Як купити автівку на фронт та прогадати. Історія про те, як робити не треба

Вітаю, друзі. Мене звуть Віктор. Я колишній Java/DevOps розробник. Зараз проходжу службу в бригаді спецпризначення командиром FPV-розрахунку.

Вже досить давно я веду свій канал в Telegram, доєднуйтесь.

Ця історія назрівала давно. Написана була в перервах між бойовою роботою в бліндажі. Я розповім, як так сталося, що, купивши на фронт автівку за 11 тисяч доларів, мені довелося вкласти в ремонт ще сім тисяч доларів з власних коштів, коштів моїх близьких та підписників.

Все, що я напишу далі — тільки моє розуміння подій та ситуацій і я не претендую на стовідсоткову правоту.

Тон цієї статті буде дещо похмурим. Якщо не хочете себе грузити, прочитайте краще статтю про мій бойовий шлях, вона більш позитивна.

Про автівку для Донбасу

В березні 2024 року я зрозумів, що моя Сандеро не вивозить місцеві навантаження і для операційної діяльності потрібна рамна міцна автівка. Вибирали, довго передивлялись багато варіантів в Україні та за кордоном. Жодна не підійшла через свій технічний стан. До подібних речей я відношусь прискіпливо, сильно ніколи не попадаю на гроші. Саме тому те, що трапилось далі, просто розірвало мені шаблони.

Приятель, котрий іноді приганяє авто військовим, викликався допомогти.

Підходяща автівка знайшлася в Німеччині, продавали біженці з Одеси. Вони професійно сховали всі недоліки двигуна. По факту — нас кинули.

Тут я припустився помилки, довірив вибір авто людині, котра не займається цим професійно. Автівку перевіряли, але як само — мені було невідомо.

Через місяць, після прибуття до Києва, Паджеро в буквальному сенсі розсипалась.

Я розумів, що потрібно буде вкластися в ремонт, і тому знайомі відігнали її на діагностику на відоме СТО Києва. Там з мене взяли 31 тисячу гривень за роботу та деталі.

Пізніше з’ясувалося, що ці деталі — ролики ременя ГРМ, сам ремень, радіатор та інші — були низької якості і їх довелося ще раз міняти.

Забравши автівку, я відігнав її на інше СТО, де ремонтував всі свої машини до цього. Там провели необхідні роботи, взявши з мене ще 40 тисяч гривень.

Я довіряв цим людям. По факту ж мені «відремонтували» систему кондиціонування, котра так і не запрацювала. Пізніше вони взяли з мене 15000 гривень тільки за знімання та встановлення ГБЦ. Це просто супер оверпрайс.

Фари позашляховика були в незадовільному стані, тому за 9000 гривень реставратор привів їх до належного стану.

Всюди Паджеро підключали до комп’ютера і двигун не показував жодних помилок. Та через 150 кілометрів він в мене почав закипати. Тосол був на місці, і я зрозумів, що це глобальніше за проблему з охолодженням.

Отак трапилось, що дві поважаючі себе СТО не помітили елементарні речі, котрі залишили мене посеред поля. Уявіть собі, я повернувся додому після п’яти місяців на бойових, щоб на наступний день зіткнутися з цими труднощами.

Автівку завантажили на евакуатор та погнали назад до Києва.

Ми знову поїхали на СТО, котрому я на той момент ще довіряв. Вони зняли ГБЦ та дали свій вердикт, що двигун проїде декілька тисяч кілометрів, а потім доведеться робити капітальний ремонт.

Також вони пообіцяли, що відвезуть голову двигуна на діагностику. Цього зроблено не було, як з’ясувалося пізніше. Я та мої знайомі заплатили їм за ці роки сотні тисяч гривень за діагностики та ремонти своїх автівок. Ми поважали їх роботу, але щось пішло не так.

Було вирішено продати цю автівку та купити іншу. Мій знайомий порадив поставити ціну нижче ринку, з обов’язковою умовою попередити клієнта про проблеми з двигуном.

За два місяці не знайшлося жодного покупця.

Вибору багато не залишалось і я вирішив робити двигун. Зібравши кошти та додавши свої власні, я попросив порадити нормальну майстерню у своєму каналі. Мені дали декілька варіантів, я вибрав найпопулярніший і не прогадав.

Саме цей дизельний 2.5 двигун «вбити» дуже складно. Але власники дуже постарались. З ладу вийшло все, крім головного блоку.

Чому я не купив інший б/у двигун, можете запитати ви. З декількох причин. Перша — мене турбувало, що я, купивши двигун, попаду знову на його ремонт. Друга — майстерня, де я робив свій, дала гарантію.

Загальна сума ремонту двигуна сягнула 197 тисяч гривень з урахуванням 5% знижки.

Жодна майстерня не зробила знижку понад 10%. Я їх розумію, бо їм треба заробляти. Якщо всім військовим робити послуги по собівартості, в тебе клієнти будуть тільки військові, а ти швидко збанкрутуєш.

Але більшість з них не розуміють, або не хочуть розуміти факт того, що якби військові у 2022 році не дали росіянам зайти в Київ, те, що зараз їхнє, належало б окупантам, якби йому пощастило вцілити під час бойових дій.

Люди заробляють на спорядженні, дронах, довідках про інвалідність, ремонтах автівок для військових і так далі. Стільки можливостей зараз це робити, не зважаючи на нас, котрі стоять щитом за всіх.

Ціни Слов’янська-Краматорська вище за Київські. Оренда безпретензійної двокімнатної квартири стартує від 10 тисяч гривень. Про всі ці міста ніхто б і не чув, якби не війна. Я постійно наголошую, як тільки військові виїдуть з Донбасу або зупиняться виплати премій в 100 тисяч, всі ці ультрадорогі харчевні позачиняються.

Місцеві не спроможні платити такі кошти за послуги та їжу. Ті, хто заробляють на війні, нехай заробляють, з цим нічого не зробиш. Сподіваюся, держава візьме з них своє в плані податків та зборів.

Поради

Не повторяйте моїх помилок. Співпрацюйте з професіоналами. Шукайте тих, хто зможе дати гарантію на свою роботу. Максимально радьтеся з людьми та перевіряйте тих, хто надає вам послуги.

Мій приятель відшкодував мені 23 000 з 197 000 за ремонт. Міг би цього не робити, бо таких домовленостей не було. Поступив по совісті. Але це крапля в морі.

Я відмовився від дешевшого Nissan Pathfinder у професіоналів, тому що приятель дуже радив саме це авто. І прогадав. Не робіть, як я. Зі своєю Сандеро я ніколи не знав проблем від слова зовсім. Але вона б не вивезла ці навантаження.

Дякую, що дочитали до кінця. Нагадую, що в мене є Telegram-канал. Більшість присутніх там — айтівці та мої друзі. Підписуйтесь.

Якщо хочете підтримати мене в моїй службі, це можна зробити тут:

🔗 Посилання на банку
Номер картки банки — 5375 4112 1288 0756
PayPal — itstud87(at)gmail(dot)com
Приват — 4149 4390 4354 0214

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Невже в війську не має хлопціп, які б рекомендували СТО де вже робили тачки для військових.

Перше СТО в статті одне з найвідоміших серед військових. Його багато хто радить

Фари позашляховика були в незадовільному стані, тому за 9000 гривень реставратор привів їх до належного стану
По факту ж мені «відремонтували» систему кондиціонування, котра так і не запрацювала
Загальна сума ремонту двигуна сягнула 197 тисяч гривень з урахуванням 5% знижки.

Це було прям дуже важко читати.
Дуже шкода, що поряд з вами не знайшлося людини, яка б пояснила, що витрачати такі кошти на ці речі велика помилка :(

краще спочатку було провести діагностику, а потім сказати щоб зробили мінімум для того щоб їздила. Можливо щось міняти на бу запчастини.

Як я зрозумів це гроші частини і тепер у вас проблеми?

Ось по цій причині уази топ тема, да воно не їде і жере 20 літрів на сотку, але втекти ти на ньому можеш, і відремонтувати палкою дерев’яною. Ну і повний привід все ж не поганий. Але я стикався з тим, що починають фукати коли ти приганяєш уази, хоча ця совкова срань, створена для війни, так це гнила табуретка на колесах, але ця табуретка вічна, їде на усьому що горить, і ремонтується гівном і палками, а роздовбану навару чи крузак за ніч ти на хід не поставиш. А про гарантію таке собі, бо тащать дешеве гівно якому від 20 до 40 років, і якщо по машинам з Британських островів вони гнилі.

Да, ця війна показала що ремонтопридатність — частенько сама важлива перевага.

Якби підійти прагматично — то спроектувати щось на базі якогось рамника 80-90их, і розмістити замовлення у автовиробників.
Проектувати звісно треба з урахуванням мінімального переобладнання ліній — щоб швидко запусити виробництво, і щоб воно не було збиткрвим, чи ризиковим.
І двигуни брати прості відомі, і які ще випускаються, або не «забули» як.

Але ж — ініціатором повинна бути українська сторона. Яка повинна вийти не з пустим «А дайте нам військові джипи», яких звісно мало випускається, і вони дуже дорогі, а з пропрацьованою пропозицією.
А наші міністерства і більш прості речі не в змозі організувати.

Давно кажу — біда навіть не в тому що крадуть, біда що — дов*йоби на керівних посадах.

Кацапи доречі на базі нашого ж Українського запорожця багі на фронт собі роблять. Там ідеальний для цього двигун із повітряним охолодженням і в принципі майже готове шасі

ідеальний для цього двигун

МеМЗ ідеальний тільки для смітника. Воно в цивільному житті день їздить — два ремонтується. Конструкція там може і нормальна, тільки ж якість гірше навіть ніж у жигулів

У нас Луаз-ів було багато перероблених, правда з іншими двигунами, і по факту виходило краще ніж пікапами саме під нуль везти щось, прохідність вище, менший і тихіший. В цілому русня для цього дезерт кроси ці китайські використовують, правда подивимось як вони по багнюці будуть грести

Якби підійти прагматично — то спроектувати щось на базі якогось рамника 80-90их, і розмістити замовлення у автовиробників.

Та і проектувати толком нічого не треба, у нас є краз, і купа автозаводів як ото група богдан, які можуть це виробляти. Віджимаємо у пороха заводи, укорочуємо найменший з повнопривідних кразів 5233, робимо легкову дабл каб кабіну (просто купляємо у китайців оптом готові) отримуємо легковий дизельний пікап того ж класу що ф-350-450 на 400 сил, який потім можна забронювати у сторонніх майстернях америку тут відкривати не треба. А ні то хай куплять ліцензію на grat wall safe, який являяється копією тойоти хайлендер 90х років, і клепати їх тисячами по 20к баксів. Безпека там не треба, салон там тож не треба, треба рама, два моста, копія японського двигуна і роздатка. Але державі пох, укравто просто існує. При чому богдан робив для кіа ліцензійні копії військового американського джипа M715, богдан робили ті ж грейт воли пікапи, вони ж були засновані на базі Луаза у якого ще з радянських часів робились всюдиходи, які і їздять, і плавають.

Варіантів купа, світовий автором за час існування має величезний досвід і різноманітні потужності. Це точно не рокет сайенс.

Але нема сенсу обговорювати. Не більше ніж про мідгалактичні лайнери на варп двигунах.

у нас є краз

там від КРАЗа тількі рама що майже нічого не вартує, всі агрегати імпортні і простіше одразу цілий трак купувати.

great wall safe — мав такий, з всього авто не згнила і не розвалилась тільки рама.

богдан робили ті ж грейт воли пікапи

тільки прикручували колеса...

ліцензійні копії військового американського джипа M715,

а ось це цікаво

там від КРАЗа тількі рама що майже нічого не вартує, всі агрегати імпортні і простіше одразу цілий трак купувати.

Ні, треба саме виробляти в Україні, щоб одні люди мали робочі місця, а продукт на виході ішов на фронт. Та сама підтримка економіки, про яку всі говорять. Завод повинен бути на території України, будувати новий не обов’язково, у держави якби є монополія на насильтво, яке можна застосувати до тих хто тримає ці заводи, а також процедури націоналізації і банальні державні контракти. Але наші мудрі лідери, вивовзять рембази і заводи за кордон, підтримуючи економіки Польші та Румунії, а ми скоро будемо стояти з продуктовими картками за миска рис і 300 грам хліба.

Укрспецоборонконтракт розпродує військове майно НЗ (запчастини радянських вантажівок) зі зберігання (дивна річ під час війни, коли левова частина вантажівок ЗСУ саме радянські), сторінку на ОЛХ оновлюють регулярно. Простий народ збирає автівки, військові лагодять автомобілі своїми силами, волонтери шукають та купують запчастини... а чиновники 30+ років розпродують військове майно, і навіть під час війни не зупиняються. Так от там у продажу і нові двигуни до УАЗів, і мости, і коробки...

Укрспецоборонконтракт розпродує військове майно НЗ ... сторінку на ОЛХ оновлюють регулярно.
olx.ua -> Укрспецоборонконтракт ==> Ми знайшли 0 оголошень
як мені знайти підтверждення інформації?

Хаха, ще вчора я передивлявся їх оголошення, їх було мінімум пів-сотні ))

нє ну я може просто не так, або не там, шукаю.

Ну там є купа інших оголошень від наприклад ПП «УНТЕХ», які теж продають купу подібних двигунів «із зберігання». Підозрюю що то одна контора Інакше звідки в них стільки

А в якому стані по вашому повинен бути 20-30 річний корч?

Тут же не раму з 2 кусків зібрали, не чверть кузова вварили та не свап мотор-коробка з перекриванням опор.

Ну капіталка — так її потрібно було зі старту зробити. І те частину можна було не робити, болти і тд і так би походили. По ходової частини взагалі дрібниці, ну і по охолодженню теж.

Звісно що вся резина пересохла — а що ви, знову ж таки, хотіли від корча?

Колись на СТОшках працював і навіть в Буцефалі проводку робив, той світ техніки трохи інший від айті.

Дивлячись як їздили та обслуговували авто.
У мене Honda CR-V 2001-го року. Скільки вона проїхала страшно згадати. Автомат доречі. Тут взагалі кажуть що таку як мене давно хоронити треба. А нічо, їзде нормально.
Купував свого часу у першого власника, який шарить у авто і точно знаю що добре за ним доглядав.
За усі роки з ним із ремонтів (крім звичайного ТО + заміна ГРМ) міняв тільки трубки з тормозної системи бо прогнили нафіг та середню вихлопну трубу (але то сам винен бо розьїбав того року її у Карпатах).

старе авто по Києву хоч якось їзде, а коли потрапляє на фронтові дороги сипеться

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Більше нікому таке не кажі. Це ганьба. Твої слова не заслуговують поваги

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Для меншості. Не вигадуй.
Я воюю за свою родину, за дітей пострадавших, за вбитих наших людей, за жінок зґвалтованих. За таких як ти, не воює ніхто, тут на фронті.

Якщо за таке тут не почнуть банити то хз вже куди далі. Це не свобода слова.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

а хто юридично не є шматом лайна в нашій країні, з чоловіків без мандату?

Тупе питання, всі чоловіки стоять з 2022 року на обліку й готуються захищати свою сім’ю. Тільки щури втекли з країни й настільки непристосовані до життя що навіть знаходячись за кордоном не можуть жити без кацапської пропаганди на ресурсі для українців.

Тільки щури втекли з країни

Чи можна вважати щурами воїнів ЗСУ, поліцію і ТЦК, які втекли (у прямому сенсі виїхали з міста зранку 24 лютого) з півдня у 2022 до того, як туди зайшла русня? Залишивши нас один на один з окупантом. Риторичне питання насправді.

Ти не бачиш різниці між тікати й виконувати накази?))) Ти свідомо маніпулюєш, в нас не було ресурсу щоб втримувати всі міста, ворог більше нас мінімум в 4 рази.

Не бачу, якщо наказ — це свідомо втекти, залишивши громадян без захисту. Тобто держава у вигляді ЗСУ, поліції і інших не виконала свій конституційний обовʼязок перед громадянами півдня. Жодних маніпуляцій, суто факти, які ви, ура-патріотичні чуваки, які женуть на смерть кожного, дуже не люблять.

те що ти шмат лайна

Це теж:

не свобода слова.

А прямі образи.

не перед законом так перед першим адекватним чоловіком з яким ти зустрінеться віч-на-віч.

Це якраз таки кацапські наративи — не законно, але «по справедливости», «за базар ответишь»
Наче не за це воюємо Це середньовічні традиції самоуправства, які просто не мають права на існування. Не тобі вирішувати хто шмат лайна, а хто ні, це має право виключно правоохоронна система.

Типова мамина черешня, мій язик меле все що хоче, а відповідає хай хтось інший, я зібрався на чужому горбу в рай заїхати)))) Нажаль таких персонажей не залишилось в місті Суми щоб з вами віч-на-віч зустрітись)))

Дожились. Chat GTP мені погрожує розправою. Звідки такий аналіз моєї персони і як ти дійшов, цілком доречі помилкових висновків. що я з цього міста?
Ляпнути аби ляпнути.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

І тобі хай щастить.
P.S А якщо серьйозно, що за дитячий садок «Я б знайшов людину, яка з тобою побазарить» За що? За те що я привів аргументи проти твоєї думки?
Чел. мій 14-ти річний син-бешкетник давно пройшов цей період. Як проспишся сподіваюсь тобі буде соромно за це все. Інакше шукай гарного психолога. Це не стьоб, а дружня порада.

Як то кажуть відкрий личико, а потім розповідай мені за психологів. Сосійську пропаганду тут транслюють два типи людей, або «аноніми», або злочинці які втекли за кордон.

еще один человек, который готов послать людей из села воевать, но сам не пойдет

Я сам з села, тому йди до чорта, кацапська концерва!

Я от чого не розумію: якщо ще рік тому збирали на тепловізори, снарягу, старлінки — то зараз більшість збирають на авто. Типу знайомого чи колегу мобілізували — потрібно авто.
Але мені дуже не подобається ось що: авто коштує чималих коштів тому збирають на нього багато місяців. Сума як правило постійно росте — в тому числі через проблеми перелічені у статті.

купивши на фронт автівку за 11 тисяч доларів, мені довелося вкласти в ремонт ще сім тисяч доларів

Отже: авто це дуже дорога іграшка не тільки аби купити — але потім ремонтувати кожен раз.
Я не знаю наскільки авто потрібні на фронті: може і справді кожному мобілізованому треба по авто аби частіше їздити з фронту додому чи возити щось на передову.
Але виникають питання:
— Якщо за ціну авто можна накупити, наприклад, FPV дронів і хай кожен другий вб’є москаля — хіба це не краще застосування грошам, ніж декілька місяців поїздити на авто (а на передовій вони довше і не живуть)?
— Якщо авто так потрібні — хіба європейські друзі не можуть зібрати і відправити в Україну купу вживаних авто? Якщо шлють танки, бредлі, хамери за мільйони доларів — то звичайні авто (особливо вживані) — можна гнати ешелонами.
Тим більше що вони кажуть що у НАТО закінчується техніка — а авто в Європі валом.
— Зараз «рекрутять» до армії за спеціальностями: отже якщо не авто — технікив, то просто робітникив з прямими руками має бути достатньо. Чому не зробити військове СТО? Навіщо годувати шахраїв?
— Як виходить що у військовий час приватні СТО не працюють на потреби військових? А якщо вони ще й шкодять військовим — то чому усе це СТО не мобілізовано разом з хазяїном?

