Що робити продакт-менеджеру в 2025, щоб бути успішним — поради від лідерів індустрії
Всім привіт. На звʼязку Андрій Мандріка і цього разу без продуктових новин, але з побажаннями на 2025 від лідерів українського продакт-комʼюніті, яких ми попросили відповісти на наступні питання:
- Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
- Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати у 2025?
- Що зміниться у професії у 2025 і до чого треба бути готовим?
- Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Відповідей було настільки багато, що цю статтю вирішили розділити на дві частини.
Тож надихайтесь цими чудовими настановами від лідерів індустрії та встрибуйте в ваш продуктовий 2025 рік! А після цього читайте другу частину :)
Андрій Мандріка, Founder/Trainer at Hard Skills for Product Managers
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Пробувати мислити поза рамками. Завжди шукати нестандартні способи розв’язання проблем, які можуть одразу дати Ікси, а не локальні оптимізації. Бо наш час обмежений і з нього треба витискати максимум.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Дотримання стратегічного планування понад швидкими локальними перемогами. Це ок — швиденько адаптуватися під нову можливість, але не ок — кожен тиждень змінювати свій напрям. Бо фокусування тільки на короткострокових вигодах віддаляє нас від побудови кращого майбутнього, в яке ми йдемо з нашим продуктом. Тож треба тримати баланс і зважувати кожне рішення відносно того, чи наближає воно продукт до нашого стратегічного бачення.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Професія вже змінилась з появою великої кількості AI-інструментів. Вже зараз треба досліджувати, що саме у вашому продукті можна покращити за допомогою АІ, та які частини вашої продуктової рутини автоматизувати. Якщо ви цього ще не зробили — ви вже програли. Але, будь ласка, не додавайте АІ у свої продукти, тільки щоб воно там було. Завжди треба дотримуватися принципу Проблема/Задача + Аудиторія = Рішення.
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Розвивайтесь і завжди пробуйте щось нове. От прям кожного тижня, візьміть собі за правило — досліджувати якийсь новий продукт чи пробувати на практиці нову техніку/фреймворк. Це допоможе перетворити вашу роботу в цікаве та корисне дослідження, а не на нудну щоденну рутину.
Паша Педенко — Co-founder/CPO at Mathema, KOLO, Ex-PM at Wise, Preply
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Менше фокусуватися на хайпі та більше — на проблемах користувача.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Це більше про процес, а не про навичку. Я хочу для нашого продукту створити раду користувачів, які постійно залучені в процес створення продукту і беруть безпосередню участь в ухваленні продуктових рішень.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Швидше за все, час розробки буде пришвидшуватися через АІ, відповідно, критично важливо буде ухвалювати рішення ще швидше.
Потрібно буде значно більше, значно тісніше співпрацювати з користувачами, тому що інженери потребуватимуть більше нових валідованих гіпотез.
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
- Працюйте в ніші, в якій ви бачите особисту амбіцію.
- Говоріть з користувачами.
Рей Астафічев — Founder at Asta Academy, AstaCorp, Co-Founder at KOLO
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Я б порадив собі фокусуватися на розвитку винятково своїх сильних сторін. Бо якщо намагатися розвивати слабкі, то я буду просто average, а якщо вийде розвити сильну — це може виділити мене серед інших.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Інвестуйте в комунікацію. Це справжній game changer — з нею все стає простіше. Як я колись чув від одного інфлюенсера — вас оцінюють тільки за вашим рівнем комунікації. Якщо ваші hard skills 10/10, але комунікація 3/10, вгадайте, як вас буде сприймати ваша команда.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Будьте готові до того, що все більше буде потрібно діскавері. Все більше компаній досягатимуть стелі у своїх стандартних моделях, і шукатимуть способи подальшого росту. А їх дає саме розуміння свого клієнта.
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Тут все просто. Залишайтеся конструктивно впертими. Ваша конструктивна впертість — це запорука успіху. А ще — не вважайте інших ідіотами :) Навіть коли ви це приховуєте, це видно.
Сергій Ковтун — EiR at Spalah
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Хороше питання. Особисто я себе більше бачу у 2025 році не Product Manager-ом, а більше як людиною, яка працює в венчурному бізнесі (Venture Builder-і Spalah) на посаді «Entrepreneur in Residence». І я собі б дав пораду «бути цим підприємцем в резиденції й більше довіряти команді та делегувати обов’язки своїм кофаундерам і найманим працівникам. Бо ти, Сєржик, усе не вивезеш сам. А твої помилки можуть бути фатальними».
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Оскільки ми створюємо зараз Marketing Tech Startup і знаходимося в так званій долині смерті стартапів, то я б дуже хотів прокачати командну навичку «потрапляння в естімейти та досягнення KPI, які ми виставляємо під час зустрічей з інвесторами й розповідаємо про наші успіхи, невдачі, комітменти».
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Я думаю, що дуже багато джуновської роботи заберуть різні AI-рішення — починаючи від всім відомих ChatGPT чи Gemini та закінчуючи кастомними історіями типу Sintra.AI, яка замінює SMM-спеціалістів і контент-менеджерів. Продакту треба навчитися налаштовувати свій компас у всесвіті AI-інструментів. Після цього будуть цінуватися так звані «швейцарські ножі з вбудованим компасом AI-інструментів» — люди, які вміють розуміти, де треба делегувати людині, де зробити «руцями», а де — передати кастомному GPT «молодший бізнес-аналітик».
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Дві поради. Перша, я думаю, що важливо дослухатися до команди. Наприклад, на передостаньому ретро кофаундери запропонували мені звернутися до психотерапевта, тим паче, що це оплачується компанією. Замість того, щоб сприйняти це в агресію, я прислухався і пішов. Зараз терапія мені трохи допомагає, і команда мною пишається за те, що я так сприйняв їхні слова.
Друга — мати звичку кожний день відправляти хоча б одне відкладене повідомлення потрібній тобі людині в роботі. Дуже класний постріл в шкарлупу прокрастинації чи апатії.
Петро Ніколаєв — CPO at Boosta
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Нетворк. Більше спілкування з іншими продактами, власниками стартапів та бізнесів, інвесторами та суміжними спеціальностями: маркетологами, сейлзами, сапорт, фінанси. «Коробка мислення» стане ширшою.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Соціальні звʼязки. Що довше та більше людей працює з різних куточків світу, то складніше вибудовувати міціні робочі, екологічні, здорові стосунки, які призводять до проривних інноваційних ідей. Війна та ковід відібрали у нас місця для інноваційності.
З книги Стівена Джонсона «Звідки беруться гарні ідеї: природна історія інновацій»: «Англійські кав’ярні
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Поверхневих знань стане ще більше і вони будуть ще доступнішими. Потрібно йти у звуження та глибину, мати personal UVP.
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Спілкуйтеся з користувачами, знайдіть дуже гостру та широку проблему.
На роботі — працюй, на вихідних — відпочивай, на навчанні — вчись, пʼєш каву — то пий, займаєшся сексом — саме час перевірити слак.
Сергій Бережний — Co-founder at KOLO, General Manager/Interim CPO at Welltech
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Бути сфокусованим. Інформаційний шум і галас стає все сильніше. Алгоритми усіх соціалочок і рекламних платформ намагаються заволодіти вашою увагою і вашими грошима. Немає нічого більш важливого за фокусування на тому, що ти робиш.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Для українського продуктового сектору бачу дуже великий тренд на монетизацію і маркетинг. В деяких бізнесах дуже багато треба знати про рекламу, воронки і продажі. Якщо подивитися на роботу DOU, то цього року там були рекорди, повʼязані із такими навичками.
А глобально — не бачу кординальних змін. Про АІ писати вже пізно 🙂
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Найпривабливіший показник вашої крутості — зароблені продуктом гроші. Здається, що якщо є вони, то ви робите усе круто. Але гроші дуже волатильні й мінливі. Робіть те, що вам подобається і в що вірите.
Євген Плохой — Co-Founder at KOLO, Head of Product at Documents by Readdle
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
AI вже багато чого змінив і у наступному році змінить ще більше. Це, мабуть, стане ключовим фактором, який слід враховувати в роботі продуктових менеджерів.
Скоріш за все, станеться чимало переходів: від дизайну інтрефейсів до дизайну систем, від детермінованого досвіду до предикативного. Досвід користування для кожного користувача точно буде різним і треба буде багато чого змінити, щоб він ще й завжди був якісним. Підхід «визначили проблему, зробили дизайн, а потім передали все на розробку» працюватиме все рідше. Усі — продукт, маркетинг, дизайн, розробка — мають почати працювати разом, як справжня команда.
— Три речі, які допоможуть бути ефективним та приносити користь команді:
- Скромність. Слухайте колег, цінуйте різні думки, особливо якщо вони суперечать вашим. Будь ласка, не теба бути «mini CEO».
- Допитливість. Зберігайте критичність мислення, не покладайтеся на попередній досвід та експериментуйте.
- Навички. Розуміння базових принципів роботи AI та систем допоможе створювати не лише мокапи, а й прототипи рішень. Це допоможе краще комунікувати із командою.
Наталя Єленевич — Co-Founder at TheWays
— Що б ти порадила самій собі як продакту в 2025?
Балансувати між розрахунками та вірою. Я довго думала, що, лише спираючись на дані можна ухвалити правильні рішення. Зараз розумію, що часом найкращі рішення можуть суперечити даним — бо дані, засновані на минулому, не завжди можуть дати відповідь про майбутнє. Іноді віра і консистентність у її втіленні важливіші за ексель-табличку. Тому потрібен баланс. Я його ще шукаю 🙂
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Менеджмент — доволі стара галузь, і основні принципи в ній не змінюються роками. Продакт-менеджмент в цьому сенсі не дуже сильно відрізняється. А що все ж змінюється постійно? Це швидкість рішень та інструменти, за допомогою яких ці рішення ухвалюються та втілюються.
Треба бути готовим, що у 2025 від продактів очікуватимуть ще швидших рішень та ще швидших ітерацій їхньої реалізації. Але треба вчитись це робити не коштом свого позаробочого часу та здоровʼя, а за допомогою нових методик, інструментів, підходів.
— Твоя головна порада, як залишатися успішною та мотивованою у ролі продакт-менеджера?
Всі мої знайомі продакти — максимально допитливі люди за своєю природою. Їхня внутрішня мотивація зазвичай достатньо сильна, аби «шило в попі» змушувало постійно розвиватись. Ці люди буквально нудьгують, коли все занадто стабільно.
Проте є інша проблема — невміння сповільнюватись. Через що рано чи пізно приходить вигорання.
Тому моя порада на 2025 — щодня зупинятись працювати тоді, коли вже зроблено багато, але ще є сили на «щось ще». А не тоді, коли — «сил вже ні на що нема, пора б і відпочити». Бо навряд вийде досягти довгострокового успіху, якщо десь посередині вигориш.
Вікторія Кравченко — Product Manager/Founder at Verba
— Що б ти порадила самій собі як продакту в 2025?
Вміти відпочивати. Це звучить дивно, але наразі це саме те, чого мені не вистачає 😁 У нас в Verba є певні KPI на кожен місяць й інколи для того, щоб їх досягнути, я можу працювати нон-стоп. Тестувати різні гіпотези, думати про нові фічі, спілкуватись з інфлюенсерами, писати пости та виконувати інші маленькі завдання. Як результат, в мене немає нормальних вихідних, але я розумію, що це не добре!
Також я б порадила собі більше спілкуватись з іншими стартаперами для обміну досвідом та швидше деліверити продукт. В мене є така проблема — можу працювати над дизайном функціоналу, поки все не здається ідеальним.І через це ми просто сидимо місяць, а то й більше! :) У 2025 раджу собі тестувати гіпотези швидше.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Більше працювати з метриками. У нас в стартапі вже є досить багато аналітичних даних, які ми збираємо для аналізу поведінки користувачів. Зараз моя задача — навчитись розуміти, що саме впливає на рішення користувачів, як зробити Verba для них ще більш корисною, та, звісно ж, як вивести наш продукт на новий рівень.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Про AI не буду вже казати, бо це усім очевидно. На мій погляд, у майбутньому будуть цінувати тих фахівців, які:
- справді залучені в продукт та роблять все для його успіху;
- вміють працювати з метриками;
- не бояться ризикувати та вміють придумувати рішення out of the box;
- готові виконувати різні завдання, а не тільки зі сфери product management.
Наскільки я бачу, компанії наразі шукають фахівців, які є класними спеціалістами в конкретному напрямі, але й готові підстрахувати команду в інших задачах також. Я особисто вірю, що треба морально бути готовим постійно навчатись чомусь новому та прокачувати навички, щоб бути краще за AI 🙂
— Твоя головна порада, як залишатися успішною та мотивованою у ролі продакт-менеджера.
В мене банальна порада: любити продукт, який ти створюєш 🥹💘 Наша професія досить складна: багато викликів, велика відповідальність та постійно треба думати про те, як досягнути нових вершин. Я щиро вважаю, що бути продактом — складно, і для того, щоб не вигоріти, треба створювати продукт, який тебе надихає! А додатковим важливим бонусом буде мати класну команду, щоб разом проходити усі challenges.
Єгор Яроцький — CPO at Megogo
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Іноді зупинятись та радіти малим і великим перемогам, новим відкриттям та можливостям.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Гадаю, що у ці часи неспокою, перманентного стресу та високого рівня віддаленої роботи, головними чинниками ефективності роботи більшості ролей є емпатія та вміння брати на себе відповідальність.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
AI й ще раз AI. Більше інструментів на ринку та розвиток їх можливостей буде cruсial щодо вміння та мотивації їх використання у роботі та повсякденному житті.
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
Не бути байдужим до того, чому ти віддаєш свій особистий найцінніший невідновлювальний ресурс — час.
Денис Суділковський — CBBO at ЛУН
— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
Памʼятай, що твоя команда — професіонали, створюй для них умови для саморозвитку. У кризу хочеться все контролювати, але виграють автономні ефективні команди.
— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?
Прокачаємо сценарне планування у невизначеності. Майбутнє непередбачуване, але мати план дій на можливі сценарії — вимога до лідерів і їх команд.
— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?
Цей рік провели в AI-чатах, а 2025 стане роком AI-агентів. З ними hard-skill ставити задачі та контролювати результат набуде максимальної актуальності.
— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
«Спочатку надягніть маску на себе». Головний інструмент менеджера — він сам, і щоб піклуватись про команду, продукт та компанію, спочатку треба захендлити своє ментальне та фізичне здоров’я. І почнемо з бази — лягати спати до початку наступного дня.
Це була перша порція порад на 2025 рік від продуктових лідерів України. Другу, і не менш цікаву, чекайте вже за пару днів. Там будуть інші люди — інші поради!
А поки ви нарізаєте новорічні салати, знайдіть 2 хв, і напишіть — як вам подібний збірний формат?
Яка порада і від кого вам особисто зайшла найбільше?
Від кого хотілося б побачити відповіді в другій частині?
5 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів