Особливості українського ІТ-менеджменту у відгуках закордонних колег
Вітаю,
Отже, недавно трапилися мені новини про мою першу ІТ компанію, яку планують продати і вилучити з фондового ринку, і я вирішив почитати що ж про це пишуть рядові співробітники на одному з популярних польських порталів. Заодно вирішив глянути, а як там справи в наших контор, зважаючи, що багато навіть середніх компаній за останні
Для початку варто зазначити, що якщо на ДОУ оцінка менше 80/100 це поодинокі випадки, то там оцінюють значно нижче, наприклад, оцінки компаній з нашого топу: 1.9/5(Епам), 2.2/5(Софтсерв), 2.6/5(Глобал), 2.2/5(ДатаАрт), 2.6/5(Інтелліас) і т.д. (можливо однак, там мають доступ до голосування всі охочі, тому може бути факт навмисного заниження від напр. звільнених працівників чи відхилених кандидатів)
Але головне в наступному — читаючи опінії про одну з найбільших і найвідоміших українських компаній, знайшов такі цікаві коментарі:
Хтось тут писав, що менеджери з UA працюють дуже багато годин (вечори, вихідні тощо) і це те, що я теж помітила, тому що працювала переважно з менеджером і командою звідти. Не знаю, як виглядає культура роботи в інших командах і країнах. Працювали вони дуже довго і багато: вечорами, вночі, у вихідні, на L4(лікарняний — прим. авт.), у відпустці або у свята. Приклад йшов зверху.
На одній із зустрічей було сказано, що в Польщі чи інших країнах існує більший work-life balance, і я особисто повністю з цим згодна (зі свого досвіду). Якщо хтось потрапить в такий колектив, варто бути до цього готовим. Коли людина з моєї команди йшла у відпустку, я займалась її завданнями. Вона страшенно дякувала мені за те, що це перша відпустка, коли їй не потрібно було стежити за повідомленнями та електронними листами і вона може відпочити (!).
Самі проєкти та їх менеджмент, то як вже згадувалось — якщо попадеш на команду, якою керує хтось із Заходу — це круто, а як буде хтось з UA — це зазвичай трагедія.
Часто трапляються менеджери з-за східного кордону з зовсім іншим мисленням і хочуть, щоб працювали вечорами, у вихідні чи свята, пояснюючи тим, що є затримки, а проект — fix price, який є повним чорним ящиком і дуже часто невідомо, що насправді потрібно зробити навіть на пленнінгу.
@Pytanie
Робоча культура дуже залежить від команди, в яку потрапиш. Менеджери з Польщі здебільшого працюють у сучасному, так би мовити, «західному» стилі, натомість якщо попадеш на менеджмент з України — готуйся до щурячих перегонів, неоплачуваних понаднормових робіт та пострадянського менталітету частини начальників.
І т.д., всі інші коментарі, як і коментарі про інші компанії перераховувати нема сенсу, бо і так все ясно.
До речі, в цій самій компанії потрапляв у таку ж ситуацію з нереальними до виконання обсягами роботи у вказані терміни, на які, тим не менш, погодились, зрештою, довелось звільнятись, бо в таких умовах довго витримати неможливо.
Все справді так печально і є настільки велика різниця в менталітеті та робочій культурі? Чи це особливість падаючого ринку останніх часів, коли клієнти, користуючись тяжкою ситуацією наших аутсорс/стафф контор, вибивають з них такі контракти, знаючи що діватись нікуди і вибору з чогось іншого нема?
Чи це все-таки культурна особливість саме українського ’делівері’, більш того — чи саме вона і забезпечувала зростання нашого ІТ ринку, а саме великих корпорацій-тисячників, в кращі часи? Тобто, діло не в наявності якихось сильних інженерних чи математичних осередків, які продукують сильних спеціалістів і т.д., а лише в ’готовому на все’ менеджменті, який нахапається ассайментів як дурний в торбу, і постелить як завгодно гладко перед клієнтом, аби лише урвати проект. А рядові гребці потім вечорами та на вихідних розгребуть.
?
Найкращі коментарі пропустити