Мобільні оператори не встигають: чому 10 годин автономної роботи БС з 1 жовтня — нереальна вимога
15 липня Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) переглянув вимоги щодо функціонування базових станцій (БС) мобільних операторів в умовах воєнного стану. Тоді мобільних операторів зобов’язали забезпечити автономну роботу БС протягом 10 годин. До 1 жовтня не менше ніж 60% базових станцій повинні відповідати цьому стандарту, а до кінця січня 2025 року — всі 100%.
«Економічна правда» зробила розбір, чому мобільні оператори не можуть виконати розпорядження НЦУ та чого очікувати українцям від мобільного зв’язку, а ми зібрали для вас головні тези.
Публікація розпорядження НЦУ в липні 2024 року викликала шок серед мобільних операторів. Вони назвали вимогу забезпечити 10 годин автономної роботи базових станцій абсурдною. У спільній заяві «Київстар», Vodafone та lifecell зазначили, що виконати нові вимоги нереально.
Модернізація мереж почалася після атак на енергосистему у 2022 році, коли оператори інвестували мільярди гривень у додаткові акумулятори та генератори. До липня 2024 року оператори орієнтувалися на розпорядження НЦУ, яке вимагало 4 години резервного живлення для половини станцій до листопада 2024 року.
«Ніхто у світі не зміг би виконати прописані вимоги до 1 жовтня. Це надзвичайно масштабні обсяги роботи», — розповідає технічний директор «Київстару» Володимир Лутченко.
Основною перешкодою для виконання нових вимог щодо автономної роботи БС є брак часу. Операторам потрібно погодити інвестиції, домовитися з постачальниками та налагодити логістику, а обладнання з Китаю доставити неможливо. Доставка триває мінімум 120 днів, а монтаж понад 100 тисяч акумуляторів ускладнюється через нестачу працівників та бюрократію. Модернізація також вимагає оновлення кліматичних шаф та перевірки конструкцій будівель. Для обслуговування генераторів потрібні додаткові фахівці, яких у компаній немає.
Представник одного з операторів повідомив, що компанії та Мінцифри обговорюють терміни забезпечення автономної роботи мереж. Окрім цього, він уточнює, що вимогу про
Мобільні оператори попереджають, що стабільність зв’язку залежить від ситуації в енергосистемі та прогнозованості відключень. Хоча частина базових станцій підключена до генераторів, якість послуг може постраждати при зникненні навіть 20% станцій.
У разі відсутності електрики понад 6 год оператори зможуть забезпечити лише базові послуги: можливість зробити дзвінок буде доступна не всім і не з першої спроби. У таких умовах акумулятори на БС не встигатимуть повністю заряджатися.
Поради для зменшення навантаження на інтернет-мережу під час знеструмлення зі статті DOU про вплив вимкнень світла на мобільний інтернет:
- вимикайте автозавантаження медіа;
- не використовуйте відеохостинги типу YouTube чи Netflix або ж для перегляду відео встановлюйте низьку якість;
- віддавайте перевагу SMS-повідомленням та месенджерам;
- утримайтесь від користування сервісами з важким контентом, що генерують збільшений трафік, наприклад ТіkTok;
- користуйтеся національним роумінгом — можливістю перемикатися на мережу інших операторів.
Раніше ми також писали про інтернет-мережі на базі xPON та переваги цієї технології у період знеструмлень.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів