Як купити автівку на фронт та прогадати. Історія про те, як робити не треба
Вітаю, друзі. Мене звуть Віктор. Я колишній Java/DevOps розробник. Зараз проходжу службу в бригаді спецпризначення командиром FPV-розрахунку.
Вже досить давно я веду свій канал в Telegram, доєднуйтесь.
Ця історія назрівала давно. Написана була в перервах між бойовою роботою в бліндажі. Я розповім, як так сталося, що, купивши на фронт автівку за 11 тисяч доларів, мені довелося вкласти в ремонт ще сім тисяч доларів з власних коштів, коштів моїх близьких та підписників.
Все, що я напишу далі — тільки моє розуміння подій та ситуацій і я не претендую на стовідсоткову правоту.
Тон цієї статті буде дещо похмурим. Якщо не хочете себе грузити, прочитайте краще статтю про мій бойовий шлях, вона більш позитивна.
Про автівку для Донбасу
В березні 2024 року я зрозумів, що моя Сандеро не вивозить місцеві навантаження і для операційної діяльності потрібна рамна міцна автівка. Вибирали, довго передивлялись багато варіантів в Україні та за кордоном. Жодна не підійшла через свій технічний стан. До подібних речей я відношусь прискіпливо, сильно ніколи не попадаю на гроші. Саме тому те, що трапилось далі, просто розірвало мені шаблони.
Приятель, котрий іноді приганяє авто військовим, викликався допомогти.
Підходяща автівка знайшлася в Німеччині, продавали біженці з Одеси. Вони професійно сховали всі недоліки двигуна. По факту — нас кинули.
Тут я припустився помилки, довірив вибір авто людині, котра не займається цим професійно. Автівку перевіряли, але як само — мені було невідомо.
Через місяць, після прибуття до Києва, Паджеро в буквальному сенсі розсипалась.
Я розумів, що потрібно буде вкластися в ремонт, і тому знайомі відігнали її на діагностику на відоме СТО Києва. Там з мене взяли 31 тисячу гривень за роботу та деталі.
Пізніше з’ясувалося, що ці деталі — ролики ременя ГРМ, сам ремень, радіатор та інші — були низької якості і їх довелося ще раз міняти.
Забравши автівку, я відігнав її на інше СТО, де ремонтував всі свої машини до цього. Там провели необхідні роботи, взявши з мене ще 40 тисяч гривень.
Я довіряв цим людям. По факту ж мені «відремонтували» систему кондиціонування, котра так і не запрацювала. Пізніше вони взяли з мене 15000 гривень тільки за знімання та встановлення ГБЦ. Це просто супер оверпрайс.
Фари позашляховика були в незадовільному стані, тому за 9000 гривень реставратор привів їх до належного стану.
Всюди Паджеро підключали до комп’ютера і двигун не показував жодних помилок. Та через 150 кілометрів він в мене почав закипати. Тосол був на місці, і я зрозумів, що це глобальніше за проблему з охолодженням.
Отак трапилось, що дві поважаючі себе СТО не помітили елементарні речі, котрі залишили мене посеред поля. Уявіть собі, я повернувся додому після п’яти місяців на бойових, щоб на наступний день зіткнутися з цими труднощами.
Автівку завантажили на евакуатор та погнали назад до Києва.
Ми знову поїхали на СТО, котрому я на той момент ще довіряв. Вони зняли ГБЦ та дали свій вердикт, що двигун проїде декілька тисяч кілометрів, а потім доведеться робити капітальний ремонт.
Також вони пообіцяли, що відвезуть голову двигуна на діагностику. Цього зроблено не було, як з’ясувалося пізніше. Я та мої знайомі заплатили їм за ці роки сотні тисяч гривень за діагностики та ремонти своїх автівок. Ми поважали їх роботу, але щось пішло не так.
Було вирішено продати цю автівку та купити іншу. Мій знайомий порадив поставити ціну нижче ринку, з обов’язковою умовою попередити клієнта про проблеми з двигуном.
За два місяці не знайшлося жодного покупця.
Вибору багато не залишалось і я вирішив робити двигун. Зібравши кошти та додавши свої власні, я попросив порадити нормальну майстерню у своєму каналі. Мені дали декілька варіантів, я вибрав найпопулярніший і не прогадав.
Саме цей дизельний 2.5 двигун «вбити» дуже складно. Але власники дуже постарались. З ладу вийшло все, крім головного блоку.
Чому я не купив інший б/у двигун, можете запитати ви. З декількох причин. Перша — мене турбувало, що я, купивши двигун, попаду знову на його ремонт. Друга — майстерня, де я робив свій, дала гарантію.
Загальна сума ремонту двигуна сягнула 197 тисяч гривень з урахуванням 5% знижки.
Жодна майстерня не зробила знижку понад 10%. Я їх розумію, бо їм треба заробляти. Якщо всім військовим робити послуги по собівартості, в тебе клієнти будуть тільки військові, а ти швидко збанкрутуєш.
Але більшість з них не розуміють, або не хочуть розуміти факт того, що якби військові у 2022 році не дали росіянам зайти в Київ, те, що зараз їхнє, належало б окупантам, якби йому пощастило вцілити під час бойових дій.
Люди заробляють на спорядженні, дронах, довідках про інвалідність, ремонтах автівок для військових і так далі. Стільки можливостей зараз це робити, не зважаючи на нас, котрі стоять щитом за всіх.
Ціни Слов’янська-Краматорська вище за Київські. Оренда безпретензійної двокімнатної квартири стартує від 10 тисяч гривень. Про всі ці міста ніхто б і не чув, якби не війна. Я постійно наголошую, як тільки військові виїдуть з Донбасу або зупиняться виплати премій в 100 тисяч, всі ці ультрадорогі харчевні позачиняються.
Місцеві не спроможні платити такі кошти за послуги та їжу. Ті, хто заробляють на війні, нехай заробляють, з цим нічого не зробиш. Сподіваюся, держава візьме з них своє в плані податків та зборів.
Поради
Не повторяйте моїх помилок. Співпрацюйте з професіоналами. Шукайте тих, хто зможе дати гарантію на свою роботу. Максимально радьтеся з людьми та перевіряйте тих, хто надає вам послуги.
Мій приятель відшкодував мені 23 000 з 197 000 за ремонт. Міг би цього не робити, бо таких домовленостей не було. Поступив по совісті. Але це крапля в морі.
Я відмовився від дешевшого Nissan Pathfinder у професіоналів, тому що приятель дуже радив саме це авто. І прогадав. Не робіть, як я. Зі своєю Сандеро я ніколи не знав проблем від слова зовсім. Але вона б не вивезла ці навантаження.
Дякую, що дочитали до кінця. Нагадую, що в мене є Telegram-канал. Більшість присутніх там — айтівці та мої друзі. Підписуйтесь.
Якщо хочете підтримати мене в моїй службі, це можна зробити тут:
🔗 Посилання на банку
Номер картки банки — 5375 4112 1288 0756
PayPal — itstud87(at)gmail(dot)com
Приват — 4149 4390 4354 0214
57 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів