Як ми провели AI-хакатон для дизайнерів
1. Як все починалось?
В епоху стрімкого технологічного розвитку, інтеграція штучного інтелекту вже не є вибором — це необхідність.
Саме тому минулого року ми стартували в середині компанії серією knowledge sharing sessions на тему «Design Meets AI». Тим самим отримали унікальний шанс досліджувати, як новітні AI інструменти можуть трансформувати щоденну роботу дизайнерів.
Як логічне продовження, після цього ми організували серію AI хакатонів з метою популяризації AI технологій серед наших дизайнерів. Ці заходи мали на меті демістифікацію AI для дизайнерів, надаючи їм необхідні інструменти та знання для інновацій та оптимізації процесів, а також навчити розробляти AI-інтегровані дизайн рішення.
Mila Handziuk, Community Manager
Ми провели велику кількість вебінарів і панельних дискусій, але нам сильно не вистачало чогось такого мʼясного, живого і практичного. І найкращою ідеєю було перетворити це навчання в щось фанове, де нема чітких рамок і де можна дозволити своїй креативності бути необмеженою. Так і народились наші хакатони!
Tania Tkachuk, Experience Designer
Ми вирішили організувати AI хакатон, щоб дати можливість учасникам вийти за межі звичних проектних завдань та спробувати себе в нових ролях. Це прекрасна можливість переключитися на інші теми, які можуть не тільки розширити кругозір, але й допомогти в апгрейді навичок на різних етапах дизайн-процесу.
Однією з наших основних цілей було показати, що штучний інтелект для дизайнера не обмежується лише популярними ChatGPT чи Midjourney, і ні в якому разі не є «замінником». Ми прагнули представити широкий спектр AI-інструментів, які можуть значно полегшити роботу дизайнера і зробити її більш ефективною
Anastasiia Shvets, Experience Designer
Нам було важливо створити якийсь віртуальний простір де дизайнери могли б сміливо експериментувати з новими інструментами, знаходити нові шляхи до оптимізації рутини і нові підходи до вирішення дизайнерських задач.
2. Організація хакатону
Наша команда з трьох дизайнерів і ком’юніті-менеджера взяла на себе завдання адаптувати звичайний дизайн-спринт до потреб AI-інтеграції, стимулюючи команди до використання як традиційних, так і новітніх підходів для пошуку інноваційних рішень.
Процес був лише запропонованою структурою, що дозволяло учасникам грати з ним самостійно, щоб отримати від нього максимальну користь. Для прикладу, одна з команд відкоригувала цей фрейморк, і це також чудово спрацювало.
2.1. Вибір теми:
Перший хакатон відбувався у грудні і був присвячений різдвяній тематиці, а другий — у квітні, і був присвячений Євробаченню. Ці теми були обрані, щоб підняти настрій учасників та розвантажити їх від буденних завдань.
Mila Handziuk, Community Manager
Різдвяний хакатон був дуже в тему сезону, і є де розігнатись фантазії в створенні завдань для учасників. А от Євробачення прийшло до нас несподівано, ми вирішили ризикнути з цією темою, так як ми маємо дуже інтернаціональну команду і в активності приймали участь наші тіммейти з Мексики, Коломбії і Штатів, які вперше на хакатоні почули про наш пісенний конкурс. Це був класний момент також поділитись частинкою європейської культури.
Tania Tkachuk, Experience Designer
Звичайно ж, організатори теж використовували AI під час підготовки завдань :) Наприклад, для різдвяного випуску ми пропрацювали сюжетні лінії, в яких Санта розповідав про свої труднощі зі створенням та логістикою подарунків у сучасному світі, що надало учасникам більш глибоке розуміння контексту та проблематики.
ChatGPT буквально став нашим стейкхолдером, прото-персоною, користувачем та помічником для генерації унікальних ідей та сценаріїв, які відображали тематики хакатонів.
Теми та завдання для учасників. було 3 групи в кожному хакатоні
2.2. Організація бібліотеки та набір інструментів:
- До цього хакатону наше ком’юніті тестувало найбільш відомі інструменти, які можуть допомогти оптимізувати роботу дизайнера. У цьому процесі брали участь більше 7 експертів, які протягом кількох місяців тестували різні інструменти і давали свою оцінку. На основі їхніх рекомендацій ми створили список best-of-the-best інструментів, які рекомендували вже використовувати під час хакатону.
- Також, наші попередні АІ івенти послугували фундаментом для дизанерів під час хакатону. Ми додали посилання на корисні матеріали з наших knowledge sharing сесій, щоб зробити початок більш плавним та надати учасникам додаткову допомогу.
- Етична перевірка: Особливу увагу ми приділяли етичній перевірці рішень, розроблених за допомогою AI. Ми створили рекомендації для учасників щодо етичного використання AI, щоб уникнути можливих негативних наслідків, який згодом став окремим продуктом для клієнтських воркшопів і асесментів: ethicards.
Anastasiia Shvets, Experience Designer
Ethicards — це результат нашої роботи з темою Responsible AI, що дозволило нам грунтовно підійти до розробки етичних принципів, що дозволило нам підійти інноваційно до розробки етичних принципів. Ми не обмежувалися одним джерелом, а проаналізували численні гайди, створюючи універсальний набір рекомендацій. Ці карти допомагають зрозуміло та ефективно вирішувати етичні дилеми в роботі з AI.
2.3. Структуризація команд та налагодження процесів
Під час першого kick-off дзвінка ми помітили легку паніку у всіх учасників. Вони бачили завдання, приблизно оцінювали обсяг роботи та час, який у них був на виконання. В перший день паніка була всюди: учасники намагалися самостійно зробити все, але швидко зрозуміли, що це майже неможливо.
Maria Yushchuk, Experience Designer
Ми групували людей таким чином, щоб в кожній команді були різні рівні: junior, middle, senior, що створювало рівні можливості для всіх команд.
Один з команд поділився своїм досвідом під час презентації: «Спочатку ми намагалися зробити все самі, але не встигали. Тоді ми змушені були віддати частину роботи AI, і тоді все запрацювало, процес пішов».
Це стало ключовим моментом для багатьох команд. Делегування завдань AI допомогло не лише зекономити час, але й підвищити ефективність роботи.
3.Що зробили учасники? Звісно, за допомогою AI
Звісно всім тепер цікаво подивитись на результати команд.
Так як артфеактів дуже багато, то ми розбили їх на декілька груп.
На завершення команди представляли свої концепти перед журі та іншими учасниками. Вони демонстрували свої концепти та детально пояснювали, як саме AI допоміг у створенні цих рішень, які виклики вони подолали і які нові можливості відкрилися завдяки використанню AI.
Mila Handziuk, Community Manager
Насміялись ми звісно від душі на фінальних презентаціях, але разом з тим я особисто вкотре вже усвідомила з якими крутими і мачурними спеціалістами я працюю. І як багато неймовірних ідей можна нагенерувати з таких, здавалося б, простих завдань!
Anastasiia Shvets, Experience Designer
Коли не має чітких бізнес реквайрементів, дизайнери можуть використати свої скіли на повну і підійти до вирішення завдання максимально креативно. Наприклад, на момент проведення хакатону АІ поки ще не вмів прототипувати інтерфейси за описом, тому дизайнери для презентацій своїх концепцій використали сторібординг, створення відео та аудіо за допомогою штучного інтелекту.
4. Результати хакатону
Результати хакатонів кожного разу перевершували наші очікування, демонструючи неймовірний потенціал не тільки AI інструментів, але й, перш за все, наскільки ефективними можуть бути ці інструменти в руках професіоналів. Ми спостерігали, як учасники з різних сфер дизайну, зібравшись разом, створювали інноваційні рішення, використовуючи штучний інтелект у несподіваних та креативних напрямках. В руках талановитих та досвідчених дизайнерів AI стає не просто технічним доповненням, а потужним помічником в реалізації найсміливіших ідей.
Maria Yushchuk, Experience Designer
Спочатку ми думали, що хакатон буде зосереджений більше на аналізі даних, але на презентації учасники просто вразили нас, приділивши багато уваги візуальній складовій для створення WOW ефекту.
Особливо приємно було бачити, що учасники використовували інструменти, яких не було у списку від організаторів. Ми навіть відкрили для себе щось нове і цікаве, спостерігаючи за їхніми рішеннями та підходами.
В кінці кожного хакатону шляхом голосування ми обирали команду переможців, яка отримала маленький заохочувальні бонус: підписка на чат GPT або будь-який інший АІ інструмент на вибір.
Які були труднощі?
