США посилюють вимоги до авто. Заборона на китайські та російські технології
26 вересня 2024 року Міністерство торгівлі США через Бюро промисловості та безпеки (BIS) опублікувало проект нових правил, які суттєво змінять ланцюги постачання для підключених транспортних засобів (Connected Vehicles). Якщо ці правила будуть затверджені, вони заборонять імпорт та продаж певних видів автомобільного апаратного і програмного забезпечення, розроблених у Китаї чи рф, вже з модельного року 2027.
Причини введення нових правил
Основною метою цих обмежень є національна безпека та захист конфіденційних даних громадян США. Міністр торгівлі Джина Раймондо зазначила, що сучасні автомобілі мають камери, мікрофони, GPS та інші інтернет-підключені технології, що можуть бути використані іноземними державами для збору даних або навіть віддаленого контролю автомобіля.
Що охоплює проект?
Нові правила торкнуться:
- Підключених транспортних засобів (VCS) та систем автоматизованого водіння (ADS), які використовують Bluetooth, Wi-Fi, супутниковий зв’язок чи мобільні технології.
- Усього автомобільного програмного забезпечення та компонентів, що мають зв’язок з Китаєм чи рф, незалежно від того, чи були вони створені безпосередньо в цих країнах або за їх участі.
Очікується, що заборона на програмне забезпечення набуде чинності для транспортних засобів модельного року 2027, а на апаратне забезпечення — з модельного року 2030, або з 1 січня 2029 року для транспортних засобів без модельного року.
Що означає це для галузі?
Ці правила змусять виробників автомобілів та постачальників компонентів ретельно переглянути свої ланцюги постачання, щоб уникнути залежності від китайських та російських технологій. Це може призвести до збільшення витрат на виробництво та порушення контрактних угод з постачальниками.
Що це означає насправді для українського ІТшника?
Правила забороняють використання програмного забезпечення, розробленого в Китаї чи рф, або з їх участю. Це означає, що компанії, які мають команди розробників у цих країнах, можуть втратити доступ до американського ринку. Українські спеціалісти, що працюють у таких компаніях, можуть зіткнутися з:
- Закриттям проєктів, орієнтованих на ринок США.
- Складнощами у подальшому працевлаштуванні через асоціацію з «регіонально ризикованими» компаніями.
Без зайвої води, скажи в двох словах:
Всі аутсорсери так чи інакшу пов’язані з Китаєм або рф, такі як Люксофт, Епам і решта можуть втратити ВСІ КОНТРАКТИ ПОВ’ЯЗАНІ з автомобільною індустрією.
Так, нові правила можуть мати суттєвий вплив на українських IT-спеціалістів, які працюють у компаніях, афільованих з рф чи Китаєм, особливо якщо ці компанії займаються розробкою програмного забезпечення або апаратного забезпечення для автомобільної індустрії. Ось основні аспекти:
Обмеження на програмне забезпечення
Правила забороняють використання програмного забезпечення, розробленого в Китаї чи Росії, або з їх участю. Це означає, що компанії, які мають команди розробників у цих країнах, можуть втратити доступ до американського ринку. Українські спеціалісти, що працюють у таких компаніях, можуть зіткнутися з:
- Закриттям проєктів, орієнтованих на ринок США.
- Складнощами у подальшому працевлаштуванні через асоціацію з «регіонально ризикованими» компаніями.
Ризик блокування контрактів
Американські виробники або їхні партнери можуть відмовлятися співпрацювати з постачальниками, які мають зв’язки з російськими чи китайськими компаніями. Це може призвести до втрати контрактів, де залучені українські IT-фахівці.
Що робити?
- Оцінити ризики: Якщо ви працюєте у компанії, яка має китайські чи російські зв’язки, важливо зрозуміти, як це може вплинути на ваші проєкти.
- Адаптуватися до нових вимог: Якщо ваша компанія орієнтована на американський ринок, потрібно впроваджувати заходи для відповідності новим правилам (наприклад, перенесення R&D у «безпечні» країни). Цей і перший пункт для менеджменту пункт був.
- Розглядати альтернативи: Якщо ризики високі, варто розглядати перехід у компанії, які не мають зв’язків із Росією чи Китаєм, або працюють на альтернативні ринки.
Неочікуване світло в кінці тунелю
Необхідність в автомобілях нікуди не дінеться, а дешеві китайські електрички і на ДВЗ не зникнуть, Хоча тут поки не зрозуміли чи не збираються банити весь китайський автопром, навіть «тупий», без новомодних електронних фішок, ADAS, камер і т.д.
Це дуже крутий шанс нашим аутсорсерам( тих, що без рузо-китайських коренів ) вихопити контракти на переписування софту який був створений на поганських територіях і до цього треба бути готовим.
Як готуватись? Як мінімум, слідкувати за новинами, як максимум, вже нарощувати в себе автомотів експертизу, бути готовим проводити пресейли і швидко створювати команди.
Пруфи:
suspilne.media/...v-pidklucenih-avtomobilah
china.usembassy-china.org.cn/...rom-countries-of-concern
www.wsj.com/...nnected-vehicles-c5ac9882
www.bbc.com/...ews/articles/cwyegl8q80do
P.S. Молюся аби це сталося і подібні правила розширились на решту індустрій, не тільки в галузі Автомотів. Тоді це призведе до, фактично, деградації Software галузі в рф та Китаї, та ренесансу всіх європейських аутсорсерів, тому що Китаю потрібні будуть європейці як розробники та інтегратори софту для їх пристроїв.
Запрошую до обговорення.
13 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів