DevOps, Product Lead, Scala Developer. 10 компаній розповіли, які позиції закривали найдовше і чому
DOU поцікавився у компаній, на які ІТ-посади їм було найважче знайти фахівців. Також нам розповіли, чому саме ці позиції важливі, які труднощі виникали під час рекрутингу та які рішення допомогли пришвидшити процес.
Ciklum
Кого шукали: Expert DevOps (Azure) Engineer.
Скільки часу: 2 місяці.
«Ця вакансія була критичною для клієнта. Оскільки проєкт починався з нуля, ця роль передбачала розробку архітектурних рішень для створення масштабованих систем, здатних витримувати високі навантаження. Позиція була пріоритетною, адже подальший найм усієї команди залежав від того, наскільки ефективно і швидко ми знайдемо першого і найбільш досвідченого інженера.
Процес найму тривав два місяці. За цей час ми переглянули понад 100 резюме та запросили 15 кандидатів на технічні співбесіди. Закриття вакансії викликало труднощі через високі вимоги клієнта і обмежену кількість таких спеціалістів на ринку. Кандидати, які доходили до технічних інтервʼю, часто не відповідали необхідному рівню знань у специфічних областях, що ускладнювало відбір.
Щоб підвищити ефективність процесу та збільшити кількість кандидатів, ми переглянули та зменшили перелік критичних вимог. Це дало змогу розширити пул потенційних кандидатів і пришвидшити найм. Запропоновані зміни дали позитивний результат і нам вдалося знайти фахівця, який, до речі, повністю відповідав усім критеріям, тож не було необхідності йти на компроміси».
Sigma Software
Кого шукали: Middle Manual Test Engineer.
Скільки часу: 4 місяці.
«Чотири місяці, 36 інтерв’ю, 15 кандидатів представлені клієнту і лише 10 пройшли фінальне інтерв’ю. Чому так сталося? Для клієнта було першочерговим, щоб людина вписалася в команду емоційно та на рівні софт-скілів. У такому випадку складно дати прозорий і зрозумілий фідбек кандидату, чому він не підходить (а фідбек ми даємо кожному за запитом).
Коли ми зрозуміли, що відмови здебільшого стосуються не хард-, а саме софт-скілів, то почали аналізувати, як можемо прискорити найм. Ми не мали конкретних специфічних вимог від клієнта щодо софт-скілів, тому збирали цю інформацію, відштовхуючись від його комунікації з кандидатами на клієнтських інтерв’ю. Уважно стежили, на що він звертає увагу, які питання ставить і якими є його реакції на відповіді, а також які фідбеки отримували кандидати після інтерв’ю.
Орієнтовно через два місяці нам вдалося сформувати кілька найважливіших для клієнта софт-скілів — це були аналітичні й комунікативні навички, а також уміння розвʼязувати проблеми. Далі ми шукали сильних технічних кандидатів, які відповідають цим критеріям.
Іноді було важко відмовляти кандидатам, адже було багато достойних. Часом після інтерв’ю вони розуміли, що метч не трапився, і самі поверталися до нас з фідбеком. Ми намагались бути максимально чесними і ділитися з кандидатами всією інформацією, яку мали. На щастя, декого з них вдавалось найняти на інші позиції в компанії».
Intellias
Кого шукали: Senior Scala Developer.
Скільки часу: 11 місяців.
«Це була вакансія в Іспанії на проєкт для нового і дуже важливого клієнта з fintech-індустрії. Вона була важливою і для нас, адже передбачала найм висококваліфікованого спеціаліста, що посилило б нашу експертність в цьому регіоні.
Від відкриття вакансії до виходу кандидата на роботу пройшло 11 місяців. Ми розглянули 49 претендентів.
Вимоги були високими: рівень спеціаліста — мінімум Senior, 5+ років досвіду роботи зі Scala, досвід функціонального програмування, unit testing. Передбачалось тестове завдання та обов’язкове інтерв’ю з клієнтом, а також перебування спеціаліста саме в Іспанії (відвідування офісу було обовʼязковою умовою).
Під час найму ми використали новий підхід — таргетування на кандидатів, які готові до релокації. Так і відбувся метч — ми найняли спеціаліста з іншої країни Європи, який був готовий до переїзду в Іспанію».
Avenga
Кого шукали: Senior AQA Engineer.
Скільки часу: 9 місяців.
«Останні два роки ринок праці став особливо складним через специфічні та нішеві запити клієнтів і високі вимоги до кандидатів. Однією з вакансій, яка стала справжнім випробуванням для нас, була позиція Senior AQA Engineer (Java, Appium, Selenide, JMeter) з DevOps навичками (CI/CD Pipelines та іншими) у Бангалорі, Індія.
У процесі рекрутингу з’ясувалось, що також необхідні MLOps навички (AWS Sagemaker), а таких кандидатів на ринку дуже мало. Ми змінили фокус на пошук DevOps/MLOps інженера зі знанням AQA, але виникла нова проблема — недостатні знання в Automation на Java у таких спеціалістів.
Після аналізу орієнтовно 2000 кандидатів і безрезультатних спроб знайти perfect match, вакансію призупинили в AQA департаменті та перевідкрили в DevOps напрямі із залученням
Нові вимоги від клієнта передбачали знання трьох хмарних платформ (DigitalOcean, AWS, Azure), CI/CD Pipelines, Jenkins, AWS Sagemaker, а також досвід у ML/AI та Python. Ми визначили, що ідеальний кандидат повинен мати 50% DevOps та 50% MLOps навичок. Проте навіть у такому великому технологічному хабі, як Бангалор, знайти сильних експертів було складно. І коли нам вдавалося знайти цих рідкісних фахівців і представляти їх замовнику, клієнт часто відхиляв їх після інтерв’ю. Та через девʼять місяців після відкриття вакансії нам таки вдалося знайти кандидата, який відповідав вимогам.
У процесі ми помітили, що ринок найму в Індії має низку особливостей. Наприклад, response rate кандидатів дуже високий (орієнтовно 80%), але коли ми починали ставити додаткові запитання, то більшість з них зникали без жодної відповіді чи пояснення. А ті кандидати, які хоча б частково відповідали вимогам клієнта, очікували компенсацію на рівні європейських ринків. Це розвіяло міф про дешевий найм в Індії. Ця країна вже не є дешевим ринком, якщо ви хочете знайти висококваліфікованого фахівця».
Railsware
Кого шукали: Product Lead.
Скільки часу: 12 місяців.
«Позиція Product Lead у нас з’являється регулярно. Для кандидатів ми маємо такі вимоги: сильний технічний бекграунд і досвід в продуктовому менеджменті B2B SaaS. Однак керуємося не лише хард-скілами. Шукаємо T-shaped фахівця, що може бути драйвером команди, вміє ефективно комунікувати з усіма сторонами та приймати правильні рішення.
Пошук наших ідеальних Product Lead перетворився на справжній квест, який тривав цілий рік. Відгукнулись понад 900 кандидатів, лише четверо з них почали співпрацю з нами, а випробувальний термін змогли пройти троє колег.
Загалом процес забрав чимало часу та ресурсів через наш комплексний підхід: інтерв’ю на компетенції, тестове завдання, pair-інтерв’ю та пів дня спільної роботи. До загального процесу найму було залучено щонайменше четверо колег з продуктової команди. Окрім того, ми перейшли на нову систему відстеження заявок Greenhouse, що дозволила прискорити оцінювання кандидатів і приймати рішення на основі даних в цій системі.
Ми лишаємося відкриті для змін і адаптації процесу, зокрема, оновили підходи до тестових завдань та інтерв’ю, щоб точніше оцінювати навички. Також додали в команду сорсера, який допоміг наповнювати пайплайн кандидатів».
appflame
Кого шукали: Middle Data Engineer.
Скільки часу: 3+ місяці.
"Основні обовʼязки для цієї позиції — займатися розробкою рішень зі збереження та обробки великих Clickstream і маркетингових даних, використовуючи сучасні методології. Також взаємодіяти з командами DevOps, Back-end і аналітиків для ефективного обміну даними, їхньої обробки та оптимізації процесів задля розвитку продукту.
Відбір тривав понад три місяці. Ми переглянули понад 50 CV, провели близько 10 співбесід.
Позиція передбачала роботу в офісі для комунікації і взаємодії між командами. Це значно звузило коло потенційних кандидатів. Також чимало претендентів на посаду мали значний досвід в аналітиці, але не мали досвіду в Back-end розробці, недостатньо розуміли, як працюють бази даних, як ефективно зберігати дані тощо. А ми шукали Data Engineer, який в першу чергу є розробником, здатним виконувати функції DBA, а вже потім аналітиком даних.
Під час відкриття вакансії в нас відбулася реорганізація команди. Хайринг-менеджер, який відповідав за цей процес, залишив компанію, а нашому Data Engineer довелося взяти на себе всі обов’язки щодо найму. І він впорався із цим досить успішно.
Які висновки ми зробили в процесі? Прескринінг резюме — це ключовий етап. Якщо щось у CV викликає сумніви, краще не продовжувати процес найму з цим кандидатом. Якщо ж виникають питання щодо окремих пунктів, їх варто уточнити на ранньому етапі, ще до запрошення на інтерв’ю.
На фінальному етапі інтерв’ю в нас проводиться баррейзинг — кандидати спілкуються з менеджером з іншого відділу, щоби переконатися, що ми підходимо один одному за софт-скілами. На цей етап слід запрошувати лише тих кандидатів, у яких ви впевнені на 100 %, щоб не витрачати час усіх людей, залучених у процес.
Цікаво, що ми шукали Middle Data Engineer, який міг би виконувати завдання на рівні нашого чинного спеціаліста, але знайшли Senior Data Engineer з експертизою, якої нам бракувало. Ця людина зараз допомагає впроваджувати нові інструменти та процеси. Тим часом наш Data Engineer став Team Lead і тепер зосереджується на більш стратегічних питаннях".
Master of Code Global
Кого шукали: Middle/Senior Conversation Designer.
Скільки часу: 5+ місяців.
"Знайти досвідченого Conversational-дизайнера — це завдання з зірочкою, адже такі спеціалісти — рідкість на ринку. Бували випадки, коли пошук такого фахівця тривав понад 150 днів. До обовʼязків на цій посаді, зокрема, входить:
- створення та оптимізація діалогів між людьми та штучним інтелектом;
- розробка стратегії та сценаріїв розмов під потреби клієнта;
- визначення тону спілкування, розробку персони бота;
- створення та тестування взаємодії користувача з чат-ботами, голосовими помічниками та іншими інтерактивними системами;
- організація навчання для клієнтів і внутрішніх команд щодо концепцій та практик у сфері розмовного дизайну.
Ця роль важлива для компанії, адже без неї неможливе створення якісного ШІ-асистента, а основна спеціалізація Master of Code Global — це саме створення кастомних розмовних рішень із використанням штучного інтелекту.
Пошук ускладнюється ще й тим, що нам недостатньо знайти просто спеціаліста із сильними hard skills. Нам важливо, щоб і їхні soft skills та цінності збігалися з нашими. Окрім того, спеціалісти мають бездоганно володіти англійською мовою. Тут не вийде просто розмістити вакансію та збирати відгуки. Людей з релевантним досвідом, що присилали нам резюме, — одиниці. Тому виникає необхідність проактивного пошуку.
Останній раз, щоб найняти такого спеціаліста ми сконтактували з близько 160 кандидатами (і це ледь не всі спеціалісти на ринку в потрібній нам локації в Linkedin), поспілкувались із 17 з них, аж поки не відбувся метч.
Ми використовували різні підходи: і звичайний пошук через LinkedIn, і розміщення вакансії в профільних групах в соцмережах та профільних job-бордах. Також знаходили людей, які цікавляться та відвідують нішеві івенти, зменшували вимоги до досвіду і були відкритими до перенавчання UI/UX дизайнерів та контент-райтерів на цю роль.
Найкраще спрацювала робота над зростанням впізнаваності компанії у сфері розмовного ШІ. Ми почали розширювати нетворк, брали участь у різних тематичних івентах, вебінарах, конференціях, наша команда з маркетингу та PR-менеджер працювали над створенням та розповсюдженням контенту про розмовний ШІ. Це значно збільшило кількість зацікавлених кандидатів, адже вони почали впізнавати нас і бачити в нас експертизу«.
Innovation Group
Кого шукали: Senior Business Analyst.
Скільки часу: 16 місяців.
«Ми планували створити з нуля просунутий сервіс AML. Основна задача полягала у менеджменті вимог цього сервісу, а також розвиток напрямку BA в компанії.
Фахівця шукали у пандемійно-воєнний час — з вересня
Шукали людину за непростими вимогами та з високою компетенцією. Напрям BA був відносно новий у компанії, тому ми потребували фахівця, який не буде боятись працювати самостійно, братиме на себе відповідальність за нововведення.
Шукали в усіх можливих джерелах (LinkedIn, DOU, job-портали тощо). Важливою умовою тоді для нас був пошук саме в Україні, але згодом прийняли рішення розширити пошук на інші країни. Через півтора року нарешті стався метч. Ми знайшли ідеального кандидата, який відповідав усім критеріям. Але мешкав він далеко, в іншому часовому поясі, а саме у Таїланді».
SapientPro
Кого шукали: Project Manager.
Скільки часу: 3 місяці.
«Торік перед нами відкрилися нові можливості на ринках Швейцарії та Німеччини, тож нам терміново потрібен був проєктний менеджер, який володіє німецькою мовою на рівні С1. У компанії вже працювали кілька спеціалістів, які знали німецьку, однак для ефективного управління проєктами їм був потрібен ще один менеджер у команду.
Основні обов’язки PM у нашій компанії передбачали:
- координацію роботи команд;
- управління термінами та ресурсами;
- регулярну комунікацію із замовниками, вирішення питань;
- своєчасність виконання проєктів та їх відповідність вимогам клієнтів.
Це потребувало вміння приймати швидкі рішення, мислити стратегічно, підтримувати високий рівень комунікації як з внутрішніми командами, так і з замовниками.
Ми шукали людину в офіс у Чернівцях. Були відкриті до кандидатів без досвіду саме на цій позиції, але важливим було загальне розуміння процесів, попередній управлінський досвід, бажання навчатися та рости разом з нами.
Процес відбору тривав з березня по кінець травня 2023 року. Ми переглянули орієнтовно 50 резюме кандидатів, однак лише четверо з них дійшли до співбесіди. Відмовляли зазвичай або через недостатній рівень німецької мови, або через відсутність управлінських навичок. Знайти професіонала з досвідом та знанням німецької мови у Чернівцях виявилося складним завданням.
Ми змінили свій підхід — активно поширювали вакансію в соціальних мережах, навіть знімали відео з мемами, щоб зацікавити кандидатів. Також розширили нашу мережу контактів, залучаючи до пошуку всіх знайомих. Несподівано, але рішення знайшлося буквально на вулиці. Одного дня наша HR зустріла свою колегу, з якою давно не спілкувалася, і вирішила запросити її на інтерв’ю. І саме вона виявилася тією спеціалісткою, яку ми так довго шукали. Цей досвід показав, що найкращі рішення можуть прийти зовсім несподівано, коли вже майже втрачаєш надію».
Light IT Global
Кого шукали: Sales Manager.
Скільки часу: 181 робочий день.
«Ми хотіли знайти спеціаліста з досвідом конференцій та високим рівнем самопрезентації, адже зараз для більшості аутсорс-компаній найдієвіший канал пошуку клієнтів — нетворкінг на конференціях. У пріоритеті були кандидати з ЄС, адже передбачено часті перельоти.
Важливо, що наймаючи людину на цю позицію, компанія платить не лише за навички, а й за портфель клієнтів, особливо коли мова йде про часи світової рецесії.
Пошук тривав 181 робочий день. Провели 75 співбесід, до другого етапу інтерв’ю дійшли усього 16 кандидатів, а офер отримав лише один із них.
У процесі пошуку ми змінювали наші підходи. Зрозуміли, що людину з досвідом роботи на конференціях потрібно шукати саме на конференціях. Ми дивилися, куди їздять інші компанії, моніторили відмітки з конференцій в LinkedIn та Instagram. Але цікаво, що закрили вакансію через класичний канал пошуку — Djinni».
Спільното, а як з вашого досвіду — ІТ-фахівців на які позиції зараз шукають дуже довго і чому? Розкажіть детальніше в коментарях.
15 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів