Product Digest #2: проривна фіча у Duolingo, як Wiz пережив півот бізнес-моделі та де PM зростають найшвидше
Привіт, ком’юніті продактів! З вами Макс, Head of Product at Brighterly by SKELAR.
Це новий випуск нашого дайджесту, де я зібрав усе найцікавіше за 2024 рік:
- Як за допомогою АІ стати суперменеджером — Hilary Gridley, Product Director WHOOP.
- Секрети швидкого зростання retention від рітеншен-команди Duolingo.
- Історія успіху Wiz, стартапу з найшвидшим зростанням в історії.
- Розбираємося, в яких компаніях PM зростають найшвидше.
Як завжди, не обійдеться й без холіварних тем про AI:
- Розглянемо найфакапніші кейси-спроби інтегрувати AI в продукт;
- Подивимося інтерв’ю Сема Альтмена для OPEN AI DEV DAY 2024 про виклики для AI-стартапів, фічі, які можна очікувати найближчим часом та багато іншого.
Випуск великий, та, сподіваюся, кожен і кожна знайде свою тему!
Від продактів для продактів
Як стати суперменеджером за допомогою AI? Своїми практичними порадами ділиться PD WHOOP, Хілларі Грідлі.
Ми знаємо, що робота продакт-менеджера — це ще той виклик. Взяти хоча б навички менеджменту та розвитку команди. Але з власного досвіду скажу, що іноді ці аспекти можуть відійти на другий план. Особливо, коли горить запуск продукту/фічі чи коли продуктовий роудмап, розпланований на пів року, летить шкереберть.
Саме в такі моменти усвідомлюєш, що успіх твоєї роботи вимірюється результатами команди й нехтувати їхнім розвитком не можна. У мене теж був період, коли я замислився: а як залишатися класним менеджером? Як допомагати команді й водночас не бути паркетним генералом, вирішуючи тільки стратегічні питання? А з лопатою розгрібати беклог завдань, створювати нові фічі та аналізувати перформанс бізнесу.
Для мене відповідь була очевидною — AI. Спочатку він допоміг погасити локальні пожежі, але справжню силу цього інструменту я зрозумів після статті Product Director з WHOOP. Дуже рекомендую прочитати її всім, хто зараз переживає схожі труднощі.
В матеріалі є інформація, як використовувати штучний інтелект, щоб підвищити ефективність, зберігаючи людяність у лідерстві. Завдяки AI-інструментам менеджери можуть масштабувати свій вплив, надавати зворотний зв’язок у реальному часі та сприяти зростанню команди. Основні стратегії містять:
- Покращення навичок письма: використання кастомних промтів, наприклад The Executive Editor, для миттєвого зворотного зв’язку, що дозволяє командам вдосконалювати комунікацію без затримок.
- Розвиток навичок дебатів: GPT на основі сценаріїв допомагають покращити логічне мислення та впевненість для переконання стейкхолдерів.
- Опанування синтезу: навчання PM створювати детальні нотатки зустрічей, де AI виступає як допоміжний, а не основний інструмент.
- Кастомні GPT: створення персоналізованих AI-інструментів для відтворення якісного зворотного зв’язку та масштабування менеджерського впливу;
- AI як партнер для роздумів: сприяння співпраці з AI через обговорення, тестування ідей та вдосконалення рішень.
Для себе я також визначив, що AI класно допомагає закривати рутинні задачі, які звільнили 15% мого робочого часу. Наприклад, так я роблю аналітику перформансу команди:
- Аналіз беклогу.
- Time to market etc.
- Швидкий аналіз або пошук ринку конкурентів: AI допомагає мені звузити спектр пошуку, а потім копати детальніше та глибше.
Тож якщо ви досі вагаєтеся, чи може AI стати вашим помічником, читайте статтю.
P.S. Також AI дуже круто допомагає редагувати DOU digests xD. Під час написання цієї статті жоден AI не постраждав :)
Не всі люблять читати лонгріди й не всі мають на це час, тому без відеоподкастів не обійдеться!
Вриваємося в подкаст із Jackson Shuttleworth (Group PM, Retention Team), який лідить напрям retention у компанії на 16 млрд доларів. Ми дізнаємось про найбільшу та найголовнішу фічу Duolingo — Streaks, яка допомогла бізнесу вирости до нереальних об’ємів.
У подкасті Джексон розповідає про 7 головних принципів, які допомогли їхній фічі стати проривом у Duolingo:
- Створіть цінність продукту. Спочатку розробіть те, до чого користувачі захочуть повертатися, лише після цього додавайте механіки, щоб їх утримувати.
- Простота у взаємодії. Duolingo спростив свої «стріки», зробивши їх зрозумілими: лише один урок на день.
- Сила слів. Навіть невелика зміна тексту, як-от виправлення слова «продовжити» на «виконати свою мету», може значно вплинути на поведінку користувачів. Експериментуйте з копірайтингом, адже це швидко і недорого.
- Перші дні — важливі. Стартовий тиждень взаємодії з продуктом — ключовий. Якщо користувач залишається активним упродовж перших днів, шанс на довгострокову лояльність значно зростає.
- Дайте користувачам контроль. Функції, які дозволяють обирати тривалість своїх сесій, як-от «опційний вибір мети» в Duolingo, підвищують залученість, адже користувачі більше цінують власні рішення.
- Не бійтеся недосконалості. Використовуйте Lean-підхід: що частіше ви будете виходити на ринок, то швидше зрозумієте, що саме потрібно користувачам.
- Фокус на ключових метриках. Команди мають орієнтуватися на глобальні цілі, як-от щоденна активність чи утримання користувачів. Це допомагає уникати перевантаження функціями та концентруватися на тому, що справді важливо для зростання продукту.
Інтерв’ю обовʼязкове до прослуховування для Retention Product Managers та бізнесів, де рітеншен є ключовим джерелом доходу. Опираючись на власний досвід у Brighterly, скажу: створити симбіоз продукту/фічі та користувача з першого разу майже неможливо. Кожна успішна фіча — це результат сотень гіпотез і десятків невдалих версій, наче пошук голки в копиці сіна. Та коли ви знаходите ту саму голку, ваш рітеншен починає працювати так само ефективно, як у Duolingo.
Продовжуємо нашу growth-тему з подкастом від Raaz Herzberg, CMO & VP of Product at Wiz. Це один зі стартапів, які зростають найшвидше. Wiz пережив півот бізнес-моделі та виріс з $0 до > $500mln ARR.
Рааз Герцберг, CMO та віцепрезидентка з продуктової стратегії у Wiz, зіграла ключову роль у формуванні однієї з найвидатніших історій зростання стартапу в історії. Він досягнув $100 млн ARR всього за 18 місяців і виріс до понад $500 млн ARR за 5 років, обслуговуючи понад 45% компаній із Fortune 100.
Рааз приєдналася до Wiz як перша продуктова менеджерка. Впродовж її роботи команда подолала, можливо, найінтенсивніший шлях до досягнення product-market fit. До цієї роботи Рааз керувала розробкою продуктів безпеки в Microsoft, включно з Azure Sentinel.
Це одна на мільйон історія про те, як невеликий стартап встановлює правила гри на ринку Cloud security та виступає як поліцейський для AI-технологій. Дуже рекомендую всім послухати подкаст.
Для тих, хто погано знайомий з історією Wiz, рекомендую прочитати цю статтю у Forbes.
Наостанок у темі growth поговоримо вже не про масштабування бізнесів, а про кар’єрне зростання. У своїй статті Lenny Rachitsky зібрав класну статистику про компанії, у яких PM зростають найшвидше.
Покажіть мені PM, який не любить data-driven підхід. Особливо, якщо справа стосується вибору роботи. Lenny Rachitsky разом із Live Data Technologies проаналізували дані про працевлаштування, підвищення та досягнення PM із різних компаній.
Список компаній для розвитку кар’єри PM:
- Revolut
- N26
- eBay
- Plaid
- Intercom
- Intuit
- Palantir
- Deel
- Discord
Основні висновки
- Ключові поради для вибору компанії:
- Влаштовуйтеся в компанію, де можете найкраще вивчити основи продакт-менеджменту.
- Звертайте увагу на компанії, що мають історію значного кар’єрного зростання своїх PM.
- Провідні компанії для кар’єрного зростання:
- Revolut і N26 очолюють список завдяки високим показникам у категоріях «швидкість підвищення», «перехід у лідерські ролі» та «створення власних стартапів».
- eBay попри свій розмір і вік продемонстрував несподівано високі результати.
- Plaid, Intercom, Palantir, Deel і Discord вирізняються як нові зірки стартапів.
- Фінтех домінує. 5 із 10 провідних компаній працюють у фінтех-секторі. Ця галузь вимагає високого рівня навичок через складність регуляцій, ризиків і торгів.
- Великі компанії відстають. FAANG-компанії, як-от Google та Apple, мають нижчі результати через спеціалізацію своїх PM на внутрішніх процесах.
- Різноманітність B2B та B2C. У десятці найкращих є як B2B, так і B2C-компанії, що свідчить про можливість успішної кар’єри в обох напрямах.
Для мене важливо працювати в продукті, який дійсно вирішує болі користувачів та має місію врятувати світ :) Тому вибір компанії зумовлений більшою кількістю факторів, аніж просто можливість реалізувати власні амбіції та висока оплата.
Діліться думками та критеріями вашого вибору. І, звісно ж, було б круто почути ваш рейтинг компаній!
Як провалити впровадження AI в продукті
AI сьогодні перебуває на вершині популярності, а ми часто чуємо про його неймовірні можливості та перспективи. Та важливо поставити запитання: чи кожен продукт вміє правильно інтегрувати цю технологію? Розпочнімо з кейсів, де компанії поспішали скористатися хайпом навколо AI, але через необдумані рішення розчарували своїх користувачів.
Кейс № 1. McDonald’s
У
Система AI почала додавати до замовлень «творчі доповнення»: бекон до морозива або сотні нагетсів, яких клієнти навіть не замовляли. Замість задоволених відвідувачів McDonald’s отримав хвилю обурення, зіпсовані замовлення та ще більше клопоту для персоналу.
Зрештою компанія визнала провал і вирішила припинити використання цієї технології, оголосивши про завершення співпраці з IBM до кінця липня 2024 року. Цей кейс став нагадуванням, що навіть великі бренди не застраховані від провалів, коли поспішно впроваджують нові технології без достатнього тестування.
Приклад, як стався цей факап, від користувачів.
Кейс № 2. NYC AI chat bot
У 2023 році Нью-Йорк запустив чат-бот на основі штучного інтелекту для підтримки малого бізнесу. Однак цей інструмент почав надавати помилкові поради, що суперечили місцевим законам. Він стверджував, що роботодавці можуть звільняти працівників за відмову змінити зачіску. Про що розповідали, наприклад, AP News.
Попри ці проблеми міська влада вирішила залишити чат-бот доступним, що викликало критику з боку експертів. Вони застерігають, що впровадження неперевірених AI-систем може призвести до серйозних наслідків.
Цей випадок підкреслює важливість ретельного тестування та контролю AI-технологій перед запровадженням у державному секторі. Адже важливо уникнути поширення неправдивої інформації та забезпечити дотримання законодавства.
Кейс № 3. Microsoft TAY
У 2016 році Microsoft отримав важливий урок про те, як взаємодія у соцмережі Х (Twitter) може впливати на алгоритми машинного навчання. Компанія запустила чат-бот, який назвали Tay — він мав стати експериментом із розуміння розмов.
Tay був запрограмований як підліток, що спілкується з користувачами Х на базі машинного навчання та обробки природної мови. Він мав навчатися за допомогою взаємодії з користувачами в соцмережі.
Бот отримав базу анонімізованих публічних даних і попередньо підготований контент, який створили коміки. Проте всього за 16 годин Tay опублікував 95 000+ твітів, багато з яких були расистськими, мізогінними та антисемітськими.
Microsoft швидко призупинила чат-бот. У своїй офіційній заяві Пітер Лі, корпоративний віцепрезидент Microsoft Research & Incubations, попросив вибачення за образливі твіти й зазначив, що це зовсім не відображає цінності компанії чи її наміри.
Він також додав, що попередник Tay — Xiaoice, запущений у Китаї у 2014 році, мав значний успіх, провівши розмови з понад 40 млн користувачів за 2 роки. Проблема Tay виникла через те, що деякі користувачі почали цілеспрямовано публікувати расистські та мізогінні коментарі, які бот швидко перейняв і використав у своїх відповідях.
Насамкінець пропоную переглянути одне з найновіших інтерв’ю Сема Альтмана разом із лідерами AI Tech. В інтервʼю Сем разом із CPO компанії розповідають про плани OpenAI на наступний квартал, а також про майбутні релізи та виклики, які стоять перед молодими стартапами на базі AI-технологій.
Бажаю приємного перегляду!
І наостанок
Ділюся з вами корисними посиланнями:
- Для тих, хто любить послухати аудіокниги, дуже рекомендую Transformed by Marty Cagan — за посиланням зі знижкою 60%.
- Для продактів, які мають проблеми з тайм-менеджментом і відчувають вигорання, епізод від SPVG (Sillicon Valley Product Group): Coaching time management.
Останньою в дайджесті залишу цитату Сема Альтмана про ChatGPT:
Genius technology, but horrible product
На цьому святково-підсумковий випуск 2024 року завершується! Бажаю всім атмосферних свят, натхнення та сил для нових звершень у нашому Fellowship of Product.
Нехай технології стануть вашими союзниками у створенні справді крутих продуктів! До зустрічі у 2025 році! 🎉
3 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів