Що цікавить спільноту DOU про цифровізацію Сил оборони? Відповідаємо на запитання

Вітаю, я Катерина Черногоренко, заступниця міністра оборони України з питань цифровізації. Часто кажу своїй команді, що маємо будувати прямий контакт із користувачами цифрових сервісів.

Тому ми з командою залюбки відповімо на ваші запитання на форумі DOU — платформі, яку й самі читаємо. Пропонуємо вам залишати запитання у коментарях, а ми відповідатимемо. Що вас цікавить про роботу цифрової команди Міністерства оборони — щодо застосунків Резерв+ і Армія+, DELTA, Коаліції дронів і тендерів, архітектури наших сервісів, проблем в користуванні тощо.

Ми будуємо цифрові продукти для вас у діалозі з вами. Тож чекаємо на запитання!


👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

46 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Маю патову ситуацію, з 2003 року перебуваю на обліку, про що маю приписне, ще зі школи.
Далі університет, аспірантура, робота, виїзд закордон (з 2017-го року в Україні не проживаю).
Після прийняття закону про оновлення даних, згідно порядку, оновив дані в резерв+, та отримав помилку — не на обліку, потребує уточнення.
Єдиний спосіб уточнення і прийняття на облік — особисте відвідування ТЦК, що не є можливим з ряду причин (готовий перелічити усі в приватному порядку).
Таким чином через помилку в комісаріаті чи ТЦК я відрізаний від державних послуг.
Чи планується електронне прийняття на облік?
Якщо ні, то як мені отримати доступ до державних послуг?

Час від часу якщо оновлювати документ в резерві — статус зміниться. Спробуйте зараз.

Я оновлював кілька разів, коли думав що у версії 1.4.4 можна було вказати ТЦК, та нічого не змінилося, спробував зараз, нажаль результат той самий.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

1. Чи є перспектива позбавитися паперових рапортів у війську? Всіх. Все має бути тільки в електроному вигляді. Будь який командир підрозділу багато розкаже що таке їздити за 40 км в стройову N разів на день з різними «терміновими» рапортами.
2. А Delta можна на ріаень командирів взводів спустити, це реально, і чи має це сенс?

з повагою,

Вітаю, дякую за запитання.

1. Ми прагнемо цифровізувати всі можливі сервіси. І зокрема прагнемо створити цифрові версії всіх видів рапортів. Щоб військові могли оформити будь-який рапорт в декілька кліків. Займались службою, а не паперами. Не гаяли час, не витрачали зайві кошти на паливо, не ризикували життям при транспортуванні.

Ми бачимо, що це працює, що це потрібно. Через Армія+ подано вже понад 60 тис. електронних рапортів. І це тільки початок, в майбутньому переважна більшість рапортів буде в цифрі.

Водночас ми розуміємо, що можливі ситуації, коли доступ до цифрових сервісів технічно неможливий. На ці випадки паперова форма залишиться. Наше завдання — мінімізувати папери всюди, де їх можна уникнути.

2. DELTA може бути доступна і на рівні командирів взводів. Для цього є мобільна та планшетна версії, які краще підходять для такого рівня використання. Хоча веб-версія теж може бути ефективною залежно від специфіки взводу.

Крім того, ми розробили курс TLP (Troop Leading Procedures) з використанням DELTA саме для тактичного рівня, що створює необхідну основу для впровадження. Тож так, це цілком реально. І так, це має сенс.

Бойова система DELTA — надзвичайно корисна мультифункціональна цифрова зброя, захищена за всіма стандартами НАТО, і ми прагнемо масштабувати її використання. Власне, ми вже ввели її в експлуатацію в усіх підрозділах Сил оборони.

Розробка рішення це одне, але дієве впровадження — цілком інша за складністю задача. Чи працюють команди впровадження дельти і «Армії+»?

Чи є алгоритми детекції підозрілих дій і саботування використання систем?

Доброго дня. Звісно, ми стараємось ретельно дбати про впровадження і масштабування наших цифрових продуктів. Аби вони ефективно посилювали військо. Задіюємо для цього всі наші інформаційні ресурси й можливості. Завдяки цьому в Армія+ авторизувались вже понад пів мільйона військовослужбовців, і наступного року прагнемо мати мільйон.

Треба відзначити, що у нас майже всі командири відповідальні. Для мене важливо і зупиняти саботаж, і винагороджувати таких дієвих керівників. Я завжди дію в інтересах військовослужбовця, його права мають бути захищені.

Про наші дії, коли виникає супротив, якраз нещодавно розповіла більше в Поплаві:
youtu.be/...​i=WrqpCXqbk2yLDc-P&t=2146

Добрий вечір, коли буде постановка на облік онлайн? Чи це буде можливе при реалізації електронного направлення на ВЛК? Дякую

Вітаю. Ми випустили експериментальну постанову, завдяки якій чоловіки 16-25 років вже ставляться на облік автоматично. Працюємо над тим, щоб постановка на облік онлайн була можливою і для інших громадян.

Наразі чоловіки, яким виповнилося 25 років, мають стати на облік особисто, тобто прийти до ТЦК за місцем реєстрації, де працівник внесе дані вручну. Дистанційно вони можуть лише оновити облікові дані. Технічно ми готові взятися за втілення автоматичної постановки на облік всіх військовозобов’язаних, але для цього мають бути розроблені законодавчі підстави.

Щодо електронного направлення на ВЛК — це окремий процес, в межах великої цифрової реформи ВЛК, над якою ми працюємо. На першому етапі реформи людина зможе отримати направлення на ВЛК в застосунку Резерв+, без поїздок до ТЦК. І рішення ВЛК у такій же простій цифровій формі. Це фундаментальне нововведення плануємо втілити до кінця першого кварталу 2025.

В одній з новин ви рапортувати, що відмінили журнал обліку «мила і хлорки». Планується робота по вдосконаленню і спрощенню системи листування по МОСІ, а саме відмова від cd-rw дисків, розширення можливих форматів файлів до docx, збільшення розміру прикріплених файлів від 2 мегабайт хочаб до 50 мегабайт, і відмові дублюючих журналів по обліку телеграм і відміні журналів обліку по дск-компʼютерам. Дякую!

Чи можливо додати якісь повідомлення про зміну даних чи статуса в реєстрі Оберіг? Приклади з реального життя:
— твоє бронювання в якийсь момент просто зникає і ти про це дізнаєшся під час перевірки на блокпосту
— той самий кейс, але з повістками — тобі її виписують, але ти про це дізнаєшся коли у розшуку

Тобто якогось мінімального контролю що відбувається з твоїми даними (хто саме їх редагує, по якій причині і т.д.) — немає

Доброго дня. Працюємо над тим, щоб людина могла отримувати в Резерв+ сповіщення щодо бронювання, розбронювання, розшуку, зняття з розшуку. Розуміємо, що така функція була б дуже корисною. Робимо технічні кроки в цьому напрямку, розраховуємо втілити вже у 2025.

Щодо онлайн-трекінгу паперових повісток відповіла детально нижче, в іншій гілці: dou.ua/...​rums/topic/51360/#2905978

Якщо коротко, реалізувати це нескладно. Обдумуємо всі плюси та мінуси такого рішення.

Де в законодавстві прописано створення бази з данними громадян без їх згоди під назвою «Оберіг»?

Ба більше, а де власне в законі взагалі описана така база, як «Оберіг». Вже є прецеденти, саме судові, коли суд не приймає докази з оберегу, бо фокус — всі нормативно правові акти, якими власне оберіг ніби як створювався, засекречено і формально, такої бази для громадян не існує.

Почитав би про те, як цифровізація сприяє модернізації законодавчої бази. І чи сприяє, чи лиш танцює навколо старого, послаблюючи симптоми, але не усуваючи проблеми.
І які цілі ставляться перед конкретними проектами. Ким ви бачите себе оберіг, армію, резерв етц. через п’ять років.

Вітаю і дякую за питання. Щоб діяти швидко та людяно, держава має бути цифровізованою. А щоб цифровізувати державні послуги та процеси, ми маємо осучаснювати законодавчу базу. Робимо це постійно. Наведу кілька свіжих прикладів.

Ми вносимо зміни в наявні накази Міноборони та видаємо нові накази, щоб скасовувати непотрібні журнали й книги обліку. Починаючи з серпня скасували вже 28 таких документів. Це зайві журнали обліку майна, особового складу. Так ми позбулися вагомого шмату бюрократії, усунули проблему.

Ми випустили експериментальну постанову, згідно з якою чоловіки 16-25 років ставляться на облік автоматично. Щоб наші люди за кордоном не стали порушниками тільки через те, що далеко від ТЦК (і щоб розвантажити самі ТЦК). Так ми зробили процес непомітним і зручним для всіх, поліпшили систему. Я розповідала про цю постанову ось тут: dou.ua/...​s/register-oberig-update

Ми готуємо цифрову реформу ВЛК. Це великий комплексний процес, який вимагатиме модернізації як інформаційно-комунікаційних систем, так і законодавчої бази. Так ми створимо нову філософію взаємодії людини та військово-лікарської комісії, писала про це в іншій гілці.
І так далі, і так далі.

Щодо цілей.

Армія+ у майбутньому — це універсальний асистент військового на будь-який випадок. Пропонує в смартфоні 90% всіх сервісів і послуг, потрібних військовому. Містить електронний військовий квиток, всі види рапортів, десятки курсів навчання на всі можливі теми та ще багато функцій, які поки не буду спойлерити. Щодня активно поліпшує службу та побут для всіх Сил оборони.

Резерв+ у майбутньому — це універсальний асистент військовозобов’язаного. Дбає про нього на всіх етапах обліку й мобілізації. Включає повторне уточнення даних, бронювання і розбронювання, направлення на ВЛК, опитування, онлайн-навчання, можливість підписати смарт-контракт на проходження служби напряму з військовою частиною та багато іншого.

Оберіг майбутнього — наповнений необхідними даними на 100%. Реєстр військовослужбовців, який ми готуємо — має бути наповнений необхідними даними на 100%.

дякую. Бажаю подальших успіхів як в цифровізації так і в осучасненні законодавства

Як військовій частині доєднатися та підключити хмарне рішення SAP для грошового забезпечення та матеріального обліку?

Доброго дня. Порядок підключення військових частин до сервісів SAP визначається Генеральним штабом ЗСУ. Тобто частини підключають згідно з планом і розпорядженням Генштабу.

Також зазначу, що ми не плануємо використовувати хмарний SAP для розрахунку грошового забезпечення. Більшість рішень від SAP будуть працювати у версії On-premises, оскільки це більш захищений варіант.

Нажаль

Коли та яким чином буде оновлена інформація про осіб та процеси внесення даних від представників ТЦК до системи «Оберег», а також конкретизовано, яку саме інформацію вони вносять? На даний момент у «Резерв+» вказано загальне повідомлення «Зверніться в ТЦК», при цьому статус не вказує на розшук, а лише на облік. Техпідтримка, на жаль, обмежується стандартною відповіддю «звертайтеся в ТЦК, ми не можемо допомогти». Коли буде вирішено це питання? Також, чому особа, чиї персональні дані були перенесені в окремий реєстр без явної згоди, не може без зайвих труднощів дізнатися, які саме дії та вимоги має до неї державна структура, без необхідності численних поїздок і перебування в чергах?

Планується повторне оновлення даних про номер телефону/email/адресу проживання в Резерв+? Дякую

Планується повторне оновлення даних шляхом направлення повістки.
Неявка — штраф.

Маєте якесь відношення до міністерства оборони?

Здоровий глузд увімкніть.
В Україні 3 гілки влади і 4 суб’єкта законодавчої ініціативи.
Якщо буде відповідна законодавча ініціатива то так, буде повторне оновлення даних.

три гілки влади, чотири суб’єки ініціативи і ще один, умніший всих.

При здоровому глузді від вашої душності можна зваритись))
Дякую за вашу відповідь «якщо буде, то буде»

До речі, думаємо над тим, щоб оптимізувати штрафи. Ми можемо розробити функціонал, щоб в Резерв+ людина могла сплатити свій штраф швидко, без черг у ТЦК і квитанцій. У нас є технічне розуміння, як це втілити. Тепер депутати мають ухвалити відповідний законопроєкт.

Більше того, якщо людина сплатить свій штраф добровільно, за цим законопроєктом вона отримує 50% знижки. Знижку можна буде оформити фізично — звернутись до свого ТЦК, відстояти чергу, написати паперову заяву. Або ж це можна буде зробити онлайн — сплатити штраф зі знижкою просто у себе в телефоні, у застосунку Резерв+.

Завдяки такому прозорому механізму військовозобов’язані могли б уточнювати свої облікові дані без зайвих перешкод. Долучитися до чесної системи військового обліку, яку ми будуємо.

Звичайно робіть! І не забудьте додати комісію, для компанії партнера, за обробку платежу додати, ваш бос Федорів уже знає як це робилося в Дії при сплаті податків

встрягну тут з нікому не цікавим коментарем.
Перш за все дякую вам і команді за цифровізацію. Неіронічно.
А по сабжу — люди ж жаліються часто на те, що штраф тцк можна сплатити тільки в тцк. Попри те, що вже давно більшість інших штрафів можна хоч з банкомата сплатити. Тобто проблема тут далеко не технічна, а організаційна й законодавча.
І саме тому десь тут серед коментів я цікавився саме взаємовідносинами цифровізації і законотворчості.
Буде цікаво колись почитати про цю сторону, про те, як оптимізуються закони. бо апка — вона сьогодні є завтра нема, а закони — ето база.

Вітаю, так.
Наступного року ми плануємо втілити в Резерв+ можливість повторно оновити дані про себе в реєстрі Оберіг.

У першу чергу з’явиться можливість виправити ПІБ, дату народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (також відомий як ІПН). Це основні дані, від яких залежить верифікація людини, щоб вона могла отримати електронний військово-обліковий документ, відстрочку та інші послуги в Резерв+.

А далі ми будемо поступово забезпечувати можливість виправити й іншу інформацію про себе в реєстрі Оберіг. Це комплексний процес, який відбуватиметься ітераційно, адже ми продовжуємо насичувати реєстр даними, а також додавати нові методи верифікації даних у взаємодіях з іншими реєстрами.

Доброго дня!

У мене є питання:
Я студент і хочу подати запит на відстрочку у Резер+. Я це і роблю, перевіряє дані та відсилаю. Чомусь, мені приходить повідомлення що у мене немає підстав на відстрочку (а я навчаюся 3 рік поспіль без перерв в університеті). Чому є ця помилка? Як її можна виправити? Чи можу я допомогти з цим?
Дякую!

Десь бачив подібне обговорення, якщо вам менше 25 років вам відстрочка від мобілізації не потрібна, бо ви призовник. Але я нещодавно був студентом і можливо розумію про що ви, нас просили щороку відносити довідки в ТЦК, але це мабуть відстрочка саме від призову

Доброго дня!

Запит на оформлення відстрочки для студентів може бути відхилений у таких випадках:
1. В Єдиній державній електронній базі з питань освіти немає інформації про здобування вами освіти в навчальному закладі на підставі п. 1 ч. 3 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
2. В реєстрі Оберіг ви наразі не стоїте на військовому обліку в жодному ТЦК та СП.
3. Ви вже маєте активну відстрочку.
4. Вам менше ніж 25 років та ваша категорія військового обліку «‎призовник».

Якщо по цих пунктах все ок, але ви все одно маєте проблеми з оформленням відстрочки — будь ласка, зверніться в чат-бот служби підтримки в меню Резерв+ та опишіть деталі вашої ситуації.

Розберемось, дякую за ваше звернення, такі відгуки допомагають нам відслідковувати та виправляти можливі недосконалості системи.

коли планується синхронізація з реєстрами МОЗ, електронне направлення на ВЛК? щоб можна було пройти отримати направлення онлайн, піти в лікарню пройти ВЛК та все це підтягнулось в резерві+?
дякую!

Вітаю. Реформа ВЛК, синхронізація Електронної системи охорони здоров’я та реєстру Оберіг — один із пріоритетних напрямків роботи для нас зараз. Ми розіслали дорожню карту реформи всім стейкхолдерам, визначаємось із термінами виконання і будемо переходити до роботи.

Наступного року ми реалізуємо таку можливість, щоб військовозобов’язані могли пройти медогляд на предмет придатності в будь-якому цивільному закладі охорони здоров’я. Наприклад, через свого сімейного лікаря.

Лікар зареєструє медичний висновок в ЕСОЗ, звідки він надійде до реєстру Оберіг, і військово-лікарська комісія зможе окремо і аргументовано винести своє адміністративне рішення, ґрунтуючись на цих даних.

дякую за відповідь!

Що там з розформування ЗСУ ІТ галери? Чи докладається МОУ до того, щоб цього НЕ сталося?

Так в статті усе сказано, Дельту закрили — цифрові повістки вводять. От і усі інновації, до цього кластери пубікували «свої побоювання» в статтях от їх у відповідь виставляють на лічільник, бо самі по факту сказали чому клієнт може підти та перевести команду десь до : Польші, Румунії, Болгірії чи Балтійських країн. Чим далі скандалів з тими же мінами, тим більше розуміння, що рекетири тут не збираються, їм подобається Лазурне Узбережжя. Вілли Леопольда другого, казіно князівства Монакко, автогонки і т.д.. Те що ситуація така — що воно запросто і туди докототиться, та і в цілому в разі чого і в Лодоні дістануть і в туалеті повісять, доки не доходе.

Так в статті усе сказано, Дельту закрили — цифрові повістки вводять.

в якій статті про що сказано? де сказано, що цифрові повістки вводять?

Вітаю. Інформація не відповідає дійсності. Бойова система DELTA введена в експлуатацію в усіх підрозділах Сил оборони та щодня доводить свою ефективність на полі бою, знищивши стратегічної ворожої техніки на суму вже понад $15 млрд. Також команда DELTA регулярно бере участь в навчаннях НАТО, і нею захоплюються наші партнери. Цього року в екосистему інтегрувалась платформа відеоаналізу поля бою Vezha, завдяки якій наші військові щодня опрацьовують у реальному часі понад 4000 об’єктів розвідки. З’явився бот, який обробляє повідомлення в месенджерах і наносить ворожі об’єкти на мапу. Багато інших оновлень. У 2025 році ми продовжимо масштабувати використання DELTA, а також додамо нові корисні модулі.

Щодо цифрових повісток теж відповім максимально чітко: такий функціонал не розробляється. Більше того, цифрові повістки не передбачені законом.

Також ми чуємо звернення наших користувачів щодо того, що потрібен цифровий трекінг паперової повістки. Щоб у мобільному застосунку Резерв+ людина могла відслідковувати всі етапи надсилання паперової повістки, статус документа, його номер. Адже інколи людям відправляють повістки на пошту, а вони вже переїхали або ж були десь у відрядженні, в поїздці — і не в курсі. І через це незнання можуть опинитися в розшуку та отримати штраф. Реалізувати це нескладно. Проте ми обдумуємо усі плюси та мінуси цього рішення. До речі, тут в коментарях буду рада почути думку, чи потрібна така функція у застосунку?

Коли ви говорите про ’плюси та мінуси’ нескладної реалізацію відстеження ви маєте на думці шо в плюсах — абсолютний ігнор інформації з Резеву самими ТЦК і можливість надсилання повісток обома, якшо прописаний і відносишься до одного, а проживаєшь десь індне; можливість надоїти, умовно, до бюджету штрафів; etc..., а у мінусах, я так розумію, шо надої можна безкарно проводити з лошків яки інформацію у Резерв таки заповнили, а всіх інших треба подавати у розшук (тобто на авось і реально їх ніхто і не шукає).
Просвятіть за вашу перемогу, будь ласка.

Доброго дня. Чутки про розформування некоректні. Наші IT-структури реформуються, щоб стати ефективнішими та в підсумку масштабуватися. Наші айтівці — цінний ресурс, необхідний, щоб досягати технологічної переваги над ворогом. Ми прагнемо будувати сильну цифровізовану армію, тому залучаємо та будемо залучати нових спеціалістів.

Зокрема маємо людей з Центру масштабування технологічних рішень, які виявили бажання перейти до Управління інформаційних технологій та інших IT-структур Міноборони. Цих людей ми відбираємо, проводимо співбесіди, погоджуємо переведення з ЦМТР, і якщо цих спеціалістів готові відпускати — приймаємо їх до себе. Йдеться про оптимізацію роботи та розвиток.

Перепрошую, якщо все саме так, то що відбулося з Центром геопросторових даних?

Підписатись на коментарі