлення це генератор. Бо у мене електроопалення і великі струми заряду я дозволити давати не можу. Кожна сотня ват на вагу золота.

Справа в тому, що якщо людина з інженерною освітою і не пише нонсенс по типу «кВт/г», то вона уже краще, ніж більшість «нормальних фахівців». Тим більше, якщо ці «фахівці» фінансово зацікавлені здерти з тебе як можна більше грошей.

Я гляну на цю систему, коли буде по 20-22 години відключень)
І те, як ви її будете за ті 2 години зі світлом заряджати)

Я гляну на цю систему, коли буде по 20-22 години відключень)
І те, як ви її будете за ті 2 години зі світлом заряджати)

Система, которая (нормально) выдерживать 20 часов отключения — будет стоить довольного много
Условно, среднее домохозяйство потреблять 16Квт/ч в сутки
Для того чтобы зарядить это всё за час — надо 16Квт подключение. Это довольно много и есть далеко не у всех
Поэтому обычно строят Батарейку+стационарный генератор с автозапуском.
Батарейки же всё таки для «прерывистого», а не «почти отсутствующего» энергоснабжения.

Так який сенс при тому, що насувається?
Позавчора був хмарний день і вже була одна черга відключень.
Що буде при −10?
Звісно, моя дельта не така потужна (господи, ненавиджу вже це слово), але заряджається за півтори години і дозволяє весь день працювати і базові світлові потреби задовольняє.

Ви вказуєте, що у вас приватний будинок, чому б не вирішувати питання відразу по-серйозному — генератором?

Так який сенс при тому, що насувається?

Ну, я не автор, но у меня и правда частный дом. И генератор у меня есть
И две экофлоу, маленькая на связь и большая на 2 киловатта для домашних нужд.
И Виктрон+пайлонтех на 4Квт/ч сейчас проходят растаможку
И две вольті польски по 1Квт/ч (но єто я психанул. если бі я тогда біл такой умній как я есть сейчас, мне бі всё это обошлось куда проще и дешевле)

да, ОТ ВСЕГО не защитишься. Но и замок то от грабителя не защищает, но мы всё равно закрываем двери на замок
Что будет зимой? Я надеюсь что всё будет не так печально (хотя в этом случае все мои расходы будут зря потраченными, но лучше уж так, чем апокалипсис)

Взагалі-то на початку статті вказано, що розрахунковий час роботи системи — саме 20 годин :) що вже перевірено експериментально, так, відповідає і тягне всі споживачі (навіть трохи більше, +ноут і монітор) саме 20 годин.

Взагалі-то на початку статті вказано, що розрахунковий час роботи системи — саме 20 годин :) що вже перевірено експериментально, так, відповідає і тягне всі споживачі (навіть трохи більше, +ноут і монітор) саме 20 годин.

1. Это не «домохозяйство». Обічное домохозяйство потребляет 10-15Квт/ч в сутки
2. Я имел в виду (но, видимо, не уточнил) не «единоразово вытянуть отключение в 20 часов», а «постоянно работать в режим «20 часов света нет — 4 часа свет есть». Тут уже возникают вопросы и это далеко уже не так просто и/или дёшево.
перечитал еще раз
вам хватает на дом — 3 квт*ч на почти сутки работы — включая холодос, насос, пару ноутов, нас и так далее? это потребление должно быть в 150 ватт всего. один только холодос столько тянет

1. На початку статті також вказано, що метою було заживити не все домогосподарство, а саме ті споживачі, що були перелічені. Я не обговорюю сферичне домогосподарство в вакуумі, я описую свій персональний приклад і досвід, зі своїми вимогами і потребами.
2. Якщо батарея протримається 20 годин на певному навантаженні і потім інвертор її повністю зарядить за 1,5-2 години часу, коли світло є — яка різниця, яку кількість ітерацій це витримає до початку деградації ячейок (яка почнеться через ~1500-2000 циклів), і що тут непростого? А щодо «дешево» — так, без цього було б дешевше. Але це рішення не для «дешевше», а щоб світло було в домівці тоді, коли з міста воно не поступає.

2. Якщо батарея протримається 20 годин на певному навантаженні і потім інвертор її повністю зарядить за 1,5-2 години часу, коли світло є — яка різниця, яку кількість ітерацій це витримає до початку деградації ячейок

Деградацию ячеек я не затрагивал, меня интересовал вопрос «как за 2 часа зарядить батарею, которая будет 20-22 часа держать домохозяйство». Судя по схеме — там планируется приличное к-во оборудования.
Так то можно занедорого собрать батарейку на, скажем, 16КВт/ч, этого более чем хватит на всё, включая бойлер, но получится ли успевать это всё заряжать?

Якщо питання стосується не сферичної батареї для домогосподарства в вакуумі, а мого рішення, то відповідь та ж сама, що і шановній @Оля_UA : ємність батареї 120 ампер-годин, максимальний струм заряду інверотора 80 ампер (можна знизити наприклад на 60, щоб не вантажити блок заряда на максимум), калькулятор скоріш за все маєте в своєму мобільному, або на комп’ютері, або доступні онлайн.
У разі недостатнього часу для заряджання від мережі — є генератор.

Якщо питання стосується не сферичної батареї для домогосподарства в вакуумі, а мого рішення, то відповідь та ж сама, що і шановній @Оля_UA : ємність батареї 120 ампер-годин, максимальний струм заряду інверотора 80 ампер (можна знизити наприклад на 60, щоб не вантажити блок заряда на максимум), калькулятор скоріш за все маєте в своєму мобільному, або на комп’ютері, або доступні онлайн.

Мне батарейки на 2Квт*ч хватает на 4-6 часов, в зависимости от
Свет, пара ноутов, связь, холодос
как при той же нагрузке батареи на 3Квт*ч хватает на 20 часов — я не понимаю

Олексіє, Ви не розумієте тому у Вас «показати свою зубастість» стоїть попереду «зрозуміти рішення автора» :) я декілька разів писав в різних місцях, і в тілі статті, і в коментах, що розрахунковий час 20 годин — для ПЕРВИННОГО, тобто базового, сетапу, який я передбачував під час проектування системи. Базовий сетап в мене: насос, холодильник, Інтернет. І під час тестування додав ще ноут з зовнішнім монітором. Так от:

1. Насос. Максимальна потужність 400 ватт. Можна заігнорити взагалі, бо він працює імпульсами, десь один-два секундних імпульса на кожне використання туалету. Тобто без резерву туалетом користуватись не можна, а от користуючись від резерву це резерв майже не навантажує.
2. Холодильник. В звичайному режимі споживає менше ніж 140 ватт, бо 200-ватний поріг безкулерної праці інвертора, з урахуванням наступного пункту, не пеервищується.
3. Інтернет. Сумарна потужність блоків живлення девайсів — 60 ватт, споживається звісно набагато менше, десь 20-30 ватт.
Ну і ноут з монітором, які дещо зменшили запас ходу, десь до 18,5 годин. Зі світлом, мікрохвильовкою, телевізором і т.д. звісно буде ще менше, але якщо відключення від нормативних «3 без світла, 6 зі світлом» взимку зростуть до 15-20 годин без світла, як деякі лякають — то буде змога зменшити навантаження на резерв і повернутись до живлення суто першої черги критично необхідного обладнання, а світити можна і фонариками.

Так стало більш зрозуміло? :)

140+60+30= 230вт/ч*20ч = 4600Вт*ч
У вас = 3000Вт*ч
при 18.5 часов = 4255Вт*ч
У вас = 3000Вт*ч
Учитывая что инвертор в среднем добавляет еще до 50Вт собственного потребления выходит потребность или 280*20 = 5600 или 5180 при 18,5 часах
при 3000Вт*ч = 10 часов максимум
ну или я неправильно что-то считаю

Так, Ви невірно рахуєте, швидше за все від того що хочете посперечатись більше, ніж взнати що і як працює.
По перше, не треба додавати 60 і 30, я написав, що сума номіналів усіх БП Інтернет-вузла 60 ватт, а насправді споживають вони значно менше, десь 20-30 ватт.
По друге, холодильник споживає 140 ватт не всю дорогу, а лише тоді, коли вмикається компресор. Судячи з часу споживання — це десь третина або чверть часу роботи. Коли компресор вимкнутий — холодильник споживає пару ватт на плату регулювання.
Звідси і виходить розрахунковий час резерву ~20 годин, який підтверджено експериментально.

Так, Ви невірно рахуєте, швидше за все від того що хочете посперечатись більше, ніж взнати що і як працює.

Ок, больше вопросов задавать не буду
Вообще-то я сравнивал то что прочитал у вас — с тем что намерял у себя я и что получилось у меня.
Но, т.к. вам дополнительная информация не интересна, а вы меня с таким подходом уже не интересуете, я вас покину

Оу. Виявляється, що зубастий критикан насправді ніжна квіточка :)
Шановний, якщо б Ви бажали порівняти моє рішення зі своїм, розібратись де саме розбіжності і чому саме — так і треба було робити спочатку. Типу — чувак, в мене щось не сходиться. От ти пишеш що в тебе XXX, в я собі зробив і в мене YYY. Цікаво, чому так і хто де помиляється? Тоді б спокійно сіли б і розібрались в методах обчислення і сетапах обладнання. А якщо хтось приходить и впродовж десятка постів намагається обсірати з голови до ніг (Ваша цитата якщо що), а коли його тицяють носом в неспроможність уважно прочитати написане і порахувати два числа — ображається і грюкає дверима, виглядає якось... нелогічно, як мінімум :)
Удачі та світла.

А якщо хтось приходить и впродовж десятка постів намагається обсірати з голови до ніг (

я что-то не видел чтобы я говорил что «ты дурак и твой сетап тупой», я видел удивление «как это у тебя получается 3квт*ч на 20 часов?»

Оу. Виявляється, що зубастий критикан насправді ніжна квіточка :)

Нет. Просто не вижу особой необходимости общатся именно с вами. Информации (новой) от вас немного, а нервы тратить на вас — ну, можно, но нужно?

коли вмикається компресор

стартовый ток у компрессора такой, что мощность может достигать 600 Вт и выше.
А то о чём вы говорите (120-140 Вт) — это не включение, а просто потребление комрессора в процессе его работы.

стартовый ток у компрессора такой, что мощность может достигать 600 Вт и выше.

Слушне зауваження, саме тому в моїй табличці і виділено аж 700 ватт на холодильник — щоб сумарна потужність інвертора враховувала пікові токи стартів обладнання.

А то о чём вы говорите (120-140 Вт) — это не включение, а просто потребление комрессора в процессе его работы.

Точно. Щоб починати споживати, компресор повинен спочатку увімкнутись :)

Слушне зауваження, саме тому в моїй табличці і виділено аж 700 ватт на холодильник — щоб сумарна потужність інвертора враховувала пікові токи стартів обладнання.

Типичные значения пускового тока находятся в диапазоне от 5 до 10 ампер, но могут значительно превышать этот показатель в зависимости от модели и мощности компрессора.
ovik.com.ua/...​ли и мощности компрессора.

рівер2про тягне сучасний холодильник п’ять годин і там ще щось лишається (за умови, звісно, якщо у холодильник щохвилини не лазити), світло і
пара ноутів ну хай ще стільки ж, якщо ті ноути треба зарядити з нуля і потім у доту пошпілити «від мережі». ну ще скільки ж хай старлінк (візьмемо сто вт). куди ще пів кіловата витрачаються?

А де Ви візьмете струм 80А чи хоча б 60А для зарядки.
60А*220В = 13200Вт
Навіть електромобілі вдома від розетки заряджають струмом максимально 13А щоб не згоріла розетка хіба що брати тех умови від Обленерго і вести 3 фази і ставити спеціальне обладнання щоб зі всім цим працювати можна було.
Але таке рішення може коштувати на порядки дорожче ніж Ваша зарядна станція.
От поєднання зарядної станції і генератора дуже хороше рішення.

Його сила струму вказана для зарядки батареї. А на батареї відповідно 12, 24, або 48 вольт.

Точно, забув що це струм зарядки батареї а в неї свій вольтаж, дякую

Сарказм детектед :)
По перше, максимальний струм заряду інверотора 80 ампер.
По друге, ємність батареї 120 ампер-годин. Калькулятор онлайн підсказати? :)
По трете, ключове слово «генератор».

По перше, максимальний струм заряду інверотора 80 ампер.

Ну, я бы не расчитывал что PowMr реально будет (долго) тянуть такой ток зарядки
и с батареей поаккуратнее бы на таком.

А на цей випадок готую смачну домашню тушонку. Бо можливий колапс продовольчої логістики при таких відключеннях цілком можливий.

Якщо уже гратися в «виживатєльство», то на додачу до тушонки треба ще концентроване джерело вуглеводів. Запаси цукру і солі.

Я із цими локдаунами/облавами ТЦК вже сам концентроване джерело вуглеводів :-)

Нам було надважливо зберегти «безшовність» Інтернет-з’єднання, тому довелось робити це точково.

По нормальному це мало б живитись напряму від DC без інвертора, включно з освітленням- у кого сучасне житло, то і лінія освітлення окрема зі своїм автоматом- перекинув лінію в щитку на на 12-24в UPS, вкрутить лампи на 12-85в і готово. Ганяти інвертор з власним споживанням в 45-60вт власного споживання + ККД перетворення в 85% заради 5-15вт це просто негуманно.

Я замовив на AliExpress гібридний PowMr потужністю 3 кВт

Везе людям. Я для надійності відразу два замовляв в 1,5квт PowMr та ECGSOLAX ще в червні і так не відправили, тільки завтраками годували 1,5 місяці... козли :)

Везе людям. Я для надійності відразу два замовляв в 1,5квт PowMr та ECGSOLAX ще в червні і так не відправили, тільки завтраками годували 1,5 місяці... козли :)

Я 2024-09-04 заказал виктрон на nkon, сегодня он уже на таможенном терминале в польше
дальше, конечно, могут быть варианты. посмотрим.

То ж не Аліекспрес, зовсім іншого рівня ціни та потужності, та й під 24в нема . Походу там проблема що малопотужні всі розгребли в Китайців, бо вони як раз ідеальні під наш кейс хто не націлюється на бойлери з електроплитами. А більший значить сам більше жре, більше місяця займає. А тут навіть самий малий холодильник тягне і дрібноту- більше і не треба.

Ну, за штуку евро можно взять приличный инвертер и приличную батарейку на 2.4 киловатта.
и это будет не китай, а вполне себе вольво

и это будет не китай

Воно все Китай, але китайського китайця без кошерного шилдіка з батарейкою 8 х EVE 105 можна взяти десь за 500$, чи з 8 х EVE 305 за 800$. А там ще панелі, профілі, проводка, щиток...

Воно все Китай,

Да, но нет
есть же «китайский китай» и «нормальній китай» :)

але китайського китайця без кошерного шилдіка з батарейкою 8 х EVE 105 можна взяти десь за 500$, чи з 8 х EVE 305 за 800$.

Да и за 500 вс вместе можно взять, чо уж там
Гарантий правда хрен там будет, или сгорит всё сразу или не сразу, но кому какое дело? :)

Ой, ті так само горять, тільки за ціну в х5 і так само рукожопство в збірках- ютуби ж дивитесь з горами їх в сервіс центрах? Якщо коли згорить, то при смішній ціні в 130$ воно йде під стіл і купляється новий.

Ой, ті так само горять,

Нет

Якщо коли згорить, то при смішній ціні в 130$

Дом (более менее) стоит от $15k

Нет

У вас ремонтна майстерня чи звідки така впевненість? Є інформація про якість більш якісні схемотехнічні рішення в «европейському» інверторі з Китаю за 600$, за що б варто було б переплатити? Ну не знаю там мосфети самі мосфетні в інверторі та BMS чи є симісторно-релейні ключі на вводі та байпасі, замість звичайних?
Адекватно працюючий режим сну? Чи другий малий інверторний каскад для роботи на малопотужне навантаження і підвищення ккд?
Скоріше за все едине чим воно там може відрізнятися за цю різницю в ціні, можливо більш масивний радіатор поклали, а так просто європеєць не буде працювати за ту маржу. Болячки там як і у всіх, тільки от з китайцем не проблема дістати комплектуючі чи схему, чи просто купити новий, з брендовими як завжди будуть пляски з цим всім і пропрієтарними протоколами. Добре поки працює.
youtu.be/ISMpcy-wm44?t=518

Дом (более менее) стоит от $15k

Дім згорить бо в інвертора вихідні мосфети на розкачці проб’є?

У вас ремонтна майстерня чи звідки така впевненість? Є інформація про якість більш якісні схемотехнічні рішення в «европейському» інверторі з Китаю за 600$, за що б варто було б переплатити?

Нет, просто в среднем по отзівам — средний виктрон лучше и надежнее среднего китайского бренда и тем более «нонейма»

Дім згорить бо в інвертора вихідні мосфети на розкачці проб’є?

Для китайского нонейма — я не знаю что у него там пробъёт, загорится или что еще. нонейм он и ест — нонейм.

за що б варто було б переплатити? Ну не знаю там мосфети самі мосфетні в інверторі та BMS чи є симісторно-релейні ключі на вводі та байпасі, замість звичайних?
Адекватно працюючий режим сну? Чи другий малий інверторний каскад для роботи на малопотужне навантаження і підвищення ккд?
Скоріше за все едине чим воно там може відрізнятися за цю різницю в ціні, можливо більш масивний радіатор поклали,

Вот чтобы не разбираться во всех этих страшных словах, не напрягаться лишний раз и не рисковать безопасностью жилья — есть смысл вместо китайского нонейма купить европейский бренд.
По итогу это выйдет проще, дешевле и надежнее

Так, в наступному будинку, який я буду будувати сам, я так і зроблю. В цьому, як випливає із тексту статті, так було зробити неможливо.

Так, в наступному будинку, який я буду будувати сам, я так і зроблю. В цьому, як випливає із тексту статті, так було зробити неможливо.

Почему? У нас запретили прокладывать наружную проводку?

Тому що повністю перекласти наружну проводку в двоповерховому будинку 300 кв.м. не є доцільним.

Тому що повністю перекласти наружну проводку в двоповерховому будинку 300 кв.м. не є доцільним

А полностью и не надо
свет, пара розеток для интернета. дело на 2 рабочих дня, не торопясь
да и свет надо не по всему дому разводить, если так подумать
кухня, спальня, корридор, туалет, кабинет, кладовая

Буде дуже цікаво почитати Ваш блог з детальним описом того, як саме Ви реалізовали в себе вдома ці поради.

Буде дуже цікаво почитати Ваш блог з детальним описом того, як саме Ви реалізовали в себе вдома ці поради.

ну, я купил пару десятков (ну или 50, уже не помню) метров ШВВП 2*2.5, несколько наружных монтажных коробок, несколько изолированных нулевых шин для коммутации, пачку НШВИ, несколько пачек площадок под винт для стяжек, несколько пачек саморезов. кусачки, обжимка, бур, и прочее у меня были
прикинул на глаз трассы, и проложил их
правда, я это делал не на низковольтное, а на обычные 220 — проводка в доме судя по всему нормальная, но не хотелось рисковать, поэтому силовые линии (в основном на кухню — холодос, чайник, микроволновка, стиралка, бойлер, етк) я всё таки проложил свои. Ну и по комнатам развел по одной «силовой» розетке, прото на всякий случай
Выглядит, конечно, не бог весть как — но вполне сносно. Хотя можно было и аккуратней.
потом таким же способом завел внутрь кабель для выхода экофлоу.
Чуть пожже таким же образом заведу и выведу кабеля для инвертора.
Ничего такого что нужно было бы отдельно описывать в блоге

Сонячні панелі в приватному будинку ставте обов’язково. З вашим споживанням півроку панелі повністю покриють споживання, і навіть взимку будете мати резерв на +пару годин автономності.
Але Li-ion NMC виносіть з хати, хоча б подалі від всього що може горіти.
Вивчайте тему збірки акума з LiFePo4 комірок. Якщо зараз замовити на nkon.nl то за пару місяців приїдуть і до зими зберете собі збірку.

То чекаємо рішення 3.0, бо все це виглядає як досить небезпечна та заплутана система)

3.0 буде точно не менш заплутана) бо інакше сенсу немає.

Якщо цікавить сам процес, то так. Для ваших потреб булоб ок мати сучасний інвертор десь на 5 — 10 кВт (типу того ж Дейе, або Віктрон), дві-три батареї по 5 кВт та сонячні панелі. По витратам грошей та часу, то на мою думку булоб більш доцільніше. І далі б вже гралися з налаштуваннями. Бо то шо я бачу зараз виглядає дуже аматорсько та небезпечно, особливо від БА з ЕПАМ. Це я без підколів, просто враження.

Це виглядає аматорсько тому що я аматор, а не професійний електрик. Небезпека врахована, ризики зрозумілі та пропрацьовані. Взагалі більш безпечно було б взагалі цього не робити, жити там, де не відключають світло із-за ворожих обстрілів енергетики, де не може прилетіти на голову уламок шахеда (або весь шахед). А ще краще будти здоровим і багатим, ніж бідним та хворим.

Будь ласка, виправте оці всі «1,5 кВт/г батарея» на кВт-год, кВт-г чи кВт*г. Але що якщо вже і виробник (на фото) не знає, як правильно.
Окремо додам, що рідко коли є сенс зменшувати потужність мікрохвильовки, оскільки магнетрон, який там використовується, не модулюється — він або споживає 0, або свою потужність (700-800-1000 Вт). Якщо мікрохвильовка працює на половину потужності, то вона ~10 секунд працює на повну і стільки ж не працює. Увімкнення магнетрона можна почути, якщо прислухатися, і побачти, якщо є пристрій, що вимірює поточну потужність.

Дякуємо, що звернули увагу. Виправили.

чи це правда що інвертори горять в основному ізза пристроїв з катушками? типу ізза під’єднаних пристроїв з моторчиком

Інвертор — шибко вумний девайс. При скачках споживання при старті електро двигуна, він входить в захист зазвичай або вирубає ту лінію. В мене 12к 3фазна дея вирубає, найгірше — один раз запобіжник згорів. Але це не було проблемою, бо я передбачив рубильниками фізичний байпасс інвертора.

З байпас реле цікаве рішення. Треба подумати.
У мене теж зараза гудить. Хотів придбати перемикач вводу резерву щоб вимикати його. Але це теж цікаво
У мене еволюція була
V 0.1 — притягнув декілька акумів від упсів, на них начепив китайські контролери сонячних батарей, яки служили контролером зарядки, перетворювачем на 5В для зарядки гаджетів і не давали акумам розряджатись в 0. Також до цих контролерів підключені огризки LED стрічок

V 1.0 — притягнув 100А автомобільний акум і інвертор на 1Квт швидко розкидав по квартирі провода і підключив LED лампи

V1.1 — Викинув інвертор, закріпив нормально провода, від того ж контролеру сонячних батарей розвів нормальну 12В лінію. У кімнатах підключив LED стрічки і вимикачі. Також завів пару 5В розеток для зарядки гаджетів що зробив із накладної розетки і автомобільних зарядок.

V2.0 Купив LP UPS і два гелевих акума по 100А. Кинув все це на групу освітлення, розетки в кімнатах, розетка холодильника. Цього достатньо на те щоб комфортно працювати Навіть із годиною пограти у плойку 6 годин витягувало.
Тут важливо що не їбе мене швидкість зарядки т/к більше 10А я виділити не можу. Т/к в мене електроопалення.
V2.1 На вхід підключив ввід резерву генератору. Генератор буде на подвірʼї (багатоквартирний будинок). Зарядка бере 300Вт + на опалення пара кіловат буде. Взимку якось виживу

Попри те, що LiFePO4-батареї безпечніші та витримують більше циклів, вони в наших умовах в півтора-два рази дорожчі. Тому я зупинився на Li-NMC збірці.
Батарея Li-NMC 3 kWt = 27 000 гривень.

І не стрьомно тримати цей Li-NMC вдома?
Я купив готову збірку 3.5кВт*г LiFePO4 з JK BMS за 29к — якось наче не «півтора-два рази дорожчі».

Дуже радий, що Вам пощастило більш ніж мені. Поділитесь місцем придбання? :)

Схопив та побіг це явно не про ecoflow delta pro вагою 43кг)

2 людини просто треба. Та і він на колесиках — коти і біжи.

В ЗСУ іноді хапають та несуть і більш важкі речі)

норм, мені тож інвертор прийшов, а акум ще десь в дорозі катається...прийде тож буду шось робити. тільки в мене інше проблема — квартира орендована (

Самолет, замісто того що поставити плати регулювання на вентилятори. Типовий оверінженірінг )

Я гуманітарій, для мене на моєму рівні розуміння електромонтажних робіт цей «самолет» значно легше рішення, ніж лізти в схему інвертора та додавати туди якісь елементи.

По-перше, дякую за службу!

По-друге, склалось враження, що для вас це було більше хоббі зібрати все власноруч.

EcoFlow DELTA Pro = 94 330 — 278 991 гривня. Середня арифметична 186 660,50 гривень.

Максимально дивні розрахунки.
Ціна Дельти Про на 3.6 кіловати це 106к грн. Накидати 80к це якось дуже круто.
rozetka.com.ua/ua/362168361/p362168361

Але 3.6Кв це досить багато для рядового юзера, навіть при умові роботи побутової техніки.
Для більшості підійде або Дельта Макс на 2КВ за 75к
rozetka.com.ua/ua/361195254/p361195254
Або
Однокіловатна Дельта 2, ціна на яку вже в деяких магазинах до 40к грн опустилась.

Особисти я працюю з Дельта 2 яка постійно включена в режимі безперебійника і якої на ноути, монітор, телевізор, роутер, ліхтарі і ще по дрібниці вистачає на більш як 5 години. Вимкнень на довше поки не було, не зміг протестувати максимальний час роботи.

Дельта 2 підійде якщо на 5 годин без світла розраховувати. Якщо як у автора 20 годин без світла то мінімум дельта 2 мах. А це вже вдвічі дорожче ніж окремі аккуми.

Ну так, на 20 годин треба Дельта про або аналоги.
Але якщо рощраховувати, що світла не буде до 10 годин, можна докупити за 30к грн додаткову батарею ще на кіловат до дельти 2 і мати 2КВ сетап за 70к грн який може працювати як безперебійник для всього дому.

Ну так у автора за 35кгрн вийшов сетап замість 70кгрн.

Але автор і зусиль витратив суттєво більше ніж зайти на сайт і замовити)
Це не згадуючи певну сумнівність обраних батарей.

Автор так само купив два готових девайса замість однієї дельти — акум і інвертор. Ви так просто кажете — та потратьте на 35кгрн більше і будете мати крутий девайс :)

в режимі безперебійника і якої на ноути, монітор, телевізор, роутер, ліхтарі і ще по дрібниці вистачає на більш як 5 години.

2квт*г і всього на 5 год? :) Там майже все через USB PD підключити можна і дві доби ноут ганяти.

Та там полюбому ще вистачало заряду, просто я хз скільки, бо станція стоїть схована і лише дроти торчать назовні)

В розрахунках застосовано саме середне аріфметичне мінімума і максимума згідно даних Хотлайна. Звісно я міг зайти в перелік пропозицій, вивести медіану і т.п. Але навіть якщо брати мінімальні ціни — вони все ще в 2,5 рази вищі ніж моя збірка :) а чого кому багато або вистачить — це не було темою дослідження, темою було суто порівняти вартість девайсів з однаковими характеристиками.

(вибачте що москальською) «Фирма Hyundai назвала причину массового возгорания электрокаров Kona Electric. Автопроизводитель поделился выводами комиссии Министерства транспорта Южной Кореи, которая установила — пожары произошли из-за проблем с аккумуляторными батареями LG Chem.» А чому горіли Hyundai Kona ? Вірно, тому що в них стояли батареї «Li-Ion NMC 3S2P LG E63 120Ah — 1,3квт», саме таке лайно купив автор у одеситів. Пропоную до ціє збірки додати датчик диму. І почитайте статтю в гуглі «У чому різниця між Li-ion NCM та LiFePO4 акумуляторами»

Дело далеко не в акумах а в том как их упаковали и какой софт обслуживает их (BMS). Помните как Samsung galaxy 7 взрывались из-за того что их слишком плотно упаковали?

"

А чому горіли Hyundai Kona ? Вірно, тому що в них стояли батареї «Li-Ion NMC 3S2P LG E63 120Ah — 1,3квт»,

" — Невірно.
Не відзивали для заміни батарей ID.3, Zoe, E-tron та інші, з такими ж модулями від LG. 100% інженери Hyundai щось намутили)

У Самсунга Galaxy Note 7 також систематично загорялись, але щось я не бачив маркетингових досліджень, які б зафіксували падіння продажів Samsung :) виробник батарей відомий, статистика використання теж відома, плата BMS в наявності. Щодо датчику диму — це непагана ідея для будь-яких нетрівіальних рішень з електрообладнанням, дякую за пораду.

(місцевий обл.єнерго) — будь ласочка, давайте єкономити, генерації на всіх не вистачає, не вмикайте потужних приладів...
(власники гібридних інверторів) — а нас-рать! Ми будемо витрачати скільки хочемо, кондиціонери і холодильники крутити, а у години наявності витягувати з мережі десятки кіловат, так щоб локальні трансформатори палали синім полум’ям.

структура тарифу що змотивує економити
0 — 100кВ — соціална ціна
101 — 300 — 3х
301 — .. — 10х

І прощавай підприємства котрі чутливі до ціни електроенергії

а тіпа до наявності цієї самої електроенергії вони не чутливі?

Чутливі, власне і маємо те що маємо, бо хтось шукає тільки прості рішення, як це було з газотурбінними генераторами. Вони ще досі ходять по рукам? 😀

я думаю що ніхто просто не шукає рішень всерйоз. Всмислі укренерго щось захищає і робить запаси, обленерги теж щось роблять. президент вимагає ф16, борці з корупцією вимагають звільнити єрмака, філатов каже що всьо пропало. І ніхто* не сів і не зробив якісь стратегічні стратегії глобально, а не в межах своєї відповідальності.
*звісно ж хтось збирався і намагався, або може й зробив, стратегію. Проте щось якось результату не дуже видно.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Не треба бути дартан’яном щоб не підписуватися за масовий суїцид

зеленський чесно ж сказав — у нього немає часу думати стратегічно. тож, жерте прості рішення.

щось ви наплутали вати-вольти-ват*часи
от прям уявляю як бабуся буде споживати 100 кілоВольт по соціальній ціні ))

в усьому розвиненому світі чим більше купуєш, тим менша ціна

Споживати до 100 кВт одній людини реально при наявності газового водонагрівача та готування без електродуховок та фанатизму. Ну й без обігріву електрикою.

я зрозумів що ви хотіли сказати )
але Вт — це потужність
енегрія міряється у Вт*год

в

Вт*год

измеряется ёмкость, так же как и А*ч.
А энергия измеряется в джоулях

Так ємність же у Фарадах вимірюється.

фарады это про способность системы накапливать заряд, поэтому чаще всего используются в конценсаторах. Относительно ёмкости батарей принято использовать А*ч, Вт*ч

Относительно ёмкости батарей принято использовать А*ч, Вт*ч

З цим не сперечаюся.
«Хтось не правий в інтернеті» йокнуло в мене на ось цьому вислові:

в

Вт*год
измеряется ёмкость, так же как и А*ч.
А энергия измеряется в джоулях

Дозволю собі процитувати вікіпедію.
uk.wikipedia.org/...​ki/Електричний_акумулятор

Характеристики
Ємність акумулятора — це якнайбільш можливий корисний заряд, що віддається повністю зарядженим акумулятором при розряджанні до найменшої допустимої напруги.
В Міжнародні системі одиниць SI ємність акумуляторів вимірюють в кулонах. Насправді-ж використовується позасистемна одиниця Ампер-година: 1 А ⋅ год = 3600 Кл.
Енергетична ємність — енергія, що віддається цілком зарядженим акумулятором впродовж розряджання до найменшої допустимої напруги.
В системі SI енергетична ємність вимірюється в джоулях. На практиці використовується позасистемна одиниця Ват-година: 1 Вт ⋅ год = 3600 Дж.

Тобто енергетична ємність акумулятора це і є енергія, і цілком собі вимірюється як в Джоулях, так і у Ват-годинах.

фарады это про способность системы накапливать заряд, поэтому чаще всего используются в конценсаторах

Фарад і Джоуль це різні розмірності фізичної величини, тому я і згадав про Фарад. А от та ємність що енергетична ємність акумулятора то якраз енергія, і вимірюється в Джоулях, Джоулі це та сама розмірність фізичної величини, що і Ват-години.
uk.wikipedia.org/...​рад_(одиниця_вимірювання

Один фарад визначається як ємність, на якій за заряду в один кулон утворюється потенціал в один вольт. Тобто, один фарад можна вважати такою ємністю, що зберігає заряд в один кулон із різницею потенціалів в один вольт.

З фарадів можна перейти до Омів (якщо згадати про формулу ємнісного опору конденсатора). Ом = Секунда/Фарад.
З Омів, Секунд і Вольтів можна вивести енергію Джоуль = Секунда * Вольт*Вольт / Ом, тобто у Фарадах Джоуль буде Джоуль = Вольт*Вольт * Секунда * Фарад / Секунда. Секунда скорочується і виходить Джоуль = Вольт*Вольт * Фарад
Тобто Фарад і Джоуль мають різну фізичну розмірність а Джоуль і Ват-година — одну й ту саму.

1 кВт·год = 1000 Вт × 3600 с = 3,6 МДж

= 238 грамм дубовых дров = стопарик водки

а трьохлітровий бутиль водяри = Буратіна

Споживати до 100 кВт одній людини реально при наявності газового водонагрівача та готування без електродуховок та фанатизму. Ну й без обігріву електрикою.

Вот только тарифы предлагают не на «человека», а на «домохозяйство»
100 на 1 человека — это 500 на домохозяйство из 5ти человек.
из них 100 — по «социальной цене», остальное — «пусть плотють, не обеднеют!» ©

Я б сказала, що при наявності бойлеру за 300 вийти доволі нескладно.
Та й альтернативи йому практично немає — централізована гаряча вода в місті відсутня.

В мене на сім’ю з 5 людей йде менше 300 ¯\_(ツ)_/¯

ну тут покладатися на сумління нізя.
Навіть я (я так кажу бо «я» це та людина, відносно дій якої я на 90% впевнений) вмикатиму екофлоу рівер 2 в режимі швидкої зарядки, якщо періоди «зі світлом» будуть по дві години.
Ну бо а яка тому розумная альтернатива? людина з електроопаленням теж хоче не замерзнути взимку, людина з дитиною до сорока хоче цю дитину нагодувати чимось теплим. Тут треба якийсь системний підхід, обмежувачі, моніторинг тощо.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

електрику по талонах, а талони по прописаних і квадратних метрах.
ітого «чорні» нелегальні з’йомщики в прольоті і бігають заряджатися в пункт незламності.
легальні мають змогу продати свою квоту чи віддати комусь, кому потрібніше.
родини військових отримують 10х.
але. але якщо нам винесуть ще щось суттєве, то всі ці бугагашеньки стануть не такими й смішними (

то всі ці бугагашеньки стануть не такими й смішними

Гірше — краще. Тільки через холод і голод мізки починають думати критично. Це такий урок простому_бідному_наріту

от ти смієшся, а хід думок «ну єслі шо можна в армію піти, там генератори і годують» цілком має місце.

Такий хід думок може виникнути тільки в тих, хто армію і за сотню кілометрів не бачив

Гірше — краще.

або кого вже припекло і їсти нема чого

Та ладно, кінець епохи бідності при шоколадному баризі вже більше як 5 років пройшов. З получкою в 4000 євро при ціні на стумбрію в 8грн/кг, вже пора би і забути за таке слово як «голод». А з мільярдом дерев дихати стало легше на скільки, що їжа взагалі не треба

вмикатиму екофлоу рівер 2 в режимі швидкої зарядки, якщо періоди «зі світлом» будуть по дві години

ого-го-го! аж на всі 360W!
це ж майже те ж саме що й 3КВт/5КВт/7КВт в кожного пересічного енергокулібіна з DOU

P.S. в себе на River 2 виставив 200W — все рівно 1.5години більш ніж вистачає для повної зарядки

огого не огого, а з варінтів «довше і не так навантажує мережу» і «швидше з більшим навантаженням» обереться другий варіант.
в одній кімнаті рівер, в другій — ще один рівер, у сусідів ще щось.
тут жеж звичайна проблема — пересічний енергокулібін зі своїм трьома кіловатами нічим не відрізняється від пересічного обиватєля з двома дельтами чи ліфом в гаражі.

Навіть я (я так кажу бо «я» це та людина, відносно дій якої я на 90% впевнений) вмикатиму екофлоу рівер 2 в режимі швидкої зарядки, якщо періоди «зі світлом» будуть по дві години.

А я вот найоборот, ограничиваю зарядку уровнем в 500-600 ватт, чтобы общее потребление «зарядка + бытовое потребление» не слишком вылезало за лимиты
А то сеть ляжет.

і продовжиш це робити навіть коли за період наявності електрики не встигатимеш зарядити свої девайси?
Хоча в принципі за такої генератор спасе, проте ті ж жителі мурашників навряд чи заведуть собі генератори масово.
Вообщєм™ відповідальне ставлення я жодним чином не заперечую. Проте покладатися на нього я би не те що не став, а очєнь даже і наоборот.

Гібридні інвертори — це не зло. Є як негативні так і позитивні ефекти для усієї мережі. Особливо якщо додати сонячні панелі.

Інвертори, самі по собі звістно що ні) але така, безконтрольна массовість їх інсталяцій, без дотримання пожежних/санітарних норм(особливо подобаются випадки коли їх в шкафу ставлять, або в короб закривають) — це з будь чим, а не тільки інверторами буде страшне зло.

не вмикайте потужних приладів...

не вмикайте одночасно багато потужних приладів!

ніхто притомний не буде вмикати нагрівальні прилади від аккумуляторів (ну окрім умовних кавомашин які споживають багато але не довго). А нагрівальні прилади — це найбільші споживачі. І це ми ще не почали говорити про старі ліфти...

Я був здивований, але на ліфтах, у тому числі старих мотори всього на декілька кіловат. Інша справа звичайно пускове навантаження.

в них ккд жахливий а їдуть повільно

Ви не повірите)))) але людина, яка купляє BMW з 300 конячками під капотом, не їздить 50км/год в правій, хоча і буде доказувать на форумах що тільки так вона і їздить))))
Так і тут, всі звістно топлять за «розумне єнергоспоживання» в коментарях і в статтях, але тільки і чую «мені 5Квт мало, треба ще докупить 5-рочку», бо за 2 години без світла не вистачає

Логіка проста — купив дорогий інвертор і кіловатні АКБ, то навіщо себе обмежувати в комфорті?

до чого тут БМВ?
покажіть мені людину, яка б гріла бойлер від акумулятора?
бо ваш спіч виглядає як маячня

Більшість пересічних спокійно чайники кип’ятять від Ecoflow. В моєму колі є і такі, які і бойлер гріли. Також не думаю, що люди, які купують собі по 20+ кВт-г аккумів заморочуються невикористанням електронагрівальних приладів.

скільки енергії треба щоб нагріти чайник в курсі? а бойлер?
акуми на 20+ квтг в квартиру ніхто не ставить, бо більше 8-10 немає сенсу.
всі ці великі збірки ставлять в будинках. де є ще сонячні панелі. для того щоб накопичувати вдень та витрачати вночі.

тому ось цей хейт до власників станцій вважаю недоречним та таким що не має аргументів.

Левову частку генерації жруть не інвертори, а бойлери, які вмикають свої 2+ кіловата на квартиру тільки но вмикається світло. Але ти ніяк не змусиш нікого їх відключити, а саме навантаження потрібно регулювати «палкою» — віяловими відключеннями.

є стала частка споживання, і вона +/- відома енергокомпаніям. Тому ці всі черги, вони розраховуются виходячи з цих данних. А от коли до ціеї сталої частки, неочікувано додають +200% навантаження, не узгодженно, бо якийсь «комерсант» наінсталював у всьому багатоквартирному будинку гібридників. То потім будинок сидить без світла тижнями, бо сгорів трансформатор, мережа не розрахована на такий приріст.

Людей, які можуть собі дозволити викинути декілька тисяч доларів на такі системи не так і багато навіть серед найбільш масових мажорів саврємєннасті — айтішників. У більшості звичайні зарядні станції.

У будь якому випадку навіть 10% від 500-700 мегават бойлерного навантаження (приклад Києва), вони навряд чи дадуть.

Предполагаю следующая версия будет — все это выкинуть и купить блюэтти с солнечной панелью.
Вы не там цены сравнивали, в Украине их с такой наценкой продают. Надо брать у оф продавца в Германии и там постоянно акции. Например, 1.5квт стоила 500евро. Растаможки сейчас на них нет. И это безопасно и эффективно

с солнечной панелью
эффективно

Особливо взимку

І так і ні. Можливо власники гібридних інверторів просто дуже тривожні люди які просто хочуть вати резерв для робочтго ноута і роутера на 10+ діб.

Можна відкрити кордони, це точно знизить навантаження на енергосистему.

(місцевий обл.єнерго) — будь ласочка, давайте єкономити, генерації на всіх не вистачає, не вмикайте потужних приладів...
(власники гібридних інверторів) — а нас-рать! Ми будемо витрачати скільки хочемо, кондиціонери і холодильники крутити, а у години наявності витягувати з мережі десятки кіловат, так щоб локальні трансформатори палали синім полум’ям.

не совсем так
за вполне умеренную сумму я могу собрать себе сетап на 16Квт-ч емкости. Вот только заряжаться он будет около суток примерно, потому что вытянуть их моей сети можно где-то киловатт-полтора мощности
А киловатт мощности — ну это примерно на 300-400 ватт больше моей обычно потребляемой мощности. Днём я потребляю где-то 600-700 ватт, когда идёт потребление 1500 ват — заметно приседает напруга. так что....
если взять старые панельки, с алюминиевой лапшой на 8мм — то она недолго проживёт, сгорит на второй день.
так что «нас-рать» будет сильно ограничено природными условиями

Підписатись на коментарі