Що робити продакт-менеджеру в 2025, щоб бути успішним — поради від лідерів індустрії

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Всім привіт. На звʼязку Андрій Мандріка і цього разу без продуктових новин, але з побажаннями на 2025 від лідерів українського продакт-комʼюніті, яких ми попросили відповісти на наступні питання:

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати у 2025?
  • Що зміниться у професії у 2025 і до чого треба бути готовим?
  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Відповідей було настільки багато, що цю статтю вирішили розділити на дві частини.

Тож надихайтесь цими чудовими настановами від лідерів індустрії та встрибуйте в ваш продуктовий 2025 рік! А після цього читайте другу частину :)

Андрій Мандріка, Founder/Trainer at Hard Skills for Product Managers

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Пробувати мислити поза рамками. Завжди шукати нестандартні способи розв’язання проблем, які можуть одразу дати Ікси, а не локальні оптимізації. Бо наш час обмежений і з нього треба витискати максимум.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Дотримання стратегічного планування понад швидкими локальними перемогами. Це ок — швиденько адаптуватися під нову можливість, але не ок — кожен тиждень змінювати свій напрям. Бо фокусування тільки на короткострокових вигодах віддаляє нас від побудови кращого майбутнього, в яке ми йдемо з нашим продуктом. Тож треба тримати баланс і зважувати кожне рішення відносно того, чи наближає воно продукт до нашого стратегічного бачення.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Професія вже змінилась з появою великої кількості AI-інструментів. Вже зараз треба досліджувати, що саме у вашому продукті можна покращити за допомогою АІ, та які частини вашої продуктової рутини автоматизувати. Якщо ви цього ще не зробили — ви вже програли. Але, будь ласка, не додавайте АІ у свої продукти, тільки щоб воно там було. Завжди треба дотримуватися принципу Проблема/Задача + Аудиторія = Рішення.

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Розвивайтесь і завжди пробуйте щось нове. От прям кожного тижня, візьміть собі за правило — досліджувати якийсь новий продукт чи пробувати на практиці нову техніку/фреймворк. Це допоможе перетворити вашу роботу в цікаве та корисне дослідження, а не на нудну щоденну рутину.

Паша Педенко — Co-founder/CPO at Mathema, KOLO, Ex-PM at Wise, Preply

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Менше фокусуватися на хайпі та більше — на проблемах користувача.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Це більше про процес, а не про навичку. Я хочу для нашого продукту створити раду користувачів, які постійно залучені в процес створення продукту і беруть безпосередню участь в ухваленні продуктових рішень.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Швидше за все, час розробки буде пришвидшуватися через АІ, відповідно, критично важливо буде ухвалювати рішення ще швидше.

Потрібно буде значно більше, значно тісніше співпрацювати з користувачами, тому що інженери потребуватимуть більше нових валідованих гіпотез.

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

  • Працюйте в ніші, в якій ви бачите особисту амбіцію.
  • Говоріть з користувачами.

Рей Астафічев — Founder at Asta Academy, AstaCorp, Co-Founder at KOLO

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Я б порадив собі фокусуватися на розвитку винятково своїх сильних сторін. Бо якщо намагатися розвивати слабкі, то я буду просто average, а якщо вийде розвити сильну — це може виділити мене серед інших.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Інвестуйте в комунікацію. Це справжній game changer — з нею все стає простіше. Як я колись чув від одного інфлюенсера — вас оцінюють тільки за вашим рівнем комунікації. Якщо ваші hard skills 10/10, але комунікація 3/10, вгадайте, як вас буде сприймати ваша команда.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Будьте готові до того, що все більше буде потрібно діскавері. Все більше компаній досягатимуть стелі у своїх стандартних моделях, і шукатимуть способи подальшого росту. А їх дає саме розуміння свого клієнта.

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Тут все просто. Залишайтеся конструктивно впертими. Ваша конструктивна впертість — це запорука успіху. А ще — не вважайте інших ідіотами :) Навіть коли ви це приховуєте, це видно.

Сергій Ковтун — EiR at Spalah

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Хороше питання. Особисто я себе більше бачу у 2025 році не Product Manager-ом, а більше як людиною, яка працює в венчурному бізнесі (Venture Builder-і Spalah) на посаді «Entrepreneur in Residence». І я собі б дав пораду «бути цим підприємцем в резиденції й більше довіряти команді та делегувати обов’язки своїм кофаундерам і найманим працівникам. Бо ти, Сєржик, усе не вивезеш сам. А твої помилки можуть бути фатальними».

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Оскільки ми створюємо зараз Marketing Tech Startup і знаходимося в так званій долині смерті стартапів, то я б дуже хотів прокачати командну навичку «потрапляння в естімейти та досягнення KPI, які ми виставляємо під час зустрічей з інвесторами й розповідаємо про наші успіхи, невдачі, комітменти».

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Я думаю, що дуже багато джуновської роботи заберуть різні AI-рішення — починаючи від всім відомих ChatGPT чи Gemini та закінчуючи кастомними історіями типу Sintra.AI, яка замінює SMM-спеціалістів і контент-менеджерів. Продакту треба навчитися налаштовувати свій компас у всесвіті AI-інструментів. Після цього будуть цінуватися так звані «швейцарські ножі з вбудованим компасом AI-інструментів» — люди, які вміють розуміти, де треба делегувати людині, де зробити «руцями», а де — передати кастомному GPT «молодший бізнес-аналітик».

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Дві поради. Перша, я думаю, що важливо дослухатися до команди. Наприклад, на передостаньому ретро кофаундери запропонували мені звернутися до психотерапевта, тим паче, що це оплачується компанією. Замість того, щоб сприйняти це в агресію, я прислухався і пішов. Зараз терапія мені трохи допомагає, і команда мною пишається за те, що я так сприйняв їхні слова.

Друга — мати звичку кожний день відправляти хоча б одне відкладене повідомлення потрібній тобі людині в роботі. Дуже класний постріл в шкарлупу прокрастинації чи апатії.

Петро Ніколаєв — CPO at Boosta

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Нетворк. Більше спілкування з іншими продактами, власниками стартапів та бізнесів, інвесторами та суміжними спеціальностями: маркетологами, сейлзами, сапорт, фінанси. «Коробка мислення» стане ширшою.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Соціальні звʼязки. Що довше та більше людей працює з різних куточків світу, то складніше вибудовувати міціні робочі, екологічні, здорові стосунки, які призводять до проривних інноваційних ідей. Війна та ковід відібрали у нас місця для інноваційності.

З книги Стівена Джонсона «Звідки беруться гарні ідеї: природна історія інновацій»: «Англійські кав’ярні 1650-х років стали справжніми „мережами винаходів“ — відкритим простором, де ідеї могли зустрічатися, схрещуватися і поєднуватися. Ці місця об’єднували людей із різних верств суспільства, і вони почали ділитися своїми думками, відкриттями та гіпотезами. Кав’ярні часто ставали місцем початку нових наукових революцій, літературних творів чи навіть політичних рухів».

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Поверхневих знань стане ще більше і вони будуть ще доступнішими. Потрібно йти у звуження та глибину, мати personal UVP.

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Спілкуйтеся з користувачами, знайдіть дуже гостру та широку проблему.

На роботі — працюй, на вихідних — відпочивай, на навчанні — вчись, пʼєш каву — то пий, займаєшся сексом — саме час перевірити слак.

Сергій Бережний — Co-founder at KOLO, General Manager/Interim CPO at Welltech

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Бути сфокусованим. Інформаційний шум і галас стає все сильніше. Алгоритми усіх соціалочок і рекламних платформ намагаються заволодіти вашою увагою і вашими грошима. Немає нічого більш важливого за фокусування на тому, що ти робиш.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Для українського продуктового сектору бачу дуже великий тренд на монетизацію і маркетинг. В деяких бізнесах дуже багато треба знати про рекламу, воронки і продажі. Якщо подивитися на роботу DOU, то цього року там були рекорди, повʼязані із такими навичками.

А глобально — не бачу кординальних змін. Про АІ писати вже пізно 🙂

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Найпривабливіший показник вашої крутості — зароблені продуктом гроші. Здається, що якщо є вони, то ви робите усе круто. Але гроші дуже волатильні й мінливі. Робіть те, що вам подобається і в що вірите.

Євген Плохой — Co-Founder at KOLO, Head of Product at Documents by Readdle

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

AI вже багато чого змінив і у наступному році змінить ще більше. Це, мабуть, стане ключовим фактором, який слід враховувати в роботі продуктових менеджерів.

Скоріш за все, станеться чимало переходів: від дизайну інтрефейсів до дизайну систем, від детермінованого досвіду до предикативного. Досвід користування для кожного користувача точно буде різним і треба буде багато чого змінити, щоб він ще й завжди був якісним. Підхід «визначили проблему, зробили дизайн, а потім передали все на розробку» працюватиме все рідше. Усі — продукт, маркетинг, дизайн, розробка — мають почати працювати разом, як справжня команда.

— Три речі, які допоможуть бути ефективним та приносити користь команді:

  1. Скромність. Слухайте колег, цінуйте різні думки, особливо якщо вони суперечать вашим. Будь ласка, не теба бути «mini CEO».
  2. Допитливість. Зберігайте критичність мислення, не покладайтеся на попередній досвід та експериментуйте.
  3. Навички. Розуміння базових принципів роботи AI та систем допоможе створювати не лише мокапи, а й прототипи рішень. Це допоможе краще комунікувати із командою.

Наталя Єленевич — Co-Founder at TheWays

— Що б ти порадила самій собі як продакту в 2025?

Балансувати між розрахунками та вірою. Я довго думала, що, лише спираючись на дані можна ухвалити правильні рішення. Зараз розумію, що часом найкращі рішення можуть суперечити даним — бо дані, засновані на минулому, не завжди можуть дати відповідь про майбутнє. Іноді віра і консистентність у її втіленні важливіші за ексель-табличку. Тому потрібен баланс. Я його ще шукаю 🙂

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Менеджмент — доволі стара галузь, і основні принципи в ній не змінюються роками. Продакт-менеджмент в цьому сенсі не дуже сильно відрізняється. А що все ж змінюється постійно? Це швидкість рішень та інструменти, за допомогою яких ці рішення ухвалюються та втілюються.

Треба бути готовим, що у 2025 від продактів очікуватимуть ще швидших рішень та ще швидших ітерацій їхньої реалізації. Але треба вчитись це робити не коштом свого позаробочого часу та здоровʼя, а за допомогою нових методик, інструментів, підходів.

— Твоя головна порада, як залишатися успішною та мотивованою у ролі продакт-менеджера?

Всі мої знайомі продакти — максимально допитливі люди за своєю природою. Їхня внутрішня мотивація зазвичай достатньо сильна, аби «шило в попі» змушувало постійно розвиватись. Ці люди буквально нудьгують, коли все занадто стабільно.

Проте є інша проблема — невміння сповільнюватись. Через що рано чи пізно приходить вигорання.

Тому моя порада на 2025 — щодня зупинятись працювати тоді, коли вже зроблено багато, але ще є сили на «щось ще». А не тоді, коли — «сил вже ні на що нема, пора б і відпочити». Бо навряд вийде досягти довгострокового успіху, якщо десь посередині вигориш.

Вікторія Кравченко — Product Manager/Founder at Verba

— Що б ти порадила самій собі як продакту в 2025?

Вміти відпочивати. Це звучить дивно, але наразі це саме те, чого мені не вистачає 😁 У нас в Verba є певні KPI на кожен місяць й інколи для того, щоб їх досягнути, я можу працювати нон-стоп. Тестувати різні гіпотези, думати про нові фічі, спілкуватись з інфлюенсерами, писати пости та виконувати інші маленькі завдання. Як результат, в мене немає нормальних вихідних, але я розумію, що це не добре!

Також я б порадила собі більше спілкуватись з іншими стартаперами для обміну досвідом та швидше деліверити продукт. В мене є така проблема — можу працювати над дизайном функціоналу, поки все не здається ідеальним.І через це ми просто сидимо місяць, а то й більше! :) У 2025 раджу собі тестувати гіпотези швидше.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Більше працювати з метриками. У нас в стартапі вже є досить багато аналітичних даних, які ми збираємо для аналізу поведінки користувачів. Зараз моя задача — навчитись розуміти, що саме впливає на рішення користувачів, як зробити Verba для них ще більш корисною, та, звісно ж, як вивести наш продукт на новий рівень.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Про AI не буду вже казати, бо це усім очевидно. На мій погляд, у майбутньому будуть цінувати тих фахівців, які:

  • справді залучені в продукт та роблять все для його успіху;
  • вміють працювати з метриками;
  • не бояться ризикувати та вміють придумувати рішення out of the box;
  • готові виконувати різні завдання, а не тільки зі сфери product management.

Наскільки я бачу, компанії наразі шукають фахівців, які є класними спеціалістами в конкретному напрямі, але й готові підстрахувати команду в інших задачах також. Я особисто вірю, що треба морально бути готовим постійно навчатись чомусь новому та прокачувати навички, щоб бути краще за AI 🙂

— Твоя головна порада, як залишатися успішною та мотивованою у ролі продакт-менеджера.

В мене банальна порада: любити продукт, який ти створюєш 🥹💘 Наша професія досить складна: багато викликів, велика відповідальність та постійно треба думати про те, як досягнути нових вершин. Я щиро вважаю, що бути продактом — складно, і для того, щоб не вигоріти, треба створювати продукт, який тебе надихає! А додатковим важливим бонусом буде мати класну команду, щоб разом проходити усі challenges.

Єгор Яроцький — CPO at Megogo

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Іноді зупинятись та радіти малим і великим перемогам, новим відкриттям та можливостям.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Гадаю, що у ці часи неспокою, перманентного стресу та високого рівня віддаленої роботи, головними чинниками ефективності роботи більшості ролей є емпатія та вміння брати на себе відповідальність.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

AI й ще раз AI. Більше інструментів на ринку та розвиток їх можливостей буде cruсial щодо вміння та мотивації їх використання у роботі та повсякденному житті.

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Не бути байдужим до того, чому ти віддаєш свій особистий найцінніший невідновлювальний ресурс — час.

Денис Суділковський — CBBO at ЛУН

— Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Памʼятай, що твоя команда — професіонали, створюй для них умови для саморозвитку. У кризу хочеться все контролювати, але виграють автономні ефективні команди.

— Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Прокачаємо сценарне планування у невизначеності. Майбутнє непередбачуване, але мати план дій на можливі сценарії — вимога до лідерів і їх команд.

— Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Цей рік провели в AI-чатах, а 2025 стане роком AI-агентів. З ними hard-skill ставити задачі та контролювати результат набуде максимальної актуальності.

— Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

«Спочатку надягніть маску на себе». Головний інструмент менеджера — він сам, і щоб піклуватись про команду, продукт та компанію, спочатку треба захендлити своє ментальне та фізичне здоров’я. І почнемо з бази — лягати спати до початку наступного дня.

Це була перша порція порад на 2025 рік від продуктових лідерів України. Другу, і не менш цікаву, чекайте вже за пару днів. Там будуть інші люди — інші поради!

А поки ви нарізаєте новорічні салати, знайдіть 2 хв, і напишіть — як вам подібний збірний формат?

Яка порада і від кого вам особисто зайшла найбільше?

Від кого хотілося б побачити відповіді в другій частині?

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Класна стаття! Мінімалізм і водночас максімум інфо

Дякуємо за відгук! Ми раді, що вам сподобався формат)

Круто і дуже цінно! Колеги, товариство з новим роком і най всі ці поради стануть в поміч і принесуть користь 🥳
Перемоги і миру.

Класний формат
Думаю над тезами від Рея та Євгена найбільше

Дякую тобі, шо покликав в таку потужну Коллабу )

Гарного та безпечного 2025 усім!)

Підписатись на коментарі