Product News #3: офлайн-івенти — це новий чорний, як влаштований продакт в Jooble та де шукати бенчмарки

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Всім привіт. На звʼязку Андрій Мандріка з черговою порцією цікавих продуктових матеріалів. І цього разу поекспериментуємо: сфокусуємось на матеріалах лише від українських лідерів продуктових думок. Чому? Бо щиро вірю, що треба більше фокусуватися на своєму, і розвивати нашу локальну продуктову спільноту.

А якщо хочете, щоб я продовжував писати й про світові тренди, то обовʼязково напишіть про це в коментарях.

Міфічний Product-Market Fit та як все-таки його знайти

В будь-якому продукті ми хочемо досягти того омріяного Product-Market Fit, але не завжди розуміємо, що це саме, та як визначити досягнення. Ми вже знайшли його чи таки ні? І тут дуже влучним є пост Артема Бородатюка з детальним поясненням терміну, прикладами та покроковим гайдом, як таки знайти PMF.

Ось перша частина і продовження.

Скажи щось на продакт-менеджерському

Якщо вам здається, що жодна моя добірка не обходиться без згадки супер-змістовних і глибоких постів від Міші Нестора, вам не здається. Все так. Цього разу Міша поділився переліком ключових кейсів, в яких менеджеру варто перекладати інформацію з однієї мови на іншу. І тут йдеться не про англійську чи українську, а про практики ефективного донесення інформації, щоб вона була зрозуміла, корисна, і допомагала приймати організаційні рішення.

Раджу ознайомитись з цими 10 кейсами та подумати, в які з них у вашій організації треба додати більше контексту для отримання результату.

Знайти роботу продактом в США та Великобританії. Поради від тих, хто зміг

Тим, хто задумувався про роботу в технологічних компаніях у Штатах чи Британії, обовʼязково треба переглянути запис благодійного стріма від мастодонтів українського продуктового комʼюніті — Паші Педенко та Роса Назаренко. Хлопці попрацювали далеко не в одній закордонній компанії, і під час стріма рясно ділились своїми порадами та спостереженнями, на які треба зважати під час пошуку продакт-роботи в США та Англії.

Запис стріма:

Розмови з продуктовими лідерами від Паші Педенко

Крім цього, Паша в листопаді був щедрий на запис інтервʼю-подкастів з різними продуктовими лідерами з цікавих світових компаній. Я особисто слухаю кожен його випуск і завжди отримую величезну кількість інсайтів. Бо це дійсно цікаво — як влаштовані продуктові процеси в інших компаніях. Тож якщо ще не слухаєте і не читаєте Пашу — дуже раджу.

В листопаді вийшли такі цікаві бесіди:

  • Подкаст з Parminer Mann, VP of Product у Flutterwave — наразі найдорожчий африканський фінтех;
  • Подкаст з Rhys Spence, Head of Research в Brighteye Ventures — один з найактивніших edtech-фондів в нашій частині світу;
  • Подкаст з Jonathan Hey, Ex-CPO в Zen Educate та Head of UX в Nutmeg — дуже успішний фінтех-проєкт з екзітом в майже один мільярд доларів.

Про що мовчить CPO: як стати правильним менеджером, і як мотивувати команду

Особистим відкриттям листопада для мене став контент від Петра Ніколаєва — CPO в Boosta, який на постійній основі ділиться своїми tips & tricks про управління продуктами та командою. Останнє особливо актуально, якщо ви задумуєтесь про лідерські ролі. Тож дуже раджу підписуватись на Telegram-канал Петра.

З його контенту за останній час мені найбільше зайшли такі дописи:

  • декілька постів про важливість мотивації команди та наслідки, якщо цього не робити.
  • і пост, який чудово продовжує тему правильного менеджера. Про те, чому ви ним не станете, якщо будете продовжувати робити все руками.
  • Цікава історія становлення Петра як CPO, де він описує свій шлях від вантажника (ЩО?) до вищезгаданої позиції. Такі історії дійсно мотивують.

Де бенчмарки, Лебовськи?

Я також трохи писав на своїх сторінках. Як на мене, одним з найкорисніших постів був допис з переліком сервісів, які можна використовувати для пошуку бенчмарків зі значеннями продуктових метрик. Що може бути особливо актуально при оцінці потенціалу нового продукту чи навіть його окремої функції.

Три матеріали про аналіз lifetime value

А якщо вже заговорили про метрики, то хочу також виділити серію листопадних постів від Paul Levchuk, в яких він ділиться різноманітними техніками аналізу даних. Включно з таким показником, як LTV. Зокрема, чи корелює LTV та ROMI? Як сегментувати клієнтів по прайсінгу для глибшого дослідження впливу на LTV? Та й загалом, як прогнозувати значення LTV?

То ж тим, хто працює над покращенням пожиттєвої цінності продукту, дуже рекомендую підписатися та почитати глибокі аналітичні спостереження.

Як влаштовані продуктові напрямки в Jooble?

Незабитовський Дмитро зі Scrum Ukraine організував розмову з Head of Agile practice, Executive Team member Антоном Золотухіним та Area Product Manager Ростиславом Салатою про те, як Jooble будує взаємодію між стрімами, формує автономні команди всередині стрімів, підходить до стратегії та запуску експериментів.

Під час події хлопці розповіли про свій продуктовий процес та організаційну структуру компанії, яка допомагає отримувати найкращі результати. Тож якщо ви відповідаєте за покращення процесів у своєму проєкті або вам просто цікаво дізнатися, як все влаштовано в такій чудовій компанії, то велкам дивитись запис стріма:

Чи є сенс надавати користувачам траял. Розбір кейсу Reface

Всі ми любимо реальні продуктові кейси з цифрами та поясненнями. Ігор — Product Manager Reface в своєму Telegram-каналі поділився результатом експерименту з тестування наявності опції Free Trial на екрані оплати в мобільному застосунку. Окрім дуже детальних та цікавих результатів, маємо ще понад 30 коментарів з уточненнями та запитаннями. Завжди цікаво дивитись на реальні тести та покращувати свою продуктову надивленість. Тож подивіться і ви.

Офлайн-івенти — це новий чорний

Ну і не можна не згадати чудову українську продуктову конференцію UpConf24 by Uklon, що складалась з онлайн та офлайн частини. Я особисто був і там, і там, і дуже кайфонув. Як від глибоких доповідей топів продуктового комʼюніті, так і від тусовки з нетворкінгом після. Слідкуйте за анонсами на сторінках події, адже скоро можна буде отримати запис доповідей за донат.

Звісно, публікацій від цікавих українських авторів було набагато більше, ніж я тут перерахував, але ознайомтесь хоча б з цим.
Які з перелічених матеріалів та авторів були вам найцікавіші? Про кого з авторів ви дізнались завдяки цьому дайджесту? Дуже цікавий ваш фідбек.

Дайджест найкращих матеріалів року вже в процесі. Допоможете?

Ну а в кінці грудня спробуємо зробити вам дайджест з найбільш цікавими продуктовими матеріалами за весь 2024 рік. В такій ґрунтовній праці я точно не обійдусь без вашої допомоги, тому хотів би попросити вас накидати мені в особисті лінки на ті продуктові матеріали, які були для вас проривними в цьому році. Писати можна мені в LinkedIn чи Telegram.

Буду дуже вдячний вам за допомогу. Створимо цей фінальний річний дайджест разом.

Всім миру, безпеки та розвитку ваших продуктів!

👍ПодобаєтьсяСподобалось14
До обраногоВ обраному3
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Тепер регулярно слідкую чи раптом немає якогось апдейта від Андрія.

Однозначно корисно — продовжуй, Андрію, ділитись 🙌 Для мене відкриттями стали згадані два Telegram-канали.

Також цікаво щодо «публікацій від цікавих українських авторів було набагато більше, ніж я тут перерахував»:
— Як ти особисто для себе відслідковуєш контент?
— Чи фіксуєш десь (в окремому документі/ місці) прочитаний матеріал та нотатки? Якщо так, то як саме ти це робиш?
— Загалом скільки в тебе різних підписок (припускаю, ця цифра може бути >50)? Як ти пріоритизуєш їх? Скільки часу в день/ тиждень виділяєш на ознайомлення?

Дуже дякую за такий фідбек.
Тепер по питанням=)
1. Відслідковую насправді дуже просто. На тих телеграм каналах та лінкедин сторінках, на яких постійно знаходжу цікавий для мене контент — НЕ вимикаю нотифікації=)
2. Якщо прямо в моменті, коли шось нове виходить — нема часу переглянути, то скидаю посилання в окрему замітку, щоб пізніше ознайомитись. Обовʼязково раз на день виділяю десь пів години на читання чи прослуховування професійного контенту. І в процесі читання чи прослуховування роблю нотатки для себе в ноушені, де кожній нотатці додаю теги, щоб потім легше було знаходити. Теги, наприклад, AB tests, Growth, Interview, Processes, etc. І до кожної нотатки залишаю лінк на першоджерело.
Ну а в кінці місяця, коли збираю цей дайджест, то просто проходжусь по своєму ноушену і відмічаю ті матеріали, які сподобались найбільше=) То ж все просто, але потребує часу та дисципліни=)
3. Якщо мова йде про телеграм канали, то я використовую папки. Є окрема папка Product Channels — куди склав всі цікаві для мене канали. І під час пів годинки обзорів на день, я її відкриваю і проходжусь по цікавим дописам за день. Можна було б в середині цієї папки ще розбити на категорії, але все якось руки не дійшли. То ж в середині особливо не пріоритизую...
Ну якось так. Якщо цікаво більш детальніше подивитись на весь процес зі скрінами та прикладами, то можу підготувати окремий допис про це!

Дякую тобі за таку деталізацію 🤌

Також користуюсь папками в Telegram.
Маю звичку 15-30 хв читання матеріалів різних підписок (тут маркую на пошті), з подкастами зараз складніше.
Відійшла від збереження на потім у закладках.
Обожнюю Notion, але користуюсь ним для якогось проєкту, архіву курсів, але не бібліотеки підписок. Коли в тебе буде натхнення та бажання поділитись, мені було б цікаво почитати та поглянути та скриншоти як ти це робиш 🙌

Підписатись на коментарі