Як залучити спільноту та контриб’юторів до нового Open Source проекту? 😊

Привіт, спільното! 🌸

Мене звати Віталіна, і я Account Manager в невеличкий компанії SToFU Systems.

Компанія в нас невелика, проте дружня. Іноді, за окрему плату (а іноді і ні 😂), ми поєднуємо ролі за відсутністю потрібного фахівця у штаті. Наприклад я, окрім аккаунтінгу, обожнюю займатися маркетингом. 😊

В нас є чудовий проект — Open Source Antivirus SDK — проект, який для нас став справжнім викликом і натхненням.

Проект починався як платформа для навчання наших інтернів перед тим, як вони долучалися до основних задач. Крім того, ми використовували його, щоб експериментувати з новими технологіями та підходами до кіберзахисту. Зараз ми готуємося викласти всі напрацювання в репозиторій і продовжувати розвивати цей проект так, як ми робили це від самого початку: як платформу для навчання, досліджень і тестування нових антивірусних технологій. На цьому проекті взросли вже декілька наших розробників.

А тепер найголовніше! Я хочу навчитися залучати спільноту до участі в цьому проекті, знайти однодумців і контриб’юторів, які допоможуть нам зробити його ще кращим. 😊

Але як правильно це зробити? Як зацікавити людей? Як розповісти про проект так, щоб він знайшов своїх шанувальників і став дійсно значущим у світі Open Source?

Якщо у вас є досвід або ідеї, будь ласка, поділіться! Це буде допомогою для мене. У мене кілька питань, які дуже хотілося б обговорити і на які я сама поки не знаю відповідей:

  • ❓ Як привернути увагу контриб’юторів до проекту?
  • ❓ Що зацікавить розробників долучитися?
  • ❓ Як ефективно поширити інформацію про проект?
  • ❓ Чи потрібен акцент на освітніх можливостях?
  • ❓ Чи потрібна система визнання для активних контриб’юторів?

Я гуглю, є ChatGPT, але мені хочеться поспілкуватися з реальними людьми про реальний досвід і реальні ідеї.

Ми хочемо, щоб цей проект став корисним для всіх, хто цікавиться кібербезпекою та сучасними технологіями. Він не тільки для професіоналів, а й для тих, хто хоче вчитися, експериментувати та робити внесок у щось справді значуще.

Якщо у вас є ідеї чи досвід, я буду щиро вдячна за ваши поради! Будь-який ваш внесок, навіть порада чи зауваження, матиме величезне значення.

Дякую за ваш час і доброту!

Ви — найкращі! 🌸

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Спочатку треба визначитись з ключовими питаннями: яка мета проєкту? Кого саме ви хочете залучати? Навіщо вони вам? Що ви можете їм дати?
Після цього відповісти на питання «як» стане трохи простіше )

З опису на гітхабі зрозуміло, що ви хочете створити новий антивірус з нуля; але не дуже зрозуміло, чим він буде відрізнятись від ClamAV, наприклад, який теж опенсорсний. Тому перше питання, яке задасть потенційний контрибьютор — яка мета всього цього двіжа?
Якщо ви хочете просто зробити ще один антивірус і заробляти на ньому гроші — це не спрацює: ринок давно поділений, і увірватись туди можна тільки у випадку застосування якихось супер-інноваційних підходів.
Якщо планується R&D проєкт для перевірки тих самих інноваційних підходів — не дуже зрозуміло, навіщо реалізовувати з нуля «нудні» речі на кшталт сигнатурного пошуку або емулятора X86. В такому випадку ефектівніше було б взяти за основу якийсь з існуючих проєктів, і ставити досліди на ньому.
Якщо мета була просто зробити майданчик, де студенти могли б чомусь повчитись, без якоїсь глобальної цілі — тоді ок; але чи дійсно ви готові витрачати купу ресурсів на їх менторінг?

В 20245 році для активних студентів існує безліч варіантів отримати такий досвід. Є Google summer of code, де їх будуть менторити дійсно топ-експерти з індустрії. Є безліч ’дорослих’ проєктів, в яких streamlined (хм, не знаю як це перекласти) процес залучення початківців (чіткі і зрозумілі contributing guidelines; беклог задач з тегом good first issue; мотивація у вигляді «вау, я зараз додам нову фічу до своєї улюбленої гри» etc). Тому друге питання, яке задасть потенційний студент-контрибютор — чому він має обрати саме ваш проєкт?

Тому я б рекомендував спробувати для себе чітко сформулювати: у чому ваш інтерес, і які зусилля ви готові докласти для його досягнення? В чому інтерес потенційного контрибьютора?
Після цього частина питань пропаде автоматично )

я наприклад роблю проекти, потрібні людям.
Спільнота в основному користувачi (хоча є і розробники які підпилюють під себе)
але користувачі теж важливі — їх фідбеки замінюють тестерів а пропозацii по розвитку -
готовий креатив

Доволі не погано раніше діяли конференції. Цікаво подивитись що воно за SDK. Единий мені відомий фрішний движок це ClamAV, а так піонери зазвичай полюбляють робити щось над BitDefender. Тема антивірусів станом на сьогодні, дуже просунута шутка яка вимагає суттєвої експертизи. Скажімо з евпропейців наступні компанії засновані: ESET в 1992-му, Avast Software в 1988, Avira в 1986, щоправда BitDefender в 2001. За цей час накопичено дуже суттєву експертизу із векторів атак, бази данних росповсюджених зловредів і т.д. За векликим рахунком окрема спеціальність.
2. На конференціях зазвичай залучались хакери із взагалу, часто люди які прийшли в той чи інший софт і розробку через використання. Часто воно робилось на базі вищих навчальних закладів і туди залучались люди через сарафанне радіо, та тематичні ресурси. Також часто же це робили якісь великі контори, які усе модерували.

Колись робив таке саме як освітній проект — github.com/...​ua/wordpress-cloud-at-k8s

Фіналісти — www.youtube.com/watch?v=aCr_Trk3ryc

Привернути увагу може PR (конкурс/марафон/хакатон), сильні партнери та реклама.

Що може залучити розробників — з’ясовувати через зворотний зв’язок. Краще за них самих вам ніхто не скаже :)

Інформацію про проект найкраще розповсюдить грамотний маркетинг.

Освітня можливість — сильна річ. Однак при цьому важливу роль відіграють ментори — хто допомагатиме, рев’юїти код і т.д.

Активні контриб’ютори — це сила. Якщо їх рухає визнання — робити обов’язково.

Традиційно — можу проконсультувати за донат на благодійність.

Мінімально це зробити так, щоб проектом користувалися. Тоді з користувачів буде частина розробників, які захочуть дописати певні фічі.

Зараз існує багато проєктів з відкритим кодом. Щоб залучити фахівців, які готові витрачати власний час на розвиток вашого проєкту, їм потрібно чітко розуміти, що вони отримають взамін. У вашому випадку це досвід у сфері кібербезпеки, і ваша задача — про це розповідати, а можливо навіть розжовувати.

Й цього розуміння замало, і вашого допису на DOU також. Потрібні успішні історії.

Фахівці, які навчалися на вашому проєкті, мають розповісти про свої історії: чого навчились і чи використовують ці знання у повсякденній роботі.

А ще, вам слід знайти схожі проєкти та дослідити, як їх розвивають, наприклад, проєкт github.com/cossacklabs/themis.

Навіть якщо ви зможете все детально пояснити, все одно знайдуться фахівці, які відмовляться долучатися зараз, адже проєкт ще молодий і відсутні гарантії, що ваша компанія продовжить вкладатися в його розвиток.

Ми час від часу набираємо інтернів, приблизно 2-3 на рік. Проте на вакансії надходить дуже багато відгуків — приблизно 600-900 за два тижні.

Як ви вважаєте, чи може спрацювати ідея замінити технічне інтерв’ю, тестові завдання та live coding на контриб’ютінг в open-source проєкт зі збериганням авторства коду і посиланням на профіль автора (за його бажанням)?

Я зустрічав таку практику для найму досвідчених кандидатів: дали задачу з відкритого проєкту на GitHub, вирішив її за день до повномасштабного вторгнення московського царства в Україну. За пару тижнів нагадав про себе, і мені запропонували офер з погодинною оплатою. Я погодився, доробив задачу, і, що приємно, навіть оплатили весь час роботи над нею — як до працевлаштування, так і після.

А от для найму інтернів така практика може мати підводні камені. Тому, якщо серйозно надумаєте її впроваджувати, я можу проконсультувати за донат на будь-який зі зборів DOU.

Втім, ви можете самостійно спробувати пошукати вакансії для інтернів, де пропонують вирішити задачу з GitHub.

Підписатись на коментарі