43 відгуки, 15 інтервʼю та два офери: мій шлях до ролі Product Marketing Manager
Привіт! Мене знати Люда, я Product Marketing Manager у BazaIT. До цієї ролі я йшла один рік. Впевнена, зараз проемпатували всі, хто зіштовхнувся з пошуком роботи протягом останніх одного-двох років.
Детальніше про те, з чого почати та як побудувати план розвитку без розпилення та сум’яття, розповім на своєму прикладі. Ці поради стануть у пригоді спеціалістам, які почали занурюватись або лише мають намір перейти у продуктовий менеджмент. Також цією статтею хочу підтримати та надихнути рішуче йти до своєї цілі 🤠
Відразу перейду до опису свого досвіду, адже про саму професію є достатня кількість матеріалів (дивіться сторінку Product-спільноти), тим паче від вже досвідчених колег.
Чому я обрала саме продуктовий менеджмент
Травень 2023 став переломним періодом у моїй восьмирічній профкар’єрі наймаря*.
Саме у той період я серйозно почала задумуватись — що далі? Найбільше мені відгукувалось та надихало моделювання себе у ролі Product Manager. Ще раніше пробувала себе у ролі Co-Founder. Аби не наступати на ті самі граблі, була укорінено переконана, що мені потрібні якісне навчання та відповідне оточення. І почала робити маленькі кроки у цьому напрямку, продовжуючи бути наймарем.
А вже вужчу роль Product Marketing Manager прийняла через розуміння загальної широти зон відповідальності. Знала та чула від досвідчених, що в різних компаніях ролі та зони PdM є ну достатньо різними. У виборі першої компанії на своєму шляху трансформації я мала чіткі критерії, при цьому не важливо, як звучав би тайтл. Просто з BazaIT стався ідеальний метч — український продукт у близькій HR tech сфері з цінностями, які відгукуються. Тож я прийняла той факт, що стартувати у продуктовому менеджменті буду саме з фокусом на маркетинг.
*Дякую за це слово колишньому колезі Роману К., яке влучно та узагальнено описує мої різні тайтли у сфері: Talent Acquisition Specialist, HR Generalist, Recruitment Analyst, Recruitment Partner, Technical Sourcing Lead, Talent Partner.
Коротко про мій шлях до нової ролі у цифрах
- 43 відгуки;
- 15 інтерв’ю-знайомств із рекрутерами або відразу з менеджерами;
- 4 тестові завдання;
- 4 інтерв’ю з наймаючими менеджерами.
Паралельно:
- 4 зустрічі + мок-інтерв’ю з різними СРО;
- 3 місяці менторства (10 зустрічей);
- початок роботи з кар’єрним консультантом.
Два офери: від пет-тек стартапу на парт-тайм та BazaIT на фул-тайм.
Про джоб-платформи, якими користувалась
Зауважу, що серед моїх критеріїв у пріоритеті була українська продуктова компанія.
LinkedIn був першим та основним.
- не додавала зелену стрічку #opentowork, але розмістила пост про намір перейти на роль Product Manager. Хоча пост побачило 22+ тис людей, жодної пропозиції та згодом кілька в особисті (лише спілкування);
- через Jobs відгукнулась на кілька вакансій та отримала відмови на прескрін-етапі;
- реагувала на пости про вакансію від рекрутерів або безпосередньо менеджерів, переважно ці пости знаходила вже після зустрічі вакансії деінде (часто на DOU);
djinni я сприймала більше як «так це ж djinni, маю тут бути», цікаво оцінювати свій шанс при відгуку, є підписка. Часто тут були вже знайомі вакансії. Загалом надіслала до 10 відгуків та отримала кілька відповідей = відмов.
DOU був звичкою моніторити нові вакансії. Відгукнулась із супутнім листом на кілька вакансій та отримала одну відповідь = відмову. На інші вакансії, які бачила там, йшла та відгукувалась безпосередньо на сайті компанії (або туди був редирект).
Lobby X давав можливість подивитись не ІТ позиції. Тут мала одну розмову з ТЗ та відмову «віддали перевагу кандидату з досвідом».
Happy Monday приваблював через контент та можливість побачити вакансію, яку могла десь пропустити. Але вакансії лишались в обраних, без мого відгуку.
Lezo приніс один метч із компанією, яка раніше мені відмовила 😅 Ми дійшли до фінального етапу.
Work.ua та robota.ua були переважно для пасивного отримання пропозицій або ж для розширення сфер, не ІТ єдиною.
BazaIT: саме через цю платформу я знайшла поточну вакансію, але не була там зареєстрована як PdM, раніше тестувала екс-роллю.
Крім платформ, дієвим був нетворк: одна рекомендація через PdM у свою компанію (дійшла до фінального етапу), інша принесла офер на проєктний парт-тайм.
Також додам, що менторів я обирала через TheWays та Projector. Окрема історія з Vona Tech Community. А карʼєрного консультанта знайшла через розміщений у LinkedIn пост.
Мої хронологічні кроки від думки до офера
Травень 2023: перша свідома думка про перехід у продуктовий менеджмент.
Серпень — Жовтень 2023:
- курс від Skillseter «Як стати продакт-менеджером у
2023-му році»; - відкриті матеріали від Genesis Academy;
- кількамісячне стажування в BazaIT з точковою залученістю;
- не проходжу в Digital Business School 2.0 від Genesis Academy після виконання кейсового завдання;
- менторська сесія у форматі відео-відповіді, аби скоригуватись у важливих для PdM навичках та моїх кроках до ролі.
Листопад 2023:
- не проходжу в Genesis IT School XIII після виконання кейсового завдання. Беру менторську сесію у форматі відео-зустрічі, аби зрозуміти, що я зробила не так у завданні;
- активно відвідую офлайн та онлайн-події.
Грудень 2023:
- курс Become a Product Manager від Udemy (цей курс також є на LinkedIn Learning, який дістанеться безплатно, якщо маєте преміум-акаунт);
- всі наявні курси з продуктового менеджменту від Дія.Освіта;
- почала вести LinkedIn Newsletter (загалом чотири пости).
Лютий 2024:
- успішно проходжу Marketing Week від Genesis Academy, але не проходжу в Marketing School 3.0 після фінального етапу;
- в той же день вночі купую навчання в інтернатурі Mobile Product Manager від Choice31 та Kiss My Apps (це була моя найдорожча інвестиція в навчання — $450, грант я не отримала).
Березень 2024:
- маю перше інтерв’ю з подальшим виконанням тестового завдання та спілкуванням з командою, відчула невластиве дике переживання та голос у голові — «видихай»;
- продовжую відвідувати офлайн- та онлайн-події.
Квітень 2024: завершую навчання (мої враження від інтернатури), захищаю пет-проєкт та стаю однією з кращих інтернів.
Червень 2024:
- не проходжу в Genesis Product School після виконання кейсового завдання та зупиняюсь на цій четвертій спробі;
- проходжу на трьохмісячну менторську програму від Vona Tech Community;
- відвідую Карʼєрну Мета Хату 2.0 від Projector та виграю зустріч із СРО однієї продуктової компанії;
- отримую офер від пет-тек стартапу на парт-тайм.
Липень 2024: проходжу курси по SQL та Data Science у рамках проєкту ReSkill UA від Coursera та Happy Monday.
Вересень 2024: новина місяця — отримую офер від BazaIT на позицію Product Marketing Manager на фул-тайм.
З чого почати та як побудувати план
Навчальних матеріалів ну дуже багато, тому серед усього важливо не загубитись й пріоритезувати під себе.
Дослідити професію
Мені було важливо «приміряти» роль РdM на себе: зрозуміти чи це дійсно моє та чи бачу себе через роки в ній. Тут я виділила чотири вектори:
- Ознайомилась з останнім дослідженням ринку IT продакт-менеджерів. Дані опубліковані в січні 2022 на основі піврічного опитування 388 продактів із 180+ компаній. Це масив інформації у 216 сторінок про: навички, обов’язки, виклики, проблеми, інструменти та навчання продакт-менеджерів, а також про специфіку ролі продакта в українських компаніях.
- Послухала подкаст product talks (19 випусків) від Projector Institute. Також можна слухати на Megogo.
- Активно відвідувала офлайн та онлайн-події.
- Пройшла курс по створенню та розвитку ІТ-продуктів на Дія.Освіта, включаючи симулятор. Дуже багато візуальних матеріалів (закріплюють кожен модуль), різних поглядів експертів та проміжний й фінальний тести. Як людина, яка не потрапила в Genesis School, цей курс дійсно хороший.
Вести покроковий план навчання
Ще на старті обдумування «чи це моє?» почала прописувати перші кроки в Google Sheets. Потім план навчання перенесла в Notion (обирайте темплейт на свій смак).
Почати точково відгукуватись на вакансії
Історію відгуків та спілкування я також фіксувала через один із темплейтів в Notion — Job application tracker.
Резюме перероблювала понад п’ять разів, але точно менш як 10 :) СРО, з якими я спілкувалась, говорили, що це одне з найкращих, які вони зустрічали. Для ATS зручніший формат PDF, а рекрутерам просто важливо було мати резюме.
LinkedIn: тут відбувалась моя поетапна робота над зміною позиціювання через прийняття нової ідентичності 🙂 Звучить заплутано, але маючи за плечима вісім років в ІТ в іншій ролі (важливо згадати, публічній) довелось багацько попрацювати емоційно.
Я часто приходила туди з дрібними коригуванням протягом всього шляху трансформації. Мій профіль для візуального знайомства.
Замість підсумків
Цей рік трансформації, відверто, був складним у різних аспектах. Та я пишаюсь собою, що наважилась, та тим, де я зараз. Кілька найголовніших порад:
- пропрацьовувати отриманий фідбек і все фіксувати;
- відпустити сам факт тривалості пошуку (якщо цей процес займає понад місяць), адже рано чи пізно зміна відбудеться.
Якщо у вас виникнуть додаткові питання, я завжди відкрита та буду рада допомогти. Можете сміливо писати у LinkedIn.
19 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів