Що робити продакт-менеджеру в 2025, щоб бути успішним — поради лідерів індустрії. Частина 2

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Всім привіт. На звʼязку Андрій Мандріка з побажаннями від лідерів українського продакт-комʼюніті, яких ми попросили відповісти на наступні питання:

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?
  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати у 2025?
  • Що зміниться у професії у 2025 і до чого треба бути готовим?
  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Відповідей було настільки багато, що цю статтю вирішили розділити на дві частини.

Тож надихайтесь настановами від лідерів індустрії з Projector, Scale, Prom.ua, YouControl, KissMyApps та встрибуйте у ваш продуктовий 2025 рік!

А що думають про тренди року продакти та хеди з Readdle, Boosta, Spalah, Megogo, Welltech та інших компаній — читайте в першій частині.

Руслан Назаренко — Head of Growth at Scale AI

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Якщо обираєш нову компанію — дивись на те, що там зроблено класно. А потім думай, якою ціною то їм вдалося. Наприклад: якщо компанія швидко росте — всі будуть вигорівші. Якщо класно ставляться до людей і занадто мʼякі — швидкого росту там не буде.

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Managing up — це єдине, що важливо для карʼєри. На Hard Skills після Senior-рівня всім начхати (але ніхто про це не скаже в лоб).

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Тісне переплетення функціоналу і розмиття ролей. Раніше роль дорівнювала функції. Функція продакт-менеджменту — доставляти продукт. Якщо тепер є bottleneck у дизайні або деінде — бери AI та закривай його сам.

Олександр Іванов — Co-Founder & COO at Projector

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Не бігай за всіма трендами одночасно. Сфокусуйся на головних. Не грай у інноватора, а вмій класно використовувати вже винайдені технології у твоєму продукті. У 2025 це точно буде вміння застосовувати AI-інструменти у всіх аспектах продукта і в операційній роботі.

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Ми плануємо прокачувати роботу з генеративним AI для автоматизації процесів і створення більш персоналізованого досвіду для користувачів. Розуміння, як правильно задавати запити й інтегрувати ці інструменти в продуктові рішення, стане ключовою навичкою.

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Продакт-менеджмент стане більш технічним. Потрібно буде розуміти основи роботи з даними, алгоритмами AI та вміти працювати в різносторонніх командах, де дизайн, технології й аналітика стають єдиним цілим. Водночас від продактів очікуватимуть ще більшого розуміння користувачів.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Завжди залишайся в контакті з користувачами. Їхні реальні історії й фідбек дадуть тобі мотивацію рухатися далі. І ще: пам’ятай про баланс — енергія для креативності й натхнення приходить, коли ти відпочиваєш і знаєш, заради чого працюєш.

Макс Бєляк — CPO at Jooble

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Переконаний, що професія продуктового менеджера — це шлях guider’а в епоху цифрової революції, а й на додачу зараз — штучного інтелекту. Він допомагає іншим зрозуміти, як технології можуть працювати на благо людей, бізнесів, систем. Провідник, який будує мости між складністю і простотою, проблемою і рішенням, теперішнім і майбутнім.

З розвитком технологій та AI вже зараз відбуваються ключові зміни:

  • продуктові рішення буде створювати все простіше;
  • потреби, звички, ринки будуть змінюватися швидше;
  • ринки, не охопленні рішеннями, буде знайти все складніше.

Тому для того, щоб залишатися успішним в професії, варто слідувати простим принципам:

  • глибоко розуміти користувачів, ринок, цілі й стратегію бізнесу, з яким працюєш;
  • слідкувати за змінами технологій, особливо в AI;
  • вести себе і команди через невизначеність;

Аналітика, дослідження, технології, маркетинг, фінанси, UX/UI, робота з командою, стратегія — це опорні точки, на які варто спиратися, виходячи з потреб свого продукту та бізнесу, в якому працюєш.

Нікіта Артемчук — CPO at Prom.ua

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Не боятися складних викликів та брати на себе більше відповідальності. Часто саме в найважчих завданнях приховані найбільші можливості для росту та впливу. Ще одна важлива порада — не недооцінювати потенціал українських продуктів. Вони вже зараз створюють конкуренцію на міжнародних ринках, і працювати над ними — це шанс не лише розвиватися професійно, а й впливати на розвиток країни.

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Терпіння та послідовність у реалізації завдань. Ми живемо у світі, де все відбувається дуже швидко, але саме послідовність і увага до деталей дають змогу досягати великих результатів. Окрім цього, важливо пришвидшити реалізацію рішень, адже швидкість у розв’язуванні задач може стати ключовою конкурентною перевагою.

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Ринок праці остаточно перетворюється на ринок роботодавця. Конкуренція за позиції зростатиме, а вимоги до продакт-менеджерів ставатимуть ще жорсткішими. Щоб залишатися на своєму місці, потрібно «бігти швидше», тобто адаптуватися до змін і постійно вдосконалювати свої навички. Особливу увагу слід приділити роботі зі штучним інтелектом, автоматизації процесів, а також швидким і ефективним підходам до перевірки гіпотез.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Памʼятати, що насправді невеликий відсоток людей має привілей ухвалювати й впроваджувати рішення, які здаються їм вірними, й саме продакт-менеджери одні з таких людей. Можливість творити, створювати нове, ще й отримувати за це гроші — одна з основних мотивацій.

Анна Гребнєва — CPO at LUN

  • Що б ти порадила самій собі як продакту в 2025?

Оптимізуй задачі та процеси: відкидай зайве і зосереджуйся на головному. Рутинні завдання делегуй штучному інтелекту — це звільнить час команди для роботи над складними та важливими напрямами.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Продактам часто здається, що вони мають знати все й розбиратися в усьому. Це створює постійну напругу і розвиває синдром самозванця. Моя головна порада — вірити в себе, дозволяти собі помилятися і не боятися пробувати знову. У вас усе вийде!

Михайло Горобцов — CPO at YouControl

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

В умовах повномасштабного вторгнення порадив би чекап здоровʼя, тримати голову холодною, донатити й допомагати, чим можемо та ще більше. А якщо професійне — не кидати Python, а довчити його (маю надію, у 2025-му добʼю :).

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Думаю, це буде й особиста, й командна історія на стику промтінгу і LLMOps-інгу :) Бо що? Вірно, AI не тільки трендовий базворд, але і достатньо зручна цінна тулза і Hard Skill одночасно.

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

На мою думку, буде продовження хайпу навколо AI, більш прикладних рішень на базі цього, нових продуктів. Hard Skill роботи з доступними інструментами AI стане зʼявлятись в кандидатів частіше, це буде одним з пазлів професійної конкуренції.

Ну і аналітика — зараз вже видно, що базові аналітичні задачі будуть автоматизовуватись, як і часткова робота з інсайтами. Адже AI може допомогти з постійними аналізами та віддавати багато інфи для ideation-етапу.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Отримувати задоволення від того, що ти робиш, як би банально це не звучало. А якщо предметніше — мабуть, максимально вкладати зусилля туди, куди вірите, і будувати ці «туди» на базі даних, а не відчуттів. Результати будуть драйвити не тільки вас, але і команду. І памʼятайте — «всрата гіпотеза» може бути не така вже і «всрата», якщо правильно її провалідувати :)

Ілля Берестовський — CPO at KissMyApps

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Переглядай своє довгострокове бачення життя, оцінюй його відповідність цілям і не бійся приймати складні рішення, якщо бачиш невідповідність. Повороти можуть бути болючими, але вони важливі для правильного руху вперед.

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Я хочу вдосконалити фокус і внутрішній спокій. Після ретріту, схожого на Віпасану, я досяг ясності й структури у думках, але цей стан складно зберігати в умовах життєвого темпу. У 2025 планую навчитись утримувати його стабільно, незалежно від обставин.

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Попри розвиток АІ, для продактів мало що змінилося концептуально. Адаптація, передбачення й гнучкість завжди були основою нашої роботи. У 2025 ці навички стануть ще важливішими.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?
  1. Формуй коло експертів різного профілю — це заощадить місяці роботи.
  2. Шукай внутрішніх і зовнішніх менторів для нових перспектив.
  3. Інвестуй час у баланс через медитацію, спорт чи хобі.
  4. Завжди синхронізуй свої цілі з особистими цінностями.

Роман Астаф’єв — Product Manager at Skylum

  • Що зміниться у професії в 2025 році та до чого треба бути готовим?

У технологічному плані варто бути готовими до швидких і радикальних змін у продуктах та взаємодії з інтерфейсами через впровадження штучного інтелекту й розумніших асистентів на ринку. Ще активніше вбудовуйте AI у свою роботу та роботу команд.

У лідерському аспекті — будьте готові до хаосу, невизначеності та безладу. Війна й скорочення не закінчилися, залишається багато невідомого, не всюди ми можемо дійти до компромісу, можливі втрати. З моєї практики роботи з лідерами та командами — цей запит усе ще дуже актуальний, адже до такого лідерів не готували. Тож варто вже прийняти та вчитись працювати з цим.

Також важливо розвивати мислення й власну позицію, адже зворотна сторона використання AI-інструментів полягає в тому, що ми занадто покладаємося на них. Відповідно, втрачаємо здатність самостійно аналізувати та знаходити правильні відповіді, починаємо й самі бути схожими на алгоритми.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Досліджуйте своє лідерство. Розвивайте не тільки управлінський інструментарій та лідерські компетенції, а й проводьте глибинну роботу над собою. Це допоможе вчасно розуміти вашу актуальну мотивацію, проходити кризи, усвідомлювати, що для вас цінне й де знайти більше ресурсу. Та жити власним життям, а не застрягати в рутині й буденності.

Олег Лєсов — CPO at Reteno

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш прокачати особисто чи командою в 2025? Що зміниться у професії в 2025?

Ми вже у 2023-2024 роках почали використовувати LLM для розв’язання робочих задач. У 2025 році я очікую прориву у цьому напрямку і у своїй команді, і загалом у професії. AI не замінить продактів, але сильно підвищить продуктивність. Деякі задачі, як-то аналіз ринків, чи збір зворотного звʼязку вже зараз можна робити набагато швидше і дешевше, ніж у 2021. У 2025 стане можливим будувати MVP у 3-5, можливо, у 10 разів дешевше, коштом інструментів типу Cursor чи Replit Agents. І це лише один з прикладів змін.

Марк Опанасюк — Product Lead at PawChamp, author at Product Market Fat podcast

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Сфокусуйся на розумінні ринку та свого клієнта, але водночас розвивай технічну грамотність. Світ рухається все швидше. Завдяки АІ, різним новим тулам та сервісам проміжки від ідеї до релізу MVP в прод стають коротшими. Наша робота стає більш інтегрованою з АІ, різними автоматизаціями та data-driven рішеннями.

Продакт, який не розуміє, як працюють алгоритми, не знаходить час на оптимізацію чи автоматизацію своєї роботи, або не до кінця розуміє архітектурні рішення власного продукту, ризикує втратити позицію лідера в команді й програти швидшим конкурентам на ринку.

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Знання AI-інструментів для роботи та ухвалення рішень. Це вже не просто тренд, а необхідність, яка доволі сильно визначатиме успіх продукту, продуктивність та ефективність продакта. У багатьох юзкейсах нашої повсякденної роботи вже давно є місце для АІ, щоб робити її швидше і якісніше.

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Роль продакта зміщується в бік Business Impact Manager. Особливо в продуктових компаніях. Тебе оцінюють не за фічами, задеплоєними в прод, а за тим, як твоя робота впливає на P&L компанії, знижує CAC для маркетингу, підвищує LTV чи ретеншн. Продакт повинен чітко розуміти, який очікуваний імпакт того, над чим він працює, і чому ми це робимо. Яку метрику ми хочемо рухати, яка наша гіпотеза? Важливо говорити та мислити фінансовими метриками — скільки грошей твоя робота приносить компанії?

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Вчіться «видихати». Робота продакта — це не спринт, а марафон, хоча й іноді треба бігти дуже швидко. Правильно розподіляйте свою енергію та стрес, описуйте та оптимізовуйте процеси в команді, будуйте структуру й культуру в компанії, щоб можна було довіряти колегам і делегувати зрозумілу роботу. Знаходьте час для перемикання з тактичної рутини, в якій можна потонути, на більш стратегічні речі. І, що більш важливо, — майте час на перезавантаження та відпочинок.

ChatGTP в ролі ChatGTP

Ну і оскільки багато хто згадав AI в обох частинах статті, то гріх було не запитати ChatGTP, а як би він відповів на всі ці питання.

  • Що б ти порадив самому собі як продакту в 2025?

Зосередься на адаптивності — технології, ринок і потреби користувачів змінюються швидше, ніж будь-коли. Навчися швидко інтегрувати нові інструменти (наприклад, AI) у свої процеси, щоб залишатися попереду.

  • Яку одну навичку чи компетенцію плануєш особисто або командою прокачати в 2025?

Вміння використовувати штучний інтелект не тільки для автоматизації рутинних задач, але й для створення інноваційних рішень — від генерації ідей до прогнозування поведінки користувачів.

  • Що зміниться у професії в 2025 і до чого треба бути готовим?

Продакт-менеджмент стане ще більш міждисциплінарним: потрібно буде поєднувати технологічну обізнаність, глибоке розуміння бізнес-моделей та емпатію до користувачів. Очікування від швидкості прийняття рішень та гнучкості команд суттєво зростуть.

  • Твоя головна порада, як залишатися успішним та мотивованим у ролі продакт-менеджера?

Завжди пам’ятай, для чого ти це робиш, і фокусуйся на впливі, який створюєш для користувачів. Залучай команду до стратегічних рішень, дбай про баланс і слідкуй за власним професійним ростом.

Діліться в коментарях, яку навичку ви плануєте розвивати цього року і без якої не уявляєте роботу над продуктами?

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі