Як ФОП — платнику єдиного податку оскаржити Податкове повідомлення — рішення

Після проведеної камеральної перевірки, податкова надсилає вимогу про сплату зобов’язань Податкове повідомлення-рішення — це рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані податковою платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такої податкової та відображатися в електронному кабінеті (далі — ППР).

Тобто, ППР містити інформацію про підстави нарахування боргових зобов’язань, реквізити, суму боргу, пеню.

Отже, після проведеної камеральної перевірки податкова оформить її результат Актом про проведення камеральної перевірки, де в результаті буде надіслане ППР.

Податкова надсилає ФОПу ППР за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) ФОП рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Звертаємо вашу увагу!

Якщо поштова служба не може вручити ФОП ППР у зв’язку з відсутністю за місцезнаходженням ФОП, його відмовою прийняти ППР, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) ФОП в або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим ФОП у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Якщо ФОП подали заяву про бажання отримувати документ через електронний кабінет, то ППР буде відображатися в Електронному кабінеті платника. Зверніть увагу, якщо ФОП отримав ППР в електронному кабінеті, такий документ вважається врученим.

Відповідно до Податкового кодексу України, рішення, прийняті податковою, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п. 56.1. ст. 56 ПКУ).

У разі незгоди із винесеним податковим повідомленням — рішенням, ФОП може оскаржити його відповідно:

  1. в адміністративному порядку — це подання до податкової СКАРГИ, в якій викладаєте свої заперечення щодо винесеного штрафу (п. 56.2. ст. 56 ПКУ);
    Скарга подається до податкової у письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку (за потреби — з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання ФОП податкового повідомлення-рішення. Оформлення та порядок подання скарги регулює Наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916 «Про затвердження Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами».
  2. в судовому порядку звернувшись з Адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення до адміністративного суду.

Податківці в роз’ясненні вказують про те, що: строк для звернення до суду ФОП із вимогою щодо визнання протиправним рішення податкової повинен визначатися за правилами п. 56.18 ст. 56 ПКУ (1095 днів із дня отримання такого рішення), незалежно від того, чи скористалася особа своїм правом на досудове вирішення спору шляхом застосування процедури адміністративного оскарження.

Тобто, це означає, що ФОП може не подати спочатку скаргу до податкової, а одразу звернутися до суду із позовом з метою оскарження ППР у разі його заперечення проти такого рішення.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

поки ви виграєте суд * податкову/мінфін десять разів перейменують. І, як показує досвід, після перейменування з 90% ймовірністю замість грошей почуєте «то мінфін платити має а ми Офіс Фінансів».

* (і то якщо, бо суддю призачає той сами Офіс що і ГлавПодатківця)

Підписатись на коментарі