5 навичок, яких не вистачає більшості українських айтішників
- Мати незалежне джерело прибутку. За статистикою, лише 12% українських розробників мають другу роботу чи інше джерело прибутку. У той час, як у США більше 40% розробників диверсифікують фінансові ризики. Саме тому в США сконцентровані компанії-єдинороги, а в Україні їх можна порахувати на пальцях однієї руки.
- Вміти сказати «ні» спробам мирко менеджменту та контролю. Свобода дій та креативність — це запорука продуктового мислення. На жаль, лише 27% українських розробників можуть успішно створити продукт, оскільки фокусуються на інструментах та технологіях, а не на тому, що вони роблять. Інші — пасивно виконують призначені їм завдання, знецінюючи свій час.
- Обходити стороною внутрішньополітичні ігри. На жаль, більшість звільнень відбуваються не через серйозні фінансові проблеми, а лише через участь у прихованих перетягуваннях канатів. Бути поза грою і не потрапити в немилість менеджера — дуже корисна і рідкісна навичка.
- Виділяти подібних до себе і допомагати їм просуватися. Ви не вічно працюєте в цій компанії, цілком можливо що той Джун, якого ви ментували, через 5 років як Тімлід проводитиме технічну співбесіду вже з вами.
- Створювати та демонструвати цінності, а не слідувати міфічним KPI чи корпоративним стандартам. Ваша єдина причина, з якої ви працюєте, — це вивчення бізнес-моделі компанії, щоб у майбутньому створити партнерські відносини у вигляді продукту, який додає цінності компаніям з ідентичною бізнес-моделлю. У справі — перетворитися на корпоративного партнера, коли вас пов’язуватимуть не робітники, а ділові відносини. На жаль, більшість українських компаній просто перепродують години розробників замовнику і задовольняються цим. Саме тому зараз створилася разюча ситуація — компанії не можуть знайти потрібних розробників, а розробники — отримати роботу.
11 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів