Як вважаєте, профільна вища освіта — must have для роботи в IT?

В понеділок ми випустили матеріал «Портрет айтівця 2024», де з’ясували, що 96% айтівців мають вищу освіту чи принаймні починали її здобувати.

А в обговоренні спільнота ділиться спостереженнями, що, насправді, IT-спеціалістів з профільною вищою освітою — меншість, переважна вони мають диплом в іншій галузі.

Тож ми вирішили запитати, чи потрібна айтівцю профільна вища освіта? Що важливіше: софт-скіли від навчання у виші в цілому чи хард-скіли профільної спеціалізації?

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Про освіту vs самостійне навчання.

Є такий собі Scott H Young. Він якось придумав та виконав MIT Challenge — пройшов 4-річну програму MIT з Computer Science за рік. Здав екзамени. Він зараз працює в Google чи NASA? Ні, написав книгу про те, як вчитися :). Та він показав, що таке навчання можливе — причому онлайн.

В Україні є різні ВУЗи, з різним рівнем підготовки кадрів та програмами навчання. Можливо десь програми актуальні — та можна вчитись.

З іншого боку — зараз дійсно дуже багато матеріалів для навчання . Але є декілька але.

— Для самостійного навчання треба система. Треба знати що вчити, де знайти необхідні знання.
— Для самостійного навчання треба «залізна дупця». Тобто мати офігенну мотивацію кожного дня після роботи вчити те, що треба та робити це ефективно. Просто «пописати код для фану» чи «подивитись відосик» не пройде — бо таким чином навчання може тривати десятками років без видимого успіху.
— Для самостійного навчання треба якісний зворотній звʼязок.
— Для самостійного навчання треба якісна практика. Однотипні учбові проєкти будуть корисними лише на початку.
— Для самостійного навчання треба вміти копати вглиб. Зазвичай — самому. Бо хороших курсів навіть для середнього рівня зараз дуже мало. В 99% відсотках — будуть навчати однотипним типовим проєктам, які через пару років кожен другий ШІ зможе наваяти за 3.5 секунди.
— Для самостійного навчання краще було б непогано знати англійську мову. Бо варіантів курсів, книжок та статей для навчання стає в рази більше.

Висновок.

Якщо ви можете побудувати собі систему, маєте нереальну мотивацію, у вас є ментор (чи просто друг, що зробить якісне код ревʼю), ви знаєте які проєкти зробити та як їх розбити на складові, маєте знання англійської, вмієте та любите самостійно копати вглиб — для першої роботи в України навіть курси оффлайн не потрібні.

Але й в хорошому університеті можна отримати купу корисних знань, якщо знати що вчити, куди копати, куди розвиватись. Тобто є людина, яка може допомогти з порадами.

P.S. Маючи перегрітий ринок праці із тисячами резюме на одну вакансію джуна — кого розгляне роботодавець — людину з IT факультету чи випускника noname 3-місячних курсів, яких вже сотні тисяч? (Розгляне != візьме на роботу)

— Для самостійного навчання треба система. Треба знати що вчити, де знайти необхідні знання.

чатгпт: «я хочу вивчити ххх, згенеруй мені послідовність тем і розділів які мені треба вчити, у вірному порядку»

— Для самостійного навчання треба «залізна дупця». Тобто мати офігенну мотивацію кожного дня після роботи вчити те, що треба та робити це ефективно. Просто «пописати код для фану» чи «подивитись відосик» не пройде — бо таким чином навчання може тривати десятками років без видимого успіху.

Залізна дупця треба коли тобі силою намагаються впихнути матеріал який тобі не потрібен, не цікавий, чи коли викладач подає його максимально сухо і нецікаво. Це якраз гарний признак того, що тобі цей матеріал і не треба значить.

Якщо цікаво, якщо у тебе горять очі, ти сам будеш час намагатися найти його вчити.

— Для самостійного навчання треба якісний зворотній звʼязок.

Десь в МТІ може він і існує, но це не про українські вузи і не кібернетика. І такий зв’язок бажанний, але не обов’язковий.

— Для самостійного навчання треба якісна практика. Однотипні учбові проєкти будуть корисними лише на початку.

І універ, зі своїми відірваними від реальності лабораторними роботами, тільки заважає. Я краще той час потрачу на пет проект, який мені цікавий. Не говорячи вже що практика, яка дається в безлічі безкоштовних курсах, в рази краща університетської (по крайній мірі українських вузів).

— Для самостійного навчання треба вміти копати вглиб. Зазвичай — самому. Бо хороших курсів навіть для середнього рівня зараз дуже мало. В 99% відсотках — будуть навчати однотипним типовим проєктам, які через пару років кожен другий ШІ зможе наваяти за 3.5 секунди.

Це ви якраз універ розписали )

Навіяло іншим топіком.

Як це в більш цивілізованих країнах робиться (і було в срчр)
З фільмів
Адкадємік Євстратов
Архітектор Мендісабаль
Інженер Іванов
Доктор Петренко

До імені добавлявся титул

Тобто теоретично без профільної освіти чи певної доздачі можна бути девелопером але не інженером програмістом

Де це важливо то інше питанн

імхо, ця цитата “The educated guess is as good as the education it is based on. ” (з книжки The Self-Assembling Brain: How Neural Networks Grow Smarter by Peter Robin Hiesinger) дає хінт до персональної відповіді на це питання

розлогіше і з видаленим контекстом (бо він тут і зараз неважливий)

An educated guess is heuristic. Intuition in the absence of sufficient data is
heuristic. Decisions based on what we lightheartedly call a “gut feeling” or
“common sense” are heuristic. And they all are kinds of mental shortcuts.

Some judgement heuristics appear universal, as does the need for slower
thinking when it comes to statistics. But Tversky and Kahneman quickly
realized that judgement heuristics that are the same in all people do not
explain our differences in intuition. The educated guess is as good as the
education it is based on. Education takes time and energy. The common
sense and intuition on whether the family should buy a house are not the
same for a 6-year-old and a math teacher.

тобто відповідь буде така — якщо в роботі буде більше творчих викликів і профільна вишка розширює кругозір — так
якщо більше ремесла і вишка формальна — мабуть ні (може вона корисна просто в інших справах життя при цьому)
ну і два квадрати будуть з непевною відповіддю

Без апостильованого профільного диплома буде набагато складніше в еміграції / наймі в іноземну компанію.

Ніколи ніхто навіть не питав. Для дейяких віз — буває треба. Для найму — навряд.

Потрібні певні знання і вміння. Вища освіта це було відносно зручно і ефективно до широкого розповсюдження інтернету (досі так для деяких спеціальностей, але IT не одна з них). Якщо подумати, то будь-який університеться курс за певною спеціальністю можна пройти за 1-2 роки якщо викинути звідти «загальноосвітні» предмети. Особисто я після другого диплому забив, бо це не дуже раціональна трата часу. Жоден з тих дипломів не пов’язаний з IT. Але це з точки зору отримання знань і навичок.

Вища освіта це також про тусовку, знайомства, обговорення ідей і перший досвід власних проектів і роботи в команді. Якщо універ чи форма навчання не дають нічого з вище наведеного — воно того не варте. Якщо є можливість отримати все це без універу — варто отримувати так. Але універ теж норм просто варто розуміти, що це більше про соціальну його частину і можливості, які випливають звідти ніж про щось інше.

Також можу бути зручним паралельно проходити кілька однакових курсів, за однією спеціальністю з різних вузів для того щоб дивитися на світ двома і більше парами викладацьких очей і таким чином розглядувати матеріал з різних точок зору, де буде видно що повторюєть в різних курсах, а де унікальний контент по матеріалу, що притаманний лише цьому джерелу.

Підказки для тих, які просрали 5 років свого життя сидячи на парах, а особливо «талановиті», ще й в аспірантурі, і намагають виправдати потрачені в пусту 5 років життя:

«Універ навчив мене критичному мисленню»

«Універ навчив мене шукати і працювати з інформацією»

«Універ дав мені основи, щоб я сам міг зрозуміти в якому напрямку далі розвиватися, без цих основ, я би не зміг в ІТ і був би дояркою, тільки універ і його викладачі можуть дати структуровані матеріали»

«Без матана, все життя будете нікому не потрібні сайти на ангулярі писати» (пофіг що сам пишу, хоч я і з матаном, який вже забув через пів року після універа, і підручник Дємєдовича радує око рядом на полиці)

«Ну і що з того що дають купу непотрібної інформації? Ніколи не знаєш коли і що пригодиться, а коли пригодиться, достанеш з підвалу коробку з конспектами, почитаєш і згадаєш, шах і мат!»

«А ти би ліг під ніж хірурга без диплому?» (хоча здавалося причому тут хірургія до ІТ?)

Не дякуйте

Підказки для тих, які просрали 5 років свого життя сидячи на парах, а особливо «талановиті», ще й в аспірантурі, і намагають виправдати потрачені в пусту 5 років життя:

тоесть самые талантливые просрали 8 лет жизни(5 в инстиуте и 3 в аспирантуре в среднем), но сложить 5+3 может не каждый выпускник ПТУ :)

це фігня, краще дай піказку тим, хто просрав 10 років сидячі в школі
треба було забити болт раніше, були б всі як Річард Бренсон

Я зазвичай не пишу коментарі в інтернеті та й персонально не роздаю порад, а «лайфхаками ділитися» — підтримую.
Тому дякую за питання — з мене не нова інформація, а нагадування.

Не стосується рівнів чи статусу. Також не стосується висоти, чи широти.

Це робота над власним брендом.
Бо який сенс, вибачте, у медалях що лежать в шкатулці.

Створити собі проект ’хакнути роботодавців’ на рік по розвитку «воронкі продажів» для свого робочого профілю на достойній платформі пошуку роботи.
Для кожної ступеня воронки має бути репрезентаційний контент, що релевантний аудиторії цього рівня.

і намагають виправдати потрачені в пусту 5 років життя

потратила людина рокі в пусту, чи не в пусту може вирішувати тількі вона сама

не дякуй

Просрав десь 7-8 років в універах. 2 освіти.
Працював по спеціальності по обидвох.
Не відчуваю що пригодилось взагалі.
Оправдувати не збираюсь. Але все ж мені подобається знати про себе, що я маю вищу освіту і мені б НЕ хотілось залишитись без неї. Це звичайно просто «медалька». Але мені краще з нею чим без.

Краще мати, ніж не мати, але і без профільної освіти норм. В мене її нема, ні разу не стикався з якимись перепонами чи труднощами ні на етапі найму, ні під час імміграції.

Потреба в профільній в/о зростає разом з складністю предметної області проекту, алгоритмів, які застосовують та логіки завдань, які вирішується під час розробки, але необхідності нема.
З свого досвіду однак можу сказати, але це більше не про в/о як таку, а про фундаментальні знання і логічне мислення, які вона дає (за умови дійсно навчання, а не протирання штанів):
1) Мені завжди було важче працювати з світчерами і людьми без цього junior i junior strong рівня — це моє упередженне ставлення, та і вибірка не така велика — але все ж
2) Їх в рази важче було навчати і вводити в проект, крім специфіки, часто доводилось пояснювати і основи, очевидні для будь-кого з базовою технічною освітою, яка передбачає курси логіки, комбінаторики і основ алгоритмів.
І враження, що чим далі, тим більш поверховим це все стає. Чувак закінчив курси по js і реакту, вже навіть якісь навчальні проекти пише, а запитати таблицю істинності XOR для двох змінних — ні в зуб ногою, сумно.
Але з іншої сторони, воно і не потрібно, бо хіба ж на роботі коли таке знадобиться...

Я світчер
Знаю logic gates,
це не rocket science.

Взагалі то 50 місяців навчання заради якоїсь таблички множення — не звучить як комплімент тим хто якось там насправді здобуває освіту заради знань.

Ба більше може людина й вміє робити щось складне, але нащо вам та китайськіатеорема по остачі якщо того імплементувати немає куди?

Взагалі то 50 місяців навчання заради якоїсь таблички множення — не звучить як комплімент тим хто якось там насправді здобуває освіту заради знань.

я таблицу умножения выучил не напрягаясь за дай памяти июнь месяц школьных каникул между 1 и 2м классами, в возрасте 7-8 лет. Если для банального запоминания элементарных закономерностей в числах вам нужно 50 месяцев во взрослом возрасте — мне вас искренне жаль. Надеюсь в гуманитарке у вас получится лучше.

Якщо з вашою освітою, ваша відповідь це те як ви зрозуміли мій меседж — я на вас не ображаюсь. Сподіваюсь ви хоч не викладаєте в учбових закладах.

Вы таблицу умножения таки смогли выучить за 50 месяцев(я даже не буду спрашивать почему 50, у вас же с банальной арифметикой проблемы)?

Спасибо что обратили внимание.
Да, с ней тоже. Бывало замечено.

Какие-то да,
из текущих настольных табличек — перечитываю по первому кругу табличку, за ней будет следующая, возможно не скоро, потому что эта табличка мне интереса и антиципурую возможности с которыми я бы мог встретиться и вероятно это занимает времени.

Не думаю что обязателен график, если в отличие от меня для этой таблицы нужен месяц, так зачем же вам со мной, простите, дибилом, сидеть за одной партой столько лет?

В своем режиме, к стати в отличие от меня вы бы и Хогвартс могли закончить, со скоростью быстрее других или скажем быстрее стандартной программы.

Тогда понятно что путешествия в и из заведения возможно скомпенсировать аудиокнигой где это возможно или вариантом «придумайте сами» что может иметь соразмерным количеству минут туда и обратно противовес.

С другой стороны видео с Ютуба, возможно ускорить или остановить и даже перемотать.

Благодарю, я принимаю ваши искренние чувства.
Боюсь вы переоцениваете мои таланты с гуманитаркой.
С уважением

Скажем есть сейчас таблица, я себе в моих глазах ее вес пол года и затем я беру аналогию Академ отпуска на мной выбранный период без необходимости с кем либо согласовать. Может быть на месяц учебный отпуск для смены декораций на мониторе, а затем вернусь не только туда же где было оставлено, но и могу освежить в памяти материл или скажем, передумать,
Развернуться и начать читать с самого первого листа как в первый раз, но только в этот раз с кучей разноцветных канцелярских расходников. Потому что нет «сроков», изучается не для «оценки» — открывается возможность учиться в своем темпе.

Без подколов, я не исключаю возможности что вы, например, во всем чем возможность гордиться — богаче меня, по всем данным.
И если так, то пока мы движемся по материалу в темпе всех собравшихся из которых некоторые не знают зачем собрались, но темп общий средний.
И поэтому по расписанию выдаётся порциями более менее подходящая всем стандартным студентам страны.
И есть вероятность что стандарт хороший и работает, но ваши амбиции учтены в определенных рамках группы лиц, которым и практиковать толком работая — не получается, да и от преподавания приходится париться за кучу организационной ерунды и ответственности за стадо потенциальных свет очей искусств и наук от которых зависит будущее всех последующих людей на планете.

кто троллит меня чатом жпт, выйди из сумрака Вова :)

Хорошая традиция поддерживать бдительность за виртуальных собеседников)

Выдыхай, Бобер. Совсем параною развил.

я таблицу умножения выучил не напрягаясь за дай памяти июнь месяц школьных каникул между 1 и 2м классами, в возрасте 7-8 лет.

Нашел чем хвастаться

Знання можуть бути без в/о, в/о може бути без знань. Таблицю для XOR я міг написати у 10 років, і що?

Для програміста, напевно краще мати профільну освіту ніж не мати. Але чи це є обов’язково ? Ні!

Есть ли какие-то реалистичные белые варианты иммиграции в США без диплома и без 12 лет опыта работы?

Так — US Army, Air force, Marine Corp та Navy. Є вікові обмеження, здоров’я, фізична підготовка і т.д. ІТ-шники часто треба в NAVY та Ari Force. Контракт 4 роки, грінка і громадянство на третьому році служби. Взагалі набагато більш надійна тема, аніж потогон в Долині, Дядько Сем це куди як більші гарантії ніж NASDAQ з їх циклами та лейофами. Рекрутують через Linkedin в тому числі, цілі полковники навіть.

Хіба можна обіймати мілітарі посади без грінки або громадянства ?

У дядька Сема спеціальні програми для легіонерів, там періодично відкриваються програми з конкретних військово облікових спеціальностей — під які роздивляються легіонерів з усім оформленням. В цілому ємігрант першого покоління напевно стафф сержант максимум при усіх інших, далі розвідка не пустить і то це для тих хто буде ішачити, в три рази краще за корінного білого. Для більшості — максимум E4, але гарантована грінка і пріоритет на громадянство також для військовослужбовців в США величезна кількість пільг, з розряду дотацій на житло, медицина і.д..
Коротше поцікавтесь темою, різні yotuber-и в тому числі з України фактично рекрутують. По суті якщо вам років під 30 нема вад здоров’я, є освіта або військова підготовка і т.д. такий варіант еміграції врази кращій за будь яке рабство на аутсорс галерах під візою з якої будь коли можуть депортувати або навіть Долини.
Для людей по старшу і т.д. є варіант «білету першого класу» тобто грінка за вклад в Американську економіку в 1 мільйон доларів.

Загалом треба вміти фіксити баги та читати код.

Це вже суттєва кваліфікація. Як мінімум знати методику опису та оформлення багів. Той же Пентагон зарядив на це цілий університет Кернегі-Мелон, тут чітко покладається на академічних вчених, для яких військові завжди були головними колегами від часів коли Аристотель навчав та консультував Александра Македонського.

Ой... Це знання, що в принципі не є проблемою. Навчити людину, або знайти когось, хто це вміє робити не питання. І я не впевнений, що більшість розробників це знає.

Добре якби воно так і було, на практиці — усе сильно по різному. Десь в рецензції до книги Скота Маєрса була чудова фраза. Набуття знаннь, які ви оримаєте з цієї книги власним досвідом — буде коштувати вам занадто дорого.

Це інше питання, саме тому є онбордінг, де отримуються знання, як організована робота на фірмі. Так, є проблема, що люди не хочуть сприймати знання, вибираючи те, що їм більше до вподоби. Є проблема, що люди перебільшують значення свого досвіду та своїх знань. Але це природній шлях роботи нашого мозку, і це гарно виходить у багатьох. Тому навчити як на фірмі прийнять класифікувати та заводити баги, це в принципі для багатьох не проблема.

Ну баги це не про фірму, це про стандартна інженерна практика якою має володіти технічно будь який інженер з ПЗ. Особисто я дізнався як з багзіли Mozilla Foundation, там було чітко описана методика описання багу і що робити перед тим як переслати їм патч. Цікаво що як присилав їм перший баг — то це було за результатами того, що я переписав Download Manager який не працював з JavaScript на Java використовуючи XUL. Вони розуміли що то баг, але не могли його відтворити.
Потім ми однин час працювали без тестувальників взагалі, нам стали заводили з ринку нових людей, деякі з яких були взагалі 0-ві не вміли користуватись комп’ютером, доводилось вчити по ходу роботи бо хоч би хто був. Треба сказати що коли людина вчиться, то від неї насправді дуже великий сенс є. От щоправда бізнес був влаштований так, що як тільки навчались — по мінімуму одразу перекидали на аутстафінг. Потім якось дивно в компанію прийшов один професіонал і стали заходити люди яких вже не треба було з нуля вчити, вони самі могли навчити.
Таким чином не стільки в компанії питання, в одній і тій самій компанії відділки можуть відрізнятись радикально. Один може бути з одних профі, бо там співбесіди поставлені, тренінги тощо, інші не зрозуміло як можна зібрати в одному місці усіх опездалів. І як правило різниця в одній людині, з’явилась грамотна яка знається на чомусь та вчиться — опездалів або підтягують це можливо, або бізнес з ними прощається чи прямо, чи виживає коли вони самі йдуть бо розуміють, що не виходить.

Так воно влаштовано, що усім знанням можна навчити. При усіх інших — задля отримання ступеню бакалавра — треба 4 роки, магістра ще 1. На другу вищу освіту менше часу, з технікума можна вступити одразу на другий курс тощо.

У мене 9 класів, я двійочник.
Зараз працюю в якості
Development Support Engineer Tier-4

На минулому місці роботи, в офісі Гугл, в перший робочий день нас группу новачків під час презентації з техніки безпеки за комп’ютером (ага, оце прикол) — по одному підкликали до HR і щось там розпитували.
Так от вони мені кажуть давайте нам усі свої дипломи, а я їм кажу що німа, і 9 класів я двійочник і взагалі не розумію як ви пропустили мене)) і вони «схавали», а які в них ще шанси.

Я так вважаю, якщо ти вважаєш за ок витрачати тисячі годин за для бейджику ’софт-скіли маючи — то є шанс що поки ви там за свої 5 років навчаєтесь по чиїсь чужій навчальній програмі — такі дибіли як я на ютубчиках і застарілих книжках з бібліотек — стануть вашими керівниками...

Якщо ви не шутили. Мого колегу і друга дісно поперли з університету, бо він із нами працював на минулій роботі. А він з рештою опинився в Google, зараз працює в якомусь стартапі в Долині. У нас він займався сайтом компанії / інтернет магазином який подавав наші продукти, які ми робили в продуктовому відділку. Регулярно клав нам продакшн якимось SQL-ем :) (хоча в них і взагалі, певний час не було лоу енвів). Приколи про Чака Норіса, я вже потім чув.

Та ні, ніяких жартів. Працював агентом підтримки для продуктів Google ads/Google analytics/Google merchant
center.
Потрапити туди не складно по перше тому що front-line Tier-1 Support.
Там як і в інших місцях написано у вакансії що потрібно бути легендарним героєм з освітою, досвідом і супер знаннями, а по факту як і в інших ’вхідних’ ролях — з роботою справиться чайник, а по факту всьому навчають та й задачі елементарні.

Якщо моя історія і виглядає дивно, то варто зазначити що перед працевлаштуванням я проходжу тренінги по ’ефективному працевлаштуванні’, готую відповіді на стандартні запитання, збираю із своєї робочої історії випадки де я був ініціатором успіху, та огортую ці історії по техніці star .
І все таке інше по роботі над підготовкою до працевлаштування або у конкретну фірму, або на конкретну роль.

Та я думаю до вас вже стучиться редакція і пропонує написати для них статтю :) Звісно як PR відділок не скаже, що статті це інтелектуальна власність компанії Google тому перед потраплянням в прессу має проходити редакцію :)

Та нє, ніхто нікуди не стиуається, нікому не потрібен ані я, ані мій досвід, саме так як і чийсь диплом))

От якби то була
його сутність така.
Емпіричним шляхом
оцінювати дійсність.

Так напевно знайшлись би
й умови і однодумці, серед тих хто вже давно шукає такий підхід.

Для прикладу:
Може бути якесь мистецтво.
Скажімо навіть, що за одне життя опанувати це мистецтво не можливо. Перевірено.
Але скажімо є дисципліни. Кількість.
Взаємини з дисциплінами митцям генерують ярличок ’вартість’.

Дисципліни, ну їх можна навчатись/навчати.

А от особливий склад чи то характеру, де наприклад потрібно тільки не критичне мислення. То тамошнім наукам навчитись також можливо, але маючий талант друг може стояти у релевантній справі по переду себе на пів стопи.

Тіки оце с продом не треба, будь-ласочка.)

Наприклад можливо допомогти навчитись учитись, але коли з’являється нова технологія і є дефіцит інформації про нову тему — людина що за звичкою випробовує ПРОДукт на міцність — може бути як золото.
Поки інші що в шерензі перших поки ще будуть тільки придивлятись, то він міг би вже й спробувати )

І ні я не був працівником Google, лише працював агентом підтримки трьох рекламних інструментів, це різне.

у тебе скоріш за все був непрямий контракт, тому їм пофіг не твою освіту
спробуй отримати прямий
так, в деякі компанії можна потрапити без диплому, але повно таких, які тебе відбракують ще на етапі атс
нашо собі звужувати можливості?
це як в сьютс — вони наймали лише випускників гарварда. якщо ти унікум, то проскочиш і без цього, але якщо ні, то с’est la vie)

’спільнота ділиться спостереженнями, що, насправді, IT-спеціалістів з профільною вищою освітою — меншість, переважнО вони мають диплом в іншій галузі.’ == аж одна людина написала комент про свою конкретну компанію, правдивість якого сумнівна, бо навряд чи QA Team Lead має доступ до інформації та і в принципі знає деталі освіти кожного співробітника чи контрактора компанії
...

Для того чтобы работать формошлепоером, достаточно 3х месяцев ПТУ. Доказано и миллионами индусов и тысячами местных выпускников курсов «войтивайти».
www.youtube.com/watch?v=BcmUOmvl1N8
Но эта концепция внезапно начинает сбоить на минимально нетривиальных задачах и /или обьемах данных больше 100к хранимых сущностей — но можно 20 лет работать в ИТ и не столкнуться с такими задачами :)
Для того чтобы быть инженером, необходимо полноценное высшее образование, которое начинается с основ логического мышления. Понятное дело что конкретные технологии и навыки устаревают очень быстро, но имея базу, изучение любого фреймворка — дело техники.

Дэвид Карр бросил учебу и создал tcl и tk.

Линукс Торвальдс начал работать над Линукс на первых курсах и внёс вклад в мировое сообщество ещё до того как закончить обучение.

Джон Кармак — Doom и Quake

Джулиан Ассанж — WikiLeaks

Ричард Столлман — Free software foundation

Разве этих выше, вы поставили бы в один ровень с теми о ком говорите, а где ваш Линукс?

в корпоративе, там просто делают баблос без дешевого пиара

я, так вважаю. Ця думка зформувалася зі спостережень за колегами розробниками, які мали відповідну прфільну осівту і ні. Звісно є виключення, але, з моєї скромної вибірки, профільна освіта це величезний плюс. Не для розробників це проявлюється меньш яскраво і не так критично.

Я думаю люди без профільної трошки страдають отим «синдромом самозванця»
(не всі, залежить від успіхів та самовпевненості)

ru.wikipedia.org/...​Эффект_Даннинга_—_Крюгера
Ему подвержены как раз специалисты с опытом и хорошим профильным образованием :)

нет, не нужна

В трех випадках:
* якщо в вас комплекси
* для еміграції
* для того, щоб пройти скринінг HR

І тільки в одному її варто здобувати: якщо ви дійсно сильно сильно цього хочете.

наче, для отримання грінкарти освіта буде потрібна. Або 12 років досвіду. Це колись, наче, так давно було. Хз як зараз

Скільки проводив співбесід — жодного разу освіту навіть не дивився. І серед колег в кого питав з IT освітою тільки один, в інших — хімік, електрик, фізик.

Вишку ніколи не питали на співбесідах, можна вказувати можна ні, більше на досвід та стек дивляться

Як будуть забагато від мене хтіти, буду махать перед носом своїм дипломом електрика з технікуму.

Мабуть це залежить від стеку. Можу сказати про системне програмування і розробку нутрощів дистрибутивів лінуксу, сам Столлман — свічер з фізики.
По власному досвіду, природнича чи інженерна вища освіта як така — потрібна, скажемо англійська для наукових статей і сам досвід їх написання і презентацій дуже стає в нагоді для написання різного роду документації. Якийсь багаж софт-скіллів і нетворкінгу для старту теж дуже не завадить.
Суто ж профільні знання — я не можу порівняти себе з собою з багажом знань з університету, але по відчуттям, самої по собі освіти буде замало, важлива практика, можливість набратись досвіду не по ходу робочих тасок чи пет-проектів, а на навчальних, і на відміну від просто корочки, це дуже індивідуально.

Вирішив отримати профільний диплом зараз, гарний час + дистанційний формат

3 роки назад писав статтю на цю тему:
dou.ua/...​ways-of-learning-for-dev

Як на мене мало що змінилось, але хочу додати, що софт-скіли які під час універу розвивав дали дуже крутий буст і завели мене в Product Managment, хоч думав що буду писати код хоч років 10ть.

Тому буду радити універи, але лише декілька і то лише на офлайн формат навчання

софт-скіли які під час універу розвивав

Старостою був
Чи профоргом
Чи КВН
Чи дівчата?

Чи до начальства підкочувпв

Підписатись на коментарі