Product News #2: маркетплейс від Mono, розвиток за кордоном з Uklon та буст проєктів від Netpeak Group
Всім привіт. На звʼязку Андрій Мандріка з черговою порцією цікавих продуктових матеріалів, які вийшли в Україні та світі в жовтні. Заварюйте улюблений чай чи каву, і приготуйтесь робити нотатки, адже жовтень був доволі плідним для продуктової спільноти. Погнали!
Україна
Ідеальний продакт-менеджер
Олег Лесовий, CPO eSputnik, та Наталі Устименко, Head of Direct Marketing в eSputnik, записали новий випуск Retention podcast. Де разом із Реєм Астафічевим, Co-Founder KOLO, а також CO-Founder та CEO AstaCorp, розібрали профіль ідеального продакт-менеджера. Дуже люблю слухати аргументи Рея, і багато з чим погоджуюсь.
У цьому випуску зокрема дізнаєтесь:
- Чи є бізнеси, де продакт-менеджери просто не потрібні.B2B та
- Який набір навичок повинен мати менеджер, щоб бути класним продактом.
- Як змінюються обов’язки продакт-менеджерів з часом.
- Які ключові відмінності в аспектах роботи продакта в B2B та B2C.
- Як AI може автоматизувати робочі процеси продакт-менеджерів.
- Якими інструментами користується Рей для підвищення продуктивності.
Та, звісно ж, отримаєте традиційні книжкові рекомендації.
Раджу подивитись — особливо тим, хто робить світч в кар’єрі й переходить в продакт-менеджмент з іншої позиції.
AdTech та його специфіка
Сергій Ковтун, Head of Product у Spalah разом з Іваном Ляшенко, CEO та founder finelink.io, перезапустили свій УкрПродПодкаст з новою назвою «УкрSpalahПродКаст».
В першому випуску вони поспілкувалися з представниками нового українського Venture Builder Spalah — Віталієм Макарчуком, СEO & Co-founder, та Владиславом Хільковцем, Head of Strategy & Operations.
Що цікавого обговорювали:
- Звідки ростуть ноги у Spalah, який досвід співзасновників в SmartyAds допоміг створити ще один Venture builder.
- Чому Spalah фокусується на AdTech & MarTech, мобільних застосунках та AI.
- Що взагалі таке цей AdTech та в чому його специфіка.
- Як можна стати частиною Spalah та які бенефіти має команда.
Цікаво? Дуже! Хлопці дали багато інсайтів про те, як будують стратегії для нового покоління технологічних бізнесів, об’єднують їх в екосистему та виводять на міжнародний ринок.
Дивитись за посиланням.
Культура в Kyivstar Digital
Міша Нестор, CPO Kyivstar, Co-Founder в KOLO, коуч з лідерства й автор програми антропологічного менеджменту завітав в гості на Коучеварку до Юри Козія та Віктора Дубровіна.
В шоу хлопці поговорили про:
- Культуру, яку будує Міша в Kyivstar Digital, і які лідерські підходи застосовує для цього.
- Поєднання ролей коуча і лідера, та факапи через невірний вибір ролі в моменті.
- Інструменти пришвидшення дорослішання людей.
- Executive coaching та очікування бізнес-клієнтів щодо коучів.
Особливо актуальним цей випуск буде тим, хто будує в традиційних бізнесах digital-складову. Міша — чудовий приклад того, яке лідерство для цього є вкрай необхідним.
Слухати, надихатись, структурувати думки — за посиланням.
Повернення tech-компаній до офісів
І раз уже згадали про Мішу, не можна оминути його новий важливий пост «Онлайн вбиває відносини, але недовіра — ще більше».
Пост з’явився як реакція на повідомлення від світових tech-компаній, які зобов’язують працівників повертатись в офіси після тривалого ремоуту (серед них Amazon, Google, Meta і, як не дивно, Zoom). І тут рефлексія Міші, як керівника команд, та автора програми з лідерства, дійсно дуже цінна.
Який режим роботи найкраще підходить компаніям з огляду на їх стиль менеджменту? За яким форматом роботи майбутнє та чому повернення в офіс не гарантує підвищення ефективності? Про це Міша розповідає в пості.
Цивільне та військове лідерство
Продовжуючи тему лідерства, варто звернути увагу на новий випуск подкасту Kaizen Hub від Орест Дмитрасевич та Дениса Шматкова. Разом із підприємцем-ветераном Романом Баховським хлопці підняли цікаву тему принципів цивільного та військового лідерства: що між ними спільного, що відмінного, які інсайти й принципи з військового менеджменту можуть бути корисні бізнесу, та як приймати рішення в умовах невизначеності.
Роман зокрема ділиться своїм досвідом бойових дій, порівнюючи командну роботу, управління ризиками та адаптацію до змін у військовій і бізнесовій сферах.
Всім, кого цікавлять підходи до планування та ризик-менеджмент, буде дуже корисно.
До того ж в майбутньому ми в Україні точно побачимо цілу когорту ветеранів, зокрема реінтегрованих в «цивільний менеджемент». Це ваші друзі, колеги, колишні й майбутні підлеглі та менеджери. Тож цей випуск однозначно заслуговує на увагу.
Від ідей до проєктів на мільйони
Що з приводу лідерства у великому бізнесі?
Артем Бородатюк, засновник Netpeak Group, на онлайн-заході Лабораторія Онлайн Бізнесу поділився своїм досвідом про те, як створювати продукти та розвивати бізнеси. Від ідеї до масштабних проєктів, що приносять мільйони.
А також показав і розказав на прикладах:
- Як керувати собою і розвиватися паралельно з побудовою великого бізнесу.
- Які чинники напряму впливають на успішність і прибутковість компанії.
- Як, керуючи ризиками, зрозуміти, чи варто масштабувати бізнес, закривати його або дати йому ще один шанс.
Принципи й лайфхаки, якими ділиться Артем, будуть корисні як підприємцям (на будь-якому етапі розвитку власного продукту), так і менеджерам, які працюють з продуктами. Залишаю посилання.
Розвиток на міжнародних ринках
На MMR вийшло вельми цікаве інтерв’ю із Сергієм Костею, Head of Marketing для ринків Східної, Центральної Європи та Азії в Bolt.
Чому варто прочитати?
По-перше, Сергій має унікальний досвід реалізації проєктів та керування командами на різних ринках — в Україні, Центральній і Східній Європі, та Азії.
По-друге, він ділиться інсайтами та прийомами, корисними для продакт-менеджерів, що працюють на міжнародному ринку: як виходити на нові ринки, тестувати гіпотези, оптимізувати процеси й масштабувати рішення.
А ще дає поради щодо оптимізації власного часу як на роботі, так і поза нею. Читайте за посиланням.
Продукт, що викликає емоції
Паша Педенко в рамках подкасту Product & Growth Show поговорив із Денні Мартінез, ex-Airbnb, ex-Eba. Денні зараз створює свій маркетплейс та консалтить інших продактів. Про це, власне, і була розмова.
А взагалі, підпишіться на канал Паші, якщо ще цього не зробили. Адже він ділиться розмовами із крутими спеціалістами з українських і, відтепер, світових технологічних компаній.
Ось деякі нотатки Павла за мотивами розмови:
- Переконайтеся, що ваш продукт не тільки виконує свої ключові функції, а й викликає емоції, які шукають ваші клієнти. Користувачі, які використовують продукт, мають відчувати, що вони знайшли хак в системі, що робить їх життя кращим. Так було із раннім Uber та Airbnb.
- «Наш продукт має викликати [підставте опис відчуття чи емоції]» — це має бути частиною ваших вимог до дизайну продукту.
- Сім разів відміряйте — один раз запускайте бізнес у новій країні. Пройдіть усі необхідні етапи, щоб ваш маркетплейс зміг успішно вийти на новий ринок. Такі спрощення, як автоматичний переклад сторінок через Google Translate або нечітке позиціонування можуть завдати шкоди вашому бренду. Криво використаний Google Translate це взагалі найшвидший спосіб зруйнувати бренд.
- Товари, які продає ваш маркетплейс, є нерозривною частиною вашого бренду. Тому краще заздалегідь визначте умови й стандарти, яким ці продукти мають відповідати.
Якщо працюєте в маркетплейсах — біжіть слухати, це просто must для вас!
Зробити це можна на різних майданчиках: Substack, Soundcloud, Apple Podcasts, Spotify, Youtube.
Маркетплейс від Монобанку
Підсумую добірку матеріалів й апдейтів з продуктового менеджменту на українському ринку новиною про запуск маркету від Монобанку. Якщо вже ми заговорили про маркетплейси 🙂
Владислав Горошко гарно сформулював ключові тезиси у своєму Telegram-каналі:
- Проєкт розробляли понад рік, і очолив його колишній CEO маркетплейсу «Епіцентр» Артем Шевченко.
- Основна фішка — це можливість купити всі товари в оплату частинами за замовчуванням. Картка товару одна, але можна оформлювати замовлення у різних продавців. Їх кількість, вочевидь, зростатиме.
- Цікаво буде подивитись на метрики згодом, адже Моно наразі має майже 9 млн клієнтів.
Статистикою продажів за перший день запуску 21 жовтня поділився Олег Гороховський у своєму Telegram-каналі.
Цікаво спостерігати за цифрами в режимі реального часу й особливо побачити нові продукти на маркеті. А вам?
Світ
Ухвалення ефективних рішень
Ітамар Гілад (екс-Google) зробив другий матеріал із серії Культури прийняття ефективних рішень (A Culture of Good Decision-Making).
У цій частині Ітамар ділиться конкретними техніками, які допоможуть досягти підвищення якості ухвалення рішень. Зокрема:
- Як визначити відповідальних за ухвалення рішень за моделлю ACID та як цей підхід пришвидшує прийняття рішень.
- Чим корисні підходи «не погоджуюсь, але виконаю» («disagree but commit») і «жодних заперечень» («no one strongly disagree»).
- Чому варто оцінювати рішення за процесом та наявною інформацією, а не за результатом.
- Як топ-менеджери можуть заохочувати команду приймати рішення.
- Які доказові алгоритми дозволять зменшити ризики у рішеннях.
Варто прочитати усім, хто працює у великих командах, та тим, хто цими командами керує. Швидкість прийняття рішень в компанії напряму пов’язана з її успішністю й розвитком, то ж чому не використати прийоми Microsoft, Amazon, Google та HubSpot?
Growth-команди — не просто менеджери
Класний випуск Substack-розсилки вийшов у Єлени Верни та Юе Чжао про те, що люди всередині growth-команди повинні мислити, як засновники бізнесу, а не менеджери.
На відміну від команд marketing чи sales, growth повинна постійно вигадувати креативні ідеї, створювати нові гіпотези, експериментувати та виходити за межі дозволеного, щоб забезпечити швидкий розвиток компанії.
Власне, growth-команда має бути в Founder mode, якщо ви розумієте, про що я. Якщо ні — для вас ще один матеріал від Пола Грем в ролі першоджерела. Будете знати, чому всі тільки й говорять про цей термін.
Режим менеджера краще працює для зрілих компаній та сталих команд, що прагнуть поступового масштабування з чіткою структурою процесів.
Кар’єрне зростання та успішні співбесіди
У Ленні Рачітські вийшов подкаст з Ітаном Евенсом (ex-VP в Amazon), де той розповів про кроки, які допоможуть розвивати свою кар’єру та зростати як професіонал.
Чому досвід Ітана цінний?
Він пройшов шлях від менеджера продукту до VP of Prime Gaming, запустивши такі проєкти, як Prime Video, Amazon Appstore і Twitch Commerce. Також він веде розсилку Level Up із кар’єрними порадами та проводить курси з лідерства. Якщо хтось і може розкласти кар’єрний шлях людини в big tech світі, то це точно такі люди, як Ітан.
У випуску дізнаєтесь:
- Чому робити свою роботу добре — всього лише перший крок для розвитку кар’єри та як топ-менеджмент може допомогти вам у досягненні нових професійних шаблів.
- Причини, через які кар’єрне зростання може застопоритися, та поради, як цього уникнути.
- Як розвивати креативність у роботі, та скільки ідей треба «вигадувати», щоб вас вважали «інноватором».
- Топ порад, що допоможуть виділятись на співбесідах (на основі 2500 проведених розмов з кандидатами).
- Як приймати свої помилки, навіть коли вони підводять таких людей, як Джефф Безос.
Це один з тих подкастів, які можна прослухати на одному диханні. Що і варто зробити за цим посиланням.
Зарплати продактів в Америці
Продовжуючи серію матеріалів від Ленні, раджу почитати новий випуск його Substack-розсилки про рівень заробітку продакт-менеджерів у Сполучених Штатах.
Ленні провів опитування 5000 підписників розсилки та перевірив ці дані на відповідність актуальним цифрам на платформі Pave — онлайн-базі, що надає актуальну статистику для аналізу компенсацій на ринку США та Канади.
Окрім цифр Ленні підсумував основні тренди ринку та поділився порадами досвідчених продактів, таких як Тамар Єгошуа, President of Product and Technology в Slack, Google, Amazon та Таль Равів — продакт в Riverside.fm.
Дуже цінні інсайти для продактів Middle та Senior-рівня — читайте за посиланням.
Навігаційний бот для блогів
Якщо ви створюєте багато навчального контенту, чи замислювалися над ідеєю створення навігаційного бота?
Ленні замислився, і зробив. Новина, звісно, не жовтнева, але я мусив про неї написати. Будь-які теоретичні запитання (від продуктових метрик, досягнення PMF до особистого кар’єрного шляху Ленні) можна поставити за посиланням.
Коротко кажучи, можна більше не студіювати його блог, а просто спитати нейронку, навчену на матеріалах Ленні, і вона дасть конкретну відповідь та підкаже, звідки взяла ці дані.
Як на мене, дуже крута ідея та надзвичайно цінне джерело для продактів.
Дев’ять фреймворків для growth-менеджера
Повертаючись до теми розвитку продукту (growth), Єлена Верна зібрала класну добірку з дев’яти фреймворків, які вона найчастіше використовує в роботі. Читайте як: перевірено на практиці десятки разів.
Хочете прокачати себе як growth-менеджера — присвятіть час тому, щоб розібрати кожен з наведених фреймворків та перечитати статті, які наводить в матеріалі Єлена. Будь це дев’ять наступних днів чи тижнів, до Нового Року встигнете опанувати й стати сильнішим спеціалістом.
Чудова шпаргалка!
Чатбот для дослідників та науковців
Якщо ви пишете наукові статті або цікавитесь дослідженнями у сфері технологій, фізики, біології чи хімії, раджу зацінити чатбот STORM, розроблений дослідницькою лабораторією Стенфордського університету.
STORM — це вдосконалений асистент для досліджень, здатний створювати статті у стилі Вікіпедії з нуля. Модель побудована таким чином, що ви можете виставляти гіпотези, спілкуватись із чатом й формувати наукову роботу одночасно.
STORM використовує ШІ та машинне навчання для точнішого аналізу даних і створення моделей. Команда наполягає, що дані проходять кілька рівнів перевірки, тож кінцевий матеріал повинен виходити без похибок.
На цьому все!
Поділіться в коментарях, яка ваша улюблена знахідка цього місяця?
Чи є вона в цьому переліку?
7 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів