Product News #1: головні новини української та світової Product-спільноти
Всім привіт. Мене звати Андрій Мандріка і щомісяця я буду ділитись з вами ключовими новинами продуктового менеджменту в Україні та світі. Але перед цим трохи познайомимось.
Загалом в IT я вже більше 13 років, з яких керую та консультую різноманітні продукти протягом останніх 9 років.
Останні 3 роки на вольних хлібах допомагаю українським компаніям та product-менеджерам покращувати їхні продуктові навички та процеси через мій продукт — Hard Skills for Product Manager. Який за цей час успішно пройшло 600 product-менеджерів та 15 компаній.
А також керую проєктом KOLOси в фонді KOLO, який за 2.5 роки зібрав та закупив техніки для ЗСУ на більше ніж 120 млн грн. Ну і розповідаю про цікаві спостереження зі світу управління продуктом в своєму Telegram-каналі.
То ж почнемо з новин за вересень.
Україна
Паша Педенко випустив черговий випуск свого вже легендарного подкасту Product & Growth Show, де поспілкувався з Дімою Расновським — Regional Manager в Glovo, який зараз розвиває бізнес в Африці.
В новому випуску Product&Growth Show Діма розказав купу цікавих речей:
— Маркетплейси додають рекламу на свої платформи, щоб зробит сервіс дешевшим для користувачів. В Instacart 15% від GMV генериться бренд-рекламою, в Glovo це
— В рамках доставки їжі користувачі наразі готові чекати довше, якщо це дешевше. У людей стало менше грошей, тому вони пріоритезують їх збереження.
— В розвинутих економіках ми маємо до п’яти поколінь людей, що живуть одночасно. Кожне з них має свої потреби, що є можливістю для нішування. Це одна з причин, чому будувати суперепи стало складніше — все важче і важче створювати рішення, які підходять кожному користувачу.
Слухати, як завжди, можна на Apple Podcasts, Soundcloud, YouTube або Spotify. А ось посилання на оригінальний пост в Telegram-каналі Павла.
Міша Нестор — CPO Kyivstar в себе в соціальних мережах зробив фундаментальний пост про те, чому так мало хороших менеджерів.
Де перелічив та пояснив аж 23 фундаментальні причини. Пост моментально поширився мережею і вже сприймається, як певна біблія People-менеджера. Якщо хтось задумується про лід-позиції — це прям обов’язково варто прочитати.
Мінцифри шукає Chief AI Officer, про що міністр цифрової трансформації Михайло Федоров повідомив на своїх сторінках. Людина буде відповідати за впровадження штучного інтелекту в державних продуктах. То ж якщо ви ще сумнівались, чи треба почати занурюватися в основи використання AI, це вже визнали на державному рівні.
Я, Андрій Мандріка, в своєму Telegram-каналі створив перелік можливих North Star метрик для десятка відомих українських продуктів, чим продовжив свою серію публікацій про використання North Star фреймворку. Це перший подібний розбір українських продуктів. То ж обовʼязково подивіться.
Олена Деребера, Area Product Manager у Jooble, опублікувала чудові відео, в яких ділиться своїми професійними думками про продуктові метрики та власний розвиток як product-менеджера. В першому відео «Топ-5 навичок, які прокачала за 2 роки роботи в Jooble» — вона розповідає про свій шлях в компанії, продуктові процеси, кейси, міфи та складнощі роботи.
У другому відео «Продуктові метрики: Frameworks проти реальних потреб» Олена висловлює цікаві думки про те, як на практиці можна застосовувати популярні фреймворки та підходи до метрик, як-то CRO, AARRR, North Star, Unit Economics. Вийшло дуже лайтово, цікаво та корисно.
IT Arena. Про цю подію обовʼязково також треба сказати, особливо про Product Track. Але я пропустив...
Світ
Andrew Chen в щотижневій Substack-розсилці навів цікаві приклади невдалих Pivot-продуктів, з поясненням невдачі кожного з них та з принципами, про які треба задуматися під час здійснення Pivot.
Lenny Rachitsky в щомісячній безкоштовній розсилці представив статтю про «Subscription Value Loop», де вони разом з Phil Carter поділились фундаментальним підходом до зростання продуктів, які монетизуються через підписочну модель. Як завжди, в статті ви знайдете купу прикладів та розборів реальних кейсів світових продуктів з підпискою.
Ну і якщо вже згадали Ленні, то у вересні він також випустив дві статті з назвою «State of the product job market». Де наводить чудову аналітику професії product-менеджера та загалом ринку цієї професії у світі — від заробітних плат до кількості PM в різних топових компаніях. Якщо задумуєтесь про роботу в такій, ця інформація допоможе підготуватися.
Вийшло інтервʼю Peter Yang з Marily Nika, де гість ділиться фундаментальними засадами створення AI-продуктів та розповідає про свій досвід в Meta та Google.
Якщо хочете почати свій шлях у сфері управління AI-продуктами, то в якості загального огляду — класне інтервʼю.
Спільното, що скажете про такий формат?
Які новини вам було б цікавіше читати — виключно з України чи і світу також?
Діліться вашими думками в коментарях!
24 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів