Opportunity Cost — ключ до прийняття стратегічних рішень

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Всі ми знайомі з поняттям «Opportunity Cost», правда ж?

Ну окей, давайте ріфрешнемо що то за звір.

Отже Opportunity Cost це те, від чого ми відмовляємося заради чогось іншого. Уявіть, що у вас є 500 гривень. Ви можете купити або нову книгу, або відвідати кафе з друзями. Якщо ви обираєте книгу, то втрачена вигода — це приємний час, проведений з друзями в кафе, і навпаки.
Тож тримайте вам незручне запитання — «Як часто ми насправді замислюємося над Opportunity cost, приймаючи ключові рішення?»
Як продуктові менеджери, ми часто стикаємося з дилемою: витрачати час та ресурси на поліпшення існуючого продукту чи вкладати в нові ідеї? Більше фіч чи кращий UX? Розвиватися на існуючому ринку, або ризикнути вийти на інший? Кожен вибір має свою ціну, але не завжди ми її враховуємо.

👉 Тут важливо зрозуміти, що Opportunity Cost — це не тільки гроші. Це час, енергія, навіть емоційний стан команди.

Приклад.
Ваша команда може витратити місяць на додавання нової функції, яка збільшить задоволеність користувачів на 5%. Але що якщо цей же час можна було використати на розробку нового продукту, який міг би відкрити новий ринок або збільшити дохід на 20%? Задумайтеся — вирішуючи, куди інвестувати ресурси, важливо дивитися не тільки на прямі вигоди, але й на те, що ми втрачаємо, не обравши альтернативний шлях.

Запитайте себе.
Які проєкти або ідеї ми залишаємо позаду, обираючи цей конкретний напрямок? Яка можлива вигода від тих можливостей, які ми відкидаємо?

Подумайте про це наступного разу, коли будете приймати важливе рішення. Бо особисто для мене, Opportunity Cost — це не просто економічний термін, це ключова частина стратегічного мислення.

І якщо ви її не використовуєте — you are missing out.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Тут важливо зауважити, що реальний розмір «упущених можливостей» це не сума всіх упущених можливостей, а лише «найжирніша» з них мінус розмір нашого вибору.

Уявімо, що звичайний сеньйор працює за звичайні медіанні 4700$ на місяць чи яка там зараз медіана. Йому регулярно прилітають пропозиції від рекрутерів з зп у діапазоні від 4000 до 5000. І навіть якщо таких пропозицій — 30 на місяць, то насправді розмір упущеної вигоди не 30×4000, навіть не 5000, а всього лиш 5000-4700=300$ Тобто насправді не така вже й велика втрата при виборі «поточна робота vs нова робота».

Або інший приклад, який навів автор — про 500 грн на книгу чи на зустріч з друзями. Що якщо книга буде придбана, але потім покладена на поличку і ніколи не прочитана, бо нема часу? Або на зустрічі з друзями хтось підкине ідею стартапу, який ви з друзями реалізуєте і станете мільйонерами, а книга максимум розважить на вечір? Або навпаки, книга підштовхне до суперважливого рішення у житті, а зустріч з друзями буде просто звичайною подією, не life changer. Або, ну вже зовсім сумний приклад — ви йдете у кафе з друзями і тудиприлітає ракета, всі помирають. А залишившись вдома з книгою ви б прожили довге життя.

Розумію, що стаття автора не про це, але... Неможливо зазирнути у майбутнє і точно спрогнозувати, як і які саме наші дії та наші вибори до якого результату призведуть.

Тому, до певної міри можна проводити аналіз та порівнювати варіанти/альтернативи вкладання ресурсів (часу, грошей, людей), але іноді треба просто зробити «стрибок віри». Ризикнути, повірити у нову ідею, віддатися потоку і проекспериментувати. А іноді — навпаки, притримуватися принципу «якщо працює — не чіпай».

Дилема ще та...або інвестувати час у свій проект або драйвти кар’єру

Підписатись на коментарі