12 кроків для успішної оптимізації застосунку в Google Play

💡 Усі статті, обговорення, новини про Mobile — в одному місці. Приєднуйтесь до Mobile спільноти!

ASO (App Store Optimization) — це процес оптимізації сторінки застосунку в магазині застосунків, щоб підвищити його видимість у пошуку в сторі та заохотити користувачів до встановлення. Можна сказати, що це створення привабливої візитки для застосунка, яка має чітко передавати його цінність та виділятися серед конкурентів.

На зв’язку Андрій Провізіон, CEO агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing. Сьогодні зосередимося на ASO в Google Play, який має свої особливості у порівнянні з App Store. (Щодо особливостей оптимізації для App Store, рекомендую ознайомитися із попередньою статтею). Google Play — це платформа, що потребує більш детальної та тривалої роботи. Тут доведеться ретельно контролювати всі процеси оптимізації, оскільки алгоритми пошуку Google більш складні та менш прозорі, ніж у Apple.

Google ставить на перше місце не якість оптимізації сторінки, а стабільну роботу застосунку — це один з найголовніших критеріїв для його успіху в сторі. Перші результати індексації в Google Play можна помітити в середньому через 3-4 тижні, на відміну від App Store, де зміни в позиціях видно через 2-7 днів. Втім і алгоритмам Apple також варто дати час, приблизно місяць, для ранжування апки.

Шлях до успіху застосунка може буде довгим та нелегким, але виконуючи правильні та регулярні кроки з оптимізації, ви точно його досягнете. Ця стаття допоможе вам зрозуміти тонкощі ASO і розробити ефективну стратегію просування. То ж, давайте розпочнемо.

1. Створіть заголовок на основні популярних та релевантних ключових слів.

Назва застосунку є одним з найбільш помітних елементів на сторінці, а також має найбільшу вагу серед інших текстових полів. Правильний заголовок допоможе вам не лише зацікавити користувача, але й покращити видимість застосунка.

Назва застосунку містить 30 символів. Ваше завдання — використати цей простір так, щоб користувач одразу зрозумів про що ваш застосунок. Оберіть найбільш популярні та актуальні запити, які його описують. Не варто використовувати нерелевантні ключові слова, навіть якщо у них високий трафік та низька конкурентність. Вони не принесуть вам користі, якщо не відповідають функціям застосунка. Саме релевантність є головним критерієм у виборі ключових слів.

Невдалий приклад назви застосунку

Хоча на прикладі вище вжито ключове слово, кількість символів заголовку не використана на максимум. Таким чином, автор позбавляє себе можливості індексуватися по більшій кількості пошукових запитів.

Вдалий приклад назви застосунку

На прикладі вище паблішер використав максимальну кількість символів та наповнив заголовок найрелевантнішими запитами, які чітко описують суть застосунка.

2. Використовуйте Short Description, щоб детальніше описати застосунку та заохотити аудиторію до дії.

Короткий опис застосунку має за собою дві мети: перша — підвищення конверсії з перегляду в завантаження, друга — підвищення видимості апки. На відміну від App Store, Google Play дає більше простору для опису застосунку — короткий опис містить 80 символів.

Тут, як і в заголовку, слід використовувати популярні та релевантні ключові слова. Це потрібно не лише для того, щоб збільшити кількість проіндексованих запитів, але й для того, щоб користувач бачив, що ваш продукт — це саме те, що він шукає.

Використовуйте CTA (Call to Action) та підкреслюйте переваги свого продукту в короткому описі. Ви повинні зацікавити користувача та продемонструвати, що саме у вашому застосунку він знайде вирішення своєї проблеми чи закриє певні потреби.

Ваші СTA мають бути простими, короткими та ненавʼязливими. Будьте тими, хто «радить», а не тими, хто «продає». Саме розуміння та лояльність до аудиторії зазвичай несуть за собою найкращі результати.

Вдалий приклад Short Description застосунку Glovo

3. Оптимізуйте повний опис застосунка, використовуючи релевантні ключові слова.

Повний опис, направду, читає мізерний відсоток користувачів, однак від цього він не втрачає свою важливість. На відміну від App Store, опис в магазині Google Play індексується, а також визначає категорію, у якій зʼявлятиметься ваш застосунок, то ж нехтувати ним не варто.

Оберіть ряд ключових слів, які описують ваш застосунок та наповніть ними опис. Чим частіше ви повторюєте певне слово в описі, тим більша вірогідність індексації за ним. Однак перед публікацією переконайтеся, що ви знайшли баланс між щільністю ключових слів та їх переспамом.

Ключові слова повинні бути природно вписані в текст і не псувати загальне враження від опису. Оптимальна щільність ключових слів в описі — близько 2,5-3%. Перевірити це можна за допомогою спеціальних ASO-інструментів, таких як Asolytics, ApptWeak чи інших .

Аналіз повного опису застосунку «Cільпо»

Аналіз щільності ключових слів застосунку «Сільпо»

На прикладі Сільпо ми бачимо, що в описі найчастіше використовується назва бренду, а також ключові слова «доставка» та «покупка». В цілому автор тексту природно ввів релевантні слова декілька разів, не перевищуючи межу переспаму.

4. Використовуйте GNL при створенні повного опису.

Для того, щоб Google Play відносив застосунок до правильної категорії та просував його в Similar Apps (розділ зі схожими застосунками на сторінці конкурента), варто використовувати GNL при створенні повного опису застосунку.

GNL (Google Natural Language) — це офіційний інструмент Google, який допомагає розкрити структуру і значення тексту за допомогою машинного навчання.

Як і зазначено вище, від того як написаний опис застосунку, залежить і категорія, до якої він потрапить. Саме тому ASO-спеціалісти активно використовують GNL у роботі з текстами.

GNL може віднести застосунок до однієї з 700 доступних категорій. Якщо інструмент правильно визначить категорію, то застосунок зʼявиться в розділі Similar Apps на сторінці ваших прямих конкурентів. Показник Сonfidence (відсоток відповідності тексту до певної тематики) для потрібної категорії повинен бути не нижче 0.85. Якщо у вашого застосунку декілька категорій, Confidence другорядних може бути нижчим і це нормально.

Памʼятайте, що не варто намагатися штучно потрапити у потрібну категорію, адже це не призведе ні до чого хорошого. Все, що вам потрібно для якісного опису — це зібране релевантне семантичне ядро та правильне розміщення ключових слів у тексті.

Ось як GNL категоризував застосунок «Сільпо»

Перевірити категорію свого застосунку можна тут.

5. Використовуйте теги для покращення видимості застосунку.

Google Play дає можливість обрати декілька тегів для того, щоб деталізувати опис апки та допомогти алгоритмам краще ранжувати застосунок у релевантних категоріях. Поле тегів не відображається на сторінці та слугує лише підказкою для самого Google Play.

Обовʼязково обирайте лише ті теги, які описують ваш застосунок. Таким чином, ви маєте можливість потрапити у підбірки по категоріях або у розділ «Схожі застосунки» на сторінках конкурентів.

6. Використовуйте розділ «What’s New», щоб збільшити конверсію застосунку.

What’s New — це розділ, який призначений для опису змін у новій версії застосунку. Це поле націлене на вже існуючих користувачів, які раніше користувалися вашою апкою. Завдяки цьому інструменту ви можете переконати юзерів повернутися до продукту.

Поле «What’s New» не індексується, то ж вписувати туди ключові слова немає сенсу. Натомість зосередьтеся на лояльності до аудиторії. Продемонструйте їй, що ви стараєтеся та постійно працюєте над покращенням застосунку заради її комфорту.

Розкажіть у деталях, що саме ви змінили у новій версії, починаючи з найбільш вагомих та закінчуючи найменш помітними змінами у продукті. Таким чином ви можете анонсувати нові функції у застосунку, чим і зацікавите аудиторію у поверненні до його використання.

Якщо ж помітних змін у новій версії застосунку немає, наприклад ви лише виправили технічні помилки, про це теж варто розповісти. Ви також можете використовувати СTA для того, щоб заохотити користувачів залишати відгуки та ділитися враженнями чи побажаннями щодо вашого застосунку.

Приклад розділу «What’s new» в застосунку Київстар ТБ

7. Локалізуйте сторінку застосунка.

Якщо ви прагнете успіху на глобальному ринку, локалізація — це must-have у просуванні. Щоб збільшити кількість завантажень, недостатньо просто перекласти текст. Потрібно адаптувати застосунок під кожну мову, збираючи релевантне семантичне ядро та локалізовувати сторінку на основі зібраних ключових слів .

Локалізувавши сторінку, ви не лише покажете свою лояльність до кожного користувача і його національності, а й зможете залучити нову аудиторію, збільшити видимість та завантаження застосунку. Побачивши рідну мову, аудиторія буде легше сприймати подану вами інформацію. За це ви отримаєте зворотну лояльність, і заохотите користувачів скористатися вашим продуктом.

Крім того, локалізація є ключовим фактором для оптимізації під пошукові системи магазинів застосунків. Пошукові алгоритми надають перевагу застосункам, які містять ключові слова та метадані, адаптовані під конкретну мову та регіон. Без локалізації користувачі з інших країн просто не зможуть знайти ваш застосунок, оскільки їхні пошукові запити будуть на іншій мові.

Щоб визначити, які мови потрібні саме вашому застосунку, проаналізуйте звідки до вас приходять користувачі зараз, і на які мови локалізувалися ваші конкуренти. Ці дані можна перевірити за допомогою ASO-сервісу AppMagic. Таким чином, ви визначите найвигідніші для вас ринки та збільшите кількість завантажень апки.

Топ сервісних застосунків в Україні через ASO-сервіс AppMagic

Країни, з яких надходять завантаження для застосунку «Getcontact»

8. Створіть кастомні сторінки застосунку під кожен сегмент аудиторії.

Google Play надає чудову можливість створити декілька варіантів сторінки застосунку. Для чого це потрібно?

Припустимо у вас є застосунку з фітнесу для жінок та чоловіків. Зрозуміло, що це два абсолютно різні сегменти аудиторії, у яких є певні потреби та очікування. Найкращим рішенням у цій ситуації буде зробити дві версії сторінки з різним текстом та скріншотами під жіночу та чоловічу аудиторію.

Таким чином, чоловік чи жінка, відвідавши сторінку, отримає лише потрібну інформацію, пропускаючи нерелевантний для них контент. Кастомні сторінки допоможуть вам зробити застосунок більш спрямованим на потреби кожного користувача, тим самим збільшивши конверсію застосунка.

9. Створіть іконку, яка точно відображає суть застосунку, щоб підвищити конверсію.

Оскільки у пошуковій видачі Google Play не відображаються скріншоти, як у App Store, іконка є головним графічним елементом, який привертає увагу. Таким чином, іконка має вагомий вплив на рішення користувача. Вона повинна бути привабливою, зрозумілою та виділятися серед конкурентів, для того, щоб саме ваш застосунок залучив цільову аудиторію.

Ваша іконка має бути лаконічною та зрозумілою. Оберіть 2-3 основних кольори та на їхній основі створіть просту композицію, уникаючи дрібних деталей.

Проаналізуйте іконки прямих конкурентів та визначте, які патерни повторюються найчастіше. Швидше за все, саме вони працюватимуть найкраще і надихнуть вас на правильні ідеї для створення власної композиції.

Приклад нерелевантної іконки

Приклад релевантної іконки

10. Демонструйте головні функції та переваги застосунку на перших скріншотах.

Скріншоти — це своєрідна презентація продукту. Від того, як саме ви презентуєте свій застосунок, залежить рішення користувача скористатися ним чи проігнорувати і натомість обрати конкурента.

Потрібно зазначити, що на відміну від App Store, скріншоти у видачі Google Play не відображаються одразу. Для того щоб побачити скріншоти, потрібно перейти на сторінку застосунку. Отже, на залученість до сторінки впливає іконка та текст (title та short description), а на рішення завантажити застосунок безпосередньо впливають скріншоти.

Враховуючи вищесказане, графічна складова сторінки має вирішальний вплив на успіх застосунку, саме тому вимагає багато уваги та постійного тестування. Для початку проаналізуйте скріншоти прямих конкурентів. Їхній візуал дасть вам відповіді на більшість запитань, наприклад, що саме варто презентувати в першу чергу, яку кольорову гаму обрати та які тези краще використовувати.

Окрім конкурентів, варто також проаналізувати власну аудиторію та скласти її портрет. Проаналізуйте вік, стать, вподобання, потреби та проблеми ваших потенційних користувачів. На основі цього аналізу ви зрозумієте, яку користь принесе ваш застосунок користувачу та надасте йому готове рішення його проблеми у скріншотах.

Памʼятайте, що скріншоти повинні бути чіткими, лаконічними та зрозумілими. Уникайте довгих нерозбірливих текстів, які можуть заплутати та ускладнити сприйняття основної інформації. Використовуйте короткі, але інформативні тези, що виділяють найважливіші моменти та заохочують аудиторію завантажити застосунок.

Невдалий приклад скріншотів

Перше, що бачимо на прикладі — це перевантаженість текстом. Скріншоти на сторінці Google Play невеликі, тож досить складно в такому випадку розібратися у суті застосунка.

Вдалий приклад скріншотів

На цьому прикладі бачимо короткі тези, які легко доносять суть застосунку до користувача, за рахунок виділення головних елементів та функцій.

11. Слідкуйте за технічною справністю застосунка.

Як і зазначалося на початку, Google Play багато уваги приділяє саме якості застосунка. Ви не зможете досягти успіху, якщо ваш продукт неякісний та має певні технічні проблеми.

Тому технічна складова застосунка — це перше, на що ви повинні звертати увагу при його просуванні. З цим вам допоможуть Android Vitals — проєкт Google, який зосередить вашу увагу на взаємодії користувачів з продуктом.

Постійно моніторте усі показники Android Vitals, адже кожен з них має певний вплив на видимість застосунку. Слідкуйте за тим, щоб ваші показники не перевищували порогові значення, встановлені Google. У разі виникнення технічних проблем, намагайтеся вирішити їх якнайшвидше для того, щоб зменшити їхній негативний вплив на просування.

12. Слідкуйте за рейтингом та відповідайте на відгуки користувачів.

Відгуки — це вагомий аргумент для Google Play у просуванні застосунку у ТОП. Так само, як і з технічними метриками, відгуки — це показник якості продукту, який впливає на його популярність.

Робота з відгуками може бути складною та нервовою, адже не так часто користувачі готові ділитися позитивним досвідом, порівняно з негативним. Памʼятайте, що негативні відгуки так чи інакше будуть зустрічатися і на них потрібно реагувати для того, щоб мінімізувати негативний вплив на видимість застосунку.

Відповідайте як на позитивні, так і негативні відгуки. Обовʼязково подякуйте користувачу за те, що він вирішив поділитися своїми враженнями. Даючи відповідь на кожен відгук, ви демонструєте повагу та бажання покращувати застосунок для комфорту аудиторії.

Не варто ставитися до негативних відгуків скептично. Памʼятайте, що це реальний фідбек, який допоможе вам покращити свій продукт, і зокрема, наблизитися до його успіху.

Висновки

Просування мобільного застосунка — це завжди ретельна та довготривала робота, яка вимагає залучення усіх можливих ресурсів та регулярного покращення стратегії.

У цій статті ми розібрали найважливіші кроки для досягнення успіху застосунку в Google Play, а саме: створення якісних метаданих, яскравої і цілісної графіки та, що головне, дотримання технічної досконалості продукту.

Успішна ASO-стратегія будується на основі глобального аналізу усіх даних, зокрема пошукових запитів, конкурентів, детального портрету потенційного користувача та трендів на ринку.

Постійно тестуйте нові способи презентації застосунку, моніторте і дотримуйтесь усіх технічних норм на платформі Google та підтримуйте теплу комунікацію з аудиторією. Поєднавши усі ці складові, ви неодмінно побачите позитивну динаміку росту застосунка.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі