Шпаргалка з UI-елементів на різних платформах

💡 Усі статті, обговорення, новини про тестування — в одному місці. Приєднуйтесь до QA спільноти!

Всім привіт, мене звати Аня, я — Middle QA в BookBoost. Раніше ви могли читати мою статтю про техніки тест-дизайну. Сьогодні хочу трішки більше розповісти про UI-елементи та їх використання.


Часто, описуючи баг-репорти, тест-кейси, чи тестуючи дизайн, я стикалась з тим, що деякі UI-елементи по-різному називаються на різних платформах. Або мають аналоги зі схожою функціональністю. Використання правильних UI-елементів важливе для створення якісного продукту, яким будуть задоволені користувачі.

Тому я вирішила створити гайд за основними елементами UI для швидкого та практичнішого розуміння дизайну.

Ця шпаргалка буде корисна не тільки досвідченим тестувальникам, але й новачкам, оскільки деколи й на співбесідах чи технічних рев’ю часто питають за різні UI-елементи. Сподіваюсь, вона буде корисною і цікавою для вас.

Шпаргалка UI-елементів

Трішки теорії... UI-елементи — це компоненти, які складають візуальну мову програми або сайту. Вони забезпечують інтерактивність, дозволяючи користувачам вводити інформацію, переміщатися системою та отримувати доступ до відповідного вмісту. Роль дизайнерів є життєво важливою у створенні плавного та зручного досвіду шляхом стратегічного використання цих елементів.

Існують чотири основні категорії елементів дизайну інтерфейсу користувача:

  • Input Controls — дозволяють користувачам вводити інформацію в систему. Вони необхідні для збору даних і взаємодії користувачів. Деякі типові приклади елементів керування введенням містять текстові поля, спадні меню, світчери і так далі.
  • Navigation components — допомагають користувачам пересуватися програмою чи сайтом. Вони надають чіткий та інтуїтивно зрозумілий спосіб навігації різними розділами й сторінками. Деякі типові приклади навігаційних компонентів: меню, вкладки та навігаційні шляхи.
  • Information components — це елементи інтерфейсу користувача, які надають йому інформацію. Вони передають важливі повідомлення, оновлення чи інструкції. Деякі типові приклади інформаційних компонентів: сповіщення, спливаючі підказки та індикатори виконання.
  • Containers — групують схожий вміст, полегшуючи користувачам навігацію та сканування в інтерфейсі. Приклади звичайних контейнерів: картки, каруселі та акордіони, які забезпечують структуру та організацію вмісту.

iOS, Android і Web (web browsers) вважаються різними платформами, і кожна з них має власні унікальні рекомендації щодо дизайну, інтерфейс користувача та рамки розробки.

Apple має свої Human Interface Guidelines (HIG), які допомагають розробникам створювати інтуїтивно зрозумілі та гармонійні інтерфейси для iOS, MacOS, tvOS. Вони містять інструкції щодо використання навігації, кнопок, анімацій, іконок та кольорів, щоб забезпечити чіткий і зручний досвід користувача.

Google пропонує Material Design, який встановлює чіткі принципи щодо компонування, анімацій, кольорів і текстур для створення приємного й узгодженого досвіду користувача. Material Design робить акцент на використанні глибини, тіней і яскравих кольорів для покращення інтуїтивного розуміння інтерфейсу.

У веброзробці дизайнери орієнтуються на Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) для забезпечення доступності, а також на принципи Responsive Web Design для адаптації контенту під різні розміри екранів. У веброзробці також застосовуються індивідуальні стилістичні фреймворки, такі як Material Design для веб-застосунків.

Name

UI element view

WEB

IOS

ANDROID

Links

Input Controls

1

Text field — текстові поля використовуються для збору текстової інформації від користувачів. Часто — для введення імен, адрес або коментарів.

Text field

Text field

Text field

Material Design

Human Interface Guideline

2

Buttons — інтерактивні елементи, які користувачі можуть натиснути, щоб ініціювати дію або надіслати форму. Вони часто мають мітки, що вказують на дію.

Buttons

Buttons

Buttons

Material Design

Human Interface Guideline

3

Dropdown menu — випадаючі меню надають користувачам список параметрів, з яких вони можуть вибрати один. Зазвичай використовуються для вибору країни, мови або категорії.

Dropdown menu

В HIG немає такого елементу, як drop-down menus, проте Apple пропонує альтернативи із подібною функціональністю, як-то pull-down button’s menu чи action sheets

Dropdown menu

Material Design

Human Interface Guideline

Human Interface Guideline

4

Checkboxes* — дають користувачам змогу вибрати одну або кілька опцій зі списку. Часто використовуються у формах або налаштуваннях, щоб дозволити користувачам вибрати свої переваги.

Checkbox

Офіційно в HIG немає такого компонента, радять використовувати аналог Toggles

Checkbox

Material Design

Human Interface Guideline

5

Radio Buttons* — є типом інструменту вибору, який дозволяє користувачам вибрати лише один варіант зі списку вибору.

Radio Buttons

Альтернативою є Segmented controls чи Pickers

Radio Buttons

Material Designs

Human Interface Guideline

Human Interface Guideline

6

Combo boxes — вони поєднують у собі функції текстового поля та випадаючого списку. Користувачі можуть ввести відповідь або вибрати з попередньо визначеного списку, натиснувши стрілку спадного меню. Це забезпечує гнучкість як для ручного введення, так і для вибору з набору параметрів.

Combo boxes

Combo boxes

Combobox як елемент не прописаний в Material Design. Радять називати й використовувати Text field with dropdowns,
Or
Dropdown menus

Material Designs

Material Designs

Human Interface Guideline

7

Toggles —

елементи інтерфейсу, які дозволяють користувачам перемикатися між двома станами, зазвичай «увімкнено» та «вимкнено».

Toggle Switches

Toggle

Switch

Material Design

Human Interface Guideline

8

Date pickers — Елементи інтерфейсу, які полегшують вибір дат із календаря. Зазвичай користувачі можуть вибрати дату, клацнувши певний день, місяць і рік у наданому інтерфейсі.

Date pickers

Pickers

Date pickers

Material Design

Human Interface Guideline

9

Sliders — це елементи дизайну інтерфейсу, які дозволяють користувачам вибирати значення або діапазон значень, перетягуючи повзунок пальцем чи мишею. Зазвичай вони використовуються для налаштування параметрів, як-то гучність, яскравість або бажаний діапазон цін.

Sliders

Sliders

Sliders

Material Design

Human Interface Guideline

10

Search bar — UI-елемент, який дозволяє користувачам вводити пошукові запити або ключові слова, щоб знайти певну інформацію в програмі або на вебсайті. Зазвичай вони відображаються як поля введення з іконкою пошуку

Search bar

Search field

Search bar

Material Design

Human Interface Guideline

11

Steppers — це двосегментний елемент керування, який люди використовують для збільшення або зменшення додаткового значення.

Steppers

Steppers

На Андроїді використовують Number pickers, який дозволяє користувачам вибрати число з визначеного діапазону.

Material Design:
Number pickers — це частина Text field, яку можна імплементувати так

Human Interface Guideline

* Попри те, що Apple в HIG не прописали про чекбокси та радіобатони, а радять використовувати аналоги, багато застосунків на IOS (наприклад, той самий Bolt food, Glovo) — мають такі опції для користувачів.

Navigational Components

12

Navigation bar (navbar) — це звичайний елемент інтерфейсу користувача, який знаходиться у верхній частині вебсторінки чи програми. Зазвичай він містить посилання або кнопки на основні розділи сайту чи програми, що дозволяє легко переміщатися та отримувати доступ до різних сторінок.

Navigation bar / Navigationpanel

Navigation bar

Navigation bar

Material Design

Human Interface Guideline

13

Tabs — вкладки надають користувачам можливість переміщатися між різними розділами або переглядами в програмі чи на сайті.

Tabs

Tabs

Tab bar

Material Design

Human Interface Guideline

14

Breadcrumbs — показують користувачам поточне розташування в програмі чи на сайті та надають посилання на попередні сторінки.

Breadcrumbs

Не типовий елемент для мобільних застосунків, зазвичай використовуються back buttons

Не типовий елемент для мобільних застосунків, зазвичай використовуються back buttons

Material Design

Human Interface Guideline

15

Pagination — це елемент інтерфейсу користувача, який організовує вміст на сторінці, дозволяючи переходити між різними розділами інформації.

Pagination

Page Controls

Material Design не має спеціального компоненту пагінації, але він пропонує альтернативи. Однією із поширених альтернатив є використання infinite scrolling або завантаження додаткових кнопок по типу «Load more» buttons

Material Design:

-

Human Interface Guideline

Menus — більшість загальновідомих меню названі на честь їжі, тут є класна стаття про ці всі види: Why are UX & UI people so obsessed with naming components and icons after food.
Якщо коротко, то ніхто не знає, хто почав називати меню їжею, але в принципі мені подобається і запам’ятати легко. Розглянемо декілька з них, які частіше зустрічаються.

Загалом я надавала посилання на Menus по Material Design / HIG. Окремих секцій по кожній назві цих меню немає в гайдлайнах, в основному назви залишаються такі самі, але є пару винятків.

16

Burger menu (Hamburger menu) — це елемент інтерфейсу, який складається з трьох горизонтальних ліній, розташованих одна на одній, що нагадує гамбургер. Він являє собою меню зі списком і зазвичай використовується в мобільних застосунках і адаптивному вебдизайні. Мабуть, найпопулярніший з усіх меню.

Burger menu

Burger menu

Хоча Apple підтримує використання burger menu, Apple HIG надає перевагу більш видимій навігації, як-от tab bars, і часто не рекомендує використовувати burger menu як основний метод навігації

Burger menu

Material Design

Human Interface Guideline

17

Kebab menu — це елемент дизайну інтерфейсу користувача, який складається з трьох вертикальних крапок, розташованих одна на одній, що нагадує шашлик. Він представляє набір згрупованих параметрів і зазвичай використовується в мобільних застосунках і адаптивному вебдизайні.

Kebab menu

iOS зазвичай використовує горизонтальні крапки (...) ellipsis для додаткових параметрів, але іноді ви можете бачити вертикальні крапки в деяких програмах

Kebab menu

Material Design

Human Interface Guideline

18

Meatballs — це елемент інтерфейсу користувача, який складається з трьох горизонтальних крапок, розташованих одна на одній, що нагадує стопку фрикадельок. Являє собою набір додаткових параметрів, які відкриваються, коли користувачі натискають на точки меню.

Meatballs menu

Meatballs/ ellipsis

Apple спеціально не називає це meatballs menu, подібне меню може бути представлено крапками (...), або вертикальними крапками (kebab menu). Програми для iOS частіше використовують горизонтальні три крапки (...)

Meatballs menu

Material Design

Human Interface Guideline

19

Alt — Burger (or veggie burger) — це елемент, який складається з двох горизонтальних ліній, розташованих одна на одній, що нагадує бургер без м’ясної котлети.

Alt-Burger menu / veggie burger / burger menu

Burger menu

Хоча Apple підтримує використання різних видів burger menu, Apple HIG надає перевагу більш видимій навігації, як-от tab bars, і часто не рекомендує використовувати burger menu як основний метод навігації

Burger menu

Material Design

Human Interface Guideline

20

Fries — це елемент інтерфейсу користувача, який складається з трьох горизонтальних ліній. Посередині лінія трішки коротша, що нагадує перевернуту картоплю фрі.

Fries

Fries

Fries

Material Design

Human Interface Guideline

Information components

Для кращого розуміння, ми можемо поділити деякі інформаційні компоненти на категорії.
Я посилалась на цю статтю: Popups, Love It or Hate It — Part One.

Popups — це ширший термін, який охоплює різні типи тимчасових елементів інтерфейсу користувача, включно з модалками. В деяких джерелах поп-апи ділять на чотири категорії: modals та nonmodals (взаємодія залишається доступною або недоступною для користувачів); lightboxes та nonlightboxes (вплив на фоновий бекграунд).

Modals — це певний тип спливаючих вікон, які вимагають взаємодії з користувачем і блокують доступ до іншого вмісту.

Nonmodals — поп-ап, при якому взаємодія з користувачем продовжується.

Lightboxes — це поп-ап, фон якого затемнений. Частіше modals роблять з затемненим фоном, проте lightboxes не завжди є модалками.

Nonlightboxes — якщо поп-ап немає затемненого фону.

Згідно з статтею 10 Problematic Trends and Aternatives, modals вимикають весь фоновий вміст, nonmodal зберігають можливість користувачів взаємодіяти з фоновим вмістом, а lightboxes затемнюють фоновий вміст.

21

Tooltips — підказки надають додаткову інформацію або контекст, коли користувачі наводять курсор на певні елементи, або клацають їх. Можна використовувати для пояснення призначення, або як функціональні кнопки, піктограми, чи посилання.

Tooltips

Popovers

Tooltips

Material Design

Human Interface Guideline

22

Toast notifications — повідомлення, які в основному з’являються після успішної/неуспішної дії від юзера («The email is sent»/ «Success»/ «The item is not found»)

Toasts, toast messages

Notifications

Toasts / Snackbars

Material Design

Human Interface Guideline

23

Contextual Menus — пропонування додаткових дій або параметрів, пов’язаних із певним елементом, або областю при клацанні правою кнопкою миші чи наведенні мишею. Часто зустрічається як опція редагування, видалення, чи створення нового параметру.

Context menu
(or usually it’s called pop-ups by dev and designers)

Context menu

В Material Design contextual menus підтримуються як floating menus and action bars.
Користувачам пропонують специфічні параметри, які не перевантажують інтерфейс постійними кнопками

Material Design

Human Interface Guideline

24

Confirmation dialogs — модальні вікна,в яких юзер повинен спростувати чи підтвердити дію.

Modal confirmations / Alert dialogs

Action Sheets

Dialogs

Material Design

Human Interface Guideline

25

Alert messages — сповіщення зазвичай використовуються для передачі важливої ​​інформації, попередження, або для підказки користувачам щодо введення чи прийняття рішень.

Alert messages

Alerts

Dialogs

Material Design

Human Interface Guideline

26

Image / video viewers — відображення збільшених зображень, або відео з одночасним затемненням фонового вмісту

Image or video viewers /
Lightboxes

Full Screen View

Full-screen dialogs

Material Design

Human Interface Guideline

Other information components

27

Progress bars — — це елементи інтерфейсу користувача, які використовуються для візуальної індикації прогресу виконання завдання або операції.

Progress bar

Progress indicators

Progress indicators

Material Design

Human Interface Guideline

28

Badges — це певні значення, що перекриваються або відображаються на різних компонентах інтерфейсу, наприклад на аватарках, кнопках, іконках тощо.
До прикладу, кількість непрочитаних повідомлень (цифра 12) відображається на Instagram app іконці — 12 і буде badges.

Badges

Badges

Badges

Material Design

Human Interface Guideline

29

Icons — графічні символи або маленькі зображення, що використовуються для представлення дій, об’єктів, або понять. Вони служать візуальними підказками, які допомагають користувачам швидко зрозуміти інтерфейси та орієнтуватися в них.

Icons

Icons

Icons

Material Design

Human Interface Guideline

Containers

30

Cards — це компонент дизайну інтерфейсу, який зберігає вміст. Іншими словами, ці картки є контейнерами вмісту. Зазвичай дизайн інтерфейсу користувача зі списком карток складається з медіачастини, заголовка, підтримуваного тексту та дії, яку може викликати дизайн картки.

Cards

HIG не містить cards як UI-елемент, радить використовувати аналоги як Widgets

Cards

Material Design

Human Interface Guideline

31

Accordion — акордіони допомагають користувачам швидко орієнтуватися в матеріалі та дозволяють дизайнеру вміщати великі обсяги інформації в обмеженому просторі.

Accordion

Disclosure Controls як альтернатива

Зараз цей елемент (колись був в M1 Expansion panel) знаходиться під List Component

Material Design

Human Interface Guideline

32

Lists — списки складаються з елементів, які містять основні та додаткові дії, що представлені значками та текстом.

Lists

Lists

Lists

Material Design

Human Interface Guideline

33

Grids — забезпечують систематичну структуру, яка допомагає організувати та вирівняти елементи в межах layout. Розуміючи структуру grids, ви можете досягти гармонійних композицій, які покращують візуальну ієрархію, покращують читабельність і створюють цілісну взаємодію з користувачем.

Grids

HIG використовують safe areas, layout margins, and spacing guides, які слідують grid системі

Layouts

В Material Design M2 є стаття про grids
Проте, в M3 пишуть, що при створенні new layouts треба починати з canonical layout, а не з layout grid

Material Design

Material Design

Human Interface Guideline

Human Interface Guideline

34

Carousel — часто використовуються для демонстрації кількох частин вмісту в обмеженому просторі, дозволяючи користувачам гортати або клацати елементи. Залежно від конструкції каруселі можуть бути автоматичними або ручними.

Carousel

HIG прямо не посилаються на компонент каруселі за назвою, але цю концепцію можна реалізувати за допомогою інших компонентів, таких як page controls, scroll views, або collection views

Carousel

Material Design

Human Interface Guideline

Human Interface Guideline

Human Interface Guideline

35

Sidebar — це елементи дизайну інтерфейсу користувача, які відображають групу навігаційних дій або вмісту поряд з основним інтерфейсом. Зазвичай вони розташовані збоку від екрана та можуть бути видимими чи прихованими.

Sidebar

Sidebar

Navigation Drawers

Material Design

Human Interface Guideline

Висновок

Розуміння елементів дизайну інтерфейсу є фундаментальним аспектом, що може значно вплинути на загальний досвід користувачів. Чітке уявлення про функції та варіації різних вебелементів дозволяє значно покращити якість тестування, забезпечуючи відповідність дизайну їхнім вимогам.

Це, своєю чергою, допомагає виявляти потенційні проблеми з юзабіліті, оптимізувати взаємодію користувачів з інтерфейсом та підвищити загальну ефективність продукту. Завдяки всебічному тестуванню, яке охоплює як функціональні, так і візуальні аспекти елементів, ви можете гарантувати високий рівень якості вебзастосунків і забезпечити позитивний користувацький досвід.

Цей підхід також сприяє швидкому виявленню можливих помилок у верстці, неправильному розташуванню або стилізації компонентів, що є ключовими для успіху будь-якого проєкту.

👍ПодобаєтьсяСподобалось29
До обраногоВ обраному22
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Хороший допис, дякую! Корисний, бо всю цю інфу приходилось витягувати з 2 матеріалів, а ви все зібрали в один. Дякую!)

Корисно,хоча з мого власного досвіду частина назв не використовуєтся. Кебаб/ фрайс/ алт — це все йде в одну назву і переважно люди(дев,дизайнер,клієнт ітд) не заморочуючись над цим і кажуть бургер меню. Така ж історія з toast/tooltip/alert це теж часто приписують в одну категорію notification

Так, частіше не заморочуються, ще люблять просто казати поп-ап замість нотіфікейшенів:)

Дуже потрібна інформація для початківців! Дякую

О, чергова спроба систематизувати UI-елементи! Як мило. Особливо порадувала частина про меню, названі на честь їжі — прямо відчувається, як автор намагався «приправити» сухий технічний контент.
Звісно, можна було просто дати посилання на Material Design і HIG, але навіщо робити просто, якщо можна створити багатосторінковий опус з очевидними фактами? Думаю, десь між описом 25-го і 30-го елемента автор остаточно повірив, що відкриває Америку.
Особливо потішила спроба пояснити різницю між модальними і немодальними вікнами. Дякую, кеп! А ці постійні виноски про те, що «в iOS використовують аналоги» — просто шедевр капітанства.
P.S. Сподіваюсь, наступним буде гайд про те, чим відрізняється кнопка від посилання. Чекаємо з нетерпінням! 😉

Маргарито, ваш глибокий аналіз та розгорнута аргументація просто вражають! Один емодзі клоуна настільки влучно передає всю багатогранність вашої думки, що я навіть не знаю, як можна було б висловитись лаконічніше.

Можливо, наступного разу ви навіть наважитесь додати ще один смайлик? Чи це вже буде занадто багатослівно? 😉🎭

О, бачу хейтери під’їхали) Посилання всі є на Material Design і HIG в колонці Links для самих вразливих 😏

Анно, ви прямо як той тултіп — з’являєтесь там, де вас не чекали! 😉
Звісно, посилання є — прямо як бейджики на непрочитані повідомлення в месенджері. Але знаєте, між «скопіювати лінк» і «зробити щось корисне» така ж різниця, як між модальним і немодальним вікном (вибачте, не втримався від вашої термінології).

А взагалі, ваша відповідь — класичний приклад тоглу: можна перемкнути в режим захисту, але користі від цього... 🤷‍♂️

P.S. І так, я спеціально використав максимум UI-термінів з вашого гайду. Сподіваюся, ви оцінили мій акордеон сарказму 😎

Гарна стаття! Додав до обраного!

31. Accordion (not Accorditions)

Дуже якісно поданий матеріал, оформлення. Шпаргалка — топ.

Це топчик, бо часто забуваю всі ці назви елементів.

Дякую, сама забуваю, тому і вирішила поєднати корисне з приємним)

забуваєш? подивись в офіційних гайдлайнах, тут наприклад — carbondesignsystem.com/...​ents/overview/components
все досконально чорним по білому

Підписатись на коментарі