43 відгуки, 15 інтервʼю та два офери: мій шлях до ролі Product Marketing Manager

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Привіт! Мене знати Люда, я Product Marketing Manager у BazaIT. До цієї ролі я йшла один рік. Впевнена, зараз проемпатували всі, хто зіштовхнувся з пошуком роботи протягом останніх одного-двох років.

Детальніше про те, з чого почати та як побудувати план розвитку без розпилення та сум’яття, розповім на своєму прикладі. Ці поради стануть у пригоді спеціалістам, які почали занурюватись або лише мають намір перейти у продуктовий менеджмент. Також цією статтею хочу підтримати та надихнути рішуче йти до своєї цілі 🤠

Відразу перейду до опису свого досвіду, адже про саму професію є достатня кількість матеріалів (дивіться сторінку Product-спільноти), тим паче від вже досвідчених колег.

Чому я обрала саме продуктовий менеджмент

Травень 2023 став переломним періодом у моїй восьмирічній профкар’єрі наймаря*.

Саме у той період я серйозно почала задумуватись — що далі? Найбільше мені відгукувалось та надихало моделювання себе у ролі Product Manager. Ще раніше пробувала себе у ролі Co-Founder. Аби не наступати на ті самі граблі, була укорінено переконана, що мені потрібні якісне навчання та відповідне оточення. І почала робити маленькі кроки у цьому напрямку, продовжуючи бути наймарем.

А вже вужчу роль Product Marketing Manager прийняла через розуміння загальної широти зон відповідальності. Знала та чула від досвідчених, що в різних компаніях ролі та зони PdM є ну достатньо різними. У виборі першої компанії на своєму шляху трансформації я мала чіткі критерії, при цьому не важливо, як звучав би тайтл. Просто з BazaIT стався ідеальний метч — український продукт у близькій HR tech сфері з цінностями, які відгукуються. Тож я прийняла той факт, що стартувати у продуктовому менеджменті буду саме з фокусом на маркетинг.

*Дякую за це слово колишньому колезі Роману К., яке влучно та узагальнено описує мої різні тайтли у сфері: Talent Acquisition Specialist, HR Generalist, Recruitment Analyst, Recruitment Partner, Technical Sourcing Lead, Talent Partner.

Коротко про мій шлях до нової ролі у цифрах

  • 43 відгуки;
  • 15 інтерв’ю-знайомств із рекрутерами або відразу з менеджерами;
  • 4 тестові завдання;
  • 4 інтерв’ю з наймаючими менеджерами.

Паралельно:

  • 4 зустрічі + мок-інтерв’ю з різними СРО;
  • 3 місяці менторства (10 зустрічей);
  • початок роботи з кар’єрним консультантом.

Два офери: від пет-тек стартапу на парт-тайм та BazaIT на фул-тайм.

Про джоб-платформи, якими користувалась

Зауважу, що серед моїх критеріїв у пріоритеті була українська продуктова компанія.

LinkedIn був першим та основним.

  • не додавала зелену стрічку #opentowork, але розмістила пост про намір перейти на роль Product Manager. Хоча пост побачило 22+ тис людей, жодної пропозиції та згодом кілька в особисті (лише спілкування);
  • через Jobs відгукнулась на кілька вакансій та отримала відмови на прескрін-етапі;
  • реагувала на пости про вакансію від рекрутерів або безпосередньо менеджерів, переважно ці пости знаходила вже після зустрічі вакансії деінде (часто на DOU);

djinni я сприймала більше як «так це ж djinni, маю тут бути», цікаво оцінювати свій шанс при відгуку, є підписка. Часто тут були вже знайомі вакансії. Загалом надіслала до 10 відгуків та отримала кілька відповідей = відмов.

DOU був звичкою моніторити нові вакансії. Відгукнулась із супутнім листом на кілька вакансій та отримала одну відповідь = відмову. На інші вакансії, які бачила там, йшла та відгукувалась безпосередньо на сайті компанії (або туди був редирект).

Lobby X давав можливість подивитись не ІТ позиції. Тут мала одну розмову з ТЗ та відмову «віддали перевагу кандидату з досвідом».

Happy Monday приваблював через контент та можливість побачити вакансію, яку могла десь пропустити. Але вакансії лишались в обраних, без мого відгуку.

Lezo приніс один метч із компанією, яка раніше мені відмовила 😅 Ми дійшли до фінального етапу.

Work.ua та robota.ua були переважно для пасивного отримання пропозицій або ж для розширення сфер, не ІТ єдиною.

BazaIT: саме через цю платформу я знайшла поточну вакансію, але не була там зареєстрована як PdM, раніше тестувала екс-роллю.

Крім платформ, дієвим був нетворк: одна рекомендація через PdM у свою компанію (дійшла до фінального етапу), інша принесла офер на проєктний парт-тайм.

Також додам, що менторів я обирала через TheWays та Projector. Окрема історія з Vona Tech Community. А карʼєрного консультанта знайшла через розміщений у LinkedIn пост.

Мої хронологічні кроки від думки до офера

Травень 2023: перша свідома думка про перехід у продуктовий менеджмент.

Серпень — Жовтень 2023:

  • курс від Skillseter «Як стати продакт-менеджером у 2023-му році»;
  • відкриті матеріали від Genesis Academy;
  • кількамісячне стажування в BazaIT з точковою залученістю;
  • не проходжу в Digital Business School 2.0 від Genesis Academy після виконання кейсового завдання;
  • менторська сесія у форматі відео-відповіді, аби скоригуватись у важливих для PdM навичках та моїх кроках до ролі.

Листопад 2023:

  • не проходжу в Genesis IT School XIII після виконання кейсового завдання. Беру менторську сесію у форматі відео-зустрічі, аби зрозуміти, що я зробила не так у завданні;
  • активно відвідую офлайн та онлайн-події.

Грудень 2023:

  • курс Become a Product Manager від Udemy (цей курс також є на LinkedIn Learning, який дістанеться безплатно, якщо маєте преміум-акаунт);
  • всі наявні курси з продуктового менеджменту від Дія.Освіта;
  • почала вести LinkedIn Newsletter (загалом чотири пости).

Лютий 2024:

  • успішно проходжу Marketing Week від Genesis Academy, але не проходжу в Marketing School 3.0 після фінального етапу;
  • в той же день вночі купую навчання в інтернатурі Mobile Product Manager від Choice31 та Kiss My Apps (це була моя найдорожча інвестиція в навчання — $450, грант я не отримала).

Березень 2024:

  • маю перше інтерв’ю з подальшим виконанням тестового завдання та спілкуванням з командою, відчула невластиве дике переживання та голос у голові — «видихай»;
  • продовжую відвідувати офлайн- та онлайн-події.

Квітень 2024: завершую навчання (мої враження від інтернатури), захищаю пет-проєкт та стаю однією з кращих інтернів.

Червень 2024:

  • не проходжу в Genesis Product School після виконання кейсового завдання та зупиняюсь на цій четвертій спробі;
  • проходжу на трьохмісячну менторську програму від Vona Tech Community;
  • відвідую Карʼєрну Мета Хату 2.0 від Projector та виграю зустріч із СРО однієї продуктової компанії;
  • отримую офер від пет-тек стартапу на парт-тайм.

Липень 2024: проходжу курси по SQL та Data Science у рамках проєкту ReSkill UA від Coursera та Happy Monday.

Вересень 2024: новина місяця — отримую офер від BazaIT на позицію Product Marketing Manager на фул-тайм.

З чого почати та як побудувати план

Навчальних матеріалів ну дуже багато, тому серед усього важливо не загубитись й пріоритезувати під себе.

Дослідити професію

Мені було важливо «приміряти» роль РdM на себе: зрозуміти чи це дійсно моє та чи бачу себе через роки в ній. Тут я виділила чотири вектори:

  • Ознайомилась з останнім дослідженням ринку IT продакт-менеджерів. Дані опубліковані в січні 2022 на основі піврічного опитування 388 продактів із 180+ компаній. Це масив інформації у 216 сторінок про: навички, обов’язки, виклики, проблеми, інструменти та навчання продакт-менеджерів, а також про специфіку ролі продакта в українських компаніях.
  • Послухала подкаст product talks (19 випусків) від Projector Institute. Також можна слухати на Megogo.
  • Активно відвідувала офлайн та онлайн-події.
  • Пройшла курс по створенню та розвитку ІТ-продуктів на Дія.Освіта, включаючи симулятор. Дуже багато візуальних матеріалів (закріплюють кожен модуль), різних поглядів експертів та проміжний й фінальний тести. Як людина, яка не потрапила в Genesis School, цей курс дійсно хороший.

Вести покроковий план навчання

Ще на старті обдумування «чи це моє?» почала прописувати перші кроки в Google Sheets. Потім план навчання перенесла в Notion (обирайте темплейт на свій смак).

Почати точково відгукуватись на вакансії

Історію відгуків та спілкування я також фіксувала через один із темплейтів в Notion — Job application tracker.

Резюме перероблювала понад п’ять разів, але точно менш як 10 :) СРО, з якими я спілкувалась, говорили, що це одне з найкращих, які вони зустрічали. Для ATS зручніший формат PDF, а рекрутерам просто важливо було мати резюме.

LinkedIn: тут відбувалась моя поетапна робота над зміною позиціювання через прийняття нової ідентичності 🙂 Звучить заплутано, але маючи за плечима вісім років в ІТ в іншій ролі (важливо згадати, публічній) довелось багацько попрацювати емоційно.

Я часто приходила туди з дрібними коригуванням протягом всього шляху трансформації. Мій профіль для візуального знайомства.

Замість підсумків

Цей рік трансформації, відверто, був складним у різних аспектах. Та я пишаюсь собою, що наважилась, та тим, де я зараз. Кілька найголовніших порад:

  • пропрацьовувати отриманий фідбек і все фіксувати;
  • відпустити сам факт тривалості пошуку (якщо цей процес займає понад місяць), адже рано чи пізно зміна відбудеться.

Якщо у вас виникнуть додаткові питання, я завжди відкрита та буду рада допомогти. Можете сміливо писати у LinkedIn.

👍ПодобаєтьсяСподобалось17
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую за статтю, вона частково привідкриває мені шлях до вирішення моїх задач — вони схожі з описаними в статті:)

Микито, тішусь бути корисною. Бажаю, аби все склалось🤞

Дуже класно оформлення стаття! Вітаю!

Люда, мої щирі вітання! Радію, що все закінчилось добре! І дуже дякую за корисні поради. Успіхів у новій ролі!

Іро, тішусь бути корисною. Як ментор, ти розумієш, наскільки це важливо. Якщо ця моя стаття зможе допомогти хоча б одній людині — це вже результат 🧗

Відчувати зараз підтримку колег вже з продуктового комʼюніті мені надцінно 🙌

о! нарешті 😍😍😍 вітаю 🔥

Маріє, ще на початку цього мого шляху ти знала деталі та всі мої сум’яття. Відчуваю пряму емпатію у твоєму «нарешті» 🤗

Дуже гарна і цікава стаття! Дуже радію, що у тебе вийшло досягти мети і отримати омріяний офер!

Насте, зігріваюсь теплом твоєї підтримки 🐈

Бажаю успіхів в новому шляху, Людо! А також було б цікаво почитати детальніше про історію змін резюме, з чого почала, що змінювала, що давало найбільше імпакту, до чого в результаті прийшла.

Климе, дякую 😊 А щодо «детальніше про зміну резюме», я днями подумаю та спробую запакувати ті свої дії у матеріал.

Чотири фейл спроби щоб потрапити у Genesis School змушують замислюватись що ж треба такого зробити (і знати), щоб туди потрапляти

Аналізуючи свої результати, пʼята спроба мала/ має високі шанси на проходження — з кожною школою рухалась на +1 етап, покращуючи загальний бал. Це просто я вирішила зупинитись у спробах. Але, наскільки чую/ читаю відгуки, це того варте 💪 На своєму прикладі підтвердила твердження, яке гуляє «кирилівською долиною», — у Genesis простіше потрапити працювати, ніж навчатись 😄

Хороший і відвертий матеріал. Я би додав до висновків, що зрештою ви опинились у своєму домені, і тут попередній досвід і знання — не менш цінні.

Володимире, дуже влучний коментар від вас 💯 Дійсно, з моїм попереднім бекграундом ідеально було потрапити саме в HRtech сферу — що і сталось. Переглянула на LinkedIn ваш досвід — якою ж органічною та глибокою є ваша експертиза в HealthTech 🤩

Дякую! Теж був на роздоріжжі вибору і розумна людина сказала, що у мене багато експертизи в медицині, щоб робити якийсь типовий eCom. Власне це був фінальний етап співбесіди де отримав відмову. :)

Підписатись на коментарі