Про користь порад

Часто помічаю, що коли прошу пораду, люди говорять так, ніби я вже добре розуміюся в темі: «Це не вчи, вчи інше». Вони не усвідомлюють, що в мене немає базових знань, щоб одразу засвоювати щось складніше чи підходити до справи інакше. Навіть курси з однаковими назвами можуть по-різному пояснювати розв’язання проблем, що лише додає плутанини. Отже, потрібна міцна база основних знань, якої часто бракує.

Це нагадує завдання на кшталт: «Напиши для програміста, як зробити бутерброд». Ніхто із звичайних людей не зможе сформулювати таку задачу правильно, крок за кроком. Часто й ті, хто просять поради, самі не зовсім розуміють, що їм потрібно.

Замість того, щоб просто казати «NLP вже не актуальне, тепер на часі LLM», варто розуміти, що для новачка це — непростий шлях, що вимагає часу. Мене непокоїть, що у спілкуванні бракує розуміння, а поради зазвичай дають із передумовою, що ти вже в темі. Якщо хтось хоче самоствердитися за рахунок інших, це не для мене — таких людей я ігнорую. Я просто хочу, щоб новачки отримували якісні й релевантні поради, а ті, хто їх дає, краще підходили до цього процесу.

Це стосується не лише навчання дорослих. Цікаво, як люди вчать своїх дітей, якщо в основі їхніх порад така ж плутанина? Можливо, ця думка, яку я тут виклав, буде корисною для когось.

Очікувати від інших чогось — не найкращий шлях. Краще уточнити, чи людина взагалі розуміє, що робить, і куди її веде цей шлях. Уже більше місяця я не отримав жодної дієвої поради, як стати фахівцем у сфері NLP. Це стало зрозуміло лише після місяця навчання, коли раптово з’явилися завдання з тригонометрії, а я цього зовсім не знаю.

Сподіваюся, ми всі станемо кращими. Не очікуйте від інших нічого, не розділяйте людей на «добрих» чи «поганих». Кожен діє відповідно до своїх знань і можливостей. Якщо хтось не виправдав ваші сподівання, то це не їхня провина — це ви очікували більшого. Вірю, що коли така думка стане загальноприйнятою, буде менше текстів, але вони стануть значно інформативнішими.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Думаю треба буде описати детальніше цю тему, з корисними порадами. Щоб було максимум інформації.

Коли стаєш тімлідом перше, що усвідомлюєш — більшість проблем яки виникають в якомусь ступорі — люди або взагалі не розуміють задачу і проблему, або має місце так звана XY проблема, тобто вирішують над складну задачу — щоби розрішити якусь над просту проббемуч яку взагалі можна і не вирішувати. Передчасні оптимізації, походи в якісь дебрі, а найчастіше просто не знають з чого почати — тобто навіть знання є, але почати за методологією чомусь не можуть і ходять питають порад. У випадку менеджерів джуніорів — збирають численні наради на усіх кого тільки можна на них затягнути.
Тому тут теж таке. В правильно заданому питанні — 50% відповіді. Перед тим як питаєте пораду — спробуйте задати питання якомусь предмету на столі, в оригіналі метода це дитяча іграшка для ванни качка. Дуже може так статись — що більше нікого і не треба питати, відволікати від їх власної роботи вводити в контекст задачі, робити mental overload і т.д.
А там простий метод — що я маю отримати, який результат ? Що я для цього маю зробити, по шагах ? Що або чия допомога мені для цього потрібні ?
Також під це чудово підходять закони логіки. Закон тотожності, закон суперечності, закон виключення третього і закон достатньої підстави.

Мене непокоїть, що у спілкуванні бракує розуміння, а поради зазвичай дають із передумовою, що ти вже в темі.

Це так у будь якій комунікації, що джун, що С левел)

«Подивитись» ну проблему з чужого ракурсу це додаткові зусилля, без ектра користі для себе ніхто екстра зусиль не буде докладати)

Підписатись на коментарі