Гарний та поганий командний гравець
ChatGPT дав мені цікавий список якостей гарного та поганого team player — не можу не поділитися, здається досить корисним матеріалом. А ви на світлій стороні, чи на темній? З чим згодні, а з чим ні? Чи стикалися ви в роботі з цікавими прикладами не_командних гравців?
Good Team Player
Активний слухач: Хороший team player слухає ідеї та відгуки інших без переривань, розуміючи важливість почути думку кожного перед тим, як приймати рішення.
- Приклад: Під час мозкового штурму вони заохочують тихіших учасників ділитися своїми думками та стежать за тим, щоб ніхто не залишився в тіні.
Підтримка інших: Командний гравець пропонує допомогу, коли інші її потребують — через наставництво, обмін знаннями, або готовність підмінити на завданнях
- Приклад: Коли колега має труднощі з технічним завданням, вони проактивно пропонують допомогу, замість того, щоб чекати, поки їх попросять.
Адаптивність: Хороший командний гравець підлаштовується під зміни та нові ідеї без спротиву, зосереджуючись на командних цілях, а не на власних уподобаннях.
- Приклад: Якщо команді раптово потрібно змінити пріоритети через вимоги клієнта, вони швидко підлаштовуються та переналаштовуються на нові завдання.
Позитивне ставлення: Вони підтримують позитивний і конструктивний настрій навіть під час труднощів, піднімаючи мораль у команді та допомагаючи іншим залишатися мотивованими.
- Приклад: Під час напруженого спринту вони заохочують команду, визнаючи прогрес і підтримуючи оптимізм, що допомагає тримати командний дух на високому рівні.
Спільне вирішення проблем: Хороший командний гравець працює разом з іншими над вирішенням проблем, цінуючи колективне мислення більше, ніж індивідуальні досягнення.
- Приклад: Замість того, щоб самостійно виправляти помилку, вони збирають команду на швидку нараду для обговорення кількох можливих рішень.
Відповідальність: Вони беруть на себе відповідальність за свої дії та роль у командних результатах, визнаючи помилки та зосереджуючись на тому, як покращити ситуацію наступного разу.
- Приклад: Після пропуску дедлайну вони визнають помилку, пояснюють, що пішло не так, і пропонують рішення для уникнення подібних затримок у майбутньому.
Комунікація: Хороший командний гравець регулярно ділиться апдейтами, уточнює цілі та стежить за тим, щоб всі були в курсі
- Приклад: Вони дають чіткі звіти про свій прогрес та перевіряють злагодженість команди щодо завдань.
Поважне ставлення та відкритість: Вони поважають різні думки, навіть якщо не погоджуються з ними, і залишаються відкритими до альтернативних підходів.
- Приклад: Коли junior розробник пропонує інший підхід, вони не відкидають його одразу, а досліджують ідею, перш ніж вирішити, який шлях кращий.
Bad Team Player
Погана комунікація: Поганий командний гравець не ділиться оновленнями, тримає інформацію при собі або спілкується незрозуміло чи неорганізовано.
- Приклад: Вони не повідомляють команду про затримки або перешкоди, через що інші залишаються не в курсі, коли строки не виконуються.
Егоїстична поведінка: Вони ставлять свої успіхи або переваги вище цілей команди, часто ігноруючи потреби інших.
- Приклад: Вони постійно беруть найвидиміші й легші завдання, залишаючи важчу й менш привабливу роботу іншим.
Перекладання вини: Замість того, щоб брати на себе відповідальність за помилки, поганий командний гравець перекладає вину на колег або зовнішні чинники.
- Приклад: Коли проект провалюється, вони звинувачують колег у недостатній роботі, замість того, щоб визнати власну роль у провалі.
Відсутність відповідальності: Вони не виконують зобов’язання, пропускають строки або роблять неякісну роботу, не переймаючись тим, як це впливає на команду.
- Приклад: Вони часто здають неповну або з помилками роботу, залишаючи іншим членам команди виправляти ситуацію.
Негативність і скарги: Постійні скарги або зосередження на проблемах без внесення конструктивних рішень знижують моральний дух команди.
- Приклад: На кожній зустрічі команди вони критикують рішення або пропонують, що команда зазнає невдачі, не надаючи конструктивних відгуків чи альтернатив.
Негнучкість: Поганий командний гравець відмовляється адаптуватися до змін, тримаючись за свій спосіб роботи, навіть коли очевидно, що команда потребує зміни напрямку.
- Приклад: Коли вводять новий інструмент або робочий процес, вони відкрито пручаються його вивченню, сповільнюючи прогрес команди.
Домінування в розмовах: Вони монополізують зустрічі або обговорення, не даючи іншим висловитися, або відкидають ідеї, які не належать їм.
- Приклад: Під час мозкових штурмів вони постійно перебивають інших, наполягаючи на своїх ідеях, не слухаючи альтернативні погляди.
Відсутність співпраці: Поганий командний гравець не вміє працювати разом, вважаючи за краще працювати в ізоляції, приховує знання або не допомагає іншим, коли це потрібно.
- Приклад: Коли колега просить допомоги у завданні, в якому вони мають досвід, вони відмовляють, стверджуючи, що занадто зайняті, навіть якщо це не так.
Підрив команди: Вони тонко (або не дуже тонко) підривають зусилля інших, розпускаючи чутки, пліткуючи або проявляючи пасивно-агресивну поведінку.
- Приклад: Вони критикують або обмовляють роботу колеги перед іншими співробітниками або керівництвом, створюючи розбрат у команді.
Лінощі або відсутність ініціативи: Поганий командний гравець робить мінімум, уникає додаткових зусиль і очікує, що інші заповнять прогалини.
- Приклад: Вони постійно йдуть додому відразу після завершення робочого дня, не завершивши важливі завдання, залишаючи незакінчену роботу для інших.
Найкращі коментарі пропустити