— Якщо за ціну авто можна накупити, наприклад, FPV дронів і хай кожен другий вб’є москаля — хіба це не краще застосування грошам, ніж декілька місяців поїздити на авто (а на передовій вони довше і не живуть)?

Наприклад, купуємо fpv замість авто. А як його довезти до потрібного підрозділу і розрахунку? Сам долетить? Це звісно абстракція, бо є ще мільон задач в яких авто просто конче потрібно.

— Якщо авто так потрібні — хіба європейські друзі не можуть зібрати і відправити в Україну купу вживаних авто? Якщо шлють танки, бредлі, хамери за мільйони доларів — то звичайні авто (особливо вживані) — можна гнати ешелонами.

Возять. Але того мало. І Багато купується у звичайних людей, і більшість з них не готова його віддавати безкоштовно.

Зараз «рекрутять» до армії за спеціальностями: отже якщо не авто — технікив, то просто робітникив з прямими руками має бути достатньо. Чому не зробити військове СТО? Навіщо годувати шахраїв?

Це називається рембат і воно працює. Але далеко не завжди є опція. Звичайні авто, буси та оце все, зазвичай ремонтують самі в підрозділі, навіть якщо авто на балансі частини. Це погано, але така реальність і від неї поки нікуди не дітися. У мене також вже давно є звичка намагатись вирішувати проблеми з ремонтом своїми силами, і на ТО везти коли вже сам не можеш, але ж ситуації різні бувають.

Як виходить що у військовий час приватні СТО не працюють на потреби військових? А якщо вони ще й шкодять військовим — то чому усе це СТО не мобілізовано разом з хазяїном?

Оце вже треш. Такими діями легко скотитися в абсолютну диктатуру.

Оце вже треш. Такими діями легко скотитися в абсолютну диктатуру.

Так працівників СТО і так можуть у будь-який момент можуть легко мобілізувати. І із вірогідністю 90% вони не попадуть у рембати.
Якщо додати опція бронь в обмін на безкоштовний ремонт певної кількості авто на місяць усі будуть раді.

Я навіть знаю ще кращою опцію на реальному прикладі з СТО, майже геніально але не зовсім законно.
В цілому згоден, що було б непогано мати їм хоч якусь квоту на бронь.

Бобер, ти занадто багато патякаєш як для того, хто сидить на іспанському узбережжі. Краще завали.

Правда стає неправдою якщо її каже людина з-за кордону ?

Шо там з того пургєна правда? Там відповіли на правду по пунктах.

Я, як той, хто купував авто для свого брата на фронт, відповім.

— Якщо за ціну авто можна накупити, наприклад, FPV дронів і хай кожен другий вб’є москаля — хіба це не краще застосування грошам, ніж декілька місяців поїздити на авто (а на передовій вони довше і не живуть)?

— Авто такий же розхідник, як і решта іншого. Авто потрібне для: швидкого проїзду на бойові позиції, логістики (привезти/відвезти боєприпаси, їжу тощо), при зміні напрямку і швидкого переїзду на новий напрямок. З авто при «переїзді» можна багато чого завантажити. Чому постійно потрібно так багато авто? Бо, як я вже сказав, це розхідний матеріал, росіяни також мають дрони, міномети, каби та інше озброєння. Логістика — королева війни і без неї буде велика біда. Тому авто, як важливий елемент логістики, дуже потрібне.

— Якщо авто так потрібні — хіба європейські друзі не можуть зібрати і відправити в Україну купу вживаних авто? Якщо шлють танки, бредлі, хамери за мільйони доларів — то звичайні авто (особливо вживані) — можна гнати ешелонами.
Тим більше що вони кажуть що у НАТО закінчується техніка — а авто в Європі валом.

— Вживані авто в кого зібрати? В простого населення? Де його взяти? Чи ви думаєте вживані автівки у них просто так на кожному розі валяються? Їх потрібно в когось викупити. Плюс автівки потрібні не аби які, а позашляховики та буси, і потрібні вони хоча б з живою ходовою. Я не думаю, шо особисто ви були б задоволені відступати з-під ворожого мінометного обстрілу пішки або на авто з розбитою ходовою або, наприклад, на тойоті короллі по багнюці. Далеко не втечете. В Європі авто є, але позашляховиків та бусів викуплено багато і чим більше часу проходить, тим більш гімняні авто лишаються. І ще нюанс щодо привозу з Європи (я якраз купував таку). Мені волонтери, які ганяють авто, розповідали, що европейці вже давно на цьому мутяться: вони дуже майстерно приховують всі проблеми автівок. Оскільки возити треба багато і «на вчора», то немає часу і ресурсів кожне авто прям дотошно оглядати. Якщо авто на ходу і не розвалюється — везуть в Україну. Тут вже заганяють на СТО, ремонтують шось своїми силами або ремонтує/доремонтовуэ той, хто авто купив. Правда ціни, які я бачив, не 11к доларів, а скромніше. Від 3-4к до 10к. Залежить від стану, марки, типу авто тощо.

— Зараз «рекрутять» до армії за спеціальностями: отже якщо не авто — технікив, то просто робітникив з прямими руками має бути достатньо. Чому не зробити військове СТО? Навіщо годувати шахраїв?

— Думаєте військових ремонтників немає? Я думаю вони є, але з нюансами. Такі робітники, скоріше за все, ремонтують техніку, яка стоїть на обліку бригади чи військової частини. Якщо волонтери купили авто і записали на конкретного воїна, то не думаю, шо витрачати час та матеріали на авто, яке не закріплено за військом, хтось дозволить. Армія — це багато паперової роботи, звіти тощо. І все ж люди там намагаються ремонтувати по можливості своїми руками. В цілому по цьому пункту більш конкретного сказати не можу, бо не знаю як насправді, тому це лише мої здогадки (щодо того, що військові самі ремонтують — це правда).

— Як виходить що у військовий час приватні СТО не працюють на потреби військових? А якщо вони ще й шкодять військовим — то чому усе це СТО не мобілізовано разом з хазяїном?

— Якщо всі СТО будуть працювати виключно на потреби військових, то через певний час вони до бісової матері закриються, бо СТО — це бізнес, який платить зарплату робітникам та податки. Якщо вони будуть працювати пріорітетно на військові цілі, але без відповідної компенсації, то і зарплату і податки не буде з чого платити. І все ж СТО, які допомагають військовим, є. Я саме в такому СТО ремонтував авто брату перед відправкою на фронт. Вони взяли з мене гроші лише за запчастини по собівартості.
Останній пункт «всіх мобілізувати», вибачте мене за порівняння, це якась «шаріковщина». «Взять всіх і мобілізувать».

Описане вище щодо купівлі, ремонту, пригону авто, якості тих авто тощо — мій особистий досвід «головняку». І тут ще на тобі особисто відповідальність та страх за те, щоб авто реально не посипалось. Бо ти купив, відремонтував, а потім твоєму брату (в моєму випадку) на бойових позиціях їздити.

Та в принципі всі притомні підрозділи самі ремонтують і необліковану техніку, у нас навіть у роти було своє сто на 2 підйомника, де і ремонтувалась умовно особиста техніка (без оплати за роботу, тільки запчастини). Але довго чекати, пріоритет на пікапи\буси\бронетехніку роти, і тільки потім вже умовна особиста. Ну а Славік\Крам цивільні сто теж черги і неадекватні ціни. Але люди походу дійсно не розуміють наскільки корчі корчі, і наскільки вони там сипляться

Останній пункт «всіх мобілізувати», вибачте мене за порівняння, це якась «шаріковщина». «Взять всіх і мобілізувать».

ну концепція «робітничо-крестьянської» армії же

типове «да са всємі нє саґласєн, нада проста взять і падєліть», ага. Тільки на рівні державної політики — це вже не смішно...

Я от чого не розумію: якщо ще рік тому збирали на тепловізори, снарягу, старлінки — то зараз більшість збирають на авто.

один мобілізований, попав в зовсім нову бригаду, яку комплектують з нуля, через деякий час перегнав туди власну машину (великий мінівен, дизель) і був вимушений постійно щось/когось ним возити, бо на той момент ... це був взагалі єдиний наявний транспорт на всю бригаду

за ціну авто можна накупити, наприклад, FPV дронів

ага, посадити їх на потяг до ЛБЗ, а далі все поряд і можно просто пішки?

А якщо вони ще й шкодять військовим — то чому усе це СТО не мобілізовано разом з хазяїном?

Армія це місце для відбування покарання, куди всіх злочинців, ворогів і т.п. потрібно? Так?

Авто дуже потрібні бо війна = логістика.

Ви кажете «за цю ціну можна купити дрон» — можна. А дронщик, генератор, старлінк, купа споряги і дрон до позицій як добиратись буде?

Недавно товаришу збирали на генератор, поки зібрали на генератор то їм дрон взірвав машину. Ну то їм тепер набагато важче поїхати і забрати генератор бо менше транспорту. Чим довше буде їхати генератор, тим більший ризик втратити звязок бо нема як нормально заряджати рації і старлінк.

+ ще є фактор того, що багато людей не вміє їздити на машині, особливо в таких умовах. Перекидають або ломають тачки регулярно. Є ситуації коли бухі розбивають ці тачки, є ситуації коли вони не доходять до хлопців.

Але це не відміняє велику потребу у них.

Прикро.. мабуть, ніякі СТО не можуть гарантувати нічого. Ми купували в Україні, і я замовляла перевірку двигуна на авторіа, вони дбають за свою репутацію і направду добре дивляться, ніколи не виникало питань до їх огляду. Потім ще одне СТО після покупки. Все було ок, а по дорозі в донецьку область відмовила турбіна. І це ж цілеспрямовано СТО двічі перевіряли двигун і ту турбіну, бо фактично нічого більше не цікавило, крім цього. З магічного мислення — машини бояться на схід їхати.

Знайомий автомеханік казав що усі ці перевірки повна хрінь. Усі недоліки двигуна можна на певний час сховати і єдина надійна перевірка двигуна це його тупо розібрати. Що звісно роблять тільки при капітальці.
А купівля Б/В авто це більше про психологію. Взяв того механіка якось із собою на огляд. Продавав власник — не перекуп. Потикав він тестером подивився двигун. Вічливо сказав подумаємо. Потім за кермом сказав — херня це авто, власник ніхера не шарить, на базові питання не відповів, коротше погано він дбав про тачку. Це видно по досвіду. Не бери
По обьявам теж кидав йому — «то бариги», «і це бариги», «а це взагалі хрінь якась»

Мої друзі на війні не один раз мали дуже подібні проблеми. Без участі недобросовісних СТО — просто в якийсьм момент корч починає «сипатися», і людина шукає варіанти це виправити. Загальна сума вкладених коштів деколи вилітає просто у стратосферу, особливо якщо це проблеми із двигуном.

Із врахуванням цього досвіду, я в таких випадках схиляю їх до роздумів, чи часом не настав час прийняти вольове рішення, зафіксувати збитки, і збирати кошти на інше авто.

Коротше лайфхак — купи гараж у кооперативі.
Я купив, там познайомився із власником автомагазину. Переустановив йому вінду в магазині та допоміг провести нормальний інтернет. Отримав добру знижку на запчастини та знайомство із гарним СТО. СТО реально крутятьське. Поки робили усе на совість (хоча запчастини я їм не довіряв купувати, а купував через знайомство #1), Доречі ремонтують багато автівок для військових і увесь офіс завішаний різними подяками та ніштяками типу тубусів від джевелінів.

Топчик! Я Рено доктор не контролював і запчастини поставили неякісні

Підписатись на коментарі