- Мотивація супер зайнятих людей: Було складно замотивувати учасників, оскільки у всіх були свої робочі задачі, окрім роботи над хакатоном.
- Перевантаження інформацією: Учасники зазначали, що обсяг інформації був занадто великим і це було виснажливо. Багато часу пішло на розвиток навичок у нових інструментах, таких як написання промптів для генерації тексту чи зображень. Для отримання досвіду все одно потрібен час.
Mila Handziuk, Community Manager
З мого боку як комьюніті менеджера було важко змотивувати колег долучитись до хакатону. Ми дуже стараємось будувати міцну команду і спонукати колег приймати участь в спільних досвідах між локаціями, але часом це буває важко через різні часові зони, різних клієнтів, різну загрузку і тд. Особливо враховуючи, що це тижнева активність, то взагалі ну дуже важко. Але ми впорались і зацікавили наших тіммейтів все одно і навіть отримали багато відгуків про те, що варто робити другий хакатон, а тепер ми готуємо вже третій!
5. Вплив хакатону
Через місяць після завершення хакатону ми запитали учасників про їхні враження та отримали зворотний зв’язок, щоб зрозуміти вплив заходу та дізнатися, що можна покращити в майбутньому.
Ось основне, що ми дізнались з відповідей учасників :
Застосування AI в роботі:
Більшість учасників почали використовувати AI інструменти щодня або кілька разів на тиждень після хакатону. Це свідчить про те, що вони знайшли практичні способи інтегрувати AI у свою роботу, що підвищило їхню ефективність.
Нові інструменти:
Учасники випробували від 1 до 10 нових інструментів під час хакатону. Це показує, що вони відкриті до експериментів та готові вивчати нові технології для покращення своїх проектів.
Основні труднощі:
Написання правильних промптів та обмеження безкоштовних версій інструментів були основними викликами. Однак учасники змогли подолати ці труднощі та навчитися ефективно використовувати AI.
Вражаючи результати:
AI перевершив очікування учасників у генерації сценаріїв, створенні ілюстрацій та анімацій, а також у швидкості та глибині аналізу даних. Це показує, що AI може значно полегшити та прискорити творчий & аналітичний процес.
Учасники відзначили, що AI економить час на операційні завдання, надає стартові точки для ідей та спрощує роботу. Це підтверджує, що AI є корисним інструментом для дизайнерів.
AI допоміг учасникам у командній роботі, полегшуючи завдання та сприяючи кращій співпраці. Це важливий аспект, який свідчить про потенціал AI у спільних проектах.
Цей досвід був важливим не лише для компанії, але й для всіх учасників. Вони отримали нові знання, навички та впевненість у використанні AI.
Mila Handziuk, Community Manager
Тепер ми маємо дуже круту базу з матеріалів з цих двох хакатонів. Думаю, що кожен наступний буде все більш глибоким і масштабним за попередній. Учасники матимуть менше страху долучатись через наявність вже готових рішень, з яких можна черпнути натхнення. Також дуже радію через те, що матеріали ширяться командою і ті, хто не встиг зареєструватись, все одно отримують користь і вже знають до яких тулів на якому етапі вони можуть звернутись. Це перемога!
Anastasiia Shvets, Experience Designer
Хакатон перевершив наші очікування і дав поштовх до створення комьюніті аі ентузіастів і поширення аі культури серед дизайнерів в компанії, а хто знає може і ширше :)
P.S.
ось список інструментів, що ми радили для кожного етапу + список доповнили самі учасники
Understand |
Ideate |
Solution |
Visualize |
Chat GPT Perplexity Сopy Gemini (ex Bard) YOU Bing AI Figjam AI — HuggingChat Kraftful Problem Understanding Card Opportunity Scores Consensus People + AI Guidebook |
Chat GPT Perplexity Сopy Gemini (ex Bard) YOU Bing AI Figjam AI — How Might We Statement Brainstorm Buddy Future scenario
maker Globe Explorer |
Chat GPT Perplexity Сopy Gemini (ex Bard) YOU Bing AI Figjam AI — QoQo Future scenario
maker AI assistant built for work |
Chat GPT MidJourney DALL·E 2 Adobe Firefly RunWay Invideo AI — LetsEnhance Muse AI StableDiffusion Storyboard Creation Tool AI Character Generator VideoLeap GenCraft ArtGuru Elevenlabs Suno |
Автор: Ющук Марія
